Venner av Avantgarde Acoustic hornhøyttalere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    150
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    olaps skrev:
    Sting skrev:
    Ja for all del, ikke meningen å nedverdige en musikktype! Min smak har også blitt kraftig utvidet etterhvert som anlegget har blitt bedre. Ville bare komme med eksempel på en sjanger jeg ikke hører så mye på men som absolutt ikke utelukkes! Likte ikke kaffe eller rødvin i ungdommen heller men slikt tull er jeg heldigvis ferdig med :)
    Veldig spent på lyden i disse høytalerene, er det noen butikker med disse på demo, Lyric i oslo har de disse?
    Ellers åpen for forsterker forslag for å få et innblikk i rørverdenen som virker veldig spennende!

    Håper på tilgivelse for sleivete uttalelser ang jazzens verden ;)

    mvh Tom
    Om du "tåler" å reise litt, blir du sikkert invitert til noen AG-eiere for en lytt :)
    Selv holder jeg til i hovedstaden, ehhh...teknologihovedstaden (Kongsberg) ;) - og tar gjerne mot besøk :)
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Sting skrev:
    Ja for all del, ikke meningen å nedverdige en musikktype! Min smak har også blitt kraftig utvidet etterhvert som anlegget har blitt bedre. Ville bare komme med eksempel på en sjanger jeg ikke hører så mye på men som absolutt ikke utelukkes! Likte ikke kaffe eller rødvin i ungdommen heller men slikt tull er jeg heldigvis ferdig med :)
    Veldig spent på lyden i disse høytalerene, er det noen butikker med disse på demo, Lyric i oslo har de disse?
    Ellers åpen for forsterker forslag for å få et innblikk i rørverdenen som virker veldig spennende!

    Håper på tilgivelse for sleivete uttalelser ang jazzens verden ;)

    mvh Tom
    Vi har jo vår gode venn SSM i Oslo, han tar nok gladelig en demo på sine Uno, nei stemmer det; han har jo naboene på nakken! ;D
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hei sting, hvis du bor i oslo og har lyst til å høre ag mezzo, så er døra mi alltid åpen.
    bare send pm.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Continuo skrev:
    Sting skrev:
    Ja for all del, ikke meningen å nedverdige en musikktype! Min smak har også blitt kraftig utvidet etterhvert som anlegget har blitt bedre. Ville bare komme med eksempel på en sjanger jeg ikke hører så mye på men som absolutt ikke utelukkes! Likte ikke kaffe eller rødvin i ungdommen heller men slikt tull er jeg heldigvis ferdig med :)
    Veldig spent på lyden i disse høytalerene, er det noen butikker med disse på demo, Lyric i oslo har de disse?
    Ellers åpen for forsterker forslag for å få et innblikk i rørverdenen som virker veldig spennende!

    Håper på tilgivelse for sleivete uttalelser ang jazzens verden ;)

    mvh Tom
    Vi har jo vår gode venn SSM i Oslo, han tar nok gladelig en demo på sine Uno, nei stemmer det; han har jo naboene på nakken! ;D

    hehe, nå må du slutte å mobbe ssm.
    sinte naboer, en amp som aldri dukker opp, pluss hi-fi utbrenthet kan være en prøvelse for noen og enhver.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Continuo skrev:
    Sting skrev:
    Ja for all del, ikke meningen å nedverdige en musikktype! Min smak har også blitt kraftig utvidet etterhvert som anlegget har blitt bedre. Ville bare komme med eksempel på en sjanger jeg ikke hører så mye på men som absolutt ikke utelukkes! Likte ikke kaffe eller rødvin i ungdommen heller men slikt tull er jeg heldigvis ferdig med :)
    Veldig spent på lyden i disse høytalerene, er det noen butikker med disse på demo, Lyric i oslo har de disse?
    Ellers åpen for forsterker forslag for å få et innblikk i rørverdenen som virker veldig spennende!

    Håper på tilgivelse for sleivete uttalelser ang jazzens verden ;)

    mvh Tom
    Vi har jo vår gode venn SSM i Oslo, han tar nok gladelig en demo på sine Uno, nei stemmer det; han har jo naboene på nakken! ;D
    Hei Sting , hvis du ønsker en lytt på UNO så stiller jeg gjerne både horn og anlegg til rådighet , jeg er litt inn/ut med amper om dagen , men håper det stabiliserer seg ila ett par uker med ny 2a3 forsterker,.,,,,,

    ta gjerne med egen musikk , hlest på LP men cd går også greit.

    Jeg har ett greit utvalg av musikk på begge medier , emn flest tittler på LP.

    Du får sende pm om du er interessert.....dette er høyttalere som er priset brukt fra 30-40k litt ettersom.

    Mvh Espen
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    Gago skrev:
    hehe, nå må du slutte å mobbe ssm.
    sinte naboer, en amp som aldri dukker opp, pluss hi-fi utbrenthet kan være en prøvelse for noen og enhver.
    Det er mulig du har rett Gago!
    Det er nok en prøvelse, det at man må vente i det ueeeeendelige på en amp som sannsynligvis ikke er bygd enda, hifi-utbrenthet som gjør at man mister søvnen, får tynnslitte nerver og blir rastløs.
    Og på toppen av det hele får ei hel blokk på nakken av illsinte naboer, nei det er ikke moro! Sannsynligvis heller ikke for vår gode venn ssm.
     

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Tusen takk for hyggelige invitasjoner karer! Bor på Sola men det hender jo jeg er i Oslo så det er ikke umulig jeg tar dere på ordet en dag! Litt sjeldnere i Kongsberg men takk allikevel!
    Må virkelig være noe spesiellt med disse horna så entusiastiske dere alle er :)

    mvh Tom
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Naboene har jeg hilst på i dag , de har myknet litt......Da får jeg vel beholde hønna ;D

    Jeg tror jeg kommer til å PRØVE andre alternativer FØRST om jeg skulle finne på å gå inn i seriøse salgstanker på uno ene , jeg tør rett og slett ikke selge og begynne å lete etter noe , såpass fett låter de.

    Og nå skal jeg snart ha den jævla ampen i hus , kanskje det blir enda bedre....? håper det.

    Mvh Espen
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Sting skrev:
    Tusen takk for hyggelige invitasjoner karer! Bor på Sola men det hender jo jeg er i Oslo så det er ikke umulig jeg tar dere på ordet en dag! Litt sjeldnere i Kongsberg men takk allikevel!
    Må virkelig være noe spesiellt med disse horna så entusiastiske dere alle er :)

    mvh Tom

    sola? stavanger? da kan du jo ta turen til egersund, der står det ag-horn i alle størrelser og farger! ;D

    en av egersundgutta kommer sikkert snart på banen her. ;)
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Kanskje lurt å høre med Gut man om en tur til han da.........han skal jo attpåtil selge sine , så da blir det LITT lettere å reise hjem igjen..... ;D ;D ;D

    Jeg gikk fra klipsch rf-82 til uno , jeg ser meg ikke tilbake akkurat ;D

    men høyttalere er store , i allefall i møblert stue på 18 kvm......jeg har ikke frue , så jeg trenger ikke bråke med noen for å he de i hus , men når det en skjelden gang entrer noen kvinnemennesker i heimen , så sier de : Herregud er det der nødvendig a....?

    Jeg pleier å bruke to ord TVINGENE NØDVENDIG ;D
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ssm skrev:
    jeg er litt inn/ut med amper om dagen , men håper det stabiliserer seg ila ett par uker med ny 2a3 forsterker,.,,,,,

    Mvh Espen

    enda et par uker? ???

    i alle dager, jeg trodde den allerede var i norge og skulle leveres til deg denne uken?

    hva var unnskyldningen nå, da? har peter skotupp rotet vekk verktøykassa si?

    hadde du og qvortrup stått i bokseringen, så hadde jeg satt alle pengene mine på deg, ssm!
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Sooooolgt ;D Nye AG ventes inn i løpet av neste uke, hvis jeg klarer å presse dem inn i konas Audi A4 stasjonsvogn. Har vært ute med målbåndet, og mener at det skal gå omtrent akkurat. Neste bil skal definitivt ha hengerfeste :( Noen som har fraktet Duo i stasjonsvogn???
     

    prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Sting skrev:
    Tusen takk for hyggelige invitasjoner karer! Bor på Sola men det hender jo jeg er i Oslo så det er ikke umulig jeg tar dere på ordet en dag! Litt sjeldnere i Kongsberg men takk allikevel!
    Må virkelig være noe spesiellt med disse horna så entusiastiske dere alle er :)

    mvh Tom
    Det bor jo en hyggelig fyr ganske nærme deg da, med "STORE HØNN".... ;)
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.918
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Sting skrev:
    Tusen takk for hyggelige invitasjoner karer! Bor på Sola men det hender jo jeg er i Oslo så det er ikke umulig jeg tar dere på ordet en dag! Litt sjeldnere i Kongsberg men takk allikevel!
    Må virkelig være noe spesiellt med disse horna så entusiastiske dere alle er :)

    mvh Tom
    Jeg bor i Egersund, har duo, gut_man bor også like i nærheten av meg. Han venter også på Duo.
    Jens har jo trio og mezzo og bor nærmest deg 8)
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    150
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    Sting skrev:
    Tusen takk for hyggelige invitasjoner karer! Bor på Sola men det hender jo jeg er i Oslo så det er ikke umulig jeg tar dere på ordet en dag! Litt sjeldnere i Kongsberg men takk allikevel!
    Må virkelig være noe spesiellt med disse horna så entusiastiske dere alle er :)

    mvh Tom
    Ja de er hønngode ;D ;D

    Men, ærlig talt, de er så vanedannende at når man først har hørt et godt hornanlegg, helst med single ended foran, da er man frelst, eller rettere sagt solgt! :eek:
    Mine to første hornopplvelser var hos LMC (AG Trio) og Madman (Orishorn), dét satte definitivt spor. Etter besøket hos LMC forsøkte jeg nærmest å bli kvitt minnene om lyden, tenkte mest på at noe slikt ville jeg aldri få råd til. Men etter besøk hos Morten skjønte jeg at slik kremlyd likevel var oppnåelig til en noenlunde realistisk sum med penger :)
    Og nå sitter jeg faktisk med monoblokkene hans på mine Duo'er :)
     

    SannaX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Innlegg
    1.325
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    1
    gut_man skrev:
    Sooooolgt ;D Nye AG ventes inn i løpet av neste uke, hvis jeg klarer å presse dem inn i konas Audi A4 stasjonsvogn. Har vært ute med målbåndet, og mener at det skal gå omtrent akkurat. Neste bil skal definitivt ha hengerfeste :( Noen som har fraktet Duo i stasjonsvogn???
    Gratulerer! Sitter en annen i Trøxas og gliser også nå ;D Jo mer jeg leser om dere AG gutta, jo mer overbevist blir jeg...det er bestemt...en dag står det horn i min stue også! Madamen så noen hvite Mezzo på et bilde...de var fine, de kan du ha! kom det fra den kanten...vel prisen vet hun iallefall ikke 8)
    Uansett herlig å følge litt med på dere...er inne her hver dag nå! Kom gjerne med noen flere bilder...får aldri nok av det :)
    By the way...alt det inn i en A4?? Skal holde hardt, men håper du får det til!
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Jeg kjørte mine unoer i to biler , mellomtonehorna i en Skoda roomster.....så var baksetet fullt der.... ;D stativene og diskant /sub i toyota ski-heisen......de var såpass høye at jeg måtte bikke de inn , gjennom døråpningen , og stående tok plastkontta i stativet oppi taket , det ble merker.......men hendligvis bare i innertaket på 08 hi-acen... ;D

    Grattis til Gut_man med nye hønn.... ;D

    Blir spennede , skal du nedover på Oslo-kanten , får du slå på tråden , så skal jeg sette over kaffen , og så kan du jo få deg en halvtimes hvil på kjøreturen.....

    Mvh Espen
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Gago skrev:
    ssm skrev:
    jeg er litt inn/ut med amper om dagen , men håper det stabiliserer seg ila ett par uker med ny 2a3 forsterker,.,,,,,

    Mvh Espen

    enda et par uker? ???

    i alle dager, jeg trodde den allerede var i norge og skulle leveres til deg denne uken?

    hva var unnskyldningen nå, da? har peter skotupp rotet vekk verktøykassa si?

    hadde du og qvortrup stått i bokseringen, så hadde jeg satt alle pengene mine på deg, ssm!
    Ja du vet , det er ikke gjort i ei håndvending for en såpass diger importør å pakke ut , ett såpass heftig varelass , dessuten måtte petter skotupp kjøpe inn 3,5mm bor for å å montert topplokket , og frontplata som de sikkert fant ut at de var tomme for , først samme dag som den skulle monteres på ampen , så går no dagan....

    Nå er det jammen meg snart så jeg hiver meg på fly til uk og kjører taxi på gærne sia opp til peter , jeg skulle likt å sett han som er delelageransvarlig der.... ;D

    men det er vel bare Peter selv sikkert.

    Nok petter med hammern snakk i AG tråden......

    snakk om snekker Andersen a ;D

    ES
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    ssm skrev:
    Gago skrev:
    ssm skrev:
    jeg er litt inn/ut med amper om dagen , men håper det stabiliserer seg ila ett par uker med ny 2a3 forsterker,.,,,,,

    Mvh Espen

    enda et par uker? ???

    i alle dager, jeg trodde den allerede var i norge og skulle leveres til deg denne uken?

    hva var unnskyldningen nå, da? har peter skotupp rotet vekk verktøykassa si?

    hadde du og qvortrup stått i bokseringen, så hadde jeg satt alle pengene mine på deg, ssm!
    Ja du vet , det er ikke gjort i ei håndvending for en såpass diger importør å pakke ut , ett såpass heftig varelass , dessuten måtte petter skotupp kjøpe inn 3,5mm bor for å å montert topplokket , og frontplata som de sikkert fant ut at de var tomme for , først samme dag som den skulle monteres på ampen , så går no dagan....

    Nå er det jammen meg snart så jeg hiver meg på fly til uk og kjører taxi på gærne sia opp til peter , jeg skulle likt å sett han som er delelageransvarlig der.... ;D

    men det er vel bare Peter selv sikkert.

    Nok petter med hammern snakk i AG tråden......

    snakk om snekker Andersen a ;D

    ES
    Skal love deg han hadde fått kjørt seg i ringen........ ;D ;D 105 kg illsint kunde hadde ikke vært noe å bryne seg på trur jeg ..he he.

    Nei fra spøk til alvor , Halvor......den kommer nok , imens får jeg heller prøve å ikke irritere livet av meg-.------neste an-bestilling sitter nok rimlig dypt.....

    Jeg har spesialbestillt denne med low gain og den skal være tilpasset 107db drift , da håper jeg at de har gjort hjemmeleksa si....for lekser er fra dag til dag og ikke år til år... ;)
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ssm skrev:
    Gago skrev:
    ssm skrev:
    jeg er litt inn/ut med amper om dagen , men håper det stabiliserer seg ila ett par uker med ny 2a3 forsterker,.,,,,,

    Mvh Espen

    enda et par uker? ???

    i alle dager, jeg trodde den allerede var i norge og skulle leveres til deg denne uken?

    hva var unnskyldningen nå, da? har peter skotupp rotet vekk verktøykassa si?

    hadde du og qvortrup stått i bokseringen, så hadde jeg satt alle pengene mine på deg, ssm!
    Ja du vet , det er ikke gjort i ei håndvending for en såpass diger importør å pakke ut , ett såpass heftig varelass , dessuten måtte petter skotupp kjøpe inn 3,5mm bor for å å montert topplokket , og frontplata som de sikkert fant ut at de var tomme for , først samme dag som den skulle monteres på ampen , så går no dagan....

    Nå er det jammen meg snart så jeg hiver meg på fly til uk og kjører taxi på gærne sia opp til peter , jeg skulle likt å sett han som er delelageransvarlig der.... ;D

    men det er vel bare Peter selv sikkert.

    Nok petter med hammern snakk i AG tråden......

    snakk om snekker Andersen a ;D

    ES
    jaja, han Peter Skotupp(iræva) er noe for seg selv.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    knakandes kjekk srue å forholde seg til........men det skal han ha , varene leverer de.... :D
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    150
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    gut_man skrev:
    Sooooolgt ;D Nye AG ventes inn i løpet av neste uke, hvis jeg klarer å presse dem inn i konas Audi A4 stasjonsvogn. Har vært ute med målbåndet, og mener at det skal gå omtrent akkurat. Neste bil skal definitivt ha hengerfeste :( Noen som har fraktet Duo i stasjonsvogn???
    Heisann, har jeg gått glipp av noe her?
    Hvilken AG-variant er det du skal ha inn i Audien gut_man?
    Og en A4 da? Horna er jo RUNDE, ikke A4, passer jo ikke i det hele tatt........... ;D

    Kjøp deg en gammel HiAce el.l for 10 lapper og selg den etter turen, det blir vel bare en liten bagatell i regnestykket ditt nå ;)

    Og GRATULERER, uansett hva det nå er :)
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Stå jo i innlegget mitt hva oppgraderingen er Olaps; DUO.. Gleder meg til å begynne å jobbe med dem. Håper bare jeg får dem i hus ;-) Noen som tilfeldigvis skal forbi Tønsberg og Egersund med stor bil de nærmeste dagene?
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    er det ikke bare å slenge horna i baksetet og subbene i bagasjerommet, da?
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    150
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    gut_man skrev:
    Stå jo i innlegget mitt hva oppgraderingen er Olaps; DUO.. Gleder meg til å begynne å jobbe med dem. Håper bare jeg får dem i hus ;-) Noen som tilfeldigvis skal forbi Tønsberg og Egersund med stor bil de nærmeste dagene?
    Ahh, ser det nå :-[
    Spennende!! :)
     

    Horny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Innlegg
    1.000
    Antall liker
    1.310
    Torget vurderinger
    5
    Jeg kjørte Uno i leiebil fra Bergen til Oslo. En Fiat Iveco burde feks funke, da slipper du også å demontere Duoene. Lykke til!
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.918
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Horny skrev:
    Jeg kjørte Uno i leiebil fra Bergen til Oslo. En Fiat Iveco burde feks funke, da slipper du også å demontere Duoene. Lykke til!
    Kjørte Unoene mine Oslo-Egersund med en Opel Combo. Gikk helt fint og fikk allt baki. Duo derimot, da måtte jeg ty til diskantene i fanget ;D
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Gago skrev:
    er det ikke bare å slenge horna i baksetet og subbene i bagasjerommet, da?
    Det var det jeg hadde satset på, men 67cm i diameter er ganske omfangsrikt, så jeg er slettes ikke sikker på om det går. Får alliere meg med vertskapet og låne meg bil med henger. Så kommer jeg i hvertfall til Tønsberg med dem :).
     

    Skrotnisse

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.03.2006
    Innlegg
    231
    Antall liker
    129
    Torget vurderinger
    1
    gut_man skrev:
    Gago skrev:
    er det ikke bare å slenge horna i baksetet og subbene i bagasjerommet, da?
    Det var det jeg hadde satset på, men 67cm i diameter er ganske omfangsrikt, så jeg er slettes ikke sikker på om det går. Får alliere meg med vertskapet og låne meg bil med henger. Så kommer jeg i hvertfall til Tønsberg med dem :).
    samme problemet jeg hadde når jeg skulle hente de. Målte meg grønn i ei stasjonsvogn, men fant ut at det blei litt for snevert. Endte opp med å leie en transporter av en bekjent.. Litt flaks med timinga sida fyren vraka kjerra ett par dager senere :)
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    gut_man skrev:
    Gago skrev:
    er det ikke bare å slenge horna i baksetet og subbene i bagasjerommet, da?
    Det var det jeg hadde satset på, men 67cm i diameter er ganske omfangsrikt, så jeg er slettes ikke sikker på om det går. Får alliere meg med vertskapet og låne meg bil med henger. Så kommer jeg i hvertfall til Tønsberg med dem :).

    det ene hornet i baksetet sammen med de to diskantene, det andre hornet i forstetet, subbene i bagsjerommet sammen med stativbjelkene.

    no problem!

    og, tro meg, når du først står der med duoer som MÅ inn i en bil, så blir du svært kreativ.
    og ganske desperat.
    surre subbene fast på taket med gaffertape blir plutselig en fornuftig løsning. ;D
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Ja kreativiteten blomstrer i pressede situasjoner. Må vite Audien har automatgir, så jeg trenger jo bare en hånd å kjøre med. Kan jo holde et horn i hånda om det blir nødvendig ;) Har vurdert om åpningen på horna kan brukes til å plassere to unger oppi. Da kunne jeg kanskje fått med meg høyttalerne hjem på søndag ;) Fra spøk til revolver, jeg har lagt ut en tråd under hifi generelt og bedt om transporthjelp om noen her inne tilfeldigvis skal kjøre strekningen Tønsberg - Egersund. Så får vi se. Regner uansett med at jeg får noe med meg på søndag (subber og diskanthorn), og kjører evt. tilbake til Tønsberg for å hente resten på mandag. Da burde jeg få med meg alt :)
     

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    "surre subbene fast på taket med gaffertape blir plutselig en fornuftig løsning :)"


    Øø blir plutselig kanskje skeptisk til å kjøpe brukt he he. Er det å banne i kjerka og spørre om disse horna også kunne bli brukt som fronthøytalere i tillegg til to kanals lytting? Blir det spesielle problemer med tanke på forsterkere osv?
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Sting skrev:
    "surre subbene fast på taket med gaffertape blir plutselig en fornuftig løsning :)"


    Øø blir plutselig kanskje skeptisk til å kjøpe brukt he he. Er det å banne i kjerka og spørre om disse horna også kunne bli brukt som fronthøytalere i tillegg til to kanals lytting? Blir det spesielle problemer med tanke på forsterkere osv?

    hjemmekino?
    ag er fett som fronthøyttalere i hjemmekinoen også.
    da trenger du en (high quality!) hjemmekinoprosessor med flere linjeutganger, hvorav en av utgangene brukes til en røramp som driver ag-horna.
     

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Kan det være samme røramp som brukes til 2 kanals lytting eller blir det problem?
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Sting skrev:
    Kan det være samme røramp som brukes til 2 kanals lytting eller blir det problem?

    går helt fint, det.

    det ideelle er jo en dedikert rørpreamp + en rørpoweramp, begge av ypperste kvailtet.
    men man har jo budsjett og andre behov å ta hensyn til også, så man må ikke nødvendigvis sikte mot stjernene.

    det fine med ag, er at så lenge du bruker adekvat elektronikk (som ikke nødvendigvis koster det hvite i øyet) og er flink til å matche, så vil du kunne dra go'lyd ut av høyttalerne.
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Eneste jeg vet om som har tatt den helt ut med rør/horn og multikanal, er Akto. Hør med ham om erfaringer. Jeg har ikke peil, da jeg kun prioriterer to kanaler. Har hablit kinooppsett, men har aldri vurdert multikanal. Du har ikke vurdert å nedskalere fra mange kanaler til to? Du må huske på at AG høyttalerne koster fra ca 100k og oppover. Du skal ha mye penger til rådighet for å få til multikanal som ikke gjør skam på så dyre høyttalersystemer. Og det er bedre å legge så mye man bare kan i to kanaler, kontra 7 middelmådige :) Men det er nå min mening..
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    enig med siste taler.
    ag klarer seg godt alene i et hjemmekinooppsett.

    du kan fint vurdere å droppe senter- og bakhøyttalere, sting.

    bruk alle penga på et optimalt to-kanalssystem. bruk det til både musikk og film.

    slik gjør i alle fall jeg det.
     

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Hører bare tokanals i dag, et bra tokanals kino oppsett er jo mye bedre enn middelmådig flerkanals uansett. Trenger vel bare en integrert rørforsterker med flere innganger da?
    Klønete uten fjernkontroll, en Transporter rett inn i rørforsterkeren vil det fungere?

    Tusen takk for gode råd :)
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Her har du jo flere alternativer. Du får ganske sikkert habile integrerte rørforsterkere med fjernkontroll. En god rør-pre med fjernkontroll trenger heller ikke være fryktelig dyr. Transporter rett inn i rør effekt går sikkert blillefint det hvis den har digital volumkontroll (det har den vel?).
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    er du i kjøpemodus, sting?
    hvis vi kjenner ditt omtrentlige budsjett, så blir det lettere å gi råd. ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn