Vennetråd Wiim Streamer's

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.717
    Antall liker
    7.843
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Ser ut som juni kan bli lanseringslands. Hadde dog forventet at en «Ultra» ville ta lydkvalitet enten digitalt eller analogt et merkbart steg videre. Men hva som blir endelig specs vil tiden vise 👍🏻

    IMG_4690.jpeg
     
    Sist redigert:

    Myren2

    Medlem
    Ble medlem
    09.12.2020
    Innlegg
    20
    Antall liker
    17
    Sted
    Brønnøy
    Hei

    Har på vei en WiiM mini og en Topping E30.
    Tiltenkt brukt mot Argon Forte A55 mk2. Nå er det vel kanskje ikke noen vits i å bruke toppings DAC mot aktive høyttalere, men skal nå teste uansett.

    Litt fin info som sikkert står på andre sider her men jeg har ikke sett gjennom alt ennå:

     

    Fjelldal123

    Medlem
    Ble medlem
    02.12.2020
    Innlegg
    21
    Antall liker
    17
    Sted
    Trondheim
    Hei! Jeg har en Hegel H190 der jeg per i dag streamer Tidal via Hegels Airplay. Det jeg lurer på om det vil være en gevinst lydmessig å streame via en Wiim Pro/Pro Plus i stedet for Hegels Airplay?
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.717
    Antall liker
    7.843
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Hei! Jeg har en Hegel H190 der jeg per i dag streamer Tidal via Hegels Airplay. Det jeg lurer på om det vil være en gevinst lydmessig å streame via en Wiim Pro/Pro Plus i stedet for Hegels Airplay?
    H190 har vel ikke Tidal Connect nei. Så en WiiM Pro koblet digitalt til din H190 og da kunne benytte Tidal Connect vil da i teorien kunne gi deg bedre lyd enn du har i dag. Særlig siden det er delvis avdekket at Airplay ikke er lossless på utstyr som benytter seg av Airplay 2, noe HFK sine hjemmesider sier at forsterkeren din gjør. Du får også glede av låter som har hires-oppløsning.

    Du trenger da ikke Pro Plus hvis du kobler digitalt til H190, siden forskjellene fra Pro kun er bedre DAC :)
     

    Fjelldal123

    Medlem
    Ble medlem
    02.12.2020
    Innlegg
    21
    Antall liker
    17
    Sted
    Trondheim
    H190 har vel ikke Tidal Connect nei. Så en WiiM Pro koblet digitalt til din H190 og da kunne benytte Tidal Connect vil da i teorien kunne gi deg bedre lyd enn du har i dag. Særlig siden det er delvis avdekket at Airplay ikke er lossless på utstyr som benytter seg av Airplay 2, noe HFK sine hjemmesider sier at forsterkeren din gjør. Du får også glede av låter som har hires-oppløsning.

    Du trenger da ikke Pro Plus hvis du kobler digitalt til H190, siden forskjellene fra Pro kun er bedre DAC :)
    Takk for godt og kjapt svar! :) Jeg vil tro at DACen til Hegel er bedre enn den på Wiim pro Plus, og hvis dette er tilfelle, går jeg for en Pro :)
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.717
    Antall liker
    7.843
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Takk for godt og kjapt svar! :) Jeg vil tro at DACen til Hegel er bedre enn den på Wiim pro Plus, og hvis dette er tilfelle, går jeg for en Pro :)
    Jeg har ikke hørt DACen i hverken Pro Plus eller H190, så det blir bare synsing fra min side - men jeg vil bli overrasket om DACen i H190 ikke var bedre enn det WiiM hadde budsjett til å få til i en streamer til 3.000 kr :) jeg er forøvrig veldig fornøyd eier av en standard Pro som jeg benytter sammen med ekstern DAC (y)
     

    Fjelldal123

    Medlem
    Ble medlem
    02.12.2020
    Innlegg
    21
    Antall liker
    17
    Sted
    Trondheim
    Jeg har ikke hørt DACen i hverken Pro Plus eller H190, så det blir bare synsing fra min side - men jeg vil bli overrasket om DACen i H190 ikke var bedre enn det WiiM hadde budsjett til å få til i en streamer til 3.000 kr :) jeg er forøvrig veldig fornøyd eier av en standard Pro som jeg benytter sammen med ekstern DAC (y)
    Da tar jeg turen innom Hifi Life i Trondheim og kjøper en Wiim Pro :) Takk for gode råd! :)
     

    BeetleBug

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.06.2009
    Innlegg
    6.437
    Antall liker
    12.544
    Sted
    Sørlandet
    Takk for godt og kjapt svar! :) Jeg vil tro at DACen til Hegel er bedre enn den på Wiim pro Plus, og hvis dette er tilfelle, går jeg for en Pro :)
    Wiim Pro Plus en glimrende streamer med en utmerket, innebygget DAC og jeg vil bli svært overrasket hvis den ikke matcher den innebygde DAC´en i Hegel H190:

    1713437684184.png


    Men er det slik at du er fornøyd med den innebygde DAC`en så kan du like gjerne kjøpe Wiim Mini. Den har akkurat det samme intuitive brukergrensesnittet som Wiim Pro og Wiim Pro Plus.
     
    Sist redigert:

    defacto

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.05.2016
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    2.676
    Sted
    Liten by
    Finnes det en
    Nå har jeg ikke testet Eversolo (og den gir må ha følelse!), men er du som meg og har gjemt den bort og ergo ikke har bruk for display er WiiM Pro Plus genial! Den kan jeg trygt anbefale. Det skader jo ikke å kunne spare noen hi-fi-lapper som kan brukes til noe annet…
    Finnes det en WIIM med støtte for å sette inn SSD?
     

    Jan A

    Medlem
    Ble medlem
    09.08.2018
    Innlegg
    18
    Antall liker
    22
    Sted
    Bergen
    Wiim mini har vært ekstremt stabil hos meg inntil for noen måneder siden. Iphone finner ikke Wiim mini, men den finner Bluesound og alle andre produkter jeg har i hjemmet. Har innstallert siste oppdateringer på både tlf og Wiim. Macèn min finner Wiim uten problem.
    Hei! Fant du ut av dette? jeg har samme problem/utfordring.
    Alt som kan er oppdatert, reset, reinstallert men fortsatt er wiim usynlig for enhetene mine.

    Jan A
     

    Sinsen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    27.08.2008
    Innlegg
    237
    Antall liker
    50
    Torget vurderinger
    1
    Jeg hadde et lignende problem med nytt mesh-nettverk, kan det være noe sånt som slår inn? Løste det ved å koble Wiim på dedikert 2.4 ghz kanal.
     

    1/2 Tam

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2015
    Innlegg
    6.721
    Antall liker
    5.918
    Hei! Fant du ut av dette? jeg har samme problem/utfordring.
    Alt som kan er oppdatert, reset, reinstallert men fortsatt er wiim usynlig for enhetene mine.

    Jan A
    Ja, svaret står i tråden her, men kort fortalt så måtte jeg slette Spotify appen og legge den inn på nytt. Ikke et feilslag siden.
     

    Eirik84

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Innlegg
    5.717
    Antall liker
    7.843
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Stadig noen forbedringer 👍🏻 Mulighet for individuell EQ-justering pr inngang kan sikkert være kjekt for noen, feks hvis man har platespiller tilkoblet og vil ha en annen EQ der enn når man streamer.
    IMG_4972.jpeg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn