Vintage bilde

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • RDNZL

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.12.2008
    Innlegg
    717
    Antall liker
    2.027
    Torget vurderinger
    13
    Sier du det Arve ?
    Ja, mener at jeg hadde noe lignende fra Lenco og senere BSR (foreldrenes anlegg)
    Det var tider :-D vell det startet i alle fall gløden for vinyl. Og nå altså, en liten nostalgitripp med Garrard Zero 100 utstyrt med Shure m55e . En spiller/ arm pluss pickup kombinasjon som imponerer mer og mer. Tenker at 55e kunne blitt påspandert en Jico SAS stift. En del lovende Feedback på utenlandske fora om nettopp dette. Shure 55e var faktisk en forløper til Shure V15 og hadde omtrentlig lik innmat som sistnevnte men kunne trives i noe tyngre armer også. Derfor er den ikke så dum til Zero 100 armen. Forrige eier har hatt god innsikt mht pickupvalg. Trivelig med automatikk igjen :)
    Ja, den der er morosam. Eg starta karrieren med ein slektning (AP 76, litt mindre, utan tangentialarm og ikkje så skinande, men med same knappar.
     
    Sist redigert:

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    @oen: Den forsterkeren der må jeg sannelig vise til min bror, han er Sequerra-fan etter å ha levd med Met 7 II siden slutten av åttitallet.

    @rumel: Tar du vinylsignalet ut av en tape 2-loop? Ser rimelig seriøs ut den tallerkenen, det der har ikke vært noe billig skitt for 40+ år siden.
    Et slikt alt-i-et-anlegg kunne jeg godt tenkt meg å eie. Flere bilder av det, takk. :D
     

    rumel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.02.2008
    Innlegg
    158
    Antall liker
    415
    Sted
    Oppdal
    Torget vurderinger
    6
    Tar vinylsignalet ut direkte fra arm/pick-up. 2 nye phono plugger.Dette er gjort for å fa brukt både mm/mc på forforsterker.Kontakt koblet fra under platespiller.Resten går fra tape rec ut.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Tar vinylsignalet ut direkte fra arm/pick-up. 2 nye phono plugger.Dette er gjort for å fa brukt både mm/mc på forforsterker.Kontakt koblet fra under platespiller.Resten går fra tape rec ut.
    Wow, det var gjennomført! Regner med at det er lett reverserbart slik at anlegget også fungerer som komplett enhet, hvis det skulle dukke opp en passende separat snurre. Det anlegget er noe av det raffeste jeg har sett på lenge. I lang tid har jeg hatt slike flate alt-i-ett-anlegg i sidesynet, og da er det selvsagt platespillerens beskaffenhet som er det sentrale sjekkpunkt. Det finnes flere Philips-modeller fra syttitallet som har tilsynelatende gode platespillere, og jeg har også sett noen toppmodeller fra japanske produsenter. Men akkurat dette fra Sony er kanskje det mest attråverdige jeg har sett til nå.

    Skulle du rammes av syfilis som gjør deg døv eller noe annet tragisk så vil jeg gjerne at du tenker på meg når dette skal avhendes, for et slikt anlegg i den standen ditt er i fortoner seg nesten umulig å motstå. Dette er high end i sin klasse, den tallerkenen er jo av en annen verden. Diger nok til å ha verdener kretsende rundt den. Så gi beskjed hvis du vil kvitte deg med den, jeg har ikke ræva full av gryn men kunne strukket meg et stykke for et slikt smykke til stuen eller platerommet. For jeg har jo funnet ut at en dag i uoverskuelig framtid må jeg ha et eget platerom, og på et slikt rom så må jeg ha et vintagesmykke av denne typen. Null strømming men en CD-spiller plugget til.

    Jeg skjønner at du ikke bruker forsterkeren, men du har vel testet så hvordan er den? Lever den opp til resten, som ser ut til å være kvalitetsløsninger. Og hvordan låter kassettspilleren? Såvidt jeg skjønner så bruker du den.
     

    rumel

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.02.2008
    Innlegg
    158
    Antall liker
    415
    Sted
    Oppdal
    Torget vurderinger
    6
    Tar vinylsignalet ut direkte fra arm/pick-up. 2 nye phono plugger.Dette er gjort for å fa brukt både mm/mc på forforsterker.Kontakt koblet fra under platespiller.Resten går fra tape rec ut.
    Wow, det var gjennomført! Regner med at det er lett reverserbart slik at anlegget også fungerer som komplett enhet, hvis det skulle dukke opp en passende separat snurre. Det anlegget er noe av det raffeste jeg har sett på lenge. I lang tid har jeg hatt slike flate alt-i-ett-anlegg i sidesynet, og da er det selvsagt platespillerens beskaffenhet som er det sentrale sjekkpunkt. Det finnes flere Philips-modeller fra syttitallet som har tilsynelatende gode platespillere, og jeg har også sett noen toppmodeller fra japanske produsenter. Men akkurat dette fra Sony er kanskje det mest attråverdige jeg har sett til nå.

    Skulle du rammes av syfilis som gjør deg døv eller noe annet tragisk så vil jeg gjerne at du tenker på meg når dette skal avhendes, for et slikt anlegg i den standen ditt er i fortoner seg nesten umulig å motstå. Dette er high end i sin klasse, den tallerkenen er jo av en annen verden. Diger nok til å ha verdener kretsende rundt den. Så gi beskjed hvis du vil kvitte deg med den, jeg har ikke ræva full av gryn men kunne strukket meg et stykke for et slikt smykke til stuen eller platerommet. For jeg har jo funnet ut at en dag i uoverskuelig framtid må jeg ha et eget platerom, og på et slikt rom så må jeg ha et vintagesmykke av denne typen. Null strømming men en CD-spiller plugget til.

    Jeg skjønner at du ikke bruker forsterkeren, men du har vel testet så hvordan er den? Lever den opp til resten, som ser ut til å være kvalitetsløsninger. Og hvordan låter kassettspilleren? Såvidt jeg skjønner så bruker du den.
    Forsterker lever opp til resten,men 2x25w blir litt lite på mine høytalere 86db .Kassetpilleren har en svak during men hørest ikke under avspilling og auto stopp fungerer ikke. Lyden er meget god.Skal fikses. Platespiller løftes opp å ledning plugges tilbake så er alt i orden. Herligheten veier litt over 19 kg.
    Platespiller uten reim på motor surrer i 5min og 20 sekunder etter polering og bytte av bunn i spindelleie.
    Skal legge deg på minne vist det blir aktuelt med salg.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Har kikket litt på ultimate alt-i-et-anlegg på nettet, og det finnes faktisk mye gøyalt som jeg ikke tror har vært importert i store mengder til Norge. Dette er jo slående lekkert, tysk ingeniørkunst.

    6559517_orig.jpg


    9126305_orig.jpg


    Wega Studio 3214. Hele 1880 vesttyske mark i 1972.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Naka Serie 700 komplett? Joda, det svinger virkelig av det. Men det er nå engang et rack og ikke et alt-i-en-boks-system, og i seg selv betydelig mer attråverdig enn noen systemer i en boks. Slike Naka-rigger oser kvalitet og profesjonalitet. :D
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Wega er vel en litt simplere utgave av Sony
    Det var senere at de ble et underbruk av Sony. På den tiden dette anlegget kom ut så var de et uavhengig merke, og jeg liker touchen med en helt ordinær Dual stappet nedi som platespiller. Seriøst IMO. :)
     

    Tor-S

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.01.2013
    Innlegg
    299
    Antall liker
    330
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    1
    IMG_4460.jpg


    Z1 faktisk. Er ikke kjent med disse modellene. Kjøpte den for 200kr på Hurtigrutekaia på Sortland. Har rengjort potmeter😊
     

    Evo III

    Hertugen av Langhus
    Ble medlem
    25.12.2009
    Innlegg
    25.764
    Antall liker
    50.370
    Sted
    Hjemme
    Torget vurderinger
    78
    Naka Serie 700 komplett? Joda, det svinger virkelig av det. Men det er nå engang et rack og ikke et alt-i-en-boks-system, og i seg selv betydelig mer attråverdig enn noen systemer i en boks. Slike Naka-rigger oser kvalitet og profesjonalitet. :D
    Jeg vet det ikke er alt i et system baluba :), måtte bare tulle litt med deg :)

    O
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Naka Serie 700 komplett? Joda, det svinger virkelig av det. Men det er nå engang et rack og ikke et alt-i-en-boks-system, og i seg selv betydelig mer attråverdig enn noen systemer i en boks. Slike Naka-rigger oser kvalitet og profesjonalitet. :D
    Jeg vet det ikke er alt i et system baluba :), måtte bare tulle litt med deg :)

    O
    Som fortjent. Og så vet du jo at jeg er litt Naka-fanboy av prinsipp. :rolleyes:
     

    Kjell_Kranzberg

    Hi-Fi freak
    Moderator
    Ble medlem
    08.03.2005
    Innlegg
    3.362
    Antall liker
    3.354
    Torget vurderinger
    0
    Delar av min samling med vintage hifi från DDR. Katten är inte från DDR, han är är en blandning mellan svensk bondkatt och norsk skogskatt.
    :cool:

    IMG_4057.jpg
    IMG_4058.jpg
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    SC 1700 skal etter det jeg har forstått det dyreste systemet fra gamle DDR. Du har vel ikke planer om å skaffe deg et slikt, Kjell?

    ddr rft sc1700b web.jpg


    Tøffe saker i alle fall! :D
     

    Kjell_Kranzberg

    Hi-Fi freak
    Moderator
    Ble medlem
    08.03.2005
    Innlegg
    3.362
    Antall liker
    3.354
    Torget vurderinger
    0
    SC 1700 skal etter det jeg har forstått det dyreste systemet fra gamle DDR. Du har vel ikke planer om å skaffe deg et slikt, Kjell?



    Tøffe saker i alle fall! :D

    Det har jag planer på, absolut.
    Men jag har aldrig sett SC 1700 på Ebay...

    Det finns en användarmanual till salu...

    SC 1700.jpg
     
    Sist redigert:

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Litt synd at de østtyske tunerne ikke kan brukes her jeg bor. Den eneste FM-kanalen jeg lytter til er på 106,9 mhz.
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    8.964
    Antall liker
    12.827
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Skulle fryktelig gjerne hatt et par Electro Voice
    Patrician 800 i hus. Men disse koster skjorta på brukten.

    1387561-excellent-electrovoice-ev-patrician-800-speakers-pair-for-sale.jpg


    Disse har så vidt jeg vet en 30" bass og
    horn-tweeterne T350 som også Sluket har i samlinga si.
     

    baluba

    Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Innlegg
    24.590
    Antall liker
    15.154
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har aldri handlet audio hos Brommeland, men de hadde noen hyllemeter med flotte hifipressinger, Reference Recordings og lignende labeler. Kjøpte blant annet Wagner. Og så husker jeg hififreaken Magne (?) fra Sveio som jobbet der på åttitallet, det var han jeg kjøpte mine Celestion SL6 av brukt.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn