Skammelig, men vi får kalle det forbrødring-Men glass fra Grimstad.![]()
Skammelig, men vi får kalle det forbrødring-Men glass fra Grimstad.![]()
Told you soTok meg endelig sammen og sammenlignet den lille rakker´n Oden II koblet rett i vegg med å kjøre via Puritan PSM156, som jeg normalt gjør.
Vet at Bladelius og @nat har anbefalt dette hele tiden, men har vel bare tenkt at ingen andre forsterkere har spilt dårligere via filteret enn utenom. Det gjelder ikke Oden! Kanskje ikke så rart med de enorme ringkjernetrafoene, men her er jeg på tynn teknisk is.
Jeg mener det spiller litt mer dynamisk - særlig bassen, men den mikroskopiske (mekaniske) trafobrummen jeg hadde er helt borte.
Er Oden rett og slett for krevende for Puritans DC filtrering? Annen plausibel forklaring?
Vil uansett kjøre videre med Oden rett i vegg heretter.
Og jada Morten - «told you (me) so»![]()
Vis vedlegget 1178279
Tror dette bør prøves av flere med en Amp som «trekker litt»Tok meg endelig sammen og sammenlignet den lille rakker´n Oden II koblet rett i vegg med å kjøre via Puritan PSM156, som jeg normalt gjør.
Vet at Bladelius og @nat har anbefalt dette hele tiden, men har vel bare tenkt at ingen andre forsterkere har spilt dårligere via filteret enn utenom. Det gjelder ikke Oden! Kanskje ikke så rart med de enorme ringkjernetrafoene, men her er jeg på tynn teknisk is.
Jeg mener det spiller litt mer dynamisk - særlig bassen, men den mikroskopiske (mekaniske) trafobrummen jeg hadde er helt borte.
Er Oden rett og slett for krevende for Puritans DC filtrering? Annen plausibel forklaring?
Vil uansett kjøre videre med Oden rett i vegg heretter.
Og jada Morten - «told you (me) so»
Vis vedlegget 1178279