Verdt å vurdere i disse førjulsdager?

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.261
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
Noen tips på skiver som kan være verdt å vurdere innkjøp av i disse førjulstider?
Har lissom ikke fulgt helt med i timen siste halvåret, så føler at jeg ikke har oversikten over hva som er hot og hva som er not...

Fyr i vei! Genre er av mindre betydning just nu...

mvh
Proffen

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
Hvis det ikke er så viktig med hva slags musikk du vil ha, er det bare og sjekke VG lista. ;D

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
3.261
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
6
rolfozzy skrev:
Hvis det ikke er så viktig med hva slags musikk du vil ha, er det bare og sjekke VG lista. ;D
Skal da ha god musikk, og da faller vel 96% av VGlista bort....
Er rimelig altetende innen musikk, og det kan like gjerne være Keith Jarrett, Bjørn Eidsvåg, REM evt klassisk.
Sist innkjøpte skive var f x Ytre Suløens jazzensemble, mens det før det igjen ble Vamp, Kari B, Bugge Wesseltoft, Regina Spektor, Joni Mitchell, Bo Kaspers orkester.

Lurer litt på Jarretts "London Paris", men blir gjerne/fort 3-4-5 skiver til, når jeg først slår til...

mvh
Proffen

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.291
Torget vurderinger
2
Proffen skrev:
rolfozzy skrev:
Skal da ha god musikk, og da faller vel 96% av VGlista bort....
Er rimelig altetende innen musikk, og det kan like gjerne være Keith Jarrett, Bjørn Eidsvåg, REM evt klassisk.
Sist innkjøpte skive var f x Ytre Suløens jazzensemble, mens det før det igjen ble Vamp, Kari B, Bugge Wesseltoft, Regina Spektor, Joni Mitchell, Bo Kaspers orkester.

Lurer litt på Jarretts "London Paris", men blir gjerne/fort 3-4-5 skiver til, når jeg først slår til...

mvh
Proffen
Jeg har kjøpt en del meget bra musikk herfra i løpet av året.
Siden det ser ut som du liker jazz.

http://www.runegrammofon.com/

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Antall liker
1.181
Torget vurderinger
4
Proffen skrev:
Noen tips på skiver som kan være verdt å vurdere innkjøp av i disse førjulstider?
Har lissom ikke fulgt helt med i timen siste halvåret, så føler at jeg ikke har oversikten over hva som er hot og hva som er not...

Fyr i vei! Genre er av mindre betydning just nu...

mvh
Proffen
Siden du ikke har fulgt med det siste halvåret er det jo bare å se på listene over årets beste album, de fleste musikkrelaterte nettsteder har listene klare nå.

Av årets artister vil jeg anbefale Deerhunter.

Topp Bunn