Vennetråd Wiim Streamer's

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.837
    Antall liker
    962
    signalet er 16/44.1, skader ikke å øke bitdybden i apparatet. men upsampling til 192 hjelper ingenting.
     

    Hedon

    Jazzist
    Ble medlem
    20.11.2006
    Innlegg
    361
    Antall liker
    1.821
    Sted
    Bunkeren
    Da er jeg også med i klubben etter anskaffelse av Wiim Pro. Mer godlyd og funksjonalitet for penga har jeg knapt opplevd. Bare kjip innpakning trekker ned.
     
    Sist redigert:

    LBe

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.12.2022
    Innlegg
    117
    Antall liker
    165
    Sted
    Oslo
    Velkommen i klubben. Jeg kjører nå to like oppsett.
    Hvert oppsett består av:

    - wiim pro/pro plus,
    - topping E50 DAC
    - lineært "lo noise" 25W powersupply.

    All musikk kommer fra TIDAL hifi plus og jeg styrer alt fra en iPad gjennom TIDAL connect app'en
     

    LBe

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.12.2022
    Innlegg
    117
    Antall liker
    165
    Sted
    Oslo
    Jeg bruker wiim appen også men kun til konfigurering, oppdatering av programvare på wiim'ene osv.
    Spilling tar jeg gjennom TIDAL connect som har langt flere muligheter
     

    LBe

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.12.2022
    Innlegg
    117
    Antall liker
    165
    Sted
    Oslo
    spillelister, samlinger bedre søkemulighet samt at TIDAL kommer med forslag. Har ikke de mulighetene i wiim appen
     

    Dopus

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.12.2013
    Innlegg
    84
    Antall liker
    17
    Sted
    Rogaland
    Da var en wiim pro plus bestilt i nettbutikken. Har brukt raspberry pi 4 og henry audio usb dac, men å få tidal connect til å fungere krever jo abbonement hos volumio, har prøvd andre mer tvilsomme løsninger også med diverse software funnet på Github, problemet er at alle er ustabile, og krever hyppige restarter, og gjerne ikke fungerer når man skal bruke det. Ja jeg vet at man kan bruke andre løsninger som støtter Tidal, men da må man bruke egne apper for å finne musikken fra Tidal.... Har hørt mye bra om Wiim sine løsninger, og den innebygde DACen i pro plus, skal i følge målinger gjøre det OK. Kan alltids oppgradere med ekstern dac senere om jeg skulle finne ut at den innebygde DACen ikke lever opp til formålet :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: KMR

    Sinsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.08.2008
    Innlegg
    237
    Antall liker
    50
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har også tatt i bruk en Wiim Pro Plus nå. En Bluesound Powernode er erstattet med Wiim rett i en Purifi forsterker fra Buckeye.

    Fungerer foreløpig, som forventet, helt fint.
     

    Dopus

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.12.2013
    Innlegg
    84
    Antall liker
    17
    Sted
    Rogaland
    Utrolig kjapp levering. Bestilt sent torsdag kveld. Send fredag, framme mandags formiddag. Gleder meg til å få testet streameren. Så kan endelig RapberryPien pensjonere seg 👍
     
    Sist redigert:

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.726
    Antall liker
    5.932
    Har hatt problemer med at Iphone Se ikke finner Wiim mini, ved avspilling av Spotify connect og har nå byttet tlf til Iphone 14 Pro med samme problem. Iphone finner alle andre produkter som Bluesound, TV, Ipad, Mac osv. Alt er oppdatert til siste versjon, men nei ingen kontakt. Macen min finner Wiim uten problem. Noen som har samme utfordringer her?
     

    LBe

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.12.2022
    Innlegg
    117
    Antall liker
    165
    Sted
    Oslo
    Har ingen problemer med å finne mine wiim'er gjennom wiim appen på iphone
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.718
    Antall liker
    7.847
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Har hatt problemer med at Iphone Se ikke finner Wiim mini, ved avspilling av Spotify connect og har nå byttet tlf til Iphone 14 Pro med samme problem. Iphone finner alle andre produkter som Bluesound, TV, Ipad, Mac osv. Alt er oppdatert til siste versjon, men nei ingen kontakt. Macen min finner Wiim uten problem. Noen som har samme utfordringer her?
    Hmm.. får du kontakt med Minien hvis du forsøker å spille av noe lokalt musikk eller andre kilder?
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.837
    Antall liker
    962
    ingen prob her, men jeg har kinamikk tlf
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.726
    Antall liker
    5.932
    Fikk kontakt nå, kommer og går, veldig ustabilt. Har det noe å si på stabilitet om bluetooth står på eller av?
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.726
    Antall liker
    5.932
    Der forsvant den igjen selv med bluetooth på så det hjelper ingen ting.
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.627
    Antall liker
    1.500
    Sted
    Sunndalsøra
    Har hatt problemer m WiiM Mini nå. Har konfigurert den igjen. Ikke noe problemer med Wifi med Chrome eller andre wifi enheter. Men den optiske tilkobling til Topping D90. Må ofte dra denne Toslink tilkoblingen på selve ''pucken''ut og inn, før jeg får avlesnings signal (44,1kHz på Dac'en.) Nå fungerer det igjen. Ikke sikkert det vil virke neste gang jeg stiller inn på OPT på D90. Ellers så lyder det veldig bra når det virker :)
    Kanskje at Toslink kablen og pluggen er dårlig?
     

    ufo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Innlegg
    1.837
    Antall liker
    962
    er noen som rapporterer at de har knekt pluggen i mini fra ny i eska, husker jeg slet med å få den inn første gangen også. ikke tatt den ut siden heh
     

    Terje-A

    Æresmedlem
    Ble medlem
    16.05.2013
    Innlegg
    13.515
    Antall liker
    9.285
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    19
    Alt ok her, Samsung S10e - Spotify Connect - Mini - Telia WiFi router/modem boks. Og Minien er koblet med original optisk til Pro-Ject DAC box S2+
     

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.366
    Antall liker
    146
    Du må sjekke om det ikke er telefonen din som er overivrig med å koble seg av ditt Wifi nettverk.
    Ville også tenkt at problemet har årsak i mobiltelefonens valg av nettverk. Hjemme hos meg har mini fungert problemfritt med 4-5 ulike Iphoner i husstanden nå i ett års tid.
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.726
    Antall liker
    5.932
    Du må sjekke om det ikke er telefonen din som er overivrig med å koble seg av ditt Wifi nettverk.
    Det tror jeg ikke er tilfelle, for da burde den vel koble ut Bluesound node som jeg har også, og den detter aldri ut.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.718
    Antall liker
    7.847
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Det tror jeg ikke er tilfelle, for da burde den vel koble ut Bluesound node som jeg har også, og den detter aldri ut.
    Hvis det hadde vært ustabilt fra Mac og andre ting også hadde jeg trodd det var Minien (muligens ustabil trådløs kontakt med router) som begynte å fuske.. men søren ikke alltid så enkelt når det er èn enhet som krangler, men at det periodevis fungerer..
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.726
    Antall liker
    5.932
    Hvis det hadde vært ustabilt fra Mac og andre ting også hadde jeg trodd det var Minien (muligens ustabil trådløs kontakt med router) som begynte å fuske.. men søren ikke alltid så enkelt når det er èn enhet som krangler, men at det periodevis fungerer..
    Dette var dønn stabilt før med den gamle mobilen inntil for noen måneder siden da tullet begynte. Tenkte da at tlf var gammel og utslitt, byttet til den jeg har nå, Iphone 14 og tullet fortsetter. Det er kun kombinasjonen tlf mot Wiim som roter, alle andre produkter er stabil. Kan det være bugs i software til Wiim? jeg vet ikke.
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.549
    Sted
    Sørlandet
    Dette var dønn stabilt før med den gamle mobilen inntil for noen måneder siden da tullet begynte. Tenkte da at tlf var gammel og utslitt, byttet til den jeg har nå, Iphone 14 og tullet fortsetter. Det er kun kombinasjonen tlf mot Wiim som roter, alle andre produkter er stabil. Kan det være bugs i software til Wiim? jeg vet ikke.
    Da resetter du din Wiim. Og neste gang du opplever dette, sjekk at din telefon faktisk er koblet på ditt hjemmenettverk og ikke 4G/5G.
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.726
    Antall liker
    5.932
    Da resetter du din Wiim. Og neste gang du opplever dette, sjekk at din telefon faktisk er koblet på ditt hjemmenettverk og ikke 4G/5G.
    Resetting har jeg prøvd, siste oppdatering installert, wifi stabilt. Fremdeles tull.
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.726
    Antall liker
    5.932
    Går jeg via Wiim appen så funker det alltid å spille fra Spotify, så får leve med det.
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.726
    Antall liker
    5.932
    Stenger jeg ned Spotify appen og starter den igjen så ligger alle produktene mine klar, unntatt Wiim, tlf leter og leter og det er veldig tilfeldig om den i det hele tatt finner Wiim.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn