VIMs bøttekott

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    18.022
    Sted
    Fiff Avenue
    Torget vurderinger
    10
    Tok meg endelig sammen og sammenlignet den lille rakker´n Oden II koblet rett i vegg med å kjøre via Puritan PSM156, som jeg normalt gjør.
    Vet at Bladelius og @nat har anbefalt dette hele tiden, men har vel bare tenkt at ingen andre forsterkere har spilt dårligere via filteret enn utenom. Det gjelder ikke Oden! Kanskje ikke så rart med de enorme ringkjernetrafoene, men her er jeg på tynn teknisk is.
    Jeg mener det spiller litt mer dynamisk - særlig bassen, men den mikroskopiske (mekaniske) trafobrummen jeg hadde er helt borte.
    Er Oden rett og slett for krevende for Puritans DC filtrering? Annen plausibel forklaring?
    Vil uansett kjøre videre med Oden rett i vegg heretter.
    Og jada Morten - «told you (me) so» 😅
    IMG_0379.jpeg

nat

Bransjeaktør
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    5.474
    Torget vurderinger
    7
    Tok meg endelig sammen og sammenlignet den lille rakker´n Oden II koblet rett i vegg med å kjøre via Puritan PSM156, som jeg normalt gjør.
    Vet at Bladelius og @nat har anbefalt dette hele tiden, men har vel bare tenkt at ingen andre forsterkere har spilt dårligere via filteret enn utenom. Det gjelder ikke Oden! Kanskje ikke så rart med de enorme ringkjernetrafoene, men her er jeg på tynn teknisk is.
    Jeg mener det spiller litt mer dynamisk - særlig bassen, men den mikroskopiske (mekaniske) trafobrummen jeg hadde er helt borte.
    Er Oden rett og slett for krevende for Puritans DC filtrering? Annen plausibel forklaring?
    Vis vedlegget 1178279
    Told you so😁
    Ingen nettfilter takler så stor strømforsyning!
    Selv ikke halvparten. Disse spolene som de fleste nettfilter består av, er kun en brems på
    Høyforbruker elektronikk og gjør mer vondt enn nytte. På lavforbruker elektronikk kan det helt klart ha en effekt. Ikke minst på bilde.
    Strøm isolatorer vil fungere vesentlig bedre.

• Liker
    Reaksjoner: vim

gismo

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2007
    Antall liker
    43.237
    Sted
    Væssia i Grue.
    Torget vurderinger
    22
    Vis vedlegget 1178279
    Tror dette bør prøves av flere med en Amp som «trekker litt»😉
    Skal seriøst testes litt mere med min Michi X5 også👌

gismo

• Liker
    Reaksjoner: vim

vim

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.06.2003
    Antall liker
    18.022
    Sted
    Fiff Avenue
    Torget vurderinger
    10
    Verdt å teste. Jeg merket ingen dynamikkbegrensning med Ask og Puritan, men Oden er jo et ganske annet dyr.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn