Vincent

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Messer

    Medlem
    Ble medlem
    21.03.2011
    Innlegg
    20
    Antall liker
    0
    Hei McKjell!

    Synes du at 991 også er "pågående i toppen", som du sier? Selv har jeg ikke fått testet 991 enda, men jeg synes definitivt ikke at 331 er noe pågående i toppen. :)

    Poenget mitt er at jeg har lest flere steder at folk synes enkelte modeller fra Vincent kan ha en noe lett eller skarp lydsignatur, men jeg tror ikke man kan generalisere og si at dette gjelder Vincent generelt.

    Andre som har meninger/ erfaringer om dette?
     

    McKjell

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.06.2010
    Innlegg
    144
    Antall liker
    0
    Jeg mener dem er en smule pågående, men har nå dem fortsatt så det er fult levelig:)

    Synes vincent er ett godt pris/kvalitet produkt, så skall jeg ha noe bedre må jeg opp endel i pris

    Mvh: Kjell (lykkelig Vincent eier)
     

    Messer

    Medlem
    Ble medlem
    21.03.2011
    Innlegg
    20
    Antall liker
    0
    Okei. blir spennende å høre på mitt utstyr! :) Er det for ille, går det kanskje å dempe toppen med en litt mer tilbakeholden pre.
     

    McKjell

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.06.2010
    Innlegg
    144
    Antall liker
    0
    Det er jo en mulighet ogso, men kabler kan ogso gjøre susen:)

    Hva er du kjører med nå?
     

    joaredge

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.08.2005
    Innlegg
    320
    Antall liker
    3
    Folkens... Skal kvitte meg med en sv-233, hva burde disse ligge på brukt? Husker ikke når jeg kjøpte den, men kan ha vært 05/06.
     

    McKjell

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.06.2010
    Innlegg
    144
    Antall liker
    0
    joaredge skrev:
    Folkens... Skal kvitte meg med en sv-233, hva burde disse ligge på brukt? Husker ikke når jeg kjøpte den, men kan ha vært 05/06.
    Er den i topp stand så vil jeg tippe rundt 4K....

    Har selv hatt en 233, solgte den 2 år gammel og fikk igjen 6K for den... det er ca 4 år siden.

    Mvh: Kjell
     

    joaredge

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    09.08.2005
    Innlegg
    320
    Antall liker
    3
    McKjell skrev:
    joaredge skrev:
    Folkens... Skal kvitte meg med en sv-233, hva burde disse ligge på brukt? Husker ikke når jeg kjøpte den, men kan ha vært 05/06.
    Er den i topp stand så vil jeg tippe rundt 4K....

    Har selv hatt en 233, solgte den 2 år gammel og fikk igjen 6K for den... det er ca 4 år siden.

    Mvh: Kjell
    Den er absolutt i toppstand... 4K høres ikke ille ut.
     

    cerwin

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.01.2009
    Innlegg
    215
    Antall liker
    29
    Sted
    TELEMARK
    Hei.

    Melder meg inn med min sp-331,kjøres på nyinnkjøpte Kef xq-40,veldig fornøyd nå ja.

    Mvh Gøran.
     

    akkjasann

    Medlem
    Ble medlem
    10.12.2008
    Innlegg
    25
    Antall liker
    0
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har erfaring med Vincent strømkabler?
     

    Rocker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.09.2006
    Innlegg
    616
    Antall liker
    96
    Sted
    Sortland
    Torget vurderinger
    2
    Steindød tråd...nesten?
    Får melde meg inn jeg også, så jeg ikke virker "feig" og ikke tør stå fram med mitt utstyr :p
    Har vell hatt min SA-11 forforsterker i 5-6 år nå...mens effekten er relativt ny av året.
    Er kjempefornøyd med anlegget mitt, men vurderer(drømmer...) om en effekt til i oppsettet :)

    DSC_0049.jpg
     

    Torsen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.08.2005
    Innlegg
    1.860
    Antall liker
    146
    Hei

    Er det noen som kan forklare Spillestilen til SP-331? Har tittet på denne ved flere anledninger, men ikke hørt den. Er dette bare muskelkraft, eller har den noen sofistikerte sider også? Skal brukes med Klipsch Chorus 2.
     

    Rocker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.09.2006
    Innlegg
    616
    Antall liker
    96
    Sted
    Sortland
    Torget vurderinger
    2

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.705
    Antall liker
    7.947
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    331 er nok litt "feitare" enn Rotel. Ingen av dei er direkte nøytrale, men Vincent har meir sans for driv og engasjement enn Rotel, som heller konsentrerar seg om detaljane og analysearbeid.
    For å seie det på ein flåsete måte...

    Audiophile er nede, ja. Lurer på kva vi skal gjere med sidene.....det er ikkje så moro som før.
     

    Rocker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.09.2006
    Innlegg
    616
    Antall liker
    96
    Sted
    Sortland
    Torget vurderinger
    2
    Hmm...det er ikke MIN opplevelse av Vincent vs Rotel.
    Mer driv og engasement er jeg enig i, men det med detaljer er jeg litt uenig i, men som sagt...MIN opplevelse av det hele :)

    Ang. Audiophile.no synes jeg testene var fine og opplysende, for min egen del...både ang Vincent(da jeg skulle handle) og div platespillere og riia :)
     

    robikris

    Medlem
    Ble medlem
    11.12.2013
    Innlegg
    21
    Antall liker
    11
    Sted
    Nordmøre
    Da er anlegget på plass med Vincent sv-234 og CD-5S sammen med Monitor Audio GS20, men det ble ikke så bra som forventet. Når jeg spiller CD så synes jeg bassen blir for dominerende og "ullen", samt at diskanten er litt kvass i toppen. Cd-spilleren er koblet til med de balanserte inngangene på forsterkeren, og høyttalerne er bi-wiered.
    Når jeg spiller vinyl på REGA RP1 låter det mye bedre, og faktisk bra med tv-lyd via analog utgang på Get-boksen.
    Skal prøve å bytte utganger fra Cd-spilleren og teste, men tar gjerne imot tips da jeg er fersk på dette området:)
     

    Stigimon

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2005
    Innlegg
    522
    Antall liker
    304
    Sted
    Hommersåk
    Torget vurderinger
    26
    Da er anlegget på plass med Vincent sv-234 og CD-5S sammen med Monitor Audio GS20, men det ble ikke så bra som forventet. Når jeg spiller CD så synes jeg bassen blir for dominerende og "ullen", samt at diskanten er litt kvass i toppen. Cd-spilleren er koblet til med de balanserte inngangene på forsterkeren, og høyttalerne er bi-wiered.
    Når jeg spiller vinyl på REGA RP1 låter det mye bedre, og faktisk bra med tv-lyd via analog utgang på Get-boksen.
    Skal prøve å bytte utganger fra Cd-spilleren og teste, men tar gjerne imot tips da jeg er fersk på dette området:)
    Heisann. Har du prøvd å gi dem mer rom til bakvegg? De må ha en del rom rundt seg for at bassen skal sitte. For nært bakvegg eller hjørne, så blir det fort boomete.
    Hva slags merke/modell balanserte kabler bruker du?
     

    jonas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.12.2004
    Innlegg
    2.981
    Antall liker
    1.226
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    21
    er ute etter en forforsterker av high-end kvalitet og lurer på om noen kjenner til Vincent SA-93 pluss. Er den high-end til pølsepris, eller er f,eks bassen for pompøs og slapp til å matche de beste? Er ute etter litt fyldig og mørk klang, men samtidig unngå pukkelbass (partybass).
     

    vinfinity

    Fersking
    Ble medlem
    29.10.2007
    Innlegg
    4
    Antall liker
    2
    Hei!
    Da fant jeg omsider ut at det eksisterte en egen Vincent tråd;)
    Melder meg herved på med mine to Vincent SP-991 plus som jeg har vært den lykkelige eier av i 7 år nå:)
    Vincent.jpg
     

    vinfinity

    Fersking
    Ble medlem
    29.10.2007
    Innlegg
    4
    Antall liker
    2
    Er det forresten noen som har erfaring med eventuelle lydforskjeller mellom pre Vincent SA-93 plus og pre Parasound Halo P3 på effektblokkene Vincent SP-991 plus?
     

    gargoyle

    Medlem
    Ble medlem
    01.06.2008
    Innlegg
    21
    Antall liker
    20
    Hej, sitter ju med en del Vincent prylar så det kanske är läge att posta här.
    Har länge varit förtjust i Vincent elektronik som ger otroligt mycket för pengarna både ljud och byggmässigt, har tidigare haft SA-31 och SP-331 som jag tyckte mycket om. Efter många turer med olika elektronik, både dyrt och billigt så var det dags att återvända till Vincent, idag sitter jag mycket nöjd med SP-T100 , SP-991+ och SAV200.
    Känns inte som det finns något behov av att "byta upp sej", däremot så planerar jag att införskaffa SA-T1 och SA-93, SA-93 har jag aldrig lyssnat på men däremot SA-T1 som jag aldrig glömmer hur bra det lät i kompisens anläggning.
    Behovet av så många slutsteg beror på högtalarna som är ett hembygge och drivs aktivt, SP-T100 driver diskanterna och fyra av kanalerna i SAV200 driver bas och mellanregister. SP-991 har jag till ett par ombyggda Magnepan 1.6 som ju är kända för att äta ström.
    Lägger med ett par bilder på hur det ser ut för dagen, man blir väl aldrig klar med den här hobbyn.
     

    Vedlegg

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.263
    Antall liker
    9.053
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Får vel vise mitt ansikt her å.

    Tidligere Vincent 226mk2 eier, som nå tar steget inn i vincent verden igjen.. føler et stort tomrom må fylles etter at denne flotte hybrid saken forlot stuen for noen år siden. Den spilte bra, masse krefter.. og var en perfekt match til mine Klipsch RF82 da.

    Nå er høytalerne krympet til RF52 og vincent produktet som er i min stue i morgen er 2stk sp996 monoblokker. disse skal få kose seg med bassdelen på høytalerne mens en Primare i21 skal få kose seg med diskantene. :)

    er spent på å høre resultatet av dette :)
     

    Caron

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.09.2014
    Innlegg
    349
    Antall liker
    482
    Sted
    Svelvik, Vestfold
    Slenger meg på her etter å ha hatt mine SP-991 en ukes tid nå. Disse ble innkjøpt pga en handel av et sett meget godt ivaretatte og vellydende IMF TLS 80 mk2 høyttalere, som for de som kjenner til disse skattene fra 70-80-tallet, krever strømsterkt forsterkeri. At disse monoblokkene mener alvor er det ihvertfall ingen tvil om, og på IMF må jeg si det ble full klaff. Lydbildet er oppløst, detaljert, stramt og velkontrollert fra det lyseste lyse og helt ned til grunnvannet...

    For tiden styrer jeg SP-991`ene med en Cambridge A 840 i påvente av å finne meg en SA-T1 eller tilsvarende, for dette merket later virkelig til å imponere både lydmessig, i byggekvalitet og utseendemessig, og det til priser en vanlig lønnsmottaker også kan ta seg råd til.

    Er så langt strålende fornøyd, så jeg ser absolutt for meg at hele rekka, fra CD-spiller via forforsterker til SP-991 ender opp i et langvarig Vincent-forhold... :)
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.847
    Antall liker
    38.587
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Slenger meg på her etter å ha hatt mine SP-991 en ukes tid nå. Disse ble innkjøpt pga en handel av et sett meget godt ivaretatte og vellydende IMF TLS 80 mk2 høyttalere, som for de som kjenner til disse skattene fra 70-80-tallet, krever strømsterkt forsterkeri. At disse monoblokkene mener alvor er det ihvertfall ingen tvil om, og på IMF må jeg si det ble full klaff. Lydbildet er oppløst, detaljert, stramt og velkontrollert fra det lyseste lyse og helt ned til grunnvannet...

    For tiden styrer jeg SP-991`ene med en Cambridge A 840 i påvente av å finne meg en SA-T1 eller tilsvarende, for dette merket later virkelig til å imponere både lydmessig, i byggekvalitet og utseendemessig, og det til priser en vanlig lønnsmottaker også kan ta seg råd til.

    Er så langt strålende fornøyd, så jeg ser absolutt for meg at hele rekka, fra CD-spiller via forforsterker til SP-991 ender opp i et langvarig Vincent-forhold... :)
    Grattis med flotte mono blokker,i min bok noe av det beste men kan eie til prisen

    mvh
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.263
    Antall liker
    9.053
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Da var blokkene kommet i hus... vakkre å se på.. og kjenner jeg Vincent rett så låter de nok fantastisk også! :)

    også ser jeg at mine bildepostings skils må opp.. skjønner ikke hvorfor det havner på halv 8.. :)

    20141029_190711.jpg
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.263
    Antall liker
    9.053
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Det var lite aktivitet her for tiden.. :) nå har jeg fått kjørt anlegget litt og nye høytalere og litt omprioriteringer blir nok å skje.. og pga oppsette som fantasien nå ønsker tror jeg de hærlige Vincent blokkene kan komme for salg snart... litt synd, men har ikke nok pre out utganger til å drifte dem til biamping samtidig som jeg skal kjøre et 2.2 stereo oppsett.. :S og å kjøre Y-ledd på pre out er vel som å bannes i kjerka.. :)
     

    Rocker

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.09.2006
    Innlegg
    616
    Antall liker
    96
    Sted
    Sortland
    Torget vurderinger
    2
    Bare å teste y-ledd du.
    Jeg ble rådet til å ta signalet fra høyttalerutgangene på ampen min til subb, så dele signal burde fungere helt fint :)
     

    Lyden av Opplevelser

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2013
    Innlegg
    395
    Antall liker
    42
    Sted
    Stavanger - Kirkegaten nr.43.
    Torget vurderinger
    0
    Det var lite aktivitet her for tiden.. :) nå har jeg fått kjørt anlegget litt og nye høytalere og litt omprioriteringer blir nok å skje.. og pga oppsette som fantasien nå ønsker tror jeg de hærlige Vincent blokkene kan komme for salg snart... litt synd, men har ikke nok pre out utganger til å drifte dem til biamping samtidig som jeg skal kjøre et 2.2 stereo oppsett.. :S og å kjøre Y-ledd på pre out er vel som å bannes i kjerka.. :)
    Hei !

    - Det går Veldig greit å kjøre Y-ledd, MEN Y-Plugger anbefales !

    Mvh. Lyden av en HELT Annerledes Opplevelser fra Produsenten..........!
     

    Lyden av Opplevelser

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2013
    Innlegg
    395
    Antall liker
    42
    Sted
    Stavanger - Kirkegaten nr.43.
    Torget vurderinger
    0
    Bare å teste y-ledd du.
    Jeg ble rådet til å ta signalet fra høyttalerutgangene på ampen min til subb, så dele signal burde fungere helt fint :)
    - Dette er så langt den beste måten å integrere en aktiv Sub - og også Ultra-Sub - på, i anlegget.

    Mvh. Lyden av svært mange OPPGRADERTE Opplevelser !
     

    optimus prime

    Medlem
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    5
    Antall liker
    0
    Noen innpå her som har sp-993 erfaringer? Skal brukes med RF-7 classic og acoustic research 208-OH
     

    Lyden av Opplevelser

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2013
    Innlegg
    395
    Antall liker
    42
    Sted
    Stavanger - Kirkegaten nr.43.
    Torget vurderinger
    0
    Noen innpå her som har sp-993 erfaringer? Skal brukes med RF-7 classic og acoustic research 208-OH
    - Jeg fikk det første effekt-trinnet inn døren i 1995.....forgjengeren til forgjengeren til.............SP-331...-? Så da er det bare å legge ut tanker og ideer - så skal jeg forsøke å gi tips og hint i tankeprosessen Din........-

    Mvh. Sveinung - Lyden av svært mye av Vincent og VincentXXX Opplevelser
     

    optimus prime

    Medlem
    Ble medlem
    15.09.2007
    Innlegg
    5
    Antall liker
    0
    Jeg tenkte på å handle meg effektforsterker.
    Står mellom ny parasound 2125 v.2 og brukt som 993. Parasound har jeg vært borti tidligere men Vincent er nytt for meg. Lurer vel mest på lydsignatur og eierskap med tanke på levetid. 993 ser jo ganske svær ut også, blir vel litt lunk av den også vil jeg tro.
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.263
    Antall liker
    9.053
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    For min del har jeg likt Vincent bedre enn Parasound.. Vincent låter vel mer mot det varme, litt rør-aktig... kansje litt mot marantz? :)
    Parasound har jeg en følelse av er litt mere sterile :)
     

    Lyden av Opplevelser

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.02.2013
    Innlegg
    395
    Antall liker
    42
    Sted
    Stavanger - Kirkegaten nr.43.
    Torget vurderinger
    0
    er ute etter en forforsterker av high-end kvalitet og lurer på om noen kjenner til Vincent SA-93 pluss. Er den high-end til pølsepris, eller er f,eks bassen for pompøs og slapp til å matche de beste? Er ute etter litt fyldig og mørk klang, men samtidig unngå pukkelbass (partybass).
    - Den brukte som ligger i markedet er et kupp - selger har ikke skjønt hva han selger unna. MEN den er en typisk mørk Vincent med litt "egde" i toppen klanghard bass - det motsatte av pompøs. Den likner Parasound Classic i toppn og JC-1 i bunnen - men med mer tyngde av dreiemoment.

    Mvh. Lyden av meget kjente Opplevelser
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn