Politikk, religion og samfunn Vi må få slutt på dette!

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.118
    Antall liker
    9.429
    Jeg mangler ikke argumenter. Det er bare å lese over. Problemet er at "motstanderen" stiller banale og irrelevante spørsmål, og viser mer interesse for å ødelegge en god debatt vs. å diskutere saken.
    Visst mangler du argumenter, eller så tør du ikke erkjenne fakta. Erkjenner du fakta at stemmene vil gå til FrP så erkjenner du også at de har en form for ansvar. Såvidt jeg har forstått norsk politikk så tilhører FrP "høyresiden"
    Når det gjelder velgerflukt en fra FrP til SP så er det nok ikke de mest rabiate innvandringsmotstandere er som flykter.
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.139
    Antall liker
    7.770
    Sted
    Oslo
    Visst mangler du argumenter, eller så tør du ikke erkjenne fakta. Erkjenner du fakta at stemmene vil gå til FrP så erkjenner du også at de har en form for ansvar. Såvidt jeg har forstått norsk politikk så tilhører FrP "høyresiden"
    Når det gjelder velgerflukt en fra FrP til SP så er det nok ikke de mest rabiate innvandringsmotstandere er som flykter.
    Om myten om at SP folk er bønder, så er vel de de som er mest avhengig av arbeidsinnvandring
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.118
    Antall liker
    9.429
    ^ Riktig, dessuten er det de griske bøndenes skyld at bacon og kylling er så dyrt.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.933
    Antall liker
    19.792
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Kan du utdype?
    Det er gjort;



    Siden det er redegjort for, vil det si at da står det på manglende vilje til å se denne helt opplagt sammenhengen.
     

    I_L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Innlegg
    3.239
    Antall liker
    5.193
    Jeg har ikke tid til å lese. Står det noe om hvilke type velgere de tar?
    Nei, det står ikke noe spesifikt om hvorfor så mange velgere har gått fra FrP til SP. For å finne ut det må man vel se på hva som var årsakene til at FrP faktisk hadde 25-30 prosent oppslutning mellom 2005 og 2010, da.

    Men jeg ser egentlig ikke helt hvor du vil med denne flisespikkinga. For å få til en meningsfylt debatt om høyreekstremisme tror jeg som sagt at man må begynne med å omforenes om hva det faktisk betyr og hvem som er høyreekstreme og hvorfor. Samt også hvilke generelle trender man ser i det mer normale politiske klimaet og blant det mer moderate flertallet i velgermassen.

    Men for meg fremstår det kanskje ikke som om en meningsfylt debatt er hva du egentlig er ute etter her.
     

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.241
    Antall liker
    2.673
    Sted
    Liten by
    Nei, det står ikke noe spesifikt om hvorfor så mange velgere har gått fra FrP til SP. For å finne ut det må man vel se på hva som var årsakene til at FrP faktisk hadde 25-30 prosent oppslutning mellom 2005 og 2010, da.

    Men jeg ser egentlig ikke helt hvor du vil med denne flisespikkinga. For å få til en meningsfylt debatt om høyreekstremisme tror jeg som sagt at man må begynne med å omforenes om hva det faktisk betyr og hvem som er høyreekstreme og hvorfor. Samt også hvilke generelle trender man ser i det mer normale politiske klimaet og blant det mer moderate flertallet i velgermassen.

    Men for meg fremstår det kanskje ikke som om en meningsfylt debatt er hva du egentlig er ute etter her.
    Jeg vil ihvertfall ikke ha en synsekonkurranse.
    Det finnes ingen tall på at det er de mest høyrevridde som går til SP og det finnes ingen tall på at de ikke går til eksempelvis Demokratene. Så jeg tenker den ballen får hoppe videre på din banehalvdel. Inntil det dukker opp tall og fakta som viser at SP har blitt et parti som trekker høyreekstreme, så tenker jeg at jeg fortsetter å mene at det er FRP som trekker de fleste der.
     

    I_L

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.03.2003
    Innlegg
    3.239
    Antall liker
    5.193
    Jeg vil ihvertfall ikke ha en synsekonkurranse.
    Det finnes ingen tall på at det er de mest høyrevridde som går til SP og det finnes ingen tall på at de ikke går til eksempelvis Demokratene. Så jeg tenker den ballen får hoppe videre på din banehalvdel. Inntil det dukker opp tall og fakta som viser at SP har blitt et parti som trekker høyreekstreme, så tenker jeg at jeg fortsetter å mene at det er FRP som trekker de fleste der.
    Du har ikke sagt noen ting om hva du legger i ordet høyreekstreme, så da fremstår dette som en temmelig meningsløs retorisk øvelse. De jeg vil definere som høyreekstreme stemmer neppe på noen partier som sitter på Stortinget, siden de ikke vil være tilhengere av parlamentarisk demokrati og dagens styreform. Men jeg tror nok det er noen grensetilfeller hos Demokratene, i hvert fall.

    Ellers har jeg, som også poengert før, ikke sagt noenting om at SP trekker høyreekstreme. Så dette blir som sagt meningsløst fordi vi ikke er omforent om begrepsbruken. Er det høyrevridd eller venstrevridd å være i mot globalisering, for å ta et eksempel?
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Visst mangler du argumenter, eller så tør du ikke erkjenne fakta. Erkjenner du fakta at stemmene vil gå til FrP så erkjenner du også at de har en form for ansvar. Såvidt jeg har forstått norsk politikk så tilhører FrP "høyresiden"
    Når det gjelder velgerflukt en fra FrP til SP så er det nok ikke de mest rabiate innvandringsmotstandere er som flykter.
    Visst mangler du argumenter, eller så tør du ikke erkjenne fakta. Erkjenner du fakta at stemmene vil gå til FrP så erkjenner du også at de har en form for ansvar. Såvidt jeg har forstått norsk politikk så tilhører FrP "høyresiden"
    Når det gjelder velgerflukt en fra FrP til SP så er det nok ikke de mest rabiate innvandringsmotstandere er som flykter.
    Jeg forstår ikke dette behovet for å kverrulere framfor å diskutere sak. Dessuten anbefaler jeg deg et lite kurs i logikk. Oppsummert er ikke Mor Nille en sten.

    Fordi en rasist stemmer på Frp, så betyr ikke det at Frp et rasitisk parti. Partiprogrammet er beviselig ikke rasistisk. Tidligere, da partiet ble en slags endestasjon, så samlet de opp ulike velgergrupper, men disse har per i dag fått sine egne partier og nettsteder å henge på.

    Globalistene Siv og Erna er minst like store skurker som Jonas.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Jeg vil ihvertfall ikke ha en synsekonkurranse.
    Det finnes ingen tall på at det er de mest høyrevridde som går til SP og det finnes ingen tall på at de ikke går til eksempelvis Demokratene. Så jeg tenker den ballen får hoppe videre på din banehalvdel. Inntil det dukker opp tall og fakta som viser at SP har blitt et parti som trekker høyreekstreme, så tenker jeg at jeg fortsetter å mene at det er FRP som trekker de fleste der.
    SP trekker åpenbart folk som tenker nasjonalisme og proteksjonisme, som er en viktig byggebrikke i tankegodset til alle ekstreme grupperinger. Dette er ikke nødvendigvis feil i små mengder, men historien viser at det kan tippe over. Antallet folk på Resett, Doc2 etc. som snakker om globalister er høyt, og mye av retorikken minner om Vedums. Dette tankegodset rammer som sagt flere partier på tvers av høyre/venstreaksen.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.118
    Antall liker
    9.429
    Fordi en rasist stemmer på Frp, så betyr ikke det at Frp et rasitisk parti. Partiprogrammet er beviselig ikke rasistisk. Tidligere, da partiet ble en slags endestasjon, så samlet de opp ulike velgergrupper, men disse har per i dag fått sine egne partier og nettsteder å henge på.
    Ingen har påstått at FrP er et rasistisk parti, men de tiltrekker seg rasister som baserer sitt valg på gamle rykter og enkelte rabiate partimedlemmer. Dette er ting som FrP ikke tar tak i i noen særlig grad, de lar ting skure å gå.
    Høyresidens reaksjon på Støres uttalelse er omtrent som når man spør en barneflokk hvem som sølte saft i sofaen og alle svarer "Det var ikke meg!"
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Det er gjort;



    Siden det er redegjort for, vil det si at da står det på manglende vilje til å se denne helt opplagt sammenhengen.
    Litt usikker på hva du ønsker å si her. Er ikke beredskap alltid en viktig faktor for å hindre terrorangrep? Hvis ikke, hvorfor har vi beredskap overhodet da?

    Hva med terrorangrepene i USA og Frankrike? Er det Frankrikets stigmatisering og avsky mot islamister som er skyld i utfallene?
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Ingen har påstått at FrP er et rasistisk parti, men de tiltrekker seg rasister som baserer sitt valg på gamle rykter og enkelte rabiate partimedlemmer. Dette er ting som FrP ikke tar tak i i noen særlig grad, de lar ting skure å gå.
    Akkurat her er jeg enig. De elsker å gjøre oppgjør mot meningspolitiet i Ap og NRK og fremme ytringsfriheten i Norge, men de tramper over noen ganger. Så er spørsmålet om enkeltuttalelser fra Frpere har noe som helst med ABB & co å gjøre. Mannen har foraktet Frp i mange år og lenge før angrepet. Det samme må sies om antiglobalistene på Resett. Siv er hengt ut for lenge siden, og Listhaug er også lagt for hat etter noen uttalelser vedrørende brune meninger.

    Jeg tror dette handler om at flere misliker Frp og Høyre så sterkt, at de skal tolkes som rasister og medskyldig i terror. Det er her barnehagen kommer inn i bildet. Jeg mener at debatten må løftes opp til et annet nivå: Hvordan demokratiet Norge med sine partier står sammen opp mot antidemokratiske krefter.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.933
    Antall liker
    19.792
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Det er nettopp dette jeg vil fram til; den sakte glidningen over tiår. Fra hva som før var fullstendig uakseptabelt, til nå å være der at mange ikke engang skjønner hva man mener.
     

    Gubra

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Innlegg
    2.998
    Antall liker
    721
    RosaLarsLarson&co hater Frp og Listhaug intenst.
    Nå krever de et «oppgjør» med de «høyre-ekstreme» og «rasistene» som vistnok beredde grunnen for ABB. Som vanlig fra tullingvenstre er det bare en unnskyldning for å kvele meninger de er i mot. På veien har de klart å gjøre ordet « høyre-ekstrem» like intetsigende som de fra før har klart å gjøre ordet «rasist». Bare en betegnelse på meninger de ikke liker.
    De er på god veg med «oppgjør» også. Ett ord de kan bruke til krampa tar dem, for ingen på den forhatte høyresiden kommer noengang til å ta et «oppgjør» som tilfredsstiller «antirasistene». Og det er hele poenget. Da kan de fortsette «ad infinitum» å utstråle sin egen godhet, og rette harmdirrende pekefingre mot ondskapen på høyresiden.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.118
    Antall liker
    9.429
    RosaLarsLarson&co hater Frp og Listhaug intenst.
    Nå krever de et «oppgjør» med de «høyre-ekstreme» og «rasistene» som vistnok beredde grunnen for ABB. Som vanlig fra tullingvenstre er det bare en unnskyldning for å kvele meninger de er i mot. På veien har de klart å gjøre ordet « høyre-ekstrem» like intetsigende som de fra før har klart å gjøre ordet «rasist». Bare en betegnelse på meninger de ikke liker.
    De er på god veg med «oppgjør» også. Ett ord de kan bruke til krampa tar dem, for ingen på den forhatte høyresiden kommer noengang til å ta et «oppgjør» som tilfredsstiller «antirasistene». Og det er hele poenget. Da kan de fortsette «ad infinitum» å utstråle sin egen godhet, og rette harmdirrende pekefingre mot ondskapen på høyresiden.
    Siden du setter de uthevede ordene i anførselstegn så virker det som om du mener disse tingene er ikke-eksisterende. Er det ikke like greit å grave et hull i sanden og stikke hodet ned i det?
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.933
    Antall liker
    19.792
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Siden du setter de uthevede ordene i anførselstegn så virker det som om du mener disse tingene er ikke-eksisterende. Er det ikke like greit å grave et hull i sanden og stikke hodet ned i det?
    Det gjør de neppe, siden de mener de er i sin fulle rett. Nok en følge av den glideflukten som har pågått i snart femti år. Tidligere ble slikt stigmatisert- nå ser man det overalt. Og i tillegg forventer svært mange at man skal behandle de med respekt.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    Det er nettopp dette jeg vil fram til; den sakte glidningen over tiår. Fra hva som før var fullstendig uakseptabelt, til nå å være der at mange ikke engang skjønner hva man mener.
    Jeg synes det er bra at vi kan diskutere innvandring og utfordringer med integrering uten å blande inn rasisme og hat. Akkurat her hat Frp mye av æren, der debattklimaet er mye bedre enn i Sverige på dette området. Frp er innvandringskritiske, men ikke brune. Så er jeg, i likhet med flere her, noen ganger oppgitt over at noen sauser det sammen med andre meninger. Det er derimot et langt skudd å koble dette opp til terrorisme og drap.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.933
    Antall liker
    19.792
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    RRR; du har virkelig ikke fått med deg noe som helst av hva andre har skrevet. Du bør lese på nytt, og lese det som står- uten å tolke.
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.118
    Antall liker
    9.429
    Jeg synes det er bra at vi kan diskutere innvandring og utfordringer med integrering uten å blande inn rasisme og hat. Akkurat her hat Frp mye av æren, der debattklimaet er mye bedre enn i Sverige på dette området. Frp er innvandringskritiske, men ikke brune. Så er jeg, i likhet med flere her, noen ganger oppgitt over at noen sauser det sammen med andre meninger. Det er derimot et langt skudd å koble dette opp til terrorisme og drap.
    Trådens tema er hva kan vi gjøre med avskum som f.eks. griser til minnesmerket over Benjamin Hermannsen.
     
    U

    Utgatt24668

    Gjest
    ^ Det er ren rasisme, eller i beste fall en svært misforstått protest mot noe eller noen. Disse holdningene og adferd er enkelt å kategorisere, og er et symptom på noe mer underliggende.

    Grobunnen for det som skjedde før WW2 er langt mer komplekst enn ren rasisme. Rasime er kanskje mer et produkt av sterk nasjonalisme, lav utdannelse/kunnskap og dårlig økonomi ++.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.933
    Antall liker
    19.792
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    "He's dead, but he wont lie down".

    Dersom man ikke slår ned alle forsøk på å slå politisk mynt på rasisme, våkner "han" gradvis til live igjen.
     

    Gubra

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.08.2004
    Innlegg
    2.998
    Antall liker
    721
    Siden du setter de uthevede ordene i anførselstegn så virker det som om du mener disse tingene er ikke-eksisterende. Er det ikke like greit å grave et hull i sanden og stikke hodet ned i det?
    Hvis du trekker hodet opp av sanden, skjønner du (kanskje) at ved å sette ordene i anførselstegn er det selve ordene det refereres til. Ord, som følge av skamløst misbruk av venstresiden, nå betyr alt og ingenting.
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.025
    Antall liker
    8.228
    Torget vurderinger
    1
    Muslimhater, FrP eller SV? Vanskelig problemstilling? Problemstillingen er ikke overforenklet, muslimhater eller innvandringspolitiske stemmer neppe SV, eller noe annet sosialistisk for den del. Det er også veldig lite sannsynlig at de stemmer SP/Bondepartiet.

    Det er da haugevis av innvandringskritiske på venstresida. Saken er vel heller at disse ikke vil ha et samfunn lik republikanerne i USA og derfor aldri vil stemme FRP.....
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.740
    Antall liker
    13.230
    Hvis du trekker hodet opp av sanden, skjønner du (kanskje) at ved å sette ordene i anførselstegn er det selve ordene det refereres til. Ord, som følge av skamløst misbruk av venstresiden, nå betyr alt og ingenting.
    I denne tråden er Erna erklært ikke-brun av Lars_Erik mens Larson (selvsagt) mener Erna er brun. Bare for å illustrere poenget.

    jeg vedder en del på at en del av trådens ivrigste deltakere knapt har hørt om organisasjonene på virkelig ytre Høyre her i landet, det burde være er slags minimum om man skal innbille omgivelsene at man er interessert i temaet og ikke bare snakker normal politisk kjepphest på nok en måte.

    Om man i tillegg ikke skjønner hva SP har med dette å gjøre så er det fullstendig mørkt. Tror det var Hardingfele som sa en gang at dersom stereotypiske FrP-velgere hadde vært litt smartere så hadde de stemt SP.
     

    Andy

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.07.2003
    Innlegg
    2.733
    Antall liker
    4.573
    Sted
    Nøtterøy
    Nå er det vel ingen her som gidder å ta det Larson skriver særlig seriøst. 😳
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.933
    Antall liker
    19.792
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Og så har vi de i FrP som fyrer oppunder fremmedfrykten og rasismen..


    Tor André Johansen ser ingen problemer med å poste innlegget før politiet egentlig vet hva som skjedde natt til søndag i Hamar.
    Tydeliger bevis på at deler av Frp spiller på fremmedfrykt- og dermed rasisme, kan man vel knapt få. Likevel skal man altså respektere dette partiet, med å unnlate å kalie de for hva det er; et parti som helt bevisst flørter med brune krefter. Det er valgkamp nå, og vi vil få se stadig mer av dette.
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.430
    Antall liker
    1.981
    Torget vurderinger
    8
    I følge de fleste i denne tråden foregår det knapt rasisme mot etnisk norske 🙈
    rasisme går vel begge veier og ser vi på alvorlige lovbrudd som knivstikkinger etc hver eneste dag så tipper jeg det er klart flertall for ikke etnisk norske gjerningsmenn 🙈
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.430
    Antall liker
    1.981
    Torget vurderinger
    8
    Erna har sponset Storhaug og hennes organisasjon, en organisasjon som baserer hele sin eksistens på fordommer, frykt, fremmedgjøring, intoleranse og forakt. Storhaug sine nyttige idioter omsetter «faktaene» hennes til hatretorikk. I dag stod Erna på talerstolen og sa at vi må bekjempe hatretorikk. Hun sponser i praksis selv det hun vil bekjempe. Hun snakker med så mange tunger det er mulig å ha i kjeften samtidig.

    Gjemmer seg bak ytringsfriheten, børster seg på skuldrene og går videre til neste tale.
    Storhaug er en helt og et forbilde for tusener av muslimske kvinner, mange er henne evig takk emlig for at hun reddet livene deres med fare for sitt eget liv, det eneste hun sier som venstresiden reagerer på er fakta!
     

    amason

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.11.2017
    Innlegg
    2.430
    Antall liker
    1.981
    Torget vurderinger
    8
    Dere snakker om rasisme og da er det rett og slett helt ufattelig at ISLAM ikke er nevnt 🤪
     

    JMM

    Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Innlegg
    7.506
    Antall liker
    8.047
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Ingen grunn til det. De vet jo bedre enn en skarve forsker.
     

    E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.057
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Tydeliger bevis på at deler av Frp spiller på fremmedfrykt- og dermed rasisme, kan man vel knapt få. Likevel skal man altså respektere dette partiet, med å unnlate å kalie de for hva det er; et parti som helt bevisst flørter med brune krefter. Det er valgkamp nå, og vi vil få se stadig mer av dette.
    Jeg er redd du har rett i dette. Og med Listhaug med roret så vil det sikkert være større aksept for slike utspill innad i partiet.
     

    Larson

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.01.2014
    Innlegg
    11.476
    Antall liker
    4.214
    Og så har vi de i FrP som fyrer oppunder fremmedfrykten og rasismen..


    Tor André Johansen ser ingen problemer med å poste innlegget før politiet egentlig vet hva som skjedde natt til søndag i Hamar.
    Ekstra kvalmende når denne FrP-gjøken trekker frem rasismen i brumunddal på 90-tallet og sier at vi nå må stå opp mot vold fra andre siden. Som om det et et likhetstrekk å leve med daglig frykt for å bli rundhjult.

    4000 lokale mennesker møtte opp i sentrum for å vende ryggen til FMI. Johnsen er en jævla kødd. Til å spy av!

    Han kan heller uttale seg om rasistene i Elverum som ble straffedømt nå nylig. Familiefar og hans 16 og 20 år gamle sønner. Familien de truet ble tvunget til å flytte grunnet rasistjævler som Johnsen nå frir til.
     
    Sist redigert:

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.691
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Vi kjenner jo til ham som advarte mot voldelig venstreekstreme etter at en SIAN tilknyttet "doplanger" i Kristiansand var blitt myrdet i det som viste seg å være et narkooppgjør. Her fiskes det i den brune gjørma straks man får en sjanse. Var det Gjedda?
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.933
    Antall liker
    19.792
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Her har flere nå kastet silkehanskene, på tross av lange avhandlinger om hvorfor man skal bevare de på.

    Jeg liker det! Er det flørting med brune krefter, så er det nettopp det. Og da er silkehansker mytteløst. Samme med "forståelse".
     

    Hønndjevelen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2010
    Innlegg
    7.139
    Antall liker
    7.770
    Sted
    Oslo
    Her har flere nå kastet silkehanskene, på tross av lange avhandlinger om hvorfor man skal bevare de på.

    Jeg liker det! Er det flørting med brune krefter, så er det nettopp det. Og da er silkehansker mytteløst. Samme med "forståelse".
    Nytter ikke med silkehansker mot silkerampen
     

    Voff

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.11.2006
    Innlegg
    11.025
    Antall liker
    8.228
    Torget vurderinger
    1

    God artikkel som RRR og co bør lese.

    Tøvete artikkel. For det første er hvilke som helst holdninger tillatt i et demokrati. Vi har ikke tankepoliti. Ingen blir dømt for sine holdninger, men sine handlinger dersom de bryter loven.
    For det andre bruker forfatteren sin egen definisjon på et begrep, en definisjon som ikke deles av de som hun påstår må stå til ansvar. Nokså typisk for denne metadiskusjonen.

    Når det gjelder holdninger har partier som Rødt og SV medlemmer som systematisk forsvarer Kinas masseovergrep og drap på 100 000 000+ mennesker, og som beskriver tilstedeværelse av konsentrasjonsleire og brudd på menneskerettigheter som konspirasjonsteorier. Dette er helt på samme nivå som holocaustfornektere.

    Å stå å rope om munnkurv for holdninger og meninger man ikke liker er desverre symptomatisk for deler av venstresiden, og viser de antidemokratiske strømninger som finnes der - grums med andre ord. Det er disse kreftene som er farlige uansett om de kommer fra høyre eller venstre. Det er viljen til å bruke makt og vold for å nå sine poliriske mål som er det farlige tankegodset uansett i hvilke miljøer de oppstår i.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn