Digitale avspillere Vipa lurær på dac

vipa

Høyttalerhviskeren
Ble medlem
08.01.2016
Antall liker
10.751
Sted
Fra Fredrikstad, kommet meg helt til Halden
Torget vurderinger
1
Har lenge vært og er fremdeles analogt orientert når det gjelder lyd og det meste av musikknytelse går i vinyl.
Etter å ha gått til innkjøp av en node 2 streamer i sommer og tegnet abonnement på Spotify så har jeg også fått øynene/ørene opp for fordelene med nærmest ubegrenset tilgang til alskens musikk. Det har spart meg for en del bomkjøp på vinyl når jeg først får sjekket det ut på streaming istedenfor å skyte fra hofta og bestille lp på impuls...
Jeg har ikke noen annen DAC enn den innebygde i node 2 og tror vel at det er litt å hente på å kjøpe en ekstern DAC?
Jeg skulle nok hørt på @_RoDa_ som tidligere tipset om en Rega dac-r på torget.
Har sett de til priser fra 2000 til 3000.
Hva tror dere om denne eller burde jeg heller
(det ligger en i handlekurv he he) kjøpe Topping E50 med p50 strømforsyning.
Da kan jeg kjøre den balansert fra E50 til Thor.
Prisen her blir 5280 med topping XLR kabel for å kjøre balansert.
What to do? 🤔

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.088
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Er ikke den Regaen litt "krydret"?

Ellers: Toppings kabler er noe dyre. Jeg hadde kjøpt Xlr-kabler fra en proffbutikk.

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.088
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
For all del. Jeg tar «krydderet» så langt ute i reproduksjonskjeden som jeg kan.

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.088
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Jeg hadde valgt Topping foran Rega til dac.
Rega er gode på RIAA-trinn, det skal de ha.

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.280
Torget vurderinger
18
Men, men er det ingen som kan fortelle meg hva jeg skal gjøre da? 😅
Kjøp Topping. Jeg har E50 og den er ypperlig. Ingen hørbar støy eller forvrenging, displayet er godt leselig fra lytteposisjon og fjernkontrollen funker som den skal. Hva mer kan man ønske seg?

vipa

Høyttalerhviskeren
Ble medlem
08.01.2016
Antall liker
10.751
Sted
Torget vurderinger
1
Kjøp Topping. Jeg har E50 og den er ypperlig. Ingen hørbar støy eller forvrenging, displayet er godt leselig fra lytteposisjon og fjernkontrollen funker som den skal. Hva mer kan man ønske seg?
Hm, ja heller i den retningen. Et spørsmål, jeg streamer via Bluetooth fra mobilen, vil det begrense effekten av en god DAC?
🤔

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.088
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Er vel bedre å snope en grei liten streamerboks, unngå blåtann. Korriger meg gjerne.

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.280
Torget vurderinger
18
Hm, ja heller i den retningen. Et spørsmål, jeg streamer via Bluetooth fra mobilen, vil det begrense effekten av en god DAC?
🤔
Ikke nødvendigvis, aptX skal gi CD kvalitet. En ting å merke seg er at E50 ikke har Bluetooth mottaker så da må du enten ha egen mottaker eller velge en annen Topping modell.

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Antall liker
10.618
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Siden du har en Bluesound Node som har innebygget Spotify Connect så skal du få bedre lyd ved å velge å spille av fra Noden i Spotify-appen på mobilen enn å sende med BT (y)

jorwed_

Audio Arkeologen
Ble medlem
04.09.2012
Antall liker
19.146
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
97
Nå har denne posten lagt ute i over 2 timer uten at noen har tatt ansvar og leve opp til HFS standard.
So;
1. Her ville jeg valgt å kjøpe en ren streamer, med gode ARS målinger. Gjerne en i prisklassen 20-30k. Det er der det begynner å monne.
2. Jeg ser det ligger en PS Audio Dac m/streamerkortet tilgjengelig. Kjøp den. Til 35k er den ett godt kjøp.
3. Ikke kjøp den kjipe kabelen fra Topping. Kjøp en litt for lang kabel fra ett anerkjent merke. Du bør legge like mye i kabler som produktet koster! Minst!

Sånn. Da er normalen gjenopprettet.

PS. Kjøp Toppingen og velg å streame via Bluesound i Spotifyappen på mobilen. (Som nevnt tidligere i tråden) 😉

vipa

Høyttalerhviskeren
Ble medlem
08.01.2016
Antall liker
10.751
Sted
Torget vurderinger
1
Ikke nødvendigvis, aptX skal gi CD kvalitet. En ting å merke seg er at E50 ikke har Bluetooth mottaker så da må du enten ha egen mottaker eller velge en annen Topping modell.
Jeg vil jo uansett gå gjennom node først med digital kabel til E50, derfra balansert til Thor...

Eirik84

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.06.2011
Antall liker
10.618
Sted
Drammen
Torget vurderinger
13
Jeg bruker Spotify app på moben, men er jo Bluetooth fra mob til node2?
Fant ikke et helt perfekt bilde, men hvis du spiller av til Noden ved å velge den via enheter/devices i Spotifyappen på mobilen, så spiller den av via nettverk og ikke BT:

Dersom du starter avspillingen på appen, for så å gå inn på BT i innstillinger på telefonen og velger Noden der - så spiller du av via BT.

Det første er å foretrekke.Telefonen bruker mye mindre strøm også da den i praksis bare blir en fjernkontroll og ikke avspillingsenhet.

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.088
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Spotify Connect direkte til Bluesound med mobilen som fjernkontroll vel?

jorwed_

Audio Arkeologen
Ble medlem
04.09.2012
Antall liker
19.146
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
97
Jeg bruker Spotify app på moben, men er jo Bluetooth fra mob til node2?
Nei. Du bruker kun Spotifyappen på mobilen som en «fjernkontroll» for Spotify på Noden. Du streamer altså fra Noden, ikke mobilen. Konseptet heter Spotify Connect.

bluesbreaker

Hundeeier
Ble medlem
05.03.2009
Antall liker
71.413
Sted
Blåskogen
Torget vurderinger
1
Litt utafor :
Du bør samtidig vurdere et Tidal eller Qobuz abonnement. Det vil låte adskillig bedre enn Spotify.

Rega dac låter relativt varmt og litt avrundet. Litt tilgivende, men ikke best på åpenhet, detaljering og dynamikk.

Sist redigert:

soundscape

Æresmedlem
Ble medlem
21.09.2005
Antall liker
41.475
Sted
Nordre Follo
Torget vurderinger
20
Støtter flertallet her. Topping blir en bra oppgradering, stream via Bluesound - og kjøp et studio abb. på Qobuz til 149 pr. mnd. (Gratis å prøve)

AOC

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2019
Antall liker
1.601
Torget vurderinger
1
Har hatt Node 2i, og har prøvd både blåtann fra mobil og dens innebygde Spotify Connect, og begge alternativer dekodet av en kostbar dac.
En skal være rimelig tunghørt om en ikke hører hvor dårlig blåtann er som lydbærer, jf streamingen i boksen.

vipa

Høyttalerhviskeren
Ble medlem
08.01.2016
Antall liker
10.751
Sted
Torget vurderinger
1
Har hatt Node 2i, og har prøvd både blåtann fra mobil og dens innebygde Spotify Connect, og begge alternativer dekodet av en kostbar dac.
En skal være rimelig tunghørt om en ikke hører hvor dårlig blåtann er som lydbærer, jf streamingen i boksen.
Hmm, nå ble jeg flau!
Har ikke fått spilt musikk i dag før nå og fant ut at jeg jo bare har streamet via Bluetooth på mobilen og nei er ikke så tunghørt at jeg ikke merket stor forbedring med Spotify Connect. Vipa du er en analog tønt... 🤣

Sist redigert:

AOC

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2019
Antall liker
1.601
Torget vurderinger
1
Hmm, nå ble jeg flau!
Har ikke fått spilt musikk i dag før nå og fant ut at jeg jo bare har streamet via Bluetooth på mobilen og nei er ikke så tunghørt at jeg ikke merket stor forbedring med Spotify Connect. Vipa du er en analog tønt... 🤣
Neida, Vipa er ikke tønt. Så fort dac kommer i hus og du bruker Spotify Connect via Bluos-appen til Node så vil du oppdage at du har hatt musikkens Vargerd Svarstad så langt, og Heidi Klum kommer inn døra. :)

vipa

Høyttalerhviskeren
Ble medlem
08.01.2016
Antall liker
10.751
Sted
Torget vurderinger
1
Neida, Vipa er ikke tønt. Så fort dac kommer i hus og du bruker Spotify Connect via Bluos-appen til Node så vil du oppdage at du har hatt musikkens Vargerd Svarstad så langt, og Heidi Klum kommer inn døra. :)
Gleder meg, men nå har jeg fått versjonen fra Helvete av la det svinge på hjernen, takk skal du faen meg ha 🤣

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
Ble medlem
06.02.2010
Antall liker
17.825
Sted
Østfold
Torget vurderinger
8
Bare tuller! Blir spennende å høre hva du synes etter det kommer i hus. 👍
Grattis med nytt 😊