Vintage/ eldre - Accuphase og Luxman

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • trosse1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2012
    Innlegg
    2.646
    Antall liker
    2.343
    Torget vurderinger
    75
    Så flott å høre, den står jo i meget godt selskap der ser jeg;)
    hva høytalere tester du "små'n" mot?
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.435
    Antall liker
    17.155
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Pr. dato har jeg kun testet den mot Klipsch Icon ("bokhylle-ht"), og ulike htlf.
    Litt for grovt tverrsnitt på kablene jeg bruker på Liuto, til at det (enkelt) lar seg terminere mot L-30´n
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.871
    Antall liker
    17.462
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    Hei.
    Får meg en Luxman L-80V til uka. Noen som kjenner til den? Har hørt at det er en meget god riaa i den. Noen som har prøvd?
     

    olisn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    691
    Antall liker
    626
    Sted
    Larvik
    Torget vurderinger
    4
    Hei.
    Får meg en Luxman L-80V til uka. Noen som kjenner til den? Har hørt at det er en meget god riaa i den. Noen som har prøvd?
    hei

    jeg koser meg hver dag med denne forsterkeren. Bruker den med WIMP, airport express og dac fra Musical Fidelity.
    Den var en liten tur innom Malmin i Hokksund for litt shape up (oppvåkningshjelp etter kortslutning, nye høyttalerterminaler med mindre fre for kortslutning, og nye kondiser her og der). Den spiller nydelig på 40 år gamle Gamma Monitor. God kraft i'n er det også.
    RIAA'n har jeg dog ikke prøvd, kjører ekstern riaa på "søndags-anlegget".

    mvh Ole G
     

    Liotheles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2002
    Innlegg
    2.825
    Antall liker
    720
    Torget vurderinger
    4
    Hei.
    Får meg en Luxman L-80V til uka. Noen som kjenner til den? Har hørt at det er en meget god riaa i den. Noen som har prøvd?
    Kjempefin vintage sak det der. Flott fyldig lydsignatur som alltid med gammel Luxman og veldig bra RIAA med to innganger, men kun for MM pickuper.
    Kom gjerne med noen bilder og lytteinntrykk etterhvert.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.871
    Antall liker
    17.462
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    l_716939424.jpg

    Will do. Slik så den ut i annonsen. :)
    Ser ut til at den trenger litt TLC, men den skal være nyoverhalt innvendig :)
     

    Johannesen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.11.2012
    Innlegg
    254
    Antall liker
    179
    Sted
    stavanger
    var på fyllinga får å kaste noe forsjellig,da jeg kom til elektro korga,så jeg noe blankt nedi der,tok tak,og det viste seg og være en strøken luxman L-30.lempet denne i lysets hastighet i bilen :) kom hjem,skrudde opp,og alt så bra ut,men sprayet god spray og støvsuget uansett,kobblet til,og absolutt alt ok,ikke knittring,fresing i potter eller noe.er opgitt til 2x38 watt i 8.må være noen sprøe watt dette,for det er masse krefter i den lille saken,og den spiller meget oppløst og fin,ikke noe typisk vintage lyd her.kobblet fra en doxa 70mkII før jeg testet denne,og jeg mener denne spiller vel så bra.fornøyd jeg :)
     

    Johannesen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.11.2012
    Innlegg
    254
    Antall liker
    179
    Sted
    stavanger
    ja,må si jeg ble meget overasket da,hvem kaster noe slik da? i strøken tilstand..folk er gale.da tenker jeg at når det går an og finne sånnt tilfeldig når du er innom slik plass i 5 minutt,tenkt hva vi egentlig går glipp av innen hifi som folk bare kaster de 23 timene og 55 minutt vi ikke er der....
     

    soundscape

    Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    11.087
    Antall liker
    33.898
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    19
    ja,må si jeg ble meget overasket da,hvem kaster noe slik da? i strøken tilstand..folk er gale.da tenker jeg at når det går an og finne sånnt tilfeldig når du er innom slik plass i 5 minutt,tenkt hva vi egentlig går glipp av innen hifi som folk bare kaster de 23 timene og 55 minutt vi ikke er der....

    Grattis ! Man får nesten lyst til å jobbe på gjenbruksstasjonen når man hører om sånt..............
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    ja,må si jeg ble meget overasket da,hvem kaster noe slik da? i strøken tilstand..folk er gale.da tenker jeg at når det går an og finne sånnt tilfeldig når du er innom slik plass i 5 minutt,tenkt hva vi egentlig går glipp av innen hifi som folk bare kaster de 23 timene og 55 minutt vi ikke er der....
    Var vel mer et spørsmål om han kjøpte L-30 av deg :) "Kuppa, Johannesen". Er nok mer baluba som mente du hadde gjort et "kupp" :)

    Tenkte sende deg en PM selv, men beskrivelsen av lyden den ga fra seg tok jeg det for gitt at du valgte ta vare på den selv.
     

    Johannesen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.11.2012
    Innlegg
    254
    Antall liker
    179
    Sted
    stavanger
    ja,må si jeg ble meget overasket da,hvem kaster noe slik da? i strøken tilstand..folk er gale.da tenker jeg at når det går an og finne sånnt tilfeldig når du er innom slik plass i 5 minutt,tenkt hva vi egentlig går glipp av innen hifi som folk bare kaster de 23 timene og 55 minutt vi ikke er der....
    Var vel mer et spørsmål om han kjøpte L-30 av deg :) "Kuppa, Johannesen". Er nok mer baluba som mente du hadde gjort et "kupp" :)

    Tenkte sende deg en PM selv, men beskrivelsen av lyden den ga fra seg tok jeg det for gitt at du valgte ta vare på den selv.
    hehe,ja,den er ikke til salgs den nei,ivertfall ikke enda :) har hatt lyst til å prøve noe luxman lenge,hadde en vannavkjølt gammel luxman sak som gikk på rundgang i gjengen her for noen år tilbake,men vi klarte aldri og finne feilen i den,så det ble ikke noe mere luxman før nå,og jeg må si at nå fikk jeg virkelig lyst til å få tak i noe mere tyngre luxman å teste ut,hehe
     

    The Last One

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.01.2014
    Innlegg
    2.687
    Antall liker
    1.842
    Sted
    Trondheim.
    Samtidig som de fleste Luxman fra eldre tid er flotte saker! :)

    Lukter selv på en eldre god traver til Omega Alnico.
     

    jorwed_

    Audio Arkeologen
    Ble medlem
    04.09.2012
    Innlegg
    10.871
    Antall liker
    17.462
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    97
    luxman_l_530-6.jpg

    Er det noen som har gjort noen modifiseringer av RCA og HT terminaler på L-530?
    Det er trangt bak der, men det burde vel la seg gjøre?

    J
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.823
    Antall liker
    2.810
    Torget vurderinger
    1
    Løfter fram tråden igjen. Noen som har peiling på hvor langt bakover i modellrekkene vi må for å finne de varmtklingende modellene fra Luxman og Accuphase? Alt er relativt, og mange vil kanskje si at dagens modeller ikke er så verst i så måte. Men de er utvilsomt langt mer nøytrale enn før i tiden (som alt annet utstyr nå).

    Så derfor spørsmålet...
     

    Jan-Helge

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2007
    Innlegg
    1.163
    Antall liker
    541
    Tror det var før 1982 eller 1983, etter det tapte de seg fullstendig.

    L80'en er forøvrig en kjempeforsterker, men min favoritt er den lille L-10.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.435
    Antall liker
    17.155
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Var ikke det relatert til endringene som skjedde da Luxman ble solgt til Alpine i 1984?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn