VIMs bøttekott

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • vim

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    4.910
    Antall liker
    20.223
    Sted
    Fiff Avenue
    Torget vurderinger
    13
    Vad er det du bestiller og hvor fra? til høsten skal min frontvegg få en make-over

    De skal ha full effekt på kortere avstand uten faseproblemer som en QRD diffuser, og ser bra ut :)
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    8.052
    Antall liker
    15.514
    Hehe - AMG i denne sammenheng er stylingen og interiøret, så ja - det er vel egentlig å ljuge på seg mer enn det er :)
    Bensin er for dinosaurer.
    Det er derfor jeg kjører stor kjerre som går på diesel ;)
    Exstinct, and loving it! :cool:

    El-biler er ikke halvparten så miljøvennlig som man skal ha det til, så det så.
    Men fet kjerre var/er det VIM.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    29.519
    Antall liker
    92.402
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Det er derfor jeg kjører stor kjerre som går på diesel ;)
    Exstinct, and loving it! :cool:

    El-biler er ikke halvparten så miljøvennlig som man skal ha det til, så det så.
    Men fet kjerre var/er det VIM.
    Grunnen til at du fremdeles kjører den bilen er vel at du har betalt så mye i reparasjoner og derfor ikke orker å kvitte deg med den 😈😆 Har ingen store synspunkt på hva som er best for miljøet, men tviler på at det er mange i miljøbevegelsen som kjører X5 😈😆
     

    PeriodeLytter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2013
    Innlegg
    5.528
    Antall liker
    5.715
    Min samboer er ikke alltid like proaktiv tenker. Men på et område bruker hun være veldig god på å forutse mulige kommende problemer og frustrasjon. Nemlig støvtørking.

    Årsaken til at jeg kom på det her i farten var at nå bommet denne damen rett så stygt her for noen uker siden. Ved å male et furuskap, som samme hvor støgt det opprinnelig var i sin gule trefarge hadde egenskapen å kamuflere støv særs godt.

    Dette ser muligens ikke ut som det enkleste for støvkosten?
    14881865_800.jpg
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    8.052
    Antall liker
    15.514
    Grunnen til at du fremdeles kjører den bilen er vel at du har betalt så mye i reparasjoner og derfor ikke orker å kvitte deg med den 😈😆 Har ingen store synspunkt på hva som er best for miljøet, men tviler på at det er mange i miljøbevegelsen som kjører X5 😈😆
    Nå er jo ikke jeg tilknyttet miljøbevegelsen på noen som helst måte (Nei, jeg søkte ikke på stillingen som daglig leder hos Bellona), men jobber med og for miljø langt mer "hands on", enn hva pratmakerne i miljøbevegelsen gjør og får til.
    Det unnskylder jo selvfølgelig ikke at jeg kjører rundt i ei svær dieselpurke som oser av "high maintenance" med utslipp til luft
    I mitt livsløp har jeg kun hatt 4 biler, og i 25 år hadde jeg ingen egen bil.
    Det bare ble slik siden jeg hadde tilgang til kjøretøy i jobb sammenheng.
    Så ingen skinnende glorie til meg heller.

    Det er så sin sak at el-bil er økonomisk fordelaktig, og spesielt i forhold til mitt valg.
    På den annen side skal strømmen til el-bilene komme fra et sted, hvilket i økende grad hovedsakelig medfører press på utbygging av vannkraft.
    Alt mens jeg durer rundt og slipper ut sotpartikler og PAH-forbindelser til luft :rolleyes:
    Vassdrag som allerede er tungt belastet mhp regulering foreslås ytterligere regulert med bieffekten at økosystemet i vassdraget ytterligere forringes osv.

    Men nå blir VIM snart grinete, og gir meg gult kort for å snakke om ivaretagelse av natur i hans tråd.
    Før jeg vet ordet av det hører jeg brummingen fra en Ducatti motorsykkel på utsiden, og må forsøke å blidgjøre karen med flere timer foran panelene i "mancaven" :cool:

    Takk for seg!
     
    Sist redigert:

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    11.983
    Antall liker
    33.073
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    … 4 biler i løpet av et langt liv🫨 I allverden, da kan en ikke ha tenåringer i hus som skal kjøres i øst og i vest. Jeg hadde 6-7 biler før jeg var 18år🤡
     

    vim

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    4.910
    Antall liker
    20.223
    Sted
    Fiff Avenue
    Torget vurderinger
    13
    ..........
    Alt mens jeg durer rundt og slipper ut sotpartikler og PAH-forbindelser til luft :rolleyes:
    Vassdrag som allerede er tungt belastet mhp regulering foreslås ytterligere regulert med bieffekten at økosystemet i vassdraget ytterligere forringes osv.

    Men nå blir VIM snart grinete, og gir meg gult kort for å snakke om ivaretagelse av natur i hans tråd.
    Før jeg vet ordet av det hører jeg brummingen fra en Ducatti motorsykkel på utsiden, og må forsøke å blidgjøre karen med flere timer foran panelene i "mancaven" :cool:

    Takk for seg!
    Vi er alle svin når det kommer til stykket 🐽
    Jeg leder selv et våtmarkssenter blant annet, så jeg er nok heller ikke fremmed for både dobbeltmoral og et streif av oppriktig bekymring for klimaet i ny og ne. Ikke Mye og ofte nok til å ta bus og tog halvannen time hver vei og bruke en formue på det i tillegg, riktig nok.
    Jeg får heller ha noen timer i mancaven til gode, uten at vi må ryke uklar først :)
     

    Powerpoint

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Innlegg
    8.052
    Antall liker
    15.514
    Vi er alle svin når det kommer til stykket 🐽
    Jeg leder selv et våtmarkssenter blant annet, så jeg er nok heller ikke fremmed for både dobbeltmoral og et streif av oppriktig bekymring for klimaet i ny og ne. Ikke Mye og ofte nok til å ta bus og tog halvannen time hver vei og bruke en formue på det i tillegg, riktig nok.
    Jeg får heller ha noen timer i mancaven til gode, uten at vi må ryke uklar først :)
    Ser ingen grunn til at vi skulle ryke uklar VIM.
    Vi hadde jo en avtale en gang for 25-30 år siden som vi aldri klarte og oppfylle.
    Husker ikke detaljene om hvorfor vi ikke snublet bort i hverandre.
    Men om du skulle finne på å ta en tur til Strømstad bor jeg kun 10 små minutter fra E6 snaue 2,5 mil før bompassering.

    En ting er å være bekymret for klima, noe helt annet er hva vi har pumpet ut i naturen i et par generasjoner som kan gi ganske saftige synergi effekter når El Nino får gått nok grep. Men nok dommedagsprat fra min side for denne gang. Dog interessant å høre at du leder et våtmarkssenter på Fetsund.
     
    Sist redigert:
    • Love
    Reaksjoner: vim

    Entropy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.01.2021
    Innlegg
    1.072
    Antall liker
    1.964
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    3

    De skal ha full effekt på kortere avstand uten faseproblemer som en QRD diffuser, og ser bra ut :)
    Ser de er tro mot hifibransjens mantra om å gjøre ting komplisert.
    Et enkelt french cleat gjort vanskelig? ;)
     

    vim

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    4.910
    Antall liker
    20.223
    Sted
    Fiff Avenue
    Torget vurderinger
    13
    Ser de er tro mot hifibransjens mantra om å gjøre ting komplisert.
    Et enkelt french cleat gjort vanskelig? ;)
    Ja, det der så jeg på også. Spent på å se om det overhodet er noe med det som gjør det enklere å måle opp eller noe.
     

    Entropy

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.01.2021
    Innlegg
    1.072
    Antall liker
    1.964
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    3
    Ja, det der så jeg på også. Spent på å se om det overhodet er noe med det som gjør det enklere å måle opp eller noe.
    Du løser det vel bare med å henge opp en vinkelt metallist som er smalere enn det t-sporet.
    Er kansje laget slik for å kunne virke begge veier.
     

    vim

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    4.910
    Antall liker
    20.223
    Sted
    Fiff Avenue
    Torget vurderinger
    13
    Ja, tanken er vel at disse skal kune roteres 180 grader for optimal spredning, avhengig av hvordan man setter sammen panelene (hver 60x60 består av to deler). Lister følger heldigvis med, men jeg har garasjen full av fransk oppheng og kunne like gjerne løst det med en smal list,
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn