Vennetråd för Elac

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Einstein

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.12.2014
    Innlegg
    1.610
    Antall liker
    3.728
    Sted
    Tromsø
    Torget vurderinger
    3
    Jeg har ingenting per i dag, skal bygge meg opp et anlegg. Hjemlån er dessverre vanskelig, da det ikke finnes forhandlere for ELAC her, men har hørt andre ELAC ved annen anledning og likte det jeg hørte. Tenkte å kjøpe forsterker (integrert) brukt, derfor greit å vite hvilken lydsignatur man bør pare dem med.
     

    X3MKungen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    927
    Antall liker
    245
    Sted
    Helsingborg Sverige
    Kan bare snakke ut fra min egen erfaring. jeg körde Primare I32 med MM30 kort på mine 507 o det låter fantastiskt bra :)

    Det finns både I32 och Elcac höytaere på Blocket her i Sverige.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.831
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Hei
    Jeg selv bruker McIntosh MA7000 og Electrocompaniet sin ecd 2 dac. De er vel ikke kjent for og være utpreget varme i signatur. Dette spiller bra etter min smak på FS409.
    Elac er vel nøytrale i sin spillestil så du kan tune lyden i den retning du ønsker med elektronikk.

    roeng2
     
    Sist redigert:

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.831
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg har ingenting per i dag, skal bygge meg opp et anlegg. Hjemlån er dessverre vanskelig, da det ikke finnes forhandlere for ELAC her, men har hørt andre ELAC ved annen anledning og likte det jeg hørte. Tenkte å kjøpe forsterker (integrert) brukt, derfor greit å vite hvilken lydsignatur man bør pare dem med.
    hvor mange her inne har ELAC idag ?
    roeng du har vet jeg. noen fler ?
    Ser ut til at vi er så få at vi kan regne Elsc som eksotisk her i norden☺

    roeng2
     
    Sist redigert:

    geirarne

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.10.2012
    Innlegg
    138
    Antall liker
    100
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    Har 247 BE og 2060D, og det er nok flere enn meg som lusker rundt på sentralen uten å si hva de har 😉
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.831
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Har 247 BE og 2060D, og det er nok flere enn meg som lusker rundt på sentralen uten å si hva de har 😉
    Velkommen ut fra skyggene og velkommen inn i klubben. Flotte høyttalere og sub, jeg vurderer selv sub og synes de nye til Elac virker spennende. Selv min bedre halvdel har gitt de OK.

    roeng2
     

    geirarne

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.10.2012
    Innlegg
    138
    Antall liker
    100
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    Det er en viss forskjell på 2070D og 12" fra Velodyne som stod for å si det slik så ble godkjent her også 😉 hvilken elektronikk bruker dere på Elac? Noe spesiellt som stikker seg positivt eller negativt ut?
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.831
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Hei geirarne jeg benytter Electrocompaniet Ecd2 og McIntosh MA7000, jeg er godt fornøyd med den komboen. Føler det er velbalansert og gjengir musikk på en nøytral måte.

    roeng2
     

    X3MKungen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    927
    Antall liker
    245
    Sted
    Helsingborg Sverige
    Jeg bruker Primare Pre60 og Primare A60 till mine 507.
    Må si att allt klaffer fantastiskt bra.
    er meget fornöjd med den kombon.

    har og en Primare I32 om jag körte för, og den gör jaggu jobben bra den og. nesten like bra opplösning. den sakner litt klemm i bassen og den begyner og slite litt vid högre volum. (Da er det höjt :)
     

    Sand

    Fersking
    Ble medlem
    21.06.2015
    Innlegg
    2
    Antall liker
    1
    Hei,

    Melder meg inn her yaaay:)))),

    Jeg har kjøpt meg et par FS 409(venter bare på at de skal komme med posten), som skal erstatte System Audio mantra 60, Gleder meg så mye...

    Eneste bekymringen jeg har hvis jeg har nok med kraft å drive de. Jeg har en Cary Audio 7.125 som jeg bruker i min 5.1 oppsett.
    jeg må bare vente å se til de kommer... For jeg har hørt at det må matche med forsterkeren for å gi riktig god lyd. Noen som vet?
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.831
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Hei,

    Melder meg inn her yaaay:)))),

    Jeg har kjøpt meg et par FS 409(venter bare på at de skal komme med posten), som skal erstatte System Audio mantra 60, Gleder meg så mye...

    Eneste bekymringen jeg har hvis jeg har nok med kraft å drive de. Jeg har en Cary Audio 7.125 som jeg bruker i min 5.1 oppsett.
    jeg må bare vente å se til de kommer... For jeg har hørt at det må matche med forsterkeren for å gi riktig god lyd. Noen som vet?
    Gratulerer, FS 409 vil nok ikke skuffe. Jeg har drevet minne med McIntosh MA7000 og er en super kombo. De er glade i effekt, på ingen måte høyt her når viserne står på 250 watt. Er det desverre i ferd med og selge anlegget pga. tiden ikke strekker til for musikk lytting.

    Mvh
    roeng2
     

    bimmernorge

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.09.2012
    Innlegg
    70
    Antall liker
    11
    Sted
    Hedmark
    Torget vurderinger
    2
    Melder meg inn i klubben her, etter at jeg i går hentet en Elac sub 2070 i svart høyglans fra DynaBel. Jeg er veldig fornøyd så langt! Den overgår min gamle SVS med god margin både på musikk og film! Til og med den bedre halvdelen liker utseendet, og da kan det i grunn ikke bli særlig bedre.
    Jeg tror den jeg kjøpte var den siste for salg i Norge, siden DynaBel gir seg med Elac nå.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.831
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Melder meg inn i klubben her, etter at jeg i går hentet en Elac sub 2070 i svart høyglans fra DynaBel. Jeg er veldig fornøyd så langt! Den overgår min gamle SVS med god margin både på musikk og film! Til og med den bedre halvdelen liker utseendet, og da kan det i grunn ikke bli særlig bedre.
    Jeg tror den jeg kjøpte var den siste for salg i Norge, siden DynaBel gir seg med Elac nå.

    Velkommen inn i denne lille klubben.

    Om DynaBel skal gi seg som importør av Elac er jo det synd. Men virker ikke som om Ola Normann ikke klarer og få opp øynene for Elac.
     

    bimmernorge

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.09.2012
    Innlegg
    70
    Antall liker
    11
    Sted
    Hedmark
    Torget vurderinger
    2
    Jeg må innrømme at heller ikke jeg hadde hørt Elac før, men at de har fått til sub er i alle fall sikkert! De gjør det jo bra i tester ellers også, har godt utseende, og er made in et land som ellers er kjent for god kvalitet. Rart det ikke er mer populært!
     

    deleted

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    06.01.2011
    Innlegg
    118
    Antall liker
    73
    Noen som har erfaringer med Elacs mindre subber? Har egentlig sett meg ut en SVS SB1000, men Elac 2030 virker som en sterk konkurrent i prisklassen.
     

    bimmernorge

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    08.09.2012
    Innlegg
    70
    Antall liker
    11
    Sted
    Hedmark
    Torget vurderinger
    2
    Noen som har erfaringer med Elacs mindre subber? Har egentlig sett meg ut en SVS SB1000, men Elac 2030 virker som en sterk konkurrent i prisklassen.
    Jeg har ikke hørt Elac 2030, men om du kontakter DynaBel vil jeg tro du kan handle en med åpent kjøp. Er du ikke fornøyd får du returnert den. Men, tror du må være rask pga de gir seg med Elac.
     

    DagT

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Innlegg
    2.566
    Antall liker
    3.123
    Sted
    Oslo
    Noen som har erfaringer med Elacs mindre subber? Har egentlig sett meg ut en SVS SB1000, men Elac 2030 virker som en sterk konkurrent i prisklassen.
    Jeg har ikke hørt Elac 2030, men om du kontakter DynaBel vil jeg tro du kan handle en med åpent kjøp. Er du ikke fornøyd får du returnert den. Men, tror du må være rask pga de gir seg med Elac.
    Det ser ut som om OHC fremdeles selger Elac, og har 2030 på prislisten.
     

    eijo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    334
    Antall liker
    294
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    3
    Gode tilbud på Elac FS 407 og 409 i hvitt hos Dynabel for tiden. Mulig hvitt er en utgående farge, men den passer godt inn hos oss.
    Ble derfor bestilling av et par 409 :)
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.831
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Gode tilbud på Elac FS 407 og 409 i hvitt hos Dynabel for tiden. Mulig hvitt er en utgående farge, men den passer godt inn hos oss.
    Ble derfor bestilling av et par 409 :)
    Gratulerer med en super høyttaler, er ikke mye som konkurerer med de til full pris. Så er vel ingen konkurent til tilbudsprisen.
    Blomstrer med kvalitets forsterkere som har mye strøm:cool:
     

    eijo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    334
    Antall liker
    294
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    3
    Hadde et par 330 Jet for noen år siden, men dette blir nok en annen opplevelse
     

    Xsess

    Fersking
    Ble medlem
    17.06.2013
    Innlegg
    4
    Antall liker
    0
    Sted
    Åsnes
    Torget vurderinger
    2
    Hei! Denne innmeldingen er i seneste laget da jeg nå er eier av mitt tredje par Elac ������
    Sitter nå med FS267 i hvitt og er strålende fornøyd! Mitt forhold til Elac startet med deres ifølge lyd og bilde, glemte juvel FS257, denne ga mersmak og sto en stund, ble byttet til ett eldre par som het 518, som sto i 1,5 år, noe som her i huset er overraskende lenge. Nå som sommeren er i full gang med å runde av og det blir mer innetid så fant jeg ut at jeg ville prøve den nye serien, angrer ikke ett sekund på hva jeg endte opp med!
     

    Vedlegg

    geirarne

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.10.2012
    Innlegg
    138
    Antall liker
    100
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    Noen som vet om det blir ny importør av Elac? Synd hvis det ikke er noen som fører det i Norge lenger. Mye Elac ble jo brukt på Horten messen for ett par år siden så rart det ikke er mer kjent. Stor fornøyd med mine FS247 BE.
    Oppgraderingsspøkelset har begynt å melde sin ankomst å det er Elac som er tanken da også 😀
     

    X3MKungen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    01.09.2013
    Innlegg
    927
    Antall liker
    245
    Sted
    Helsingborg Sverige
    Kan desverre ikke svare på ditt spörsmål. men det finnes her i Sverige og de hjelper deg sikkert.

    Det är klart du skall ha ELAC :)
     

    geirarne

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.10.2012
    Innlegg
    138
    Antall liker
    100
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    Hvilken forsterker bruker dere på 409? Synes denne er litt spennende men dog usikker da jeg har bruker Lyngdorf tdai 2170 og tror denne mangler krefter til den. Har heller ikke lyst å bytte den ut 😉
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.831
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Hvilken forsterker bruker dere på 409? Synes denne er litt spennende men dog usikker da jeg har bruker Lyngdorf tdai 2170 og tror denne mangler krefter til den. Har heller ikke lyst å bytte den ut 😉
    Tror denne vil gjøre jobben så det er bare og handle☺
     

    eijo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    334
    Antall liker
    294
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    3
    Jeg bruker en Gato DIA400, og det fungerer fint. Mulig 407 er en bedre høyttaler for Lyngdorfen din
     

    eijo

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    12.04.2012
    Innlegg
    334
    Antall liker
    294
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    3
    Skal ikke Dynabel fortsette med Elac geirarne?
     

    geirarne

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.10.2012
    Innlegg
    138
    Antall liker
    100
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    Leste lenger oppe i tråden her at de skulle slutte av. Noe personlig kjennskap har jeg ikke til det.
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.350
    Antall liker
    5.831
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg brukte McIntoch MA7000 og Plinius 9200, begge fyngerte godt på 409.

    roeng2
     

    geirarne

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.10.2012
    Innlegg
    138
    Antall liker
    100
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    Da var 409 i svart på vei til meg 😀
    Noen som har noen formening om hva som er fornuftig pris å ta for FS247 BE og sub 2060 D?
     

    geirarne

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.10.2012
    Innlegg
    138
    Antall liker
    100
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    2
    Da var 409 i hus og testet på Lyngdorfen, trengs nok litt mer effekt her, så blir spennende neste måned når effektforsterkeren til Lyngdorf kommer for salg å teste den. Førsteinntrykket av 409 er iallefall positivt 👍
     

    munin

    Medlem
    Ble medlem
    02.04.2015
    Innlegg
    36
    Antall liker
    8
    Det er en 247be til salgs på Finn for kr. 12.000, men siden Dynabel selger en 247.2 demo til 9.000, synes jeg forskjellen blir for stor. Jeg har tenkt litt på å kjøpe en av dem. eller vente til en brukt FS 267 dukker opp. eller en 409.
     

    2002tii

    Medlem
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    19
    Antall liker
    3
    Noen som vet om det blir ny importør av Elac? Synd hvis det ikke er noen som fører det i Norge lenger. Mye Elac ble jo brukt på Horten messen for ett par år siden så rart det ikke er mer kjent. Stor fornøyd med mine FS247 BE.
    Oppgraderingsspøkelset har begynt å melde sin ankomst å det er Elac som er tanken da også ������
    Ingen grunn til bekymring, Elac forblir representert i Norge - You just wait and see:cool:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn