Fentanyl kom vel fordi det i USA er er viktigere å tjene penger og å la store selskaper gjøre som de vil, enn å begrense til gode for brukerne (les: sine egne innbyggere). Det vil vi ALDRI se her i Norge.Fentanyl kom pga idiotisk forbudspolitikk, superfarlige greier og det sprer seg i norge også nå. Bare å glede seg
Dersom du hadde gått litt dypere i materien, så hadde du funnet ut at historisk sett, så er det legemiddel industrien med alle doktorene som skrev ut fentanyl for alt mulig som er den store driveren av dette. At det illegale markdet har tatt seg opp nå, er et produkt av en legemiddel industri gått amok. Og hverken demokrater eller republikanere har gjort spesielt mye for å stoppe det, fordi det å tjene penger i USA er sett på som den hellige gral. Skulle det gå med noen 1000, 10.000 eller millioner....pyttsann.Fentanyl is widespread in the United States primarily because it is highly profitable for traffickers, extremely potent, and easy to smuggle. Its prevalence is fueled by a shift from heroin to synthetic opioids in the illegal drug market, where it is used to cut other drugs, making them more addictive and dangerous.
Noensinne hørt om "Frihet under ansvar"??At man i det hele tatt skal forby et rusmiddel er for meg en gåte. Er vi ikke frie mennesker som skal kunne bestemme over egne liv...
Det neste steget er kanskje å betrakta dop-epidemien og eksplosjonen av heimlause i USA som ein strålande suksess for retten til å bestemma over eige liv. Kven fanden er vi, i det kalde nord, som okkar oss over at innbyggjarane i San Fransisco bestemmer seg for å spara pengar på å ikkje bu innandørs.At man i det hele tatt skal forby et rusmiddel er for meg en gåte. Er vi ikke frie mennesker som skal kunne bestemme over egne liv...
Det er jo akkurat det jeg ønsker. Og det gjelder like mye om man er så dum at man røyker seg ihjel, kjører i fylla eller skader seg på andre idiotiske måter. Dette er en kalkulert risiko man tar bevisst eller ubevist.Her var det mye dumt i bare en tråd.
Noensinne hørt om "Frihet under ansvar"??
Du vil ha "frihet" til å ødelegge livet ditt. Fint. Da har vel helsevesen (som alle andre betaler) frihet til ikke å hjelpe,
den dagen du tar en overdose??? Eller gjelder det (frihet) bare ene veien??
Jeg vil si det er en suksess i den forstand at i usa er ikke det offentlige dee for å hjelpe. I norge ville jo vi alle betalt for alle idioter som ikke klarer/orker/evner å få seg en jobb for å få skaffet seg tak over hodet.Det neste steget er kanskje å betrakta dop-epidemien og eksplosjonen av heimlause i USA som ein strålande suksess for retten til å bestemma over eige liv. Kven fanden er vi, i det kalde nord, som okkar oss over at innbyggjarane i San Fransisco bestemmer seg for å spara pengar på å ikkje bu innandørs.
Som nærstående til en som ble feiloperert og deretter ble et offer for medisinsk påført avhengighet med påfølgende selvmedisinering, så kan jeg si følgende:Jeg vil si det er en suksess i den forstand at i usa er ikke det offentlige dee for å hjelpe. I norge ville jo vi alle betalt for alle idioter som ikke klarer/orker/evner å få seg en jobb for å få skaffet seg tak over hodet.
Problemet i usa er egentlig at selv om du har jobb så holder det ikke til tak over hodet pga høye bokostnader og ræva lønninger.
Videre vil jeg si at det ikke nødvendigvis er så ille å være bostedsløs, hvis man formulerer bosted som en bygning
Feks å bo i en van eller campingvogn er en ypperlig måte å leve på med lave kostnader og stor grad av frihet. Faktisk så bra at mange selv i norge velger denne løsningen både som pensjonist men også for å ha lave levekostnader. Det handler om frihet og ikke alle vil/ønsker en adresse, hage og a4 livet.
Jeg vil si det er en suksess i den forstand at i usa er ikke det offentlige dee for å hjelpe. I norge ville jo vi alle betalt for alle idioter som ikke klarer/orker/evner å få seg en jobb for å få skaffet seg tak over hodet.
Problemet i usa er egentlig at selv om du har jobb så holder det ikke til tak over hodet pga høye bokostnader og ræva lønninger.
Videre vil jeg si at det ikke nødvendigvis er så ille å være bostedsløs, hvis man formulerer bosted som en bygning
Feks å bo i en van eller campingvogn er en ypperlig måte å leve på med lave kostnader og stor grad av frihet. Faktisk så bra at mange selv i norge velger denne løsningen både som pensjonist men også for å ha lave levekostnader. Det handler om frihet og ikke alle vil/ønsker en adresse, hage og a4 livet.
Siden vi har et demokrati, og jeg har en stemme, så sier jeg NEI TAKK.Og det gjelder like mye om man er så dum at man røyker seg ihjel, kjører i fylla eller skader seg på andre idiotiske måter. Dette er en kalkulert risiko man tar bevisst eller ubevist.
Eller PF's låt Brain Damage , dere som kjenner låten og teksten forstårSiden vi har et demokrati, og jeg har en stemme, så sier jeg NEI TAKK.
Du skal ikke ha lov å drepe meg, fordi du kjører i fylla. Heller ikke fordi du mangler penge til heroin.
Du er så langt ute på kjøret, at jeg mangler ord.
Vet at personangrepp på forum ikke er bra...... men................. Du inviterer veldigt............
Vil nøyen med å sitere tittelen på en LP av Joe Walsh: "You Can´t Argue With A Sick Mind"
Eller det blir flere Trump-babies, for aldri i verden at den gjengen der er blitt til av friske sædceller. Må ha vært noe med mora og oppveksten også.Ikke bare energikrise og økonomikrise i USA. Nå melder helseminister Kennedy om en fertilitetskrise. Antall friske sædceller hos tenåringsgutter er i dag er halvert siden 70-tallet. Med det som konsekvens at det blir født færre Trump-babies i fremtiden
Seriøst, en skremmende utvikling i hele den vestlige verden. Noe er alvorlig galt i miljøet vi lever i.
Dette er kanskje meir relevant i tråden enn det i utgangspunktet kan sjå ut som. Den libertarianske tradisjonen (ein stad mellom Ayn Rand, Robert Nozick og Milton Friedman) er kanskje det mest særeigne amerikanske bidraget til det ideologiske mangfaldet i verda. Frimann-rørsla, som @Elmer posta om, er ein slags pervertering av denne.Du skal ikke ha lov å drepe meg, fordi du kjører i fylla. Heller ikke fordi du mangler penge til heroin.