Her var det still gitt

Skulle nesten tro at jeg ikke bruker anlegget for tiden, men det er jo helt FEIL 8)
Det er akkurat det jeg gjør... Hører på musikk i stedet for å poste her
Men tenkte jeg skulle oppdatere eventuelt interesserte lesere litt om hva som skjer hjemme...
Jeg har vært igjennom en del rør i Leben CS600, skal skrive mer om de opplevelsene litt senere, men kan si så mye at jeg har "landet" på et sett med Electro Harmonix 6CA7. De gir meg en stram dyb og definert bass, deilig "kroppslig" mellomtone og en luftig veloppløst topp.
Så da trodde jeg at jeg hadde fått ut max av det som gikk fra Leben og var fornøyd...
Men nysgjerrig som jeg er måtte jeg bare prøve noe før jeg kunne slå meg helt til ro, sånn bare for å ha eliminert den muligheten var tanken min. Jeg ville prøve ut om en strømkabel av høyere prisklasse og grovere dimensjon ville gjøre noe forskjell. Jeg bruker vanligvis en 2x1,5 Ölflex til forsterker og "lakris" til dac...
Så snakket jeg litt med "Miles" og fikk låne en Accustic Arts Power Cord Silver. Koblet denne til Leben og Ölflex til dac. Gikk ikke mange sekundene før jeg forstod at her hadde det blitt forbedringer ja

Stikk i strid med min overbevisning :-[ Bedre dynamikk, lavere støygulv, sortere bakgrunn og bedre presisjon i lydbildet er stikkord her...
MEN nå slår det meg... Jeg gjorde jo generaltabbe nummer en... Byttet to ting samtidig... Så da vet jeg jo egentlig ikke om det var kablen til forsterker eller dac som gjorde utslaget, eller om det var kombinasjonen... Hm... Da fikk jeg plutselig planer for i kveld
Så jeg får si som Robert Aschberg i sin tid: "häng med"...