Vincent

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Lyden av Opplevelser

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2013
    Innlegg
    395
    Antall liker
    42
    Sted
    Stavanger - Kirkegaten nr.43.
    Torget vurderinger
    0
    Jeg tenkte på å handle meg effektforsterker.
    Står mellom ny parasound 2125 v.2 og brukt som 993. Parasound har jeg vært borti tidligere men Vincent er nytt for meg. Lurer vel mest på lydsignatur og eierskap med tanke på levetid. 993 ser jo ganske svær ut også, blir vel litt lunk av den også vil jeg tro.
    - En Vincent SP993 innspilt tilsvarer minst 4 stk. Parasound 2125v2 ..........har jeg prøvd. LØP og kjøp den brukte som ligger til salgs !!!!!!!

    Mvh. Lyden av begge Opplevelser
     

    Caron

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.09.2014
    Innlegg
    349
    Antall liker
    482
    Sted
    Svelvik, Vestfold
    Hei, kan noen her fortelle meg hvor i Norges land man handler Vincent-utstyr nytt? Nå har jeg trålet nettet rundt, men kommer ikke til annet enn Maxwell Import som opplyser at de har overtatt agenturet etter Neby Hi Fi. Men når man leser nedover sida deres later det til at alt stoppet opp 21.06.2012, der de opplyser at de har en Kina-tur på trappene... Har prøvd å sende mail, ringe, men intet svar verken på mail eller telefon.

    Har vi i det hele tatt noen importør og/eller utsalgssteder for dette merket i Norge pr. i dag? Noen som vet?
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.263
    Antall liker
    9.053
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Hei, kan noen her fortelle meg hvor i Norges land man handler Vincent-utstyr nytt? Nå har jeg trålet nettet rundt, men kommer ikke til annet enn Maxwell Import som opplyser at de har overtatt agenturet etter Neby Hi Fi. Men når man leser nedover sida deres later det til at alt stoppet opp 21.06.2012, der de opplyser at de har en Kina-tur på trappene... Har prøvd å sende mail, ringe, men intet svar verken på mail eller telefon.

    Har vi i det hele tatt noen importør og/eller utsalgssteder for dette merket i Norge pr. i dag? Noen som vet?
    Mannen som postet over deg med nicket: "Lyden av Opplevelser" er mr maxwell him self :)
    Og jo.. du får kjøpt det nytt hos Maxwell :)
     

    Caron

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.09.2014
    Innlegg
    349
    Antall liker
    482
    Sted
    Svelvik, Vestfold
    Hei, kan noen her fortelle meg hvor i Norges land man handler Vincent-utstyr nytt? Nå har jeg trålet nettet rundt, men kommer ikke til annet enn Maxwell Import som opplyser at de har overtatt agenturet etter Neby Hi Fi. Men når man leser nedover sida deres later det til at alt stoppet opp 21.06.2012, der de opplyser at de har en Kina-tur på trappene... Har prøvd å sende mail, ringe, men intet svar verken på mail eller telefon.

    Har vi i det hele tatt noen importør og/eller utsalgssteder for dette merket i Norge pr. i dag? Noen som vet?
    Mannen som postet over deg med nicket: "Lyden av Opplevelser" er mr maxwell him self :)
    Og jo.. du får kjøpt det nytt hos Maxwell :)
    Takk for den opplysningen, da er PM sendt :)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.263
    Antall liker
    9.053
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Hei, kan noen her fortelle meg hvor i Norges land man handler Vincent-utstyr nytt? Nå har jeg trålet nettet rundt, men kommer ikke til annet enn Maxwell Import som opplyser at de har overtatt agenturet etter Neby Hi Fi. Men når man leser nedover sida deres later det til at alt stoppet opp 21.06.2012, der de opplyser at de har en Kina-tur på trappene... Har prøvd å sende mail, ringe, men intet svar verken på mail eller telefon.

    Har vi i det hele tatt noen importør og/eller utsalgssteder for dette merket i Norge pr. i dag? Noen som vet?
    Mannen som postet over deg med nicket: "Lyden av Opplevelser" er mr maxwell him self :)
    Og jo.. du får kjøpt det nytt hos Maxwell :)
    Takk for den opplysningen, da er PM sendt :)
    Hehe, ingenting å takke for, vi er vel på et forum for og hjelpe? ;) han er en trivelig kar som kan mye om Vincent så du får nok den hjelp og rådgivning som trengs! :)
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.814
    Antall liker
    2.806
    Torget vurderinger
    1
    Heia Vincent-fans!

    Er på utkikk etter varmtklingende forsterkeri, enten effekttrinn eller integrert som kan drive mine HF-275 uten å tynes. Er ute etter varm, rund "full-bodied" lyd. Uten for mye ull i toppen, men altså tarmer og ikke stålstrenger på fioliner om dere skjønner hva jeg mener.

    Hva har Vincent å tilby av sånt? Det er mange modeller i flere serier, med og uten rør. Hva skal jeg se etter? Er veldig glad i tonekontroller for å justere litt på de mest håpløse CD-platene mine, men ikke nødvendigvis et must uansett.

    Takker for innspill:)

    Ikke nødvendigvis helt nøytralt altså, men
     

    Lyden av Opplevelser

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2013
    Innlegg
    395
    Antall liker
    42
    Sted
    Stavanger - Kirkegaten nr.43.
    Torget vurderinger
    0
    Heia Vincent-fans!

    Er på utkikk etter varmtklingende forsterkeri, enten effekttrinn eller integrert som kan drive mine HF-275 uten å tynes. Er ute etter varm, rund "full-bodied" lyd. Uten for mye ull i toppen, men altså tarmer og ikke stålstrenger på fioliner om dere skjønner hva jeg mener.

    Hva har Vincent å tilby av sånt? Det er mange modeller i flere serier, med og uten rør. Hva skal jeg se etter? Er veldig glad i tonekontroller for å justere litt på de mest håpløse CD-platene mine, men ikke nødvendigvis et must uansett.

    Takker for innspill:)

    Ikke nødvendigvis helt nøytralt altså, men
    - Jeg kjenner høyttalerne du har Meget Godt, og tror jeg kan svare på alle spørsmål du måtte ha i denne forbindelse...- på PM...
    Mvh Lyden av Opplevelser
     

    Stigb1993

    Medlem
    Ble medlem
    01.02.2015
    Innlegg
    29
    Antall liker
    16
    Sted
    Frei
    På jakt etter vincent sv-238

    Hei godtfolk!

    Har vært på jakt en stund etter en Vincent SV-238 i en stund nå, men er lite som dukker opp for tiden. Vet noen av dere om det finnes en vincent som kan selges der ute?

    Mvh Stig
     

    AnteValente

    Medlem
    Ble medlem
    26.02.2006
    Innlegg
    43
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    2

    Lyden av Opplevelser

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2013
    Innlegg
    395
    Antall liker
    42
    Sted
    Stavanger - Kirkegaten nr.43.
    Torget vurderinger
    0
    Hei godtfolk!

    Har vært på jakt en stund etter en Vincent SV-238 i en stund nå, men er lite som dukker opp for tiden. Vet noen av dere om det finnes en vincent som kan selges der ute?

    Mvh Stig
    - Er det Vincent SV 238 eller Vincent SV238MK eller Vincent SV-238MK-MXL eller Vincent SV-238MK-MXMM eller Vincent SV-238MK-MXDT ??????
    Mvh. Lyden av Opplevelser med STORE forskjeller mellom disse modellene.....
     

    Lyden av Opplevelser

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2013
    Innlegg
    395
    Antall liker
    42
    Sted
    Stavanger - Kirkegaten nr.43.
    Torget vurderinger
    0
    Noen innpå her som har sp-993 erfaringer? Skal brukes med RF-7 classic og acoustic research 208-OH
    - Når du får spilt inn dette effekt-trinnet tror jeg det kan flytte inn hos Deg permanent - hvis det får riktig kabling og underlegg. LØP og kjøp !!!!!!
    Mvh. Lyden av Opplevelser
    Hei

    Kan du utdype riktig kabling og underlegg

    mvh AV
    - JA - på en direkte henvendelse tror jeg at jeg har mulighet til å gjøre det - uten å bli tatt for å utfordre HFS sine bransje-regler....

    Mvh. Lyden av Opplevelser med formidling av Innsikter med Oversiktlige reflekser...- som resultat !!!?
     

    Stigb1993

    Medlem
    Ble medlem
    01.02.2015
    Innlegg
    29
    Antall liker
    16
    Sted
    Frei
    Tenkt på Vincent SV-238. men hva er egentli forskjellen på MK versjonen?

    Stig
     

    Lyden av Opplevelser

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2013
    Innlegg
    395
    Antall liker
    42
    Sted
    Stavanger - Kirkegaten nr.43.
    Torget vurderinger
    0
    Tenkt på Vincent SV-238. men hva er egentli forskjellen på MK versjonen?

    Stig
    - Den reine MK-versjonen er skarp i diskanten og kan rive skikkelig "egdy" på damestemmer og Iron Maiden sitt riff sitter i øregangene i noen dager etterpå. Bassen blir litt som i ei stor pappeske....- litt stutt og kantet.
    - MK-MXL har en nærmest RØR-Flyt med en ekstrem gjennomsikt der damestemmer kan jobbe uten kompresjon i stort flertall. Bassen er solid og Total-Fundamental Solid med nærmest uendelig Fundamentalt ståsted. Effekten vil også øke med 5-10%. Inkludert MSS - Legacy I Power-Chord.
    - MK-MXMM får enda mye mer av alt som MXL har. Effekten vil her øke med 10-20%.Inkludert MSS - Music Master PU Power Chord.
    - MK-MXDT utgjør eventyrlig mye mer av alt. Inkludert MSS Diamant Power Chord.

    Mvh. Lyden av Opplevelser av andres forbløffelses-SJOKK...
     

    Stigb1993

    Medlem
    Ble medlem
    01.02.2015
    Innlegg
    29
    Antall liker
    16
    Sted
    Frei
    Vincent SV-238

    Hva ville vært best til mine rf-83 av Den "vanlige" sv-238 og 238mk?

    mvh stig
     

    Lyden av Opplevelser

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2013
    Innlegg
    395
    Antall liker
    42
    Sted
    Stavanger - Kirkegaten nr.43.
    Torget vurderinger
    0
    Hva ville vært best til mine rf-83 av Den "vanlige" sv-238 og 238mk?

    mvh stig
    - Da er jeg på tynn is - siden jeg er bransjeaktør og HFS ikke har mulighet til å skille mellom bransje-EGO og Idealisme.... - du må sende meg PM for å få en slik ANALYSE til Deg Personlig.

    Mvh. Lyden av Opplevelser for Deg Personlig
     

    alghatar

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.05.2014
    Innlegg
    389
    Antall liker
    132
    Torget vurderinger
    13
    Hei!

    Onkelen min har en Vincent SV236 hybrid tube amplifier.. er dette ECC83 rør som står i både MK1 og MK2? Vi er usikker på hvilken han har. Han har den svarte, men uten sølv i hjulene.

    Regner med det står to rør på riia delen og ett rør på linjedelen.

    Lurer også på hvilke(t) rør som står i cdspilleren i lik serie med rør.


    Takker på forhånd for hjelp.
     

    Lyden av Opplevelser

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2013
    Innlegg
    395
    Antall liker
    42
    Sted
    Stavanger - Kirkegaten nr.43.
    Torget vurderinger
    0
    Hei!

    Onkelen min har en Vincent SV236 hybrid tube amplifier.. er dette ECC83 rør som står i både MK1 og MK2? Vi er usikker på hvilken han har. Han har den svarte, men uten sølv i hjulene.

    Regner med det står to rør på riia delen og ett rør på linjedelen.

    Lurer også på hvilke(t) rør som står i cdspilleren i lik serie med rør.


    Takker på forhånd for hjelp.
    Hei Algathar.

    - Hvis komponentene er kjøpt nye i Norge ( - Kopi av original kjøpsnota ) så kan slike spørsmål besvares på PM....- siden jeg er bransjeopperatør.
    Mvh. Lyden av Opplevelser med Vincent siden 1995.
     

    optimus prime

    Medlem
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    5
    Antall liker
    0
    noen som har en formening om sv233 som pre?
    har en sp993 og lurte på å bruke en 233 til pre. evnt bi-ampe
     

    Lyden av Opplevelser

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2013
    Innlegg
    395
    Antall liker
    42
    Sted
    Stavanger - Kirkegaten nr.43.
    Torget vurderinger
    0
    noen som har en formening om sv233 som pre?har en sp993 og lurte på å bruke en 233 til pre. evnt bi-ampe
    Vincent SP-993 er en Meget oppegående effektforsterker, men er ganske så mye roligere enn SV-233. At du kan begynne med et slikt oppsett - og få et godt oppsett på høyttalere med varm diskant og øvre mellomtone, men det kommer helt ann på valg av kabler ( - og tildels romklang ) og head-unit. - OG hvis du seinere kompletterer med en Vincent SA-T1-MXL som en rein RØR-ForForsterker ( - dette kan du lese litt om tidligere i tråden ), til begge forsterkerne.- Jeg ville ha prøvd med og uten bi-amping.Mvh. Lyden av Opplevelser med Importen av Vincent-MX
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.680
    Antall liker
    4.135
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    [h=3]" - Dette er en nærmest Fullstendig Egendefinert Vincent-MX designet LYD. Hovedkonsistensen blir på sett og vis stående igjen uten den kjente pågående " Diskant/mellomtone-Egden". Den typiske store "skoeske-begrensede" bass-gjenngivelsen - skiftes helt ut med et eventyrlig Frittstående Super-Dynamisk Bass-Momentum med en FLYTENDE Konsistens som tegner et Totaloppslukende musikalsk 3D LYD-BILDE uten sidestykke !!! OG - Filmen kommer inn til Deg og tar Deg bare HELT ut av kontekst med en tilstedeværelse HELT UTEN SIDESTYKKE - !!![/h]
    Hvis dette er argumentene for å investere i dine "oppgraderte" MX prudukter, tar jeg meg en svær bolle, selger utstyret jeg har, kjøper lotto for pengene, og starter å strikke med snåsamannen. Makan til vas.......:mad:
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.263
    Antall liker
    9.053
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    " - Dette er en nærmest Fullstendig Egendefinert Vincent-MX designet LYD. Hovedkonsistensen blir på sett og vis stående igjen uten den kjente pågående " Diskant/mellomtone-Egden". Den typiske store "skoeske-begrensede" bass-gjenngivelsen - skiftes helt ut med et eventyrlig Frittstående Super-Dynamisk Bass-Momentum med en FLYTENDE Konsistens som tegner et Totaloppslukende musikalsk 3D LYD-BILDE uten sidestykke !!! OG - Filmen kommer inn til Deg og tar Deg bare HELT ut av kontekst med en tilstedeværelse HELT UTEN SIDESTYKKE - !!!


    Hvis dette er argumentene for å investere i dine "oppgraderte" MX prudukter, tar jeg meg en svær bolle, selger utstyret jeg har, kjøper lotto for pengene, og starter å strikke med snåsamannen. Makan til vas.......:mad:
    Snåsamannen kan ike strikke... ull tåler ikke varme hender så godt :)
     

    alphamale

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.11.2007
    Innlegg
    5.680
    Antall liker
    4.135
    Sted
    Kjeppjaga nordlending i asyl ved ring 3
    " - Dette er en nærmest Fullstendig Egendefinert Vincent-MX designet LYD. Hovedkonsistensen blir på sett og vis stående igjen uten den kjente pågående " Diskant/mellomtone-Egden". Den typiske store "skoeske-begrensede" bass-gjenngivelsen - skiftes helt ut med et eventyrlig Frittstående Super-Dynamisk Bass-Momentum med en FLYTENDE Konsistens som tegner et Totaloppslukende musikalsk 3D LYD-BILDE uten sidestykke !!! OG - Filmen kommer inn til Deg og tar Deg bare HELT ut av kontekst med en tilstedeværelse HELT UTEN SIDESTYKKE - !!!


    Hvis dette er argumentene for å investere i dine "oppgraderte" MX prudukter, tar jeg meg en svær bolle, selger utstyret jeg har, kjøper lotto for pengene, og starter å strikke med snåsamannen. Makan til vas.......:mad:
    Snåsamannen kan ike strikke... ull tåler ikke varme hender så godt :)
    Takk X-cell!
    Så da er det bare å konkludere med at utsagnet sakset fra hjemmesiden til den andre helbrederen med "varme" kabler:) kan i beste fall tolkes som fylleskriblerier. Jeg er oppgitt!
     

    Caron

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.09.2014
    Innlegg
    349
    Antall liker
    482
    Sted
    Svelvik, Vestfold
    Skurrete lyd

    Hei alle Vincent-eiere.

    Jeg har pr. i dag en SA-T1 MX som i samarbeid med 2 stk. SP 991 monoblokker driver et par IMF TLS 80 II. SA-T1 ble kjøpt ny av Maxwell HiFi i desember 2014, blokkene ble kjøpt brukt av HiFi-huset Nesbru høsten 2014, og IMF er som kjent veeeeesentlig eldre :), men 100% i orden.

    Dette oppsettet spilte problemfritt første året, men fra ca november i fjor begynte jeg å legge merke til at lyden, særlig ved lavt volum, tidvis ble svakere og av og til forvrengt på venstre kanal. Skrudde jeg opp ble alt normalt igjen. Videre har jeg de siste dagene også lagt merke til en svak skurring på begge kanalene. Denne skurringen er mest hørbar i øvre mellomtoneleie, der særlig mørk kvinnevokal/lys mannsvokal og også piano og gitar fremtrer med en svakt hørbar forvrengning, uansett volum.
    Jeg har i en annen tråd her på sentralen lest meg til at problemet med delvis bortfall av lyd kan relateres til oppstartrelèene i SP 991, at disse blir slitt og må skiftes. Skurringen derimot, kan den komme av relèene?

    SA-T1 er jo som kjent en hybridsak med rør, og min første tanke var at rørene muligens kan være en årsak, da de orginale rørene i denne forforsterkeren ofte omtales som å være av billig kinesisk kvalitet.
    Nå er ikke jeg særlig bevandret i rørteknologi, og vet lite om symptomer og lydendringer som kan relateres til disse, så spørsmålet blir derfor om noen her har liknende erfaringer eller gode forslag til hva som kan være feil? Rør, relèer eller andre feilkilder?

    Mvh. Caron
     

    Mister Lager

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.10.2013
    Innlegg
    109
    Antall liker
    10
    Sted
    Borås
    Torget vurderinger
    3
    Da har også jeg gått og blitt venn med Vincent. Har kjøpt inn en SV-238 integrert forsterker og en SP-993 effektforsterker som jeg bruker BiAmpet for å drive et par Mirage M1si. Jeg har ihvertfall ikke hatt bedre lyd i stua enn det jeg får med dette oppsettet 😊
     

    feskos

    Medlem
    Ble medlem
    12.04.2013
    Innlegg
    8
    Antall liker
    0
    Jeg har en Vinvent SV-236 Tube integrated amp - se link.
    Jeg har vært uheldig og ødelagt to av knottene på denne. Noen som vet hvor man kan få tak i nye slike?

    Når de er byttet er denne til salgs :)
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.885
    Antall liker
    663
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Har akkurat kjøpt to stk sp331,som jeg har tenkt og biampe infinity renaissanse 80. Det jeg lurer på, er det best og la en forsterker ta seg av bassen og den andre diskant og mellomtone. Elleren forsterker pr høytaler?
     

    Caron

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.09.2014
    Innlegg
    349
    Antall liker
    482
    Sted
    Svelvik, Vestfold
    Jøss, denne tråden har virkelig dovnet hen ser det ut til. Årsaken skal jeg ikke spekulere for mye i, men Vincent har vel dessverre kanskje blitt mer et skjellsord for mange, etter utviklingen på bransjenivå den senere tida. Uansett vil jeg vel tro og håpe det fortsatt finnes Vincent-utstyr rundt om i de tusen hjem, så jeg håper jo at det fortsatt kan gå an å diskutere/utveksle erfaringer og spørsmål om dette merket uten at folk behøver å føle seg for "skamfulle" til å tørre å ytre seg. Dette er tross alt vår tråd, og den skal jo ikke behøve å dø (ties til døde) selv om det har fremkommet en del grums om merket over våre hoder det siste halvannet året.

    Jeg har selv en kombo av SA-T1, SP 991 og CD-S6 gående på tredje året, og er fortsatt strålende fornøyd, så dette blir aldeles ikke slengt på dynga bare fordi ting har gått skjeis hos importøren. Er det forøvrig noen som har hørt noe om evt. ny importør?

    Nå har jeg imidlertid litt lyst til å eksperimentere litt med rørene i SA-T1. Dette fordi jeg nylig har skiftet høyttalere fra IMF TLS 80 II til Tannoy DC 10 Ti. Disse er jo naturligvis vesentlig mer moderne og detaljerte enn IMF, og selv om det låter fortreffelig allerede antar jeg det er enda en del å hente ved å oppgradere rørene i preampen fra de orginale kina-rørene som enda sitter i, til noe av bedre kvalitet. Jeg hører f.eks. en del tomgangsstøy, type SSHHHH...., og føler også at lyden tenderer til å bli litt skarp ved godt pådrag. Lydsignaturen jeg ønsker er god stram bunn, klar og veldefinert mellomtone uten at den blir påtrengende, og myk avrundet topp som ikke stikker seg for mye fram ved litt pådrag.
    Jeg innrømmer det glatt, jeg har null peiling på rør, så her vil det være til stor hjelp om noen kunne tipse om alternativer basert på egen erfaring, hvor det kan skaffes, og til hvilken pris sånn cirka.

    Mvh. Caron
     
    Sist redigert:

    Keroo

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.04.2016
    Innlegg
    58
    Antall liker
    30
    Sted
    Karmøy
    Hei, jeg har hatt en Vincent SP-331 før, var meget fornøyd med comboen med SA-31. Bygd på en panzer måte !

    Så, nå sitter jeg her i tankestolen angående andre merker igjen.. byttesyke!! Vincent, brukt accuphase evt. hegel har jeg hatt.

    Vurderer å bestille en Vincent SV-238mk fra danmark. Så, er det noen som har en slik, og kan gi noen referanse? Evt opp mot andre kjente merker ?
    Ser det er en helsikkes strømforsyning på denne, en tradisjonell 16amp kurs bør takle dette? :p

    Mvh
     

    eddie1

    Banned
    Ble medlem
    02.10.2006
    Innlegg
    3.361
    Antall liker
    726
    Torget vurderinger
    8
    Vincent henger ihvertfall ikke etter langt dyrere produsenter på lyd og byggekvalitet!
    Knallbra produkter
     

    Elo

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    13.04.2010
    Innlegg
    842
    Antall liker
    224
    Sted
    Buskerud
    Torget vurderinger
    2
    16A kurs er fint når du skal skru den på iallfall :)
     

    Uaruman

    Medlem
    Ble medlem
    23.10.2014
    Innlegg
    37
    Antall liker
    8
    Har akkurat kjøpt meg et par monoblokker av typen SP-T100. Den ene av disse er herpa og trenger mye hjelp. Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i service manual eller skjema på disse?
     

    Odd J

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Innlegg
    3.814
    Antall liker
    2.806
    Torget vurderinger
    1
    Noen som kjenner til Vincent forforsterkere, tenker litt på hvor godt de litt dyrere, f.eks SA-T7, står seg sammenlignet med andre i samme prisklasse +/- 20 000kr?
     

    Jogi1973

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.06.2013
    Innlegg
    193
    Antall liker
    19
    Hei, ser det er lenge siden noen har vært inne på tråden her, men prøver meg allikevel. Jeg vurderer å skaffe meg en Sa t1 forforsterker. Er det noe jeg bør vite om? Feks støy, hva slags rør er bra, spiller den best når den er varm osv. På forhånd takk for svar 👍
     
    L

    Lassencad

    Gjest
    Hei, ser det er lenge siden noen har vært inne på tråden her, men prøver meg allikevel. Jeg vurderer å skaffe meg en Sa t1 forforsterker. Er det noe jeg bør vite om? Feks støy, hva slags rør er bra, spiller den best når den er varm osv. På forhånd takk for svar 👍
    Hej
    Generelt synes jeg at Vincent produkter er af høj kvalitet Især til deres priser
    En ting man kan sige er at næsten lige meget hvilket Vincent produkt du vælger kan du forvente samme lyd.
    Lyden synes jeg er rar og behagelig. Har haft flere af deres forstærkere og har altid været tilfreds.
    Det der også springer i øjnene når man tager låget af deres produkter er den høje bygge kvalitet . Der ser godt ud :)
    I dag er jeg selv indehaver af en forforstærker . Ang Rør er der jo nok at vælge imellem . Men det kan jo være du bliver tilfreds som den er
    Så jeg synes du skal købe.
    Vh
     

    Jogi1973

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.06.2013
    Innlegg
    193
    Antall liker
    19
    Har du noe forslag til rør? Hva slags original rør sitter der egentlig?
    Skal brukes sammen med Marantz HD dac1, Rotel RB1090 og Klipsch Rf83
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn