Mener ikke å drive produktreklame på noe vis, men i dag mottok jeg 3 sett med Vibrapod's tiltenkt forsterker, cd- spiller og vinylspiller. Disse er nå på plass under spillerne, ikke under forsterkeriet enda, der må jeg fintenke litt fordi føttene botner rett nedi pod'dene. Men på spillerne ble det forskjell...STOR forskjell. Særlig på min gamle Harman Kardon T60 med en godt brukt Ortofon OM 20 ( venter på ny M2 Blue...) ble det forandringer: For det første ble spilleren MYE bedre isolert fra underlaget. Nå kan jeg knakke i hylla og ungdommene kan hoppe på stuegulvet uten at p.u'en flagrer bortover vinylen! Det hadde jeg ikke trodd gikk an! Jeg hadde begynt å pusle med tanker om ei vegghylle...Lydbildet fikk påtakelig større ro, og ble større og mer detaljert. Det ble også større ro og bedre "kontanthet" i bassområdet.
På cd-spilleren er endringene mindre, men det mest påtakelige her er at den ellers så slarkete cd- skuffen ( som Densenspillerne er kjente for ) er ikke så slarkete lenger. Det har skjedd "noe" med lydbildet også, men jeg må lytte mer før jeg klarer å si hva - mulig det kan beskrives som mer ro her også.. Jeg ble så positivt overraska over de påtakelige forandringene hos vinylspilleren at det har gått mest på "sort gull" her i dag. Jeg fikk ret tog slett hakeslepp! Kanskje den gamle,ærverdige HK T60'en fortsatt holder mål? Dette blir spennende når ny og bedre p.u. er i hus. Mulig jeg gir f... i å se meg om etter pent brukte Diva'er eller Perspectiver og heller kjøper en passende "state-of-the-art p.u. som passer Ito-armen. Vi får se og høre.
Men: Min umiddlelbare erfaring er at Vibrapod'dene fungerer, og for oss som har vært irritert over hoppende p.u'er på grunn av en smule svai i gulvene våre - prøv disse! Her er linken der jeg kjøpte de - og takk til forhandleren. Alle hans påstander ( som jeg dro temmelig sterkt i tvil ) synes å være riktige. Disse blir ikke returnerte!!!
Nå skal det spilles vinyl...og finlese på Forumet om platevaskingens kunst. Jeg fant noen gamle Keith Jarrett-innspillinger som knitra og skurra for jævlig!
http://www.hoium.no/vibrapod/vibrapod.shtml
;D ;D ;D
På cd-spilleren er endringene mindre, men det mest påtakelige her er at den ellers så slarkete cd- skuffen ( som Densenspillerne er kjente for ) er ikke så slarkete lenger. Det har skjedd "noe" med lydbildet også, men jeg må lytte mer før jeg klarer å si hva - mulig det kan beskrives som mer ro her også.. Jeg ble så positivt overraska over de påtakelige forandringene hos vinylspilleren at det har gått mest på "sort gull" her i dag. Jeg fikk ret tog slett hakeslepp! Kanskje den gamle,ærverdige HK T60'en fortsatt holder mål? Dette blir spennende når ny og bedre p.u. er i hus. Mulig jeg gir f... i å se meg om etter pent brukte Diva'er eller Perspectiver og heller kjøper en passende "state-of-the-art p.u. som passer Ito-armen. Vi får se og høre.
Men: Min umiddlelbare erfaring er at Vibrapod'dene fungerer, og for oss som har vært irritert over hoppende p.u'er på grunn av en smule svai i gulvene våre - prøv disse! Her er linken der jeg kjøpte de - og takk til forhandleren. Alle hans påstander ( som jeg dro temmelig sterkt i tvil ) synes å være riktige. Disse blir ikke returnerte!!!
Nå skal det spilles vinyl...og finlese på Forumet om platevaskingens kunst. Jeg fant noen gamle Keith Jarrett-innspillinger som knitra og skurra for jævlig!
http://www.hoium.no/vibrapod/vibrapod.shtml
;D ;D ;D


