Venner av Avantgarde Acoustic hornhøyttalere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Jeg vurderer UnoNano, da jeg har fått et godt byttetilbud på disse..

    Det som er saken er jeg ikke kjenner denne høyttaleren spesielt godt, egentlig gjelder det merket som helhet. Og jeg tenker på om kanskje min musikksmak ikke passer med det disse høyttalerene passer med, er horn-jomfru for å si det sånn. Jeg er heller ikke så glad i høyttalere med minimalt sweetspot, liker at det er god spredning og låter godt i hele rommet.

    En lyttesession hos meg kan fx likne dette:
    Antony and the Johnsons
    johnny cash
    Jan Garbarek
    Manu Katche
    Bliss
    Diverse Cafe del Mar
    Late of the pier
    band of horses
    satyricon
    pantera
    ida maria
    Thomas Dybdal
    Roisin Murphy
    Richie Hawtin
    Sven Väth
    Richardo Villalobos

    Etter techno-utblåsningen, roer jeg ned med litt:
    Burial
    Sigur Rós

    Deretter avslutter jeg med litt film:


    Jeg liker å ha mulighet til å spille litt høyt, spesielt ved film etc., stuen min er vel 5x7m med god takhøyde (gammel leilighet).

    Hvis de passer min musikksmak faller egentlig alt på om "høna liker horna", dvs. om samboern min finner seg i at de ender i stuen. :eek: ;D
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    bare å slå til det, ceroxol.
    nano er gode saker, står ikke tilbake for uno.

    nå ble det jaggu fart i denne tråden. ;D
     

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Kunne ikke sagt det bedre selv ceroxol! Liker mye av samme musikken også.. Bytte privat eller butikk?
    Akkurat nå samler jeg inntrykk og informsjon men det blir nok handel etterhvert, budsjetter pleier å bli sprengt uansett ;) Og så må jo noe selges, helst først kanskje..
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Gago skrev:
    bare å slå til det, ceroxol.
    nano er gode saker, står ikke tilbake for uno.
    Spennende! Var litt skeptisk til om Avantgarde var rette merke for min varierende musikksmak. Skal være gode på både rolig musikk/jazz, ambient, svarmetall og dundrende techno, samt ikke minst film. Da er det bare å se om jeg kan overtale min kjære...det er nok ikke lett!! Får prøve en sånn "det er bare for en kort periode og det hadde vært morro å prøve noe helt nytt" strategi og så blir nok den perioden veldig lang. ;D

    Hvordan er spredningen til UnoNano, er det trang eller vid sweetspot? Får somle meg til en prøvelytt asap også.

    Sting skrev:
    Kunne ikke sagt det bedre selv ceroxol! Liker mye av samme musikken også.. Bytte privat eller butikk?
    Akkurat nå samler jeg inntrykk og informsjon men det blir nok handel etterhvert, budsjetter pleier å bli sprengt uansett ;) Og så må jo noe selges, helst først kanskje..
    Det er en privat byttehandel, tror jeg får mest ut av det.. Og jepp, budsjettet er sprengt og jeg har greier å selge som ikke er solgt enda.. ::) ;)

    Bare for en sikkerhets skyld:
    Hva vil dere her i Avantgardes venner mene er en god pris på et par lekre uno nano, 1,5år gamle?? Send meg evt. en PM hvis dette er "sensitiv" informasjon.. ;D
     

    Sting

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2007
    Innlegg
    637
    Antall liker
    73
    Sted
    Sola
    Torget vurderinger
    14
    Jeg lurer også på det :) Hyl ut hvis det ikke blir bytte da, kanskje jeg er interessert!!
    Hva synes dere andre om forsterkervalg. Bør det være rør? Avantgarde lager jo selv transistorforsterkere..
     

    SannaX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Innlegg
    1.325
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    1
    gut_man skrev:
    Stå jo i innlegget mitt hva oppgraderingen er Olaps; DUO.. Gleder meg til å begynne å jobbe med dem. Håper bare jeg får dem i hus ;-) Noen som tilfeldigvis skal forbi Tønsberg og Egersund med stor bil de nærmeste dagene?
    Måtte bare spørre: skal selger frakte de til Tønsberg for deg eller blander du Trøgstad og Tønsberg? Litt forskjell på avstanden ift disse to destinasjonene :)
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.604
    Antall liker
    151
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    Sting skrev:
    Jeg lurer også på det :) Hyl ut hvis det ikke blir bytte da, kanskje jeg er interessert!!
    Hva synes dere andre om forsterkervalg. Bør det være rør? Avantgarde lager jo selv transistorforsterkere..
    For det foerste: AG spiller, IMO, bra paa ALT!. Spiller ikke saa mye heavy selv,men iflg en kamerat av meg som har testa Duoene mine paa metal, var han kjempefornoeyd.
    Og alt annet synes jeg er bra!

    Mht forsterker, vil jeg nok anbefale single ended. Mye aa velge i uten at det koster skjorta, du kan heller oppgradere etterhvert. Gjerne integrert. Men, om det blir roer, prioriter noe som er tyst.

    Mvh

    PS
    Unnskyld stavinga, er i utlandet, uten norsk tastatur.
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    SannaX skrev:
    gut_man skrev:
    Stå jo i innlegget mitt hva oppgraderingen er Olaps; DUO.. Gleder meg til å begynne å jobbe med dem. Håper bare jeg får dem i hus ;-) Noen som tilfeldigvis skal forbi Tønsberg og Egersund med stor bil de nærmeste dagene?
    Måtte bare spørre: skal selger frakte de til Tønsberg for deg eller blander du Trøgstad og Tønsberg? Litt forskjell på avstanden ift disse to destinasjonene :)
    He he, takk for bekymringen. Jeg har imidlertid full kontroll på geografien :) Jeg skal med familien til Tønsberg nå i helga. Benytter kjangsen til å hente i Trøgstad og mellomlagre det jeg ikke får med hjem i første runde... Så foråpentlig ingen grunn til bekymring :)
     
    L

    lyden

    Gjest
    Ser det er Duo på vei inn hos noen av dere....vet noen hva en kan forvente av minimumspris for en Omegaoppgradering på en Duo ?
    mvh L
     

    SannaX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Innlegg
    1.325
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    1
    He he, takk for bekymringen. Jeg har imidlertid full kontroll på geografien :) Jeg skal med familien til Tønsberg nå i helga. Benytter kjangsen til å hente i Trøgstad og mellomlagre det jeg ikke får med hjem i første runde... Så foråpentlig ingen grunn til bekymring :)
    [/quote]

    Aah..det var godt å høre ;D
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ceroxol skrev:
    Bare for en sikkerhets skyld:
    Hva vil dere her i Avantgardes venner mene er en god pris på et par lekre uno nano, 1,5år gamle?? Send meg evt. en PM hvis dette er "sensitiv" informasjon.. ;D

    jeg skal ikke blande meg borti hva slags priser folk ønsker på ting de skal selge, men selv ville jeg gitt maks 70k for duo, 40k for uno og 45k for nano - forutsatt at vi snakker om 100% perfekte eksemplarer og av nyeste modell.

    som regel kan du presse prisen ned noen lapper fra disse summene.
     

    Jens

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.06.2003
    Innlegg
    1.033
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Sting skrev:
    Tusen takk for hyggelige invitasjoner karer! Bor på Sola men det hender jo jeg er i Oslo så det er ikke umulig jeg tar dere på ordet en dag! Litt sjeldnere i Kongsberg men takk allikevel!
    Må virkelig være noe spesiellt med disse horna så entusiastiske dere alle er :)

    mvh Tom
    Undertegnede er vel kanskje den som bor nærmest ja (på Sandnes).
    Spiller for øyeblikket på Mezzo mens de store basshornene brukes som bassfeller og Trioene brukes som klesstativ ;D
    Ligger altså litt av hvert og flyter rundt omkring her for øyeblikket, men lyd er det lell :)
    Send en pm hvis du vil så kan det sikkert arrangeres med en lytt en gang det måtte passe :)
    Mvh
    "Jens"
     

    janly

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.09.2004
    Innlegg
    1.308
    Antall liker
    341
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    5
    lyden skrev:
    Ser det er Duo på vei inn hos noen av dere....vet noen hva en kan forvente av minimumspris for en Omegaoppgradering på en Duo ?
    mvh L
    Med dagens høye valutakurs på Euro blir det vel ikke billig. Koster vel i utgangspunktet 6.000 Euro. Med dagens kurs og mva (minus tysk mva) skulle det bli en veiledende (villedende) pris på 55.000 NOK. Kanskje du klarer å få et sett for rundt 40 lapper?
     

    SannaX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Innlegg
    1.325
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    1
    Spør dere gutta her inne; noen som har fått lakket om hornene sine til andre farger? Evt vet hva noe sånt kan koste?
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    SannaX skrev:
    Spør dere gutta her inne; noen som har fått lakket om hornene sine til andre farger? Evt vet hva noe sånt kan koste?
    Hei
    Avantgarde anbefaler ikke å lakke om hornene da dette kan påvirke lyden. Hvite horn (uten lakk) kan lakkeres. Det kan virke som en bagatell, men jeg antar at hornåpningen inn mot kammeret/driveren, særlig på det minste hornet, vil kunne få en målbar mindre diameter.

    Mvh
    Helge
     

    SannaX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Innlegg
    1.325
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    1
    Hmmm..æsj, det var jo ikke oppløftende. Er litt gira på et par Unoer, men ikke på fargen. Madamen vil ha hvite eller porsche-grå.
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.604
    Antall liker
    151
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    HSobstad skrev:
    SannaX skrev:
    Spør dere gutta her inne; noen som har fått lakket om hornene sine til andre farger? Evt vet hva noe sånt kan koste?
    Hei
    Avantgarde anbefaler ikke å lakke om hornene da dette kan påvirke lyden. Hvite horn (uten lakk) kan lakkeres. Det kan virke som en bagatell, men jeg antar at hornåpningen inn mot kammeret/driveren, særlig på det minste hornet, vil kunne få en målbar mindre diameter.

    Mvh
    Helge
    Om det er så marginalt, er det vel mulig å pusse ned den gamle lakken før man evt lakker på nytt?
    Mht pris; spør en billakkerer, f ex.
    Mvh
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    Gago skrev:
    ceroxol skrev:
    Bare for en sikkerhets skyld:
    Hva vil dere her i Avantgardes venner mene er en god pris på et par lekre uno nano, 1,5år gamle?? Send meg evt. en PM hvis dette er "sensitiv" informasjon.. ;D

    jeg skal ikke blande meg borti hva slags priser folk ønsker på ting de skal selge, men selv ville jeg gitt maks 70k for duo, 40k for uno og 45k for nano - forutsatt at vi snakker om 100% perfekte eksemplarer og av nyeste modell.

    som regel kan du presse prisen ned noen lapper fra disse summene.
    Takk for det. Er i vurderingsfasen fortsatt, det står mellom (konevennlige) Reference 3A Grand Veena, som visstnok innehar noen av kvalitetene til Avantgarde uten horn, og UnoNano.. Ikke lett, da begge høyttaler tiltaler meg, skal høre Ref.3A i dag og så blir vel muligvis et valg tatt.

    Finnes det flere versjoner av Uno Nano, altså nyere varianter med oppgraderinger innenbords?
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.954
    Antall liker
    13.295
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    vedr. lakkeringen er det vel ikke horn størrelsen men lakk hardheten og flytting av resonnanspunkt som er kritisk?
    mvh
    Leif
     

    SannaX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Innlegg
    1.325
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    1
    Har sendt mail til Avantgarde angående lakkering. Poster svaret så fort jeg hører noe. Kan jo være av allmenn interesse.
     

    SannaX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Innlegg
    1.325
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    1
    Her kom svaret fra Avantgarde:

    Dear Chris,

    Thank you very much for your eMail. From experience we advise against
    repainting the horns. Lacquering the curved and narrowing shape of the horn
    funnel is a totally different thing than lacquering car parts for example!

    The lacquering can indeed affect sound (by causing turbulence), especially
    if the horn throat is not lacquered smoothly. This happens through the so
    called "overspray" effect which will cause an "orange peel" surface in the
    horn throat.

    Before deciding to repaint the horns, the lacquer shop you choose should
    take a look at the actual horns, not only at pictures.

    The safest way would be to exchange the horns by new horns in the colour you
    like, lacquered in our factory. For local pricing and availability please
    address to our local partner Tor Aamodt of TAA Import in Oslo, I'll copy him
    to this message.

    Best regards

    Armin Krauss
    Avantgarde Acoustic Lautsprecher Systeme GmbH
     

    SannaX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.02.2007
    Innlegg
    1.325
    Antall liker
    205
    Torget vurderinger
    1
    ceroxol skrev:
    Gago skrev:
    ceroxol skrev:
    Bare for en sikkerhets skyld:
    Hva vil dere her i Avantgardes venner mene er en god pris på et par lekre uno nano, 1,5år gamle?? Send meg evt. en PM hvis dette er "sensitiv" informasjon.. ;D

    jeg skal ikke blande meg borti hva slags priser folk ønsker på ting de skal selge, men selv ville jeg gitt maks 70k for duo, 40k for uno og 45k for nano - forutsatt at vi snakker om 100% perfekte eksemplarer og av nyeste modell.

    som regel kan du presse prisen ned noen lapper fra disse summene.
    Takk for det. Er i vurderingsfasen fortsatt, det står mellom (konevennlige) Reference 3A Grand Veena, som visstnok innehar noen av kvalitetene til Avantgarde uten horn, og UnoNano.. Ikke lett, da begge høyttaler tiltaler meg, skal høre Ref.3A i dag og så blir vel muligvis et valg tatt.

    Finnes det flere versjoner av Uno Nano, altså nyere varianter med oppgraderinger innenbords?
    Bestemt deg enda?
     
    B

    bts

    Gjest
    Efter att ha läst om silverkablarna från K.A. Rasmussen här så skulle det testas.
    20 meter glödet finsilver på 0,5x5mm och bomullsstrumpa från Svalander
    inhandlades. 8x2 meter tillverkades för biwiring. Spänningen var stor när dessa kopplades på men skuffelsen blev större. Riktigt stor. En grynig tvådimensionell
    odynamisk återgivning helt utan kontur och nyans blev resultatet. Till vardags används sedan många år 10kvmm solidcorekoppar som referens och helt utan vetenskapliga bevis vill jag mena att 0,5x5mm är en alldeleles för liten area på ledarna. 2x5mm skulle antagligen varit bättre... :eek: Även till Mezzo... 8)
    Så om någon vill pröva finns dessa 8x2 meter och jumpers nu till salgs
    till billig penning... :)
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    SannaX skrev:
    ceroxol skrev:
    Gago skrev:
    ceroxol skrev:
    Bare for en sikkerhets skyld:
    Hva vil dere her i Avantgardes venner mene er en god pris på et par lekre uno nano, 1,5år gamle?? Send meg evt. en PM hvis dette er "sensitiv" informasjon.. ;D

    jeg skal ikke blande meg borti hva slags priser folk ønsker på ting de skal selge, men selv ville jeg gitt maks 70k for duo, 40k for uno og 45k for nano - forutsatt at vi snakker om 100% perfekte eksemplarer og av nyeste modell.

    som regel kan du presse prisen ned noen lapper fra disse summene.
    Takk for det. Er i vurderingsfasen fortsatt, det står mellom (konevennlige) Reference 3A Grand Veena, som visstnok innehar noen av kvalitetene til Avantgarde uten horn, og UnoNano.. Ikke lett, da begge høyttaler tiltaler meg, skal høre Ref.3A i dag og så blir vel muligvis et valg tatt.

    Finnes det flere versjoner av Uno Nano, altså nyere varianter med oppgraderinger innenbords?
    Bestemt deg enda?
    Ja...
    Det ble ikke Avantgarde uno nano, desverre. Høna likte ikke horna, og når jeg ikke hadde mulighet til å lytte først så da gav jeg opp. Dog fikk jeg aksept for "de med treverk", uno picco, duo mezzo etc. så vi skal ikke se bort ifra at jeg prøver horn på et senere tidspunkt. ;) Jeg skal ihvertfall innom Lyric når jeg er i området igjen.

    Nå må jeg leve med et par Reference 3A Grand Veena som jeg fikk meg istedenfor, versjon med Bybee og bedre deler i delefilter. Er jo ikke helt krise det heller. ;D Så jeg må leve et par år til som "skap hornofil".. ::) ;D
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Sånn ja , sånn er det når fruene skal bestemme det meste......da blir det gjerne minimalistiske løsninger , noe som ikke taler ag s agenda hva ruving angår......

    Men ærlig talt , greit med mezzo og ikke greit med uno nano......????

    Jeg tror ikke din kone har sett disse side om side....Mezzo er MYE! større enn uno nano , og hadde hu sett de vsa hverandre tror jeg du nok hadde fått de uno ene allikevel , har dere kjempeplass er det jo greit med mezzo da.....låter fantastisk rett og slett.....

    Espen
     

    ceroxol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    186
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    9
    ssm skrev:
    Sånn ja , sånn er det når fruene skal bestemme det meste......da blir det gjerne minimalistiske løsninger , noe som ikke taler ag s agenda hva ruving angår......

    Men ærlig talt , greit med mezzo og ikke greit med uno nano......????

    Jeg tror ikke din kone har sett disse side om side....Mezzo er MYE! større enn uno nano , og hadde hu sett de vsa hverandre tror jeg du nok hadde fått de uno ene allikevel , har dere kjempeplass er det jo greit med mezzo da.....låter fantastisk rett og slett.....

    Espen
    Måtte for husfredens skyld legge hornene på is, selv om de nye Ref.3A er 135cm høye, 27cm brede og 55cm på det dypeste, så de er jo ikke minimonitorer de heller akkurat..

    Mezzo synes hun er fine, forutsatt at de er i en veldig stor og lys stue (noe vi ikke har nå), men når vi bygger hus, daaa... ;) Tror det er noe med treverket, "reisverket" og andre kvinne-greier som jeg ikke helt forstår, som gjør at Mezzo er greie.. Hmm.. Jeg har også fortalt hvor store de er, vel vel, hunkjønnet er ikke alltid så lette å forstå. Mistenker det muligvis er amme-tåken hun befinner seg i nå, som er delvis skyldig, så jeg skal jaggu få hun til å underskrive dette med Mezzo.. He he..
     

    empty

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.06.2003
    Innlegg
    418
    Antall liker
    7
    Sted
    Moss
    Torget vurderinger
    2
    Hei.
    Jeg må melde meg inn i klubben jeg også. Nå har Uno Nano dominert lytterommet i 3 måneder, og jeg kan bare si en ting:

    jeg digger dem! ;D

    Det har tatt tid og bli kjent med dem, og få plassering, matching o.s.v på plass. Jeg er ikke helt i mål enda, men det nærmer seg skritt for skritt.

    Hilsen Tommy
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    empty skrev:
    Hei.
    Jeg må melde meg inn i klubben jeg også. Nå har Uno Nano dominert lytterommet i 3 måneder, og jeg kan bare si en ting:

    jeg digger dem! ;D

    Det har tatt tid og bli kjent med dem, og få plassering, matching o.s.v på plass. Jeg er ikke helt i mål enda, men det nærmer seg skritt for skritt.

    Hilsen Tommy

    velkommen, empty.
    blir nok knallbra etter hvert, skal du se.

    btw, var nanoene dine splitter nye?
    i så fall, regn med et halvt år med normal bruk, eventuelt 2 måneder med mishandling, før de viser sitt sanne ansikt.
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.604
    Antall liker
    151
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    BTS skrev:
    Efter att ha läst om silverkablarna från K.A. Rasmussen här så skulle det testas.
    20 meter glödet finsilver på 0,5x5mm och bomullsstrumpa från Svalander
    inhandlades. 8x2 meter tillverkades för biwiring. Spänningen var stor när dessa kopplades på men skuffelsen blev större. Riktigt stor. En grynig tvådimensionell
    odynamisk återgivning helt utan kontur och nyans blev resultatet. Till vardags används sedan många år 10kvmm solidcorekoppar som referens och helt utan vetenskapliga bevis vill jag mena att 0,5x5mm är en alldeleles för liten area på ledarna. 2x5mm skulle antagligen varit bättre... :eek: Även till Mezzo... 8)
    Så om någon vill pröva finns dessa 8x2 meter och jumpers nu till salgs
    till billig penning... :)
    Hvor lenge har du spilt på disse da?
    Min erfaring er at de trenger 80 - 100 timers innspilling.
    Jeg manglet også mye dynamikk den første tida, og flatsølvet er også nå (etter innspilling) mindre dynamisk enn AZ Absolute. Men langtfra udynamisk!!
    Har heller ikke helt det samme store rommet og den sorte bakgrunnen som Absolute, men spiller absolutt ikke dårlig på disse parametrene. Og IMO låter det meget organsik og naturlig.
    Tror ikke det lille tverrsnittet er noe problem for mellomtone&diskant, men bassene trenger derimot mer enn horna....
    Tror du rett og slett må gi de mere tid...........
     
    B

    bts

    Gjest
    olaps skrev:
    BTS skrev:
    Efter att ha läst om silverkablarna från K.A. Rasmussen här så skulle det testas.
    20 meter glödet finsilver på 0,5x5mm och bomullsstrumpa från Svalander
    inhandlades. 8x2 meter tillverkades för biwiring. Spänningen var stor när dessa kopplades på men skuffelsen blev större. Riktigt stor. En grynig tvådimensionell
    odynamisk återgivning helt utan kontur och nyans blev resultatet. Till vardags används sedan många år 10kvmm solidcorekoppar som referens och helt utan vetenskapliga bevis vill jag mena att 0,5x5mm är en alldeleles för liten area på ledarna. 2x5mm skulle antagligen varit bättre... :eek: Även till Mezzo... 8)
    Så om någon vill pröva finns dessa 8x2 meter och jumpers nu till salgs
    till billig penning... :)
    Hvor lenge har du spilt på disse da?
    Min erfaring er at de trenger 80 - 100 timers innspilling.
    Jeg manglet også mye dynamikk den første tida, og flatsølvet er også nå (etter innspilling) mindre dynamisk enn AZ Absolute. Men langtfra udynamisk!!
    Har heller ikke helt det samme store rommet og den sorte bakgrunnen som Absolute, men spiller absolutt ikke dårlig på disse parametrene. Og IMO låter det meget organsik og naturlig.
    Tror ikke det lille tverrsnittet er noe problem for mellomtone&diskant, men bassene trenger derimot mer enn horna....
    Tror du rett og slett må gi de mere tid...........
    Så mycket tid äger jag inte ;D så 4x10kvmm solidcore koppar till var Mezzo blir sittande ett tag till... 8)
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.604
    Antall liker
    151
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    BTS skrev:
    olaps skrev:
    BTS skrev:
    Efter att ha läst om silverkablarna från K.A. Rasmussen här så skulle det testas.
    20 meter glödet finsilver på 0,5x5mm och bomullsstrumpa från Svalander
    inhandlades. 8x2 meter tillverkades för biwiring. Spänningen var stor när dessa kopplades på men skuffelsen blev större. Riktigt stor. En grynig tvådimensionell
    odynamisk återgivning helt utan kontur och nyans blev resultatet. Till vardags används sedan många år 10kvmm solidcorekoppar som referens och helt utan vetenskapliga bevis vill jag mena att 0,5x5mm är en alldeleles för liten area på ledarna. 2x5mm skulle antagligen varit bättre... :eek: Även till Mezzo... 8)
    Så om någon vill pröva finns dessa 8x2 meter och jumpers nu till salgs
    till billig penning... :)
    Hvor lenge har du spilt på disse da?
    Min erfaring er at de trenger 80 - 100 timers innspilling.
    Jeg manglet også mye dynamikk den første tida, og flatsølvet er også nå (etter innspilling) mindre dynamisk enn AZ Absolute. Men langtfra udynamisk!!
    Har heller ikke helt det samme store rommet og den sorte bakgrunnen som Absolute, men spiller absolutt ikke dårlig på disse parametrene. Og IMO låter det meget organsik og naturlig.
    Tror ikke det lille tverrsnittet er noe problem for mellomtone&diskant, men bassene trenger derimot mer enn horna....
    Tror du rett og slett må gi de mere tid...........
    Så mycket tid äger jag inte ;D så 4x10kvmm solidcore koppar till var Mezzo blir sittande ett tag till... 8)
    Ehhhh, om du ikke bare spøker nå, så er dette på grensen til useriøst, spør du meg :eek:
    Men, men, da er det jo noen andre som får muligheten til gode kabler for en billig penge :)
    Mvh
     
    B

    bts

    Gjest
    olaps skrev:
    BTS skrev:
    olaps skrev:
    BTS skrev:
    Efter att ha läst om silverkablarna från K.A. Rasmussen här så skulle det testas.
    20 meter glödet finsilver på 0,5x5mm och bomullsstrumpa från Svalander
    inhandlades. 8x2 meter tillverkades för biwiring. Spänningen var stor när dessa kopplades på men skuffelsen blev större. Riktigt stor. En grynig tvådimensionell
    odynamisk återgivning helt utan kontur och nyans blev resultatet. Till vardags används sedan många år 10kvmm solidcorekoppar som referens och helt utan vetenskapliga bevis vill jag mena att 0,5x5mm är en alldeleles för liten area på ledarna. 2x5mm skulle antagligen varit bättre... :eek: Även till Mezzo... 8)
    Så om någon vill pröva finns dessa 8x2 meter och jumpers nu till salgs
    till billig penning... :)
    Hvor lenge har du spilt på disse da?
    Min erfaring er at de trenger 80 - 100 timers innspilling.
    Jeg manglet også mye dynamikk den første tida, og flatsølvet er også nå (etter innspilling) mindre dynamisk enn AZ Absolute. Men langtfra udynamisk!!
    Har heller ikke helt det samme store rommet og den sorte bakgrunnen som Absolute, men spiller absolutt ikke dårlig på disse parametrene. Og IMO låter det meget organsik og naturlig.
    Tror ikke det lille tverrsnittet er noe problem for mellomtone&diskant, men bassene trenger derimot mer enn horna....
    Tror du rett og slett må gi de mere tid...........
    Så mycket tid äger jag inte ;D så 4x10kvmm solidcore koppar till var Mezzo blir sittande ett tag till... 8)
    Ehhhh, om du ikke bare spøker nå, så er dette på grensen til useriøst, spør du meg :eek:
    Men, men, da er det jo noen andre som får muligheten til gode kabler for en billig penge :)
    Mvh
    I allra högsta grad seriös .... :)
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.604
    Antall liker
    151
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    BTS skrev:
    olaps skrev:
    BTS skrev:
    olaps skrev:
    BTS skrev:
    Efter att ha läst om silverkablarna från K.A. Rasmussen här så skulle det testas.
    20 meter glödet finsilver på 0,5x5mm och bomullsstrumpa från Svalander
    inhandlades. 8x2 meter tillverkades för biwiring. Spänningen var stor när dessa kopplades på men skuffelsen blev större. Riktigt stor. En grynig tvådimensionell
    odynamisk återgivning helt utan kontur och nyans blev resultatet. Till vardags används sedan många år 10kvmm solidcorekoppar som referens och helt utan vetenskapliga bevis vill jag mena att 0,5x5mm är en alldeleles för liten area på ledarna. 2x5mm skulle antagligen varit bättre... :eek: Även till Mezzo... 8)
    Så om någon vill pröva finns dessa 8x2 meter och jumpers nu till salgs
    till billig penning... :)
    Hvor lenge har du spilt på disse da?
    Min erfaring er at de trenger 80 - 100 timers innspilling.
    Jeg manglet også mye dynamikk den første tida, og flatsølvet er også nå (etter innspilling) mindre dynamisk enn AZ Absolute. Men langtfra udynamisk!!
    Har heller ikke helt det samme store rommet og den sorte bakgrunnen som Absolute, men spiller absolutt ikke dårlig på disse parametrene. Og IMO låter det meget organsik og naturlig.
    Tror ikke det lille tverrsnittet er noe problem for mellomtone&diskant, men bassene trenger derimot mer enn horna....
    Tror du rett og slett må gi de mere tid...........
    Så mycket tid äger jag inte ;D så 4x10kvmm solidcore koppar till var Mezzo blir sittande ett tag till... 8)
    Ehhhh, om du ikke bare spøker nå, så er dette på grensen til useriøst, spør du meg :eek:
    Men, men, da er det jo noen andre som får muligheten til gode kabler for en billig penge :)
    Mvh
    I allra högsta grad seriös .... :)
    :)
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hva gjorde du med sølvet (eller rettere sagt gjorde du ikke med sølvet) før du la de inn i strøma og lukket igjen det hele ?

    Rengjøring , pussing etc......gjorde du det ?

    Mvh Espen
     

    argh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2006
    Innlegg
    716
    Antall liker
    0
    Har en følelse at jeg kommer og være medlem av Avantgardes venner om veldig kort tid. ;)
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.917
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    argh skrev:
    Har en følelse at jeg kommer og være medlem av Avantgardes venner om veldig kort tid. ;)
    Og du er hjertelig velkommen argh, her er det så kos :)
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    velkommen i gjengen, argh.
    uno?
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.604
    Antall liker
    151
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    argh skrev:
    Har en følelse at jeg kommer og være medlem av Avantgardes venner om veldig kort tid. ;)
    Hjertelig velkommen :) Hvilken modell tror du foresten at du lander på?

    Så får det heller være at du heier på feil fotball-lag ;)
    Men gratulerer med tirsdagen!! :)

    Mvh

    PS
    Der passerte vi sannelig 1000 innlegg i vennetråden, enda et jubileum ;D
     

    argh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2006
    Innlegg
    716
    Antall liker
    0
    Er det bedre at jeg heier på RBK av de norske lagene?

    Takker fin seier det, synes de spilte bra de kampene. Synd det ikke
    har vært like underholdene kamper i PL.

    Det blir nok lillebror Uno. Skal komme i kveld. spennende ;D
    Mangler dog effekt forsterker, tror Unicon KL.A kan føre til noe støy.
    Vi får se.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.782
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    komme i kveld?
    venter du høyttalere kl. 01 på natta?
    lol.
    det kaller jeg the avantgarde spirit.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn