|
Det er korrekt, men du skal ikke betale moms både i sverige og norge.En utfordring såvidt jeg vet også ..... hvis du kjøper noe fra Sverige så er du vel egentlig pålagt å betale 25% moms, selv ved et bruktkjøp, eller er jeg helt på jordet her?
Jeg har spurt toll om dette tidligere og de står hardnakket på dette.... blir du stoppet med høyttalere på grensen og ikke kan gjøre rede for dem så kan du i det verste fall få en sinnsyk bot og risikere at Toll beslaglegger høyttalerne, såvidt jeg vet!
Det har vært hendelser av lignende art på Flesland med dyre merkevarer.... men da ikke brukt, men ting som er kjøpt nytt i utlandet og manglende bevis på fortolling.
Toll = Mafia
Det virker også på meg som at bruktpriser generelt på høyttalere ligger høyere i Sverige
I praksis må man betale dobbel moms ved bruktkjøp over grensen. Jeg har spurt Toll om dette og de bryr seg ikke om hva som er betalt av avgifter i et annet land!Det er korrekt, men du skal ikke betale moms både i sverige og norge.
Så du må enten få trekt fra mva i sverige på det du betaler, eller søke om å få igjen svensk mva.
Jeg hadde disse![]()
Vienna Acoustics The Mahler #hifi #loudspeaker #bass #loudspeakers #audiophile #electronicmusic
Med YouTube kan du se populære videoer, kose deg med favorittmusikken din og laste opp ditt eget innhold – og dele det med familie, venner og resten av verden.youtube.com
Tidlig 2000 tall .... dette var drømmehøyttaleren da
Vis vedlegget 1094252
Roald Mikkelsen har noen nye modeller inne,disse med flate membraner .... spiller så klokkene stopperVienna Acoustics har et image og renommé som tiltaler meg, og med sin navngiving av høyttalermodeller er det klart de pirrer nysgjerrigheten til en klassisk-elsker som meg. Jeg har fremdeles til gode å høre et par Vienna, det nærmeste jeg kom var et par Mozart som sto ved kassen hos Resonans i Stavanger.
Jeg kjøper helst ikke høyttalere uhørt, har angret stygt på det et par ganger, så det spørs om det blir noen gang. Men et par Beethoven Grand eller Mahler kunne jeg vurdert hvis anledningen bød seg til å høre.
The Music er helt sinnsyk råbra .... jeg kjøpte disse men så ombestemte selgeren seg og det røk, drømmehøyttalere og seriøst underpriset i forhold til konkurrenter i markedetJeg har hatt 4 par Vienna. Har vel gått stigen. Mahler likte jeg godt, men The Music var en relativt stort steg videre opp.
Disse høyttalerne ..... helt sinnsvake ..... jeg har alltid like Vienna Acoustics men dette tar kaka assåRoald Mikkelsen har noen nye modeller inne,disse med flate membraner .... spiller så klokkene stopperfyttikatta
![]()
haha, dengangen var det "Elnor" på Majorstuen som hadde disse inne, jeg var inne og testet flere ganger og spilte på Electrompaniet Nemo blokker.... det gikk på Underworld, Springsteen, Leftfield, og Kate Bush og jeg spilte til tider så høyt at dynamikken i mellomtonen her begynte å påvirke hjerterytmen min![]()
Vienna Acoustics The Mahler #hifi #loudspeaker #bass #loudspeakers #audiophile #electronicmusic
Med YouTube kan du se populære videoer, kose deg med favorittmusikken din og laste opp ditt eget innhold – og dele det med familie, venner og resten av verden.youtube.com
Tidlig 2000 tall .... dette var drømmehøyttaleren da
Vis vedlegget 1094252
At det ikke florerer av brukte høytalere på markedet i Norge sier nok sitt om at mange beholder disse lenge. For det finnes en god del VA der ute.Kan en slik høyttaler fungere i et relativt lite rom eller blir det altfor mye bass? Jeg er også en som typisk kunne gravitere mot et merke som VA. Klassisk musikk (minus opera) og jazz er hovedinteressen, lytting på moderat nivå, behagelig og homogent med vekt på naturlig organisk klang. Ingen imponatoreffekter., ingen overdreven dynamikk eller ekstrem detaljering.
Prøver å lese meg opp på merket på nettet, men tester og forumerfaringer går litt i alle retninger. Det virker som mange har eid en VA men så går videre? Uansett synes jeg dette er meget interessante høyttalere. Liker filosofien bak merket.