VIMs bøttekott

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.150
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Lost Highway - hvlike pressing er det?
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.524
    Antall liker
    4.948
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Flott liten bunke med skiver det der(y) Fint å se at Toto har fått sin renessanse de siste årene. Har du de tidligere skivene også, spesielt 1og Hydra?
    Har 1 og skal ha 7. og kanskje Hydra som siste. Et band og en gitarist som fortjener fornyet oppmerksomhet ja.
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.524
    Antall liker
    4.948
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Samme peiskosen med Sarah Mclachlan 🤯
    Pene plater visuelt, men hjelpes. Skjønner jo hvorfor disse gullkorna var lagt ut rimelig. Men å kalle det EX 😡
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Ja, dessverre. Hele det opplaget av den pressingen er slik. Det var derfor jeg spurte. Ikke noe å gjøre noe med.
    Skal man ha den plata så er det de 2 alternativene fra Analouge (både 33 1/3 og 2x45 versjon) som gjelder.
    Jeg mener og huske att mitt ex er knitter fritt? Tar en lytt i helgen.
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.150
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Her er de 8 forskjellige pressingene som finnes:
    Just.png

    Det er den øverst som er behengt med unoter. Har hatt en selv og vet om 5-6 andre med akkurat samme issues.
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.524
    Antall liker
    4.948
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Vel, da er denne + Jennifer Warnes (Impex) Famous Blue Raincoat, samt Patricia Barber Cafe Blue på vei fra Acoustic sounds, så får vi se.
    Gir meg ikke, da dette er en palte jeg aldri ser ut til å gå lei.
    Fristende å bestille luksusutgaven av dem alle tre,da prisen derfra er lavere enn noe annet jeg har funnet, men dog mye penger så dette får holde.
    Har en del andre Quality Record Pressings og de er alle fra OK til veldig bra, så jeg krysser fingrene for denne.
    1709810566487.png
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.524
    Antall liker
    4.948
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Da kan det se ut til at mine nevroser og @Endpoint Audio sin fantastiske oppfølging summerer seg til å bli en Hyperspace med 12´´Anna tonearm istedet for opprinnelig plan gitt.
    Kjenner at det blir stas!
    Da er det atter en gang å smøre seg med tålmodigheten man overhodet ikke besitter og prøve å omsette ventetiden til glede-seg-tid :)
    Bilde til egen inspirasjon, så jeg husker hva jeg kan se frem til:

    Skjermbilde 2024-03-07 kl. 20.59.16.png
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.936
    Antall liker
    17.212
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Hvilke nevroser er årsaken denne gangen, da?
    Fulgte det ikke med en NA arm da du kjøpte av cash?
    Uansett, dette er jo en solid investering og vil sørge for at EMT 006 får gode arbeidsbetingelser.
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.524
    Antall liker
    4.948
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Hvilke nevroser er årsaken denne gangen, da?
    Fulgte det ikke med en NA arm da du kjøpte av cash?
    Uansett, dette er jo en solid investering og vil sørge for at EMT 006 får gode arbeidsbetingelser.
    Litt trøblete med Aurisarmen og armbordet og den endte med å måtte plasseres litt uheldig på plattformen. NA armen fra Cash var 100% i orden den, men det er den gamle modellen (9’’) Ace Space. Anna er en langt bedre og dyrere arm, og jeg har i tillegg bestilt den i 12’’.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Måtte teste min Shelby.L plata den pressen som skal knittre, her er det knittre fritt desverre🤔 skulle vel fremstått tydlig på Just a little lovin' som har mye stille partier i musikken.
    20240308_163724.jpg
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.524
    Antall liker
    4.948
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Måtte teste min Shelby.L plata den pressen som skal knittre, her er det knittre fritt desverre🤔 skulle vel fremstått tydlig på Just a little lovin' som har mye stille partier i musikken.
    Vis vedlegget 1003975
    Er dessverre litt lotteri med nyere vinyl dessverre. Beste låta ved siden av «Breakfast…» og de to er desidert verst selvsagt.
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.689
    Antall liker
    58.636
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Her er de 8 forskjellige pressingene som finnes:
    Vis vedlegget 1003493
    Det er den øverst som er behengt med unoter. Har hatt en selv og vet om 5-6 andre med akkurat samme issues.
    Jeg har nr1 og 2.
    Det er helt korrekt det @ptb sier.
    Jeg har samme erfaring.
    Jeg hadde albumet på CD og så virkelig fram til å spille LP. Kan ikke begripe at det går an å slippe gjennom dette opplaget for salg.
    Det er rent søppel.
    Nr 2 på AP er lytefri og låter bedre enn det meste.

    Jeg har flere Famous brc.
    Impex-utgaven er klart best.
    Lykke til.
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.524
    Antall liker
    4.948
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Du/dere får vel komme hit og lytte etter knitter da😲 skal begynne med samboer minste jenta som ivf har lytte bladene iorden😉 så om da dere hører knittring likevel😆
    Unntaket som bekreftet regelen hos deg da @Cash 63 digg 👏🏻
    Eller for dyr spiller, så du ikke har råd til å høre svakheter… 😘🤣

    Jeg endte med å bestille Barber og Lynne fra USA og disse 3 fra PM Audio. Lynraskt levert på 2 dager og nå spiller Famous Blue… helt knitrefitt og nydelig her 😍
    IMG_9290.jpeg
     

    bluesbreaker

    Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Innlegg
    22.689
    Antall liker
    58.636
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Du/dere får vel komme hit og lytte etter knitter da😲 skal begynne med samboer minste jenta som ivf har lytte bladene iorden😉 så om da dere hører knittring likevel😆
    Det var ment som en spøk da.
    Tror nok helt sikkert at du hører det du skal. 🙂
    Likevel er det ikke bare oss som har erfart problem med nr1.
    Det virker å være et kjent fenomen.
    Når til og med Acoustic Sounds gir info om dette til kundene, så må det være noe i det.

     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Det var ment som en spøk da.
    Tror nok helt sikkert at du hører det du skal. 🙂
    Likevel er det ikke bare oss som har erfart problem med nr1.
    Det virker å være et kjent fenomen.
    Når til og med Acoustic Sounds gir info om dette til kundene, så må det være noe i det.

    Likevel en ganske kjedelig plate imo😛 vi får gjøre opp om dette blues'rn når vi møtes i Asker neste helg🤩
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.524
    Antall liker
    4.948
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Skal det lyttes til dame plater anbefaler jeg og kjøpe denne som endelig nå er kommet ut på vinyl:) går like fint på ølbrikke(y)
    Sophie Zelmani Sing And Dance - LTD (LP) - bigdipper
    Once med Freddie Wadling:love:
    Absolutt helt grei den :)
    Nå er det sånn stelt i mitt tilfelle, at ingen plater når Famous Blue Raincoat til sokkelesten av en eller annen grunn.
    Har to fra 1986 og 1987 og nå Impex versjonen i støyfri og svært vellydende utgave (2. gang jeg kjøper denne og nå satt den). Blir vel å kjøpe 3LP versjonen etterhvert også.
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.524
    Antall liker
    4.948
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Spent på hva en bergenser kan få til på kabelfronten, med disse på vei i posten.
    Kjapp levering, hyggelig dialog og god pris fra Ronny i hvert fall.
    Tenkte å teste mellom Whest RIIA og Bladelius Ask, som erstatning for Vovox Sonorus som jeg nå bruker. Eneste signalkabel jeg har i anlegget, ut over USB fra Eversolo til Ask, men får meg ikke til å legge 20 000,- i matchende Inakustik til høyttalerkablene.
    1710013173384.jpeg
     
    Sist redigert:

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.524
    Antall liker
    4.948
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Når besøk hos det aldrende opphavet i Ski blir stadig mer krevende, er det jo hyggelig å i hvert fall kunne legge en stjålen halvtime innom @Hifi&Vinyl.
    Må snart få planlagt noe mer enn å bare løpe inn og ut på vei mellom oppdrag 🥹 - det er jo synd å gå glipp av en kaffeprat med så mye kjekk ungdom som henger der 😊
    IMG_9292.jpeg
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.510
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Likevel en ganske kjedelig plate imo😛 vi får gjøre opp om dette blues'rn når vi møtes i Asker neste helg🤩
    Likevel en ganske kjedelig plate imo😛 vi får gjøre opp om dette blues'rn når vi møtes i Asker neste helg🤩
    Dere med knitrenevroser - stikk innom å få med dere foredraget med Sigve Håland (CEO), T-Time Vinyl Plant, lørdag kl. 14:15. Han kan ha noe å melde omkring pressinger. Bl.a. hvorfor noen knitrer mer enn andre og mye annet. Tipper det også kan bli mulighet å få med seg et lytteeksempel fra en vinylplate som vi kjenner godt alle sammen - samme mastring, men to ulike pressinger - hvorfor oppleves den ene så mye bedre enn den andre og hvorfor? 😮 🤫
     
    Sist redigert:

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.150
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Men da er ikke hele 2008 Lost Highway opplagen knittrete som ptb vil ha det til😄 bra lyd attpåtil👌
    Høyst trolig har det skjedd noen under produksjon/pressing slik at en batch er behengt med issues, eller motsatt. Aner ikke hvor stort opplag som totalt ble presset av denne, og om det kan ha vært snakk om flere stamper's.
     

    Grumpy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.06.2007
    Innlegg
    5.642
    Antall liker
    15.510
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Høyst trolig har det skjedd noen under produksjon/pressing slik at en batch er behengt med issues, eller motsatt. Aner ikke hvor stort opplag som totalt ble presset av denne, og om det kan ha vært snakk om flere stamper's.
    Lost Highway er dessverre ofte delvis lost og en boutique-label som kunne gi rødflagg-oppmerksomhet. Forvent ikke topp kvalitet derifra. Spesielt utsatt er produksjonen deres på transparent vinyl. Aynd for de har noe kule Nashville-artister i bagen.
     

    Cash 63

    Æresmedlem
    Ble medlem
    14.06.2007
    Innlegg
    11.892
    Antall liker
    26.718
    Sted
    Oslo/Grebbestad
    Da har jeg vel haft svenske flaks som Grumpy pleier og si til meg😊
    Jeg/dattern lyttet til plata igjen på lørdagen, hun hørte heller ikke noe av den der knittringen🙉
     

    vim01

    Gjenganger
    Ble medlem
    19.06.2003
    Innlegg
    1.524
    Antall liker
    4.948
    Sted
    Gjettum
    Torget vurderinger
    3
    Da har jeg vel haft svenske flaks som Grumpy pleier og si til meg😊
    Jeg/dattern lyttet til plata igjen på lørdagen, hun hørte heller ikke noe av den der knittringen🙉
    Flaks er flaks. I Norge har vi en tendens til å kalle det dyktighet når vi har det 🤣
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn