Vienna Acoustics

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.862
    Antall liker
    13.717
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Fælt så lite innlegg i denne tråden!
    Må vel gjøre nytte for meg og bøte på det.


    Her Mozart Grand og Mozart Grand Symphony Edition i stua hjemme, ett av dem står fortsatt der....





    Mvh
    RoDa
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.399
    Antall liker
    102.399
    Torget vurderinger
    23
    Fine! Håper de svarte ble permanente?
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.862
    Antall liker
    13.717
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Litt mer av de svarte til gamle slukefar, for de står IKKE her lengre.






























    mvh
    RoDa
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.399
    Antall liker
    102.399
    Torget vurderinger
    23
    "Det är det samma vad flickan heter bara hon knullar" Finlandssvensk ordtak. What's the difference? Kanskje den ene har det nye revolusjonerende kasseprinsippet som har dobbelt så stort volum innvendig som utvendig..;) Sikkert bra uansett, RoDa er ikke døv..
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.399
    Antall liker
    102.399
    Torget vurderinger
    23
    Auda - synd med de svarte - jeg er nemlig lysredd! Men seriøst, hva er forskjellen?
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.862
    Antall liker
    13.717
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Den synlige forskjellen begrenser seg til dette, og siden den til høyre er Symphony Edition så spiller den nok symfonier bedre? Ikke vet jeg, klassisk er ikke mye spilt her.




    Mvh
    RoDa
     

    Gjallarhorn Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.02.2010
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    1.625
    Sted
    Heggedal, Asker
    Torget vurderinger
    100
    Som bildet over viser, så er det nederste 6" X3P basselementet nå av typen Spider-Cone. I følge produsenten er det i tillegg foretatt forbedringer av delefilteret og øvrige høyttalerelementer, uten at nærmere detaljer foreligger.

    SE-utgaven er tredje generasjon Mozart Grand og er ment å erstatte den foregående modellen etter det vi er blitt fortalt av importøren.

    Som ansvarlig forhandler har vi naturligvis lyttet til de to modellene i eget rom, og resultatet av endringene er høyere oppløsning, forbedret dynamikk og kraftigere bass (sistnevnte takket være spider-cone elementet). Klangkarakteren er dog fremdeles umiskjennelig Vienna Acoustics.

    Her er for øvrig en link til en omtale i TAS: Vienna Acoustics Mozart Concert Grand SE (TAS 213) | The Absolute Sound
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.862
    Antall liker
    13.717
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Det er en usannsynlig vellykket høyttaler!
    Jeg hadde også gleden av å sammenligne disse hjemme i egen stue før jeg solgte "gammel-Grand" videre.
    De gamle låt også meget klangfullt og behandler gode innspillinger med respekt samtidig som dårligere innspillinger ikke blir avkledd/ødelagt.
    Men jeg fikk ikke bassen til å sitte som støpt eller høyttalerne til å låte "tøft" nok selv om volumet var veldig høyt, så omtalene av SEene fikk meg til å satse.
    SEene har kraftigere og mer dyptpløyende bass, de spiller mer ut i mellomtonen og serverer mer detaljer og virker som en fintunet helhet som bare matcher øvrig utstyr og rom helt fortreffelig her hjemme.
    Kunne ikke vært mer fornøyd.





    Mvh
    RoDa
     

    Brian M

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.05.2012
    Innlegg
    283
    Antall liker
    22
    Fine højttalere RoDa.

    Vil du prøve at sammenligne med B&W CM9 (er den højttaler du har haft som jeg kender bedst) hvad Mozart gør bedre, anderledes eller værre (hvis noget)?

    Også hvis du har gode råd i forhold til forstærkermatch med Mozart ville det være super.

    På forhånd tak for hjælpen.
     

    JD

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.02.2002
    Innlegg
    900
    Antall liker
    56
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Fine højttalere RoDa.

    Også hvis du har gode råd i forhold til forstærkermatch med Mozart ville det være super.

    På forhånd tak for hjælpen.
    Når det gjelder forsterker til Mozart, så er det noen tråder som kan leses her:

    http://www.hifisentralen.no/forumet...oustics-mozart-grand-anbefalt-forsterkar.html

    http://www.hifisentralen.no/forumet...grert-forsterker-til-vienna-mozart-grand.html

    http://www.hifisentralen.no/forumet...hoven-concert-grand-integrert-forsterker.html

    Selv anbefaler jeg både Bladelius og Krell, endte opp med Bladelius selv, og vet det er flere som er fornøyd med den komboen.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.862
    Antall liker
    13.717
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Fine højttalere RoDa.
    Vil du prøve at sammenligne med B&W CM9 (er den højttaler du har haft som jeg kender bedst) hvad Mozart gør bedre, anderledes eller værre (hvis noget)?
    Takk :)

    Hadde B&W 805s og Sonus Faber Domus Grand Piano mellom CM9 og Mozart GSE, men jeg kan prøve ;)

    Nå du ser på høyttalerne så skulle du ikke tro det, men Mozart har mer, dypere og kraftigere bass enn CM9.
    Der CM9 kan oppleves som stramme og litt reserverte, så smeller Mozart til med bass som gjør subwoofer overflødig.
    (Solgte selv mine REL T-5 etter at Mozart GSE kom inn)

    I mellomtonen er "gamle" Mozart Grand mer lik CM9. De låter høflig og aldri frempå eller stikkende nærmest uansett hvilken innspilling du kommer med. Bakdelen er at de også da mister litt trøkk og liv i gjengivelsen. Jeg elsket CM9 for måten de behandlet dårlige innspillinger på, men gikk også litt lei dem siden de ikke klarte å blomstre helt med gode innspillinger. CM9 hadde alltid kontroll og kunne spille høyt, men de klarte ikke å skape det store lydbildet som Mozart gjør i høyde, bredde og dybde.
    Mozart GSE er heller ikke noen dynamikkbomber i mellomtonen, men de fremstår som mer balansert og fintunet som en helhet.

    Diskanten på CM9 låter litt "B&Wsk" med sin sedvanlige topp på rundt 10kHz, men den gjør ikke for mye av seg og blir aldri skarp. Mozart har en mykere og samtidig mer detaljert topp som aldri låter skarpt eller "stikker av". Det forslitte uttrykket sømløst sammen med mellomtonen har sjelden passet bedre.

    Totalt sett låter CM9 mer "teknisk" og behersket. Mozart GSE blomstrer mer ut, har bedre kapasitet i bassen og spenner opp et større lydbilde.
    Har ikke hørt mange av høyttalerne i prisklassen, men Mozart GSE bør man i alle fall få en lytt på før man kjøper noe annet.

    Et lite varsko angående forsterker. Den bør ha bra med krefter, type 150-200w i 4Ohm, og være nøytralt lydene med høy dempingsfaktor.
    En varmtlydende rørforsterker med lav effekt tror jeg ikke er veien å gå, såfremst du ikke digger lyden slik da.

    Mvh
    RoDa
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    flotte høyttalere, det der.
    gratulerer, roda.

    jeg hadde den andre versjonen av mozart på 90-tallet (tror den het mozart signature), pluss stativhøyttalerne haydn.

    husker godt hvordan jeg lurte frøkna med på "bilferie i tyskland" i lånt toyota camry, og plukket opp de to høyttalerparene hos en tysk forhandler (dette var før vienna fikk norsk distributør).

    fin tur, og storfornøyd med høyttalerne.
    tror faktisk mozart tjenestegjorde i stua i nesten et helt år... :eek:

    regner med at disse nye kreasjonene dine spiller enda bedre enn de gamle mozart.
    svinger innom moss så snart jeg har mulighet.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.862
    Antall liker
    13.717
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Takker mesut. :)
    Ett år? Dæven!!

    Tror Vienna - som mange andre produsenter - har blitt mindre sære med årene. De tidligere modellene var visst veldig bakpå og mer elsk-hat enn disse nye.
    Velkommen innom.

    Hmm... Du har hatt Mozart for lenge siden og du har hatt Audionet SAM for lenge siden. Jeg er visst en liten hifi-stalker som følger i fortsporene dine? Sent men godt.

    Mvh
    RoDa
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Nydelig, RoDa. Jeg er nok med sluket på den sorte finishen, men dine er utrolig vakre de også. Mozart Grand er nok en av de vakreste høyttalerne jeg har sett. Jeg vet ikke om høyttalere innen betalbar klasse som er penere og de låter veldig kult. Det er stilig med elementene som har gummiringen innovervendt.

    Husker de låt veldig "musikalsk" på Alison Krauss sine skiver.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    husk at det går inflasjon i tiden jo eldre man blir.

    en måned den gangen tilsvarer et år idag.

    you do the math...
     

    Brian M

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.05.2012
    Innlegg
    283
    Antall liker
    22
    Fine højttalere RoDa.
    Vil du prøve at sammenligne med B&W CM9 (er den højttaler du har haft som jeg kender bedst) hvad Mozart gør bedre, anderledes eller værre (hvis noget)?
    Takk :)

    Hadde B&W 805s og Sonus Faber Domus Grand Piano mellom CM9 og Mozart GSE, men jeg kan prøve ;)

    Nå du ser på høyttalerne så skulle du ikke tro det, men Mozart har mer, dypere og kraftigere bass enn CM9.
    Der CM9 kan oppleves som stramme og litt reserverte, så smeller Mozart til med bass som gjør subwoofer overflødig.
    (Solgte selv mine REL T-5 etter at Mozart GSE kom inn)

    I mellomtonen er "gamle" Mozart Grand mer lik CM9. De låter høflig og aldri frempå eller stikkende nærmest uansett hvilken innspilling du kommer med. Bakdelen er at de også da mister litt trøkk og liv i gjengivelsen. Jeg elsket CM9 for måten de behandlet dårlige innspillinger på, men gikk også litt lei dem siden de ikke klarte å blomstre helt med gode innspillinger. CM9 hadde alltid kontroll og kunne spille høyt, men de klarte ikke å skape det store lydbildet som Mozart gjør i høyde, bredde og dybde.
    Mozart GSE er heller ikke noen dynamikkbomber i mellomtonen, men de fremstår som mer balansert og fintunet som en helhet.

    Diskanten på CM9 låter litt "B&Wsk" med sin sedvanlige topp på rundt 10kHz, men den gjør ikke for mye av seg og blir aldri skarp. Mozart har en mykere og samtidig mer detaljert topp som aldri låter skarpt eller "stikker av". Det forslitte uttrykket sømløst sammen med mellomtonen har sjelden passet bedre.

    Totalt sett låter CM9 mer "teknisk" og behersket. Mozart GSE blomstrer mer ut, har bedre kapasitet i bassen og spenner opp et større lydbilde.
    Har ikke hørt mange av høyttalerne i prisklassen, men Mozart GSE bør man i alle fall få en lytt på før man kjøper noe annet.

    Et lite varsko angående forsterker. Den bør ha bra med krefter, type 150-200w i 4Ohm, og være nøytralt lydene med høy dempingsfaktor.
    En varmtlydende rørforsterker med lav effekt tror jeg ikke er veien å gå, såfremst du ikke digger lyden slik da.

    Mvh
    RoDa
    Tak for sammenligningen RoDa. Jeg kender både CM9 og VA ganske godt (dog ikke Mozart) men har aldrig haft mulighed for at høre dem med samme udstyr. Men dine beskrivelser af både B&W og VA lyder vældig bekendte.

    Angående forstærker. Jeg har kigget lidt på Unison Research Unicos integrerede forstærkere.

    Hvad tænker du om det klanglige match mellem dem og VA?
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.862
    Antall liker
    13.717
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Takk, cyber.
    Joda, men jeg synes ikke de hadde svartlakkingen like bra utført som Sonus Faber og er man kritisk så er man kritisk.
    Mozart Grand SE spiser kirsebær med de store og da var liksom finish gitt :D

    Jeg husker og så Grand som litt i overkant "musikalske", og derfor er SE smakk midt i blinken for meg. Dypere, kraftigere og strammere bass, samt at de spiller mer ut i mellomtone og toppen. Perfekt tunet for meg / mitt rom / mitt utstyr / min smak.

    Mvh
    RoDa
     

    arctic84

    Medlem
    Ble medlem
    17.03.2012
    Innlegg
    11
    Antall liker
    1
    Har lagt ut mine BBG for salg. Skal ha noe større av VA, enten BCG eller vente til sommeren når Imperial kommer. Ser jo også at BBG SE er kommet ut, hadde jo vært en mulighet, men det blir liksom NESTEN det samme som jeg har.
     

    Frozone

    Medlem
    Ble medlem
    06.02.2013
    Innlegg
    10
    Antall liker
    1
    Sted
    Grinder, Hedmark
    Har hatt besøk av oppgraderingstrollet den senere tid og vurderer å kaste, les selge, mine B&W DM683 høyttalere.
    Vienna Acustics har definitivt fanget min oppmerksomhet med ett utrolig flott utseende. Den modellen som har fanget min største interesse er BBG.

    Sitter litt på gjerdet da det gjelder forsterkeren min, er ikke sikker på om jeg skal beholde den eller følge guttedrømmen min å gå for Electrocompaniet.

    Men nok om det.
    Er det noen av dere VA-venner som har testet BBG på NAD elektronikk? I såfall, hvordan låter det?
     

    Della

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.01.2010
    Innlegg
    168
    Antall liker
    68
    Sted
    Vigrestad, Sør på Jæren
    Hei,

    Med fare for å fornærme noen nå, men den ene gangen jeg hørte EC på VA ble jeg ikke veldig imponert. Det skal sies at jeg ikke har hørt EC på mye ulike ting, faktisk har jeg ikke hørt VA på så mye forskjellig heller, men EC og VA ble ikke det smellet og kraften jeg håpte på, samt det ga meg ikke den gleden jeg ofte får av gode høyttalere som VA.
    Håper at det var 2 ellers gode merker som ikke passet sammen.

    Utsyret jeg testet var VA Die Musik med EC monoblokker, usikker på om det var de der 180-watterene eller Nemo, og Ayon Typhon. Forforsterker var Audio Valve Eklips.
    Med mine ører i det rommet og den musikken jeg spilte ble det dessverre som å sammenligne norsk tippeliga mot Italiensk Serie A..

    Typhon gruste EC på alle måter og gjorde at stuen min endte opp med å se ut som et lydstudio en stund.. :p

    Har også hørt Classê forsterkersett på Die Musik og det kan jeg derimot anbefale. Faktisk har jeg bare gode erfaringer med Classê, og det kan være noe jeg vil ha i fremtiden.
    Nad har jeg dessverre hørt lite på, men en kamerat av meg har hatt litt fra Nad og er kjempehappy med det, han har hatt Nad på Klipsch og SA med gode resultater.

    Jeg er nå en svoren Ayon-supporter, så ikke døm EC for hardt ut fra det jeg skriver ;)
     

    AJ_82

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    420
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Testet litt forskjellig på The Kiss, blant annet Nad M2 og ECI 5 MK2. EC var koblet opp med Bel Canto dac. For meg var ikke EC noen god match heller, men M2 imponerte.

    A.J.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.862
    Antall liker
    13.717
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Vinkling. Hva gjør viennafolket?

    Har selv spilt med mer eller mindre vinkling, stort sett mindre.
    Men så, sent i går og med uryddig hår, prøvde jeg mer vinkling. Såpass at jeg bare såvidt så innsiden av kabinettet fra lytteposisjon.
    Det var saker det, må teste litt mer!


    Her noen oppsett jeg fant på nett, men hva gjør folk selv i stuene?

    http://www.hometheaterequipment.com...ustics-bach-grand-vienna-acoustics-set-up.jpg

    http://www.positive-feedback.com/Issue29/ces/324.jpg

    http://www.stereophile.com/images/011312VA_Butler-600.jpg

    http://2.bp.blogspot.com/-fY9VikyC-jA/Td4MeXb8uZI/AAAAAAAABFI/53w0yH5YH24/s320/20110526_3710.JPG

    http://www.soundstagerecordings.com/global/images/stories/salonsonimage2012/features/ayre_vienna.jpg
     

    balto

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    03.05.2007
    Innlegg
    80
    Antall liker
    11
    Heisann,
    Jeg har Vienne The Music, og har funnet ut det samme som deg. Hvis de blir vinklet for mye innover, dvs at bassene peker rett mot lyttepossisjon blir bassen for hard og udetaljert. Hvis de spiller rett fram uten vinkling, blir bassen også udetaljert, men bløt og romlete. Så jeg har funnet ut at de låter mest naturlig når de spiller 1 til 2 meter bak lytterpossisjon. Jeg kan snu på toppene, så da er det kansje litt enklere (og mer tidkrevende:() og finne rette possisjon.

    Kansje dette har noe med rommet mitt å gjøre, men dette funker iallefall best for meg.

    Mvh
    Roy
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    En kompis av meg vurderer Mahler.. Av stereophile sine målinger kan de virke litt bass ivrige.. Vienna har en absolutt fabelaktig byggkvalitet.
     

    AJ_82

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    420
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Får melde meg inn her igjen :)
    Har hatt The Kiss før, men disse ble solgt tidligere i år da det kom et nytt familiemedlem. Skulle da prøve å være fornuftig og kjøpte et Bose anlegg. Dette ble kjapt byttet i noen Dali ht og en Nad forsterker. Musikk ble ikke det samme på Bose.
    Så kom suget igjen og har nå oppgradert til The Music.

    A.J.
     

    xnn3882

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    13.07.2009
    Innlegg
    185
    Antall liker
    21
    Torget vurderinger
    18
    Hei

    Noen erfaring med Bach Grand, den minste? Rommet er 12 kvm, og avstand til bakvegg ca 20-30 cm. Jeg liker varm, fyldig lyd gjerne med litt trykk i bassen.
     

    AJ_82

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    420
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Må jo holde litt liv i tråden. Audionet og Vienna spiller veldig bra sammen;) Finishen er også utrolig bra på begge produktene! Bedre bilder kommer...

    A.J.
     

    Vedlegg

    PowerMetal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.07.2010
    Innlegg
    1.926
    Antall liker
    1.241
    Torget vurderinger
    2
    Jeg er litt i den andre enden av skalaen, bokstavelig talt.


    Hifi1.jpg


    Hvis dere lurer på hvorfor det ikke er noen høyttalerkabler der så er det fordi jeg tester ut dac og forsterker på datarommet.
     

    AJ_82

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    420
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Noen som har bilder eller info om hvordan The Music er bygget opp? Finner svært lite om det på nettet, men det er ihvertfall noen tunge beist:p

    A.J.
     

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Er det noen her inne, som vet noe om hvordan Musical Innovation spiller på høyttalere fra Vienna Acoustics?

    Har en MI9.1-effektforsterker, og sikler på et par Beethoven Consert Grand.

    Er det en potensiell god match?
     

    AJ_82

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    420
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Er det noen her inne, som vet noe om hvordan Musical Innovation spiller på høyttalere fra Vienna Acoustics?

    Har en MI9.1-effektforsterker, og sikler på et par Beethoven Consert Grand.

    Er det en potensiell god match?
    Ser ikke for meg at det skal være noe problem. Du kan jo sende en melding til Kenol her på forumet. Han har hatt både Vienna og MI, men husker ikke om han hadde de på likt...

    A.J.
     

    Noya

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.11.2013
    Innlegg
    154
    Antall liker
    14
    Torget vurderinger
    2
    Hei,

    Jeg går fortiden rundt og vurderer sterkt VA Mozart Grand SE, jeg får et rom på 9 kvm og lurer på om de faktiskt blir for store?
    Tenkte og kjøre de som fronter i en hjemmekino men vurderer og ha et eget stereo oppsett også. Hva er det som dere anbefaler av forsterkere og effektforsterke til VA? Vis noen har prøvd med en surround reciver hadde det vært spennende og hørt hva de har og si!

    Edit: Skulle gjerne også ha hørt om noen har prøvd med Densen B-110+?
     
    Sist redigert:

    Audirvana

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.09.2012
    Innlegg
    1.478
    Antall liker
    881
    Torget vurderinger
    5
    Melder meg inn i gruppen, ettersom jeg for en stund siden gikk over til Vienna Acoustics Beethoven Concert Grand som høyttalere.

    Kombinasjonen Concert Grand og Musical Innovation MI9.1 er frydefullt bra, kan jeg melde.

    Dette har vært en frydefull mellomjul så langt... ;)
     

    AJ_82

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2011
    Innlegg
    420
    Antall liker
    126
    Torget vurderinger
    6
    Melder meg inn i gruppen, ettersom jeg for en stund siden gikk over til Vienna Acoustics Beethoven Concert Grand som høyttalere.

    Kombinasjonen Concert Grand og Musical Innovation MI9.1 er frydefullt bra, kan jeg melde.

    Dette har vært en frydefull mellomjul så langt... ;)
    Grattis :)

    A.J.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Hei,

    Jeg går fortiden rundt og vurderer sterkt VA Mozart Grand SE, jeg får et rom på 9 kvm og lurer på om de faktiskt blir for store?
    Tenkte og kjøre de som fronter i en hjemmekino men vurderer og ha et eget stereo oppsett også. Hva er det som dere anbefaler av forsterkere og effektforsterke til VA? Vis noen har prøvd med en surround reciver hadde det vært spennende og hørt hva de har og si!

    Edit: Skulle gjerne også ha hørt om noen har prøvd med Densen B-110+?
    Jeg vil tro det vil være vanskelig bassmessig på 9 kvm sånn helt instinktivt.
     

    shure58

    Fersking
    Ble medlem
    01.01.2014
    Innlegg
    2
    Antall liker
    0
    Sted
    Mjøndalen
    Hei :)

    Jeg er ny her. Ser at dette kansje er rette tråden og hendvende seg til. Har BBG SE i dag og er veldig fornøyd med de. På disse bruker jeg mcintosh mc302 og yamaha cx5000 som forforsterker. Hadde Mcintosh D100, men ville helst kjøre alt via hdmi (mindre kabler og styr) Men opplever at jeg må skru opp volumet veldig før det skjer noe? Er det så stor forskjel på disse forforsterkerene? Noen som vet? erfaring. Ps har et bra lydøre, men kjenner meg ikke igjen i sjargong :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn