Birdman skrev:
Hva med denne?
Kanskje litt over budsjett........??!!!!!!
Eller denne?
Samme merke! Rett ut av eska, og bang! Spill musikk

.
ett helvetes arrangement for å få snurra noen vinylplater. ;D ;D
Hva med Nottingham folkens ? bør vel ikke glemmes , kan brukes med rega arm også.
Avid diva funker da med rega arm , men som med alt annet kjøper du en langt bedre arm , blir det bedre - og dyrere.
rega rb-300 og oppover er vel greit å starte med , lett å ha med å gjøre er den også.
Jeg kan legge til at jeg aldri har vært spesiellt fan av rega spillere , nettopp pga lyden , ogg jeg har hørt opp til p5 og hatt p3 og p2 selv i eie.
De spiller for dårlig bass etter min mening , selv med en god mc pickup til over 10k har jeg ikke hørt disse imponere nevneverdig .
Jeg kan skjønne tilhenger-heten rundt den enkle filosofi og oppbygging.
armene er en annen skål , disse er jo svært greie begynner-armer....
når det gjelder vintage kan nok de noe enklere spillere fungere som nevnt over , allikevel er det fare for mekking underveis , trådstarter ettersom jeg har skjønt er heller ikke ute etter billigste sort spiller , derfor bel garrard og thorens nevnt av meg tidligere.
Lenco kjenner jeg ikke til , så skal ikke uttale meg om disse.....det er mye flotte vintage-spillere , men somsagt tror trådstarter er tjent med noe som er relativt nytt , og som garantert vil virke , da kan man i ro og mak sette seg inn i ting , stille inn pickup og endre parametere , og fokusere på dette , for her er det nemlig mye å hente av golyd.
Velger du rega arm , er denon 103 r en kjempefin pickup å starte opp med , jeg har hørt denne i rb-1000 arm på en gyrodeck SE og det spillte forrykende godt.
Espen