VIMs bøttekott

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• _RoDa_

Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Antall liker
    20.050
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Haha, ikke ta mitt ord for det, men det er en viss sjanse for at det skal gå bra 😂
    Var på vei, men så var det en annen uspilt fra forrige forsendelse som lokket. 😊
    IMG_3417.jpeg

Digger de høyttalerne forresten!
    Tusen takk! Samme feeling her. Har mailet litt med Seas og det er veldig gøy når de selv omtaler elementene som noen diamanter og at de beskriver @inselwind som «er virkelig en kunstner» 🤩
    Ikke alle hifi-kjøp som får en til å føle seg som, Alison synger, The Lucky One. 😁
    God helg
    mvh

musicus

Ktêma
    Ble medlem
    10.05.2025
    Antall liker
    3.348
    Sted
    Std
    Torget vurderinger
    3
    Gode meninger er fint det, men hvor fikk du dette fra?
    Det spiller aldeles strålende her og jeg jobber løpende og «analogt» med akustikk for å optimalisere, fordi det er gøy.
    Jeg bruker DSP i subene, som enhver oppegående bruker ville gjøre det.
    Du er hjertelig velkommen til å komme og lytte.

Men hva mente du egt.? Hvilket problem har jeg skapt? At jeg har fått til et lite lytterom som spiller med minimale avvik i frekvenskurven fra 20-20khz uten DSP på annet enn subene?

Jeg tror deg når du sier «i beste mening», men hva var den gode meningen?
    Uten forkleinelse eller antydning om dårlig lyd, for det tror jeg ikke!! det er der. I mitt puristiske hode så er det slik jeg tror, i små rom med store greier (en kompis i Gøteborg gjør det på samme måte & det funker for ham)
    Jeg har alltid tenkt små rom små greier store rom større greier, og dsp mm er ikke min greie eller noe jeg vil ta meg an, mer enkelt kan jeg ikke si det!
    Beste meningen er att det er ikke ment som kritikk selv om du leser att det slik, men ren undring som sagt! Det finns sider ved hobbien jeg trolig aldri kommer til forstå helt ( eller gidder) som dette med store ting i små rom man må til med xtra insatser for å kompensere, ikke noe som er eget for din del, ser det er mange som går den veien og ikke noe feil i det bare litt undrende puristiskt tenkt!
    Så den beste meningen var undring ikke kritikk!!

I beste mening!

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    19.297
    Sted
    Fiff Avenue
    Torget vurderinger
    12
    Mottatt 😊
    Det er det som gjør hobbyen så fin - det kan nytes på mange forskjellige måter. Jeg har litt samme holdning til DIY PA-anlegg.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    20.315
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hva, det var alt😱 ? Kjeeedelig🥱!

Dere må jo krangle videre, og piffer opp min gråe hverdag. Hadde jo kjøpt inn popcorn, voksenbrus og greier.

For å hjelpe dere litt tilbake på sporet: musicus gjentar gang på gang at han er uenig med vim fordi han er purist. Dette betyr seff at vim (og hans anlegg) er noe skitne greier, altså noe annet enn ren! 😬

Fy faen! Det der er jævlig drøyt! 😣

Kjør debatt, ffs!!! 🤘

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    19.297
    Sted
    Fiff Avenue
    Torget vurderinger
    12
    Hva, det var alt😱 ? Kjeeedelig🥱!

Dere må jo krangle videre, og piffer opp min gråe hverdag. Hadde jo kjøpt inn popcorn, voksenbrus og greier.

For å hjelpe dere litt tilbake på sporet: musicus gjentar gang på gang at han er uenig med vim fordi han er purist. Dette betyr seff at vim (og hans anlegg) er noe skitne greier, altså noe annet enn ren! 😬

Fy faen! Det der er jævlig drøyt! 😣

Kjør debatt, ffs!!! 🤘
    Elsker deg også 😂😂😂

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    19.297
    Sted
    Fiff Avenue
    Torget vurderinger
    12
    Til noe helt annet:
    Du vet du er Leedssupporter, når lørdagen er uinteressant fordi det ikke spilles noen spennende nedrykkskamper 😅
    Men i morgen sikres ny sesong i PL forhåpentligvis. Gud forby at United må avgjøre det selv på mandag med den historikken de har på kvaliker og avgjørende kamper 🫣
    IMG_2805.png

MakkinTosken

Godseier
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    60.782
    Sted
    Me? Just hanging around!
    Torget vurderinger
    7
    Kjør debatt, ffs!!! 🤘
    Jeg sitter egentlig klar i kulissene, men vet jo at freden er skjør og at jeg ikke har så mye å gå på med disse gutta.😬

Skitt au! Livet er for kort til å ikke blande seg inn.😈

For jeg synes jo det er rart å kalle seg purist om man ikke gidder å ta seg bryet med å rense og optimalisere signalveien mellom anlegg og lytter, alltså rommet. Onkel musicus skriver "i beste mening". Han stiller spørsmål, men jeg har vanskelig for å se ekte undring, mer at han leter etter en åpning for hugg eller forsøker å finne aksept for sin egen halvhjertede innsats.😁

Broder vim gjør etter mitt syn ting på en riktig måte og overser ikke denne kritiske delen. Seff er jeg overbevist om at han hadde synes det hadde vært kjempemorsomt å spisse signalet i sin helhet med DSP. Forstår jo at det kan være en terskel for mange, men når man faktisk begynner å få dreisen er det morsommere enn man tror.🥰

musicus

Ktêma
    Ble medlem
    10.05.2025
    Antall liker
    3.348
    Sted
    Std
    Torget vurderinger
    3
    @MakkinTosken, jeg trenger ikke andres aksept for egne valg i eget hjem, så din tolkning er din og ikke noe som jeg står for, å hugge er heller ikke min ting da kommer jeg heller med direkte spm/påstander, så du får ta deg noen runder til å "ratte egne fortolkninger" og ikke tillegge meg noe som ikke er mitt, dsp osv er like interessant som å se maling tørke i min verden, fint og det gleder meg oppriktig på deres vegne att andre finner sin glede og interesse med det, så! nok om dette her nu fra meg, har noen plater jeg skal spille før dagen er over 😉

MakkinTosken

Godseier
    Ble medlem
    21.02.2020
    Antall liker
    60.782
    Sted
    Me? Just hanging around!
    Torget vurderinger
    7
    @MakkinTosken, jeg trenger ikke andres aksept for egne valg i eget hjem, så din tolkning er din og ikke noe som jeg står for, å hugge er heller ikke min ting da kommer jeg heller med direkte spm/påstander, så du får ta deg noen runder til å "ratte egne fortolkninger" og ikke tillegge meg noe som ikke er mitt, dsp osv er like interessant som å se maling tørke i min verden, fint og det gleder meg oppriktig på deres vegne att andre finner sin glede og interesse med det, så! nok om dette her nu fra meg, har noen plater jeg skal spille før dagen er over 😉
    Bare synes det var morsomt at du kalte deg selv en puritaner, men du mener puritaner slik vi ser i The VVitch. Ja, da forstår jeg...😉

musicus

Ktêma
    Ble medlem
    10.05.2025
    Antall liker
    3.348
    Sted
    Std
    Torget vurderinger
    3
    Bare synes det var morsomt at du kalte deg selv en puritaner, men du mener puritaner slik vi ser i The VVitch. Ja, da forstår jeg...😉
    Hehe jeg vet ikke hvor du henter den deffen fra, kjenner ikke den henvisningen...trolig er det er ikke hva jeg legger i det 😉

Sist redigert:

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    20.315
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hey, hey, nå snakker vi😁!

Fortsatt for tamt. Mere blod, mere blod! 🍿 🧨

Spøk til side, uten at jeg skal kåre Purist Of The Year: Vi snakker om to helt forskjellige utgangspunkter her. En som har (det lille) rommet for seg selv, mens den andre har anlegget i stua. Det innebærer begrensninger og muligheter.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn