Verdens største platesamling til salgs

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.472
Antall liker
9.606
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Interessert er en ting - gal er en annen!
 
K

knutinh

Gjest
Jeg så ikke på videoen, men det kan jo tenkes at brorparten av musikken er av en usmakelig genre?

Ellers burde jo institusjoner og museer være interessert?

Jeg ser et lite, men stabilt marked for omsetning av høykvalitet digitalisert vinyl i disse loudness-tider. Hva er lovligheten av å selge et album dersom rettighetshaver er forsvunnet eller dersom kjøperen allerede har kjøpt samme album på CD, men i en mastring hun ikke liker?

-k
 

Boden9

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.04.2005
Innlegg
460
Antall liker
75
Torget vurderinger
1
knutinh skrev:
Jeg så ikke på videoen, men det kan jo tenkes at brorparten av musikken er av en usmakelig genre?

Ellers burde jo institusjoner og museer være interessert?

Jeg ser et lite, men stabilt marked for omsetning av høykvalitet digitalisert vinyl i disse loudness-tider. Hva er lovligheten av å selge et album dersom rettighetshaver er forsvunnet eller dersom kjøperen allerede har kjøpt samme album på CD, men i en mastring hun ikke liker?

-k
Det er noen som prøver seg :) Lemon Records peker seg ut. Kjøpere av CD-platene deres har nå gleden av både knitring og brum fra platespilleren:
John Miles - Zaragon

Mvh
Boden9
 

Bach_Man

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.04.2005
Innlegg
4.390
Antall liker
316
Torget vurderinger
3
Tjukkasen burde holdt samlemanien sin under kontroll. Hvem har tid til tre millioner album?
 

superhkm

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2005
Innlegg
4.045
Antall liker
2.989
Torget vurderinger
2
Audiophile-Arve skrev:
Dersom de kjøper, skal eg skaffe lagerplass. Så kan eg vere vaktmeister....
Et raskt overslag sier ca 750m2 for 1.mill album. Lykke til.

Forøvrig interressant å se mannen ta platene ut av innercoverene. Han holder som om de var lomper...
 

Krigs

Medlem
Ble medlem
12.06.2005
Innlegg
45
Antall liker
0
Tror nok det er antallet som er drepen for ham, vinyl er vel ganske lett omsettelig på Ebay?
Men svært får har 750kvm til rådighet ved siden av stereoen, og enda færre vil ta på seg brydderiet i å kjøpe for resale. Investeringen er rett og slett for stor.

Det er sikkert plenty av messer etc han kunne tatt de med på, så det å bli kvitt de skulle ikke være en umulighet.

Mvh

Krigs
 

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Innlegg
2.184
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
superhkm skrev:
Forøvrig interressant å se mannen ta platene ut av innercoverene. Han holder som om de var lomper...
Hadde jeg eid verdens første plate, hadde jeg faktisk tatt på meg steriliserte hansker før jeg tok på den (eller.. jeg hadde vel egentlig solgt den). Virkelig. På den annen side så er mannen så godt som blind da.. ::)

Uansett en platesjappe jeg godt kunne tenkt meg å tatt et besøk i det der.. ;)
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Hadde så absolutt vært moro å sett igjennom, men tror nok en må lide seg gjennom usigelig mye dritt.
For de av oss som samler plater som gjerne koster noen kroner mer enn fullpris-CD'er til 169.- , vet av erfaring at det er ekstremt mye skitt og lite kanel.
Kjenner samlere der ute som så absolutt har kapitalkrefter nok til det, og som har diskutert det, men som heller bruker sine $$$ på å kjøpe opp langt mer spesialiserte samlinger, der gullkornene kommer tett.

Til opplysning, store varelagre, kanskje urørt i årtier, og med hundretusener av titler dukker opp relativt ofte i USA. Det er et schwææært land, hvor det fortsatt ligger mye uoppdaget. Noe som gjør hobbien ekstra spennende. Tenk bare på hvor mange selskaper, butikker, radiostasjoner (ikke minst!!), klubber etc. som har vært og er i det landet. Major-labels og MTV utgjør bare en brøkdel av hva som har rørt og rører seg der borte.
 
Topp Bunn