Vindusposten min!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Thumper

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Antall liker
    1.457
    Sted
    Langt til skogs i Innlandet(Hedmarken)
    Da var det søndag og tid for å ta livet litt med ro en morgen mens man venter på at temperaturen ute stiger såpass at det blir litt mindre ukomfortabelt å legge om dekk på bilen... Nå må piggene av... Skal bli godt å få på litt bredere og stivere dekk igjen. Litt mindre sjøsyk nå man er på tur :)
    Og denne deilige søndagsmorgen blir tilbrakt i selskap med en kopp kaffe eller to, og disse to:

Vedlegg

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Plata må jo passe deg/dere perfekt mht til tittel nå Frode....

flotte bilder du tar......Den holiday plata er fin , har den på Verve cd hi-res

Mvh Espen

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Tøff----Har selv en rør radio med o.o.s rør ;D....... oos rør er vel oppbrukte old stock... ;D

Noen rare røde rør , ser ut som papir på glasset , bare ukurrante sorter mht til dagens rørforsterker-sorter.

ikke tar den inn signal heller på kortbølge , ikke lagt mye tid i den , men den ble kjøpt ny av min ur-gjerrige oldefar , og han ( i motstening til meg) oppgraderte ALDRI noe... ;D ;D

Mvh Espen

Thumper

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Antall liker
    1.457
    Sted
    ssm skrev:
    Tøff----Har selv en rør radio med o.o.s rør ;D....... oos rør er vel oppbrukte old stock... ;D

Noen rare røde rør , ser ut som papir på glasset , bare ukurrante sorter mht til dagens rørforsterker-sorter.

ikke tar den inn signal heller på kortbølge , ikke lagt mye tid i den , men den ble kjøpt ny av min ur-gjerrige oldefar , og han ( i motstening til meg) oppgraderte ALDRI noe... ;D ;D

Mvh Espen
    ;D ;D

Jeg kommer nok heller sikkert ikke til å legge så mye tid i denne, men vi får se... Syntes bare den var stilig å eie. Selv uten noe forhold til tidligere eiere. Synes det bare er så bra at en radio fra 1948 kan være i så god stand visuelt sett! Skulle jeg dog mot formodning få noe lyd ut av den så er det bare en bonus :)
    Kan dog bli kinkig å skaffe rør til denne... Det er jo ikke noen av de typene jeg har liggende å slenge i skuffer og skap som sitter i denne da...

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Liksom ikke no vits i å spandere nye rør fra Motron på en radio som fiskeri-frekvensen er lagt ned for , for 45 år siden.... ;D

artige er de , Min woofer , har sånn passe sprøtt oppheng , og avbrent papir på rørene , jeg støvsuget den inni , der var det jævig gitt , nesten som sagflis. :D

Når det gjelder internkablingen , er det ikke akkurat cardas.... ;D

Kablingen i min radio er nok Innbrent...... ;D ;D( oppbrent)

Espen

Roberth

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2010
    Antall liker
    292
    Torget vurderinger
    20
    Hvordan vil du beskrive lyden fra almarroen?

Thumper

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Antall liker
    1.457
    Sted
    Ah!!! Godt¨å være tilbake på nett! Etter et par uker uten pc så merker man savnet ja...

Nå kommer jeg nok ikke til å få så mye tid her på HFS med det første uansett... Neste lørdag bærer det i vei til kirken for å gifte meg... Så da får jeg sikkert nok å gjøre i den nærmeste uka... og så kommer jeg sikkert til å ta meg litt av min kommende kone i ukene etter det. Det finnes jo andre ting enn hifi vet dere.
    MEN musikk kommer jeg til å spille hele tiden.

Dersom jeg ikke slenger innom noe mer før sommeren... God sommer til dere alle :)

ssm

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Thumper skrev:
    Ah!!! Godt¨å være tilbake på nett! Etter et par uker uten pc så merker man savnet ja...

Nå kommer jeg nok ikke til å få så mye tid her på HFS med det første uansett... Neste lørdag bærer det i vei til kirken for å gifte meg... Så da får jeg sikkert nok å gjøre i den nærmeste uka... og så kommer jeg sikkert til å ta meg litt av min kommende kone i ukene etter det. Det finnes jo andre ting enn hifi vet dere.
    MEN musikk kommer jeg til å spille hele tiden.

Dersom jeg ikke slenger innom noe mer før sommeren... God sommer til dere alle :)
    Huff da Thumper , såååå travelt blir det vel ikke , at du ikke slenger innom her ila sommern.....den har jo ikke begynt enda.....

Lykke til på den store dagen , blir stas dette. Hils Bruden.-.....

Mvh Espen

Thumper

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Antall liker
    1.457
    Sted
    Næhh.... Vi får se hva som skjer utover :) Jeg har jo fått fart på mc'n så det er duket for noen turneer rundt omkring... Skal bare komme meg i gjennom giftemål og bryllupsreise... Etter det skal jeg prøve å få ræ... mi ut av go'stolen her og komme meg rundt... Vanskelig å løsrive seg fra eget anlegg for tiden. Er veldig fornøyd med hvordan det låter her nå. Eneste er at jeg mangler en god dac fortsatt... Har dog handlet pc med spdif utgang, så jeg ikke skal være låst til usb. Vi får se litt hva som skjer utover. Akkurat nå er jeg ferdig med å skrive talen, og Dire Straits står høyt på mens jeg nyter en Norrlands Guld i solen! Livet er herlig dere!

Thumper

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Antall liker
    1.457
    Sted
    Da er bryllupet overstått :)

I og med at jeg skulle ha festen hjemme så valgte jeg å ta opp Cornwallene og Densen Beat. Ordet GØYTALER fikk rn ny mening her! Når vi dro volum "knotten" opp til ca 3/4 skal jeg si det ble liv i Cornwallene ja!!! Faen for et sinnsykt trøkk! Har aldri sett så mange mennesker stå å gape mens de kikker forundret på et "stereoanlegg"... I tillegg så låt det slettes ikke værst ;)

emotikon

Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Antall liker
    3.040
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Så nå er neste time hos audiograf for bestilling av

til alle gjestene? ::) ;)

Thumper

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Antall liker
    1.457
    Sted
    Neida! Foreløpig ingen klager over senvirkninger ;)

Nå er bryllupsfest og reise over...og livet vender tilbake til det normale igjen... WLM Lyra har kommet opp fra sitt eksil i kjelleren, det samme har Almarro og EC'n... Rommet har fått litt DaaD behandling igjen og jeg nyter musikk når anledningen byr seg :)

Cornwall og Densen har funnet veien ned i kinoen igjen...hvor de lager "lydkulisser" for film, x-box og Wii på 100" lerret...

Thumper

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Antall liker
    1.457
    Sted
    Da virker det som høsten har kommet hit... Litt synd, men på den andre siden så er det jo en fin tid å sette seg rolig ned og høre på musikk igjen. Har brukt et par timer foran anlegget i dag. Like fornøyd som alltid... Ikke så rart kanskje, da det stort sett er uforandret siden i våres... Eneste forandring jeg har gjort er å snike inn et par DaaD igjen :) Utrolig hva det gjør med litt akustisk behandlig av rommet :D
    Tar med et lite bilde fra et sted som var som balsam for sjelen etter en relativt kald sommer...

Vedlegg

jabbalabba

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2006
    Antall liker
    240
    Thumper skrev:
    På en hyggelig tur til Hortenmessa fant jeg noe spennende som bare måtte prøves ut i vindusposten min...
    Meget vakker sak, gleder meg til å høre dine inntrykk

Thumper

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Antall liker
    1.457
    Sted
    Da har Leben fått noe fler timer og begynner virkelig å blomstre. En særs vellydende forsterker. Almarro har virkelig fått kamp om plassen i vindusposten nå... Leben er nok litt mer definert nedover i registret, samtidig som den holder minst samme klasse i toppe. Den synes å ha rikelig med dynamikk og luft i lydbildet. Sammen med mine Lyra Mk2 så setter den opp et stort og stødig lydbilde.
    Må også legge til den fantastiske byggekvaliteten i denne forsterkeren! Alle bryter og velgere gir umiddelbart et inntrykk av kvalitet når du tar i de. Forsterkeren er, akkurat som sin lillebror CS 300, et smykke av en forsterker!

På det siste bildet jeg la inn, vil den observante leser legge merke til en sak bortenfor Leben CS 600... Hva det er skal jeg komme tilbake til litt senere ;)

_RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    19.240
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Thumper skrev:
    På det siste bildet jeg la inn, vil den observante leser legge merke til en sak bortenfor Leben CS 600... Hva det er skal jeg komme tilbake til litt senere ;)
    Bare pass på så du ikke får like mye stråler som Bruce og blir grønn og svær ;D

R

Thumper

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Antall liker
    1.457
    Sted
    RoDa skrev:
    Thumper skrev:
    Bare pass på så du ikke får like mye stråler som Bruce og blir grønn og svær ;D

R
    Ser ut som det skal gå bra ;)
    ingen ytre forandringer på meg ennå.... ;D

Thumper

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Antall liker
    1.457
    Sted
    Så langt virker denne komboen så bra at jeg har lagt ut Almarro'n for salg under tvil... Får jeg riktig pris så bytter jeg..., men ikke for enhver pris...
    Det spiller litt friskere, men kanskje ikke med samme glatthet/luftighet i toppen som Almarro. Dog med bedre definisjon i bassen.

Skal komme tilbake med inntrykk av WLM Gamma DAC snart. Har så langt brukt tiden på Leben CS 600. Bytter jo bare en ting om gangen...

ansepe74

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    31
    Sted
    Bodø
    Lekkert anlegg!!
    Ingen skal påstå at vinduet ikke er egnet til å ha komponenter!
    :D

Thumper

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Antall liker
    1.457
    Sted
    Takk!
    Joa, Vindusposten funker den ;D

Har nå fått litt mer tid til å høre på WLM Gamma DAC, og den er helt klart bedre enn den forrige DAC'n jeg hadde her. Spiller med dynamikk og tyngde. Stram fin dyp bass, en behaglig mellomtone og bra oppløsning i topp. Legger ikke merke til at noen frekvenser stikker seg ut. Denne blir nok i anlegget dersom planene mine går bra:)
    Det er mulig å bruke denne som en rørdac, eller transistor dac... Jeg foretrekker så langt å bruke den som en transistor dac... Vi får se hva som skjer dersom jeg beholder denne. Er jo mulig at den kan bli enda bedre på rør utgangen med et annet rør?

Vedlegg

ansepe74

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    31
    Sted
    Bodø
    Thumper skrev:
    Er jo mulig at den kan bli enda bedre på rør utgangen med et annet rør?
    Det er bare en måte å finne ut det gitt ;)
    Hvilke rør og hvilke specs er det på den forøvrig?

Thumper

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Antall liker
    1.457
    Sted
    Da må det innrømmes at det utenkelige har skjedd :eek:
    Almarro forlot vindusposten for godt...
    Jeg hadde ikke trodd jeg skulle finne noe jeg likte bedre enn den i en fornuftig prisklasse, men det gjorde jeg ;D

Leben CS600 er den nye motoren i anlegget!

Etter å ha fått endel timer foran høyttalerne med Leben tilkoblet så begynner jeg etterhvert å skjønne alt skrytet den får på nett og i blader. Jeg koser meg mer med musikken enn tidligere, og mer og mer for hver lytte seanse...
    Nå gleder jeg meg bare til mørke, kalde høst og vinterkvelder som skal tilbringes foran anlegget. Har planer om å prøve ut noen forskjellige utgangsrør etterhvert. Den kan jo ta mange forskjellige der... Skal bli spennende :)

Thumper

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Antall liker
    1.457
    Sted
    Enda ett bilde av Leben CS600, min nye favoritt "dings"...

Jeg har hørt på mye forskjellig musikk denne helgen, og Leben fortsetter å imponere meg. Det som fasinerer mest for tiden er hvor åpent det låter. Spesielt i toppen låter det mye mer åpent enn min forrige forsterker.

Vedlegg

Thumper

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Antall liker
    1.457
    Sted
    Ny helg og nye muligheter til musikalsk nytelse :)
    I går fikk jeg en pakke i posten som jeg var veldig spent på...
    Da var det straks av med topp plata på Leben, ut med 5881 og inn med de nye...
    Golden Dragon 350b

Har for første gang kjøpt et sett nyproduserte kina rør. Utelukkende fordi jeg ikke ville bruke en avsindig pengesum på NOS i første rekke. Jeg fikk bare en trang til å prøve ut 350b i denne forsterkeren etter litt lesing på nettet. Så langt må jeg si at jeg er imponert. De har vel ca 15 timer på seg nå, men spiler med en ro og oppløsning fra nedre mellomtone og oppover som Sovtek 5881 bare kunne drømme om. Stemmer blir enda mer realistiske. Utklinging og nærvær i instrumenter blir klart bedre. Foreløpig synes jeg dog bassen har blitt litt lettere, men den faller stadig mer på plass.

Vedlegg

Thumper

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.09.2007
    Antall liker
    1.457
    Sted
    Da har det skjedd enda et par ting i vindusposten min... ???

EC'n er solgt :eek:

WLM Gamma DAC har forlatt meg... :-\

Så nå sitter jeg her da og ser på et anlegg uten kilde :'(

Men vi får håpe den situasjonen ikke kommer til å vare så lenge ;)

Har nemlig noen planer på gang :-X

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn