Vevor ultralyd vasker

Redman

Medlem
Ble medlem
20.05.2025
Antall liker
22
Sted
Meløy
Jeg har den, brukt mye i det siste. Ingen erfaring med andre men det har mange andre. Bråker som et h**vete så må kjøre den en plass som menesker ikke oppholder seg.

Redman

Medlem
Ble medlem
20.05.2025
Antall liker
22
Sted
Meløy
Ja det blir jo det da :D jeg kjører 4 plater om gangen, bruker 2 spasere mellom hver plate. Plater som er vasket/rengjort på forskjellige manuelle måter ble mye mindre knitrete etter en tur i maskina.

Tremor

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2012
Antall liker
886
Sted
Tromsø
Ok😆 Men det blir rent?
Det korte svaret er ja.

Det lange svaret er at jeg bruker isopropanol og fotovæske i tillegg. Jeg har til og med kjøpt et lite Vevor destillasjonsapparat i tillegg og bruker kun destillert vann. Det er sikkert helt overkill og direkte unødvendig, men det tilfredsstiller mine autistiske trekk så da så :rolleyes:😁😁

Motoren går litt vel fort, så jeg kjøpte en trinnløs strømforsyning også. Kan være det går litt fort med den også til og med, har den alltid justert helt på minimum. Platene på Vevorvaskeren henger kun på ene siden av karet, så det er litt mye belastning på akslingen. Etter tusen skiver vasket eller så hang den voldsomt med nebbet, så jeg laget til et arrangement med ei lita fjøl og et hjullager på enden av akslingen for å få den til å stå i vater igjen. Funket som snus.

Jeg vasker batcher på 48 plater per vaskevann, 15 eller 20 minutter per vask avhengig av mengde synlig møkk. Elementene ser ut til å funke finfint enda, så de er nok sikkert godt limt. Men som nevnt over så bråker den som en jumbojet, så kjør kona langt til fjells før du setter i gang 🥸😝

Tremor

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2012
Antall liker
886
Sted
Tromsø
Jeg kjøpte også noen sånne plexiglass spacere med gummipakninger på ebay, da de som fulgte med vaskeren på ingen måte var vanntette. Det er jo et relativt begrenset problem da de aller fleste lablene er av plast, men plutselig dukker det opp en papirlabel inni der og da er helvete løs. Potensielt løs i alle fall.

Beretta67

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.09.2024
Antall liker
669
Sted
Østfold
Torget vurderinger
1
Det korte svaret er ja.

Det lange svaret er at jeg bruker isopropanol og fotovæske i tillegg. Jeg har til og med kjøpt et lite Vevor destillasjonsapparat i tillegg og bruker kun destillert vann. Det er sikkert helt overkill og direkte unødvendig, men det tilfredsstiller mine autistiske trekk så da så :rolleyes:😁😁

Motoren går litt vel fort, så jeg kjøpte en trinnløs strømforsyning også. Kan være det går litt fort med den også til og med, har den alltid justert helt på minimum. Platene på Vevorvaskeren henger kun på ene siden av karet, så det er litt mye belastning på akslingen. Etter tusen skiver vasket eller så hang den voldsomt med nebbet, så jeg laget til et arrangement med ei lita fjøl og et hjullager på enden av akslingen for å få den til å stå i vater igjen. Funket som snus.

Jeg vasker batcher på 48 plater per vaskevann, 15 eller 20 minutter per vask avhengig av mengde synlig møkk. Elementene ser ut til å funke finfint enda, så de er nok sikkert godt limt. Men som nevnt over så bråker den som en jumbojet, så kjør kona langt til fjells før du setter i gang 🥸😝
Jeg har bare en spinn clean nå og der bruker jeg bare vann i fra springen og to korker med noe greier jeg kjøpte på en flaske. Går vel å bruke rent vann i fra springen blandet med……?

Tremor

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2012
Antall liker
886
Sted
Tromsø
Jada, det går nok helt fint det. Dersom du har veldig kalkholdig vann i springen er det vel sjanse for at det kan bli noen synlige avleiringer dersom det er store dråper som tørker på plata etter vask. Jeg kjøpte noen sånne sømløse (eller hva det nå heter) mikrofiberkluter som jeg drar av vaskevann med etter vask. Tipper det eliminerer problemstillingen vesentlig.

Tremor

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2012
Antall liker
886
Sted
Tromsø
Det sies vel også blant de som har greie på det at fotovæsken jeg bruker helt fint kan erstattes med en dråpe zalo eller to. Målet med den er egentlig bare å redusere overflatespenningen til vannet slik at det renner bedre av platene mens de snurrer oppi der

Tremor

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2012
Antall liker
886
Sted
Tromsø
Og forresten mens jeg husker det; den slangestubben som følger med har plastgjenger i enden som skrus på karet. De plastgjengene blei slitt ganske fort hos meg og det rant i nær sagt alle himmelretninger når jeg skulle tømme karet. Sveivet rundt noen runder med gjengeteip, så ble det tett som et formannshue. Kan være lurt å ha på gjengeteip med èn gang istedet, tror jeg.

Beretta67

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.09.2024
Antall liker
669
Sted
Østfold
Torget vurderinger
1
Det sies vel også blant de som har greie på det at fotovæsken jeg bruker helt fint kan erstattes med en dråpe zalo eller to. Målet med den er egentlig bare å redusere overflatespenningen til vannet slik at det renner bedre av platene mens de snurrer oppi der
Så bare rent vann med to dråper zalo i karet fikser jobben? 🙏

Tremor

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2012
Antall liker
886
Sted
Tromsø
Ah. Når jeg ser for ANDRE gang på bildet, så er nok den der rolls royce-varianten av min vasker 😝😝😝 Min er ikke digital for fem flate øre

Tremor

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.05.2012
Antall liker
886
Sted
Tromsø
Vann biltema 7 deler
Isopropanol biltema 1 del
noen dråper Zalo

Dette etter anbefalinger her på huset @Musikkmannen . Jeg tar ingen ansvar :p
Jeg kan godt ta det ansvaret jeg! 😆😆😆

Jeg har kanskje litt mindre isopropanol, 9 deler vann og 1 del Isopropanol. Fyller på litt underveis også da, det damper vekk en hel del underveis. Det stinker svidd coyote i hele residensen mens vaskinga foregår 🥸

Beretta67

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.09.2024
Antall liker
669
Sted
Østfold
Torget vurderinger
1
Ah. Når jeg ser for ANDRE gang på bildet, så er nok den der rolls royce-varianten av min vasker 😝😝😝 Min er ikke digital for fem flate øre
Ser de har en som er noen hundrelapper billigere. Sikkert helt lik sånn i funksjon. 🥳

Topp Bunn