Og fra 1/1 vil jo helseforsikringene gå opp også.
Og heldigvis er det de røde statene i sør som vil merke det aller mest. Kanskje det kan gjøre noe med støtten til Orange Hitler.
Han er litt innom dette også - altså at dersom ting går rundt sånn noenlunde så er man gjerne bare et uhell før det går veldig galt og da er det vanskelig å komme seg ovenpå igjen.
Jeg har skrevet dette før en gang, for lenge siden, men:
For lenge, lenge siden hadde jeg en kvinnelig lærer i Wisconsin som brevvenn. Gjennom jobben hadde hun en ganske basic forsikring og siden lærere ikke tjener allverden der borte hadde hun ikke råd til å forbedre den noe særlig selv. En vinter falt hun på isen og brakk benet. Bruddet var komplisert og hun ble liggende en stund på sykehus. Regningen kom på enten $125.000 eller $150.000, jeg husker ikke helt hvilken.
Først måtte innbo selges for å betale regningene, så forsvant bilen og til slutt huset. Deretter stoppet brevene, så jeg kan bare anta at hun havnet på gaten og forlengst er død.
Min amerikanske brevvenn nr. 2, da jeg var tenåring, var en jente på samme alder fra Alabama. Der tok det tre brev før ordet nigger dukket opp og da ble det ikke sendt flere brev fra min side.