Høyttalere Verdens dyreste høyttalere?

RoyVidar

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.11.2012
Innlegg
308
Antall liker
54
Sted
Sandefjord
Det er et moment til som må tas med mhp. den 'forargelsen' noen utviser.
Man irriterer seg over at man ikke kan få kaviar og Champagne til øl og pølsepriser, og da blir man opptatt av å dulle seg inn i en urealistisk forestilling om at dyrt ikke er bedre og tviholder dermed på alle argumenter som understøtter dette. Dette er selvsagt satt på spissen - Ingen regel uten unntak.
Godt mulig du har et poeng, men det nå mer fascinerende enn forargende å se manges forkjærlighet for øl og pølser til kaviar- og champagne-priser.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Nåh. Hifi som 'musikkinstrumenter' har jeg sagt mitt om før. Ideelt sett er det kunstneriske uttrykket ferdig pakket i software. Har du lyst til å bidra til det kunstneriske, så anbefaler jeg å lære å synge eller spille et instrument snarere enn å vase deg inn i et 'kreativt' og 'skapende' prosjekt omkring gjengivelse.
 

Roysen

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2014
Innlegg
2.496
Antall liker
506
Torget vurderinger
0
Nåh. Hifi som 'musikkinstrumenter' har jeg sagt mitt om før. Ideelt sett er det kunstneriske uttrykket ferdig pakket i software. Har du lyst til å bidra til det kunstneriske, så anbefaler jeg å lære å synge eller spille et instrument snarere enn å vase deg inn i et 'kreativt' og 'skapende' prosjekt omkring gjengivelse.
Jeg foreslår at vi flytter denne diskusjonen til tråden jeg nettopp opprettet for foremålet. Men jeg har likevel lyst til å kommentere dette på et litt overordnet nivå ved å si at jeg tror det viktigste er å se på hvilket behov høytaleren skal tilfredsstille hos lytteren. Da mener jeg at det vil være av mindre betydning om man mener at det kunstneriske uttrykket er ferdig innpakket i software eller om høytaleren er en del av dette. Spørsmålet da er vel snarere om den totale lydopplevelsen klarer å tilfredsstille lytterens behov. Klarer den ikke det er det ganske likegyldig for lytteren hvor det kunstneriske uttrykket kommer fra eller om høytalerens lydgjengivelse er så nøyaktig den kan bli. Jeg mener da selvsagt ikke at man skal evaluere totalpakken av software og hardware med et stykke software, men selvsagt med mange stykker software man vet at lytteren får tilfredsstilt sitt behov fra gjennom andre tilsvarende komponenter. Jeg mener også at det ikke er nødvendig å ta hensyn til placebo i en slik setting siden man i en reell lyttesituasjon når det daglige behovet skal tilfredsstilles også er like mottakelig for og tar like lite hensyn til placebo som om når man ikke tar hensyn til det når man eveluerer.

Mvh
Roysen
 
Sist redigert:

BigSwifty

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.06.2004
Innlegg
3.625
Antall liker
3.747
Det er et moment til som må tas med mhp. den 'forargelsen' noen utviser.
Man irriterer seg over at man ikke kan få kaviar og Champagne til øl og pølsepriser, og da blir man opptatt av å dulle seg inn i en urealistisk forestilling om at dyrt ikke er bedre og tviholder dermed på alle argumenter som understøtter dette. Dette er selvsagt satt på spissen - Ingen regel uten unntak.

Fun fact: jeg lagde i sin tid reklamen for NAD med slagordet "Champagne og kaviarlyd til øl-og pølsepriser".

Det var vel å ta i litt, selvsagt, men det funka! :)
 
C

cruiser

Gjest
Edit: Ny tråd :D
 
Sist redigert av en moderator:
Topp Bunn