VERDENS VERSTE BAND/ARTIST

roesok

Overivrig entusiast
Ble medlem
04.12.2009
Innlegg
1.113
Antall liker
74
baluba skrev:
Voff skrev:
Pink_Panther skrev:
Ikke enig, gitt. Lars Lillo Stenberg er etter min mening en god vokalist. Maria Mena derimot...
Stenberg er en av verdens dårligste vokalister så lenge vi snakker om folk med platekonttrakt. Han synger falskt. Hør på "neste sommer"! ::)
Jøsses! Jeg måtte sjekke på Spotify, og sannelig har du rett. Han synger falskt! Det har jeg aldri... eh... hvor døve tror du folk er. Han synger ikke falskt, han synger heller ikke rent. Han er som Paus og Dylan.
Eller ennå nærmere; Neil Young. Stenbergs store forbilde. Young er vel heller ingen skjønnsanger, men har personlighet, karakter og en sangteknikk som den samme Stenberg tydelig tar etter.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
roesok skrev:
baluba skrev:
Voff skrev:
Pink_Panther skrev:
Ikke enig, gitt. Lars Lillo Stenberg er etter min mening en god vokalist. Maria Mena derimot...
Stenberg er en av verdens dårligste vokalister så lenge vi snakker om folk med platekonttrakt. Han synger falskt. Hør på "neste sommer"! ::)
Jøsses! Jeg måtte sjekke på Spotify, og sannelig har du rett. Han synger falskt! Det har jeg aldri... eh... hvor døve tror du folk er. Han synger ikke falskt, han synger heller ikke rent. Han er som Paus og Dylan.
Eller ennå nærmere; Neil Young. Stenbergs store forbilde. Young er vel heller ingen skjønnsanger, men har personlighet, karakter og en sangteknikk som den samme Stenberg tydelig tar etter.
Jepp. Alle har vel dumpet inn på en konsert med Young Neils. Ikke at det er det helt store, men likevel.
 
A

AK27

Gjest
Jeg har sterk aversjon mot Foo Fighters og andre musikere som har gjort en karriere ut av å lage middelmådig oppskriftsmessig musikk til et middelmådig publikum.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Jeg har da hørt mye verre ting enn dette. Sosialrealisme fra bygda med gutter som kan både spille og få det til å svinge må det da finnes noe som er verre enn? Hva med noen som ikke kan spille skikkelig, aldri får det til å svinge og bare synger fraser som hører hjemme i en fjortisjentes dagbok? Det må da være verre enn denne sangen?

(Nå skal det nevnes at jeg kjenner godt, og har jobbet på en utgivelse med en av gutta på scenen her. Da dreide deg som om mer seriøs country og western.)
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.021
Antall liker
8.217
Torget vurderinger
1
baluba skrev:
Stønn. Det er utrolig at voksne folk skriver at han synger falskt. Alle kan høre det, selv han. Eller aller mest han. At du ikke liker han er helt greit, men argumentet hadde kun holdt mål hvis hensikten var å synge rent.
Jeg liker ikke at folk synger falskt like lite som jeg liker sure fioliner eller folk som ikke treffer de rette tangentene på pianoet. Synger man faskt kan man ikke synge og da holder man kjeft. Man må være umusikalsk for å høre på folk som synger som en stukken gris. Å synge falskt er like ille som å spille falskt på hvilket instrument det måtte være. Folk som synger falsk gjør det fordi de ikke kan bedre. Å sammenligne nullet Stenberg med Dylan og Young er en fornærmelse av monumentale dimensjoner ::). Stenberg kan sammenlignes med denne damen:


 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.388
Antall liker
83.902
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Pussig at ingen har nevt surfegutta fra California, The Boss og The King (The Beach Boys, Bruce Springsteen og Elvis)
Får utslett av disse
 

Nitram

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.11.2005
Innlegg
176
Antall liker
167
Torget vurderinger
5
Hei
Synes det er litt mye dissing av rørleggere i denne tråden. Er det ikke bare hyggelig at det dukker opp en som kan komme seg igjennom en sang uten sprekk for en gangs skyld da?
;)
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.117
Antall liker
9.429
Nitram skrev:
Hei
Synes det er litt mye dissing av rørleggere i denne tråden. Er det ikke bare hyggelig at det dukker opp en som kan komme seg igjennom en sang uten sprekk for en gangs skyld da?
;)
Det er mange som synger klokkerent uten å engasjere noe særlig. Celine Dion, Julio Iglesias, diverse boy-band... Hver sin smak.
 

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Innlegg
15.639
Antall liker
10.642
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
TTmania skrev:
Pussig at ingen har nevt surfegutta fra California, The Boss og The King (The Beach Boys, Bruce Springsteen og Elvis)
Får utslett av disse
Se på overskriften av tråden...

VERDENS VERSTE BAND/ARTIST

Synes du det er pussig at Beach boys, Springsteen og Elvis ikkje nevnes her???

LOL ROFLMAO PMP
 

Vedlegg

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.388
Antall liker
83.902
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Townes skrev:
TTmania skrev:
Pussig at ingen har nevt surfegutta fra California, The Boss og The King (The Beach Boys, Bruce Springsteen og Elvis)
Får utslett av disse
Se på overskriften av tråden...

VERDENS VERSTE BAND/ARTIST

Synes du det er pussig at Beach boys, Springsteen og Elvis ikkje nevnes her???

LOL ROFLMAO PMP
Hjelper ikke med allverdens lister, salgstall osv. Får fortsatt utslett og tildels feber når denslags spilles.
 

Rhesus

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.11.2006
Innlegg
2.466
Antall liker
11
Townes skrev:
LOL ROFLMAO PMP
AAAAAAAAA. Jeg har blitt gammel! Jeg kjenner ikke igjen en eneste av de sangene. EEEK! Ikke skjønte jeg hva du mente heller. Æsj.
 

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Innlegg
15.639
Antall liker
10.642
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Rhesus skrev:
Townes skrev:
LOL ROFLMAO PMP
AAAAAAAAA. Jeg har blitt gammel! Jeg kjenner ikke igjen en eneste av de sangene. EEEK! Ikke skjønte jeg hva du mente heller. Æsj.
Eg tenkte eg skulle skrive på nivå med innlegget til TTmania. Å påstå at beach boys, elvis og springsteen er "verdens verste artister" er bare så latterlig at eg fant ut det var greitt å legge seg på samme linje. Én ting er å ha et totalt irrasjonelt "hatforhold" til en rekke artister, det har eg sjøl med the smiths, oasis, U2 etc, en helt annen ting er å hevde at de dårligere artister enn Aqua, Scatman, Scooter etc... Det blir rett og slett for dumt.

LOL ROFLMAO PMP:

Laughing out loud, rolling on floor laughing my ass off, peeing my pants
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.021
Antall liker
8.217
Torget vurderinger
1
Townes skrev:
Én ting er å ha et totalt irrasjonelt "hatforhold" til en rekke artister, det har eg sjøl med the smiths, oasis, U2 etc,

Ser intet irrasjonelt her... ;D
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.388
Antall liker
83.902
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
så salgstall er et tegn på kvalitet på musikken? Iallefall ikke for meg.
Townes skrev:
Rhesus skrev:
Townes skrev:
LOL ROFLMAO PMP
AAAAAAAAA. Jeg har blitt gammel! Jeg kjenner ikke igjen en eneste av de sangene. EEEK! Ikke skjønte jeg hva du mente heller. Æsj.
Eg tenkte eg skulle skrive på nivå med innlegget til TTmania. Å påstå at beach boys, elvis og springsteen er "verdens verste artister" er bare så latterlig at eg fant ut det var greitt å legge seg på samme linje. Én ting er å ha et totalt irrasjonelt "hatforhold" til en rekke artister, det har eg sjøl med the smiths, oasis, U2 etc, en helt annen ting er å hevde at de dårligere artister enn Aqua, Scatman, Scooter etc... Det blir rett og slett for dumt.

LOL ROFLMAO PMP:

Laughing out loud, rolling on floor laughing my ass off, peeing my pants
 

Della

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.01.2010
Innlegg
168
Antall liker
68
Sted
Vigrestad, Sør på Jæren
Heisan,


Må si "Sonseed's: Jesus is a friend of my" er den desidert dårligste sangen i manns minne.
Her er alt gale; tekst, melodi og folkene i bandet. Vi snakker ekte creepy mørkemenn!!
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Det er ikke salgstallene som har gjort dem til kvalitetsband. Det er kvalitetene som har ført til høye salgstall. Det er nok ikke slik at dess mer obskur musikken eblir så er den bedre, og vice versa. ::)

TTmania skrev:
så salgstall er et tegn på kvalitet på musikken? Iallefall ikke for meg.
Townes skrev:
Rhesus skrev:
Townes skrev:
LOL ROFLMAO PMP
AAAAAAAAA. Jeg har blitt gammel! Jeg kjenner ikke igjen en eneste av de sangene. EEEK! Ikke skjønte jeg hva du mente heller. Æsj.
Eg tenkte eg skulle skrive på nivå med innlegget til TTmania. Å påstå at beach boys, elvis og springsteen er "verdens verste artister" er bare så latterlig at eg fant ut det var greitt å legge seg på samme linje. Én ting er å ha et totalt irrasjonelt "hatforhold" til en rekke artister, det har eg sjøl med the smiths, oasis, U2 etc, en helt annen ting er å hevde at de dårligere artister enn Aqua, Scatman, Scooter etc... Det blir rett og slett for dumt.

LOL ROFLMAO PMP:

Laughing out loud, rolling on floor laughing my ass off, peeing my pants
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.117
Antall liker
9.429
baluba skrev:
Det er nok ikke slik at dess mer obskur musikken eblir så er den bedre, og vice versa. ::)
Det er nok slik i visse kretser. Har bandet/artisten et så merkelig navn at det nesten ikke kan uttales og musikken er........sær, så blir man genierklært.
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
11.021
Antall liker
8.217
Torget vurderinger
1
Della skrev:
Heisan,


Må si "Sonseed's: Jesus is a friend of my" er den desidert dårligste sangen i manns minne.
Her er alt gale; tekst, melodi og folkene i bandet. Vi snakker ekte creepy mørkemenn!!

Fan :p
Jeg får ikke refrenget ut av hodet :-[ ;D
 

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Innlegg
15.639
Antall liker
10.642
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
TTmania skrev:
så salgstall er et tegn på kvalitet på musikken? Iallefall ikke for meg.
Townes skrev:
Rhesus skrev:
Townes skrev:
LOL ROFLMAO PMP
AAAAAAAAA. Jeg har blitt gammel! Jeg kjenner ikke igjen en eneste av de sangene. EEEK! Ikke skjønte jeg hva du mente heller. Æsj.
Eg tenkte eg skulle skrive på nivå med innlegget til TTmania. Å påstå at beach boys, elvis og springsteen er "verdens verste artister" er bare så latterlig at eg fant ut det var greitt å legge seg på samme linje. Én ting er å ha et totalt irrasjonelt "hatforhold" til en rekke artister, det har eg sjøl med the smiths, oasis, U2 etc, en helt annen ting er å hevde at de dårligere artister enn Aqua, Scatman, Scooter etc... Det blir rett og slett for dumt.

LOL ROFLMAO PMP:

Laughing out loud, rolling on floor laughing my ass off, peeing my pants
Har vel ikkje brukt salgstall som argument, har eg?

Baluba er inne på noe...
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Absolutt alt er vel ikke feil her. :D ;)

Voff skrev:
Della skrev:
Heisan,


Må si "Sonseed's: Jesus is a friend of my" er den desidert dårligste sangen i manns minne.
Her er alt gale; tekst, melodi og folkene i bandet. Vi snakker ekte creepy mørkemenn!!

Fan :p
Jeg får ikke refrenget ut av hodet :-[ ;D
 
Ble medlem
30.04.2008
Innlegg
11.870
Antall liker
1.398
Både Slubbert og Super sine snutter viser med all tydelighet hvor viktig det er å ha tilstrekkelig skamvett. At det går an å drite seg sånn ut.
 

Townes

Æresmedlem
Ble medlem
03.04.2009
Innlegg
15.639
Antall liker
10.642
Sted
www.skranglefantene.com
Torget vurderinger
1
Slubbert skrev:
baluba skrev:
Slubbert skrev:
Mulig hun har vært nevnt før, men...
Wtf was that???
Tonje Langeteig, her er den offisielle videoen:

Men altså...

Vet vi at dette bare ikkje er en practical joke som er tatt litt langt ut? Eg har aldri noensinne hørt om denne Tonje før.

Dersom det faktisk er seriøst, så er det jo nesten litt imponerende. Imponerende i den forstand at noen faktisk har investert tid og penger i dette. Det er jo til og med surt med allverdens autotune. Låta - melodi og tekst - nedverdiger eg meg ikkje til å kommentere. Er jo en elitistisk musikksnobb, som enkelte har påpekt.
 

Handsoer

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.03.2007
Innlegg
3.913
Antall liker
1.919
Sted
Sortland
Slubbert skrev:
Tonje Langeteig, her er den offisielle videoen:

Vel, det var 2 minutter kastet bort i tøv, faen at en skal være så nysgjerrig..... :mad:
og ja, det var dårlig, dvs vokalen var utstudert falsk - resten har vi da hørt tusen ganger før -
blir ikke bedre av det. Tror nok ikke dette heller er en spøk, det er i såfall den minst morsomme jeg har hørt.

Klarer ikke å la være å more meg over at folk tar tøvete lavpannet flåseri så alvorlig ::)
Det forplikter å være åndssnobb - vi ofrer ikke tid på slikt tull ;D - vi vet hva som er bra og hva som suger,
men vi sier det bare ikke til de andre.
 

Handsoer

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.03.2007
Innlegg
3.913
Antall liker
1.919
Sted
Sortland
pstraums skrev:
(bl.a. derfor har jeg tilbøyniger til råkkenroll.. inbiller meg at det er flere ekte musikere der enn ellers) ;)
Morsomste jeg har lest på lenge ;D
..stakkars naive gutten :) - kan for få en stygg oppvåkning mitt i døra :eek:

Pink_Panther skrev:
Det er mange som synger klokkerent uten å engasjere noe særlig. Celine Dion, Julio Iglesias, diverse boy-band... Hver sin smak.
Det har du meg - jo renere de synger og lengre de drar'n ut jo mindre faller de i smak her i gården.
Værst for meg :D. Har alltid hatt problemer med å like fiiin musikk men lever veldig godt uten.
Go Lars! :D
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.117
Antall liker
9.429
Det skal ikke være så lett heller. Jon Anderson og Christine McVie er eksempler på klokkerent og engasjerende
 
Topp Bunn