Venner av Avantgarde Acoustic hornhøyttalere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Mine er grønne Hsobstad.......hvor befinner du deg hen i landet , ? skulle vært utrolig gøy å få opplevet ett sånt oppsett engang ,.........Men jeg skal til Horten og TAAi morra og høre Trio/basshorn....så det kan bli ei råd der...regner med du kunne kjøpt en rimelig feit bil ny for samme beløpet , men jeg er høyst enig i dein avgjørelse,..... ;D
    Hiver likegodt ut ett bilde jeg også....flotte saker disse hønna , ....egentlig er jeg veldig enig at alle fargene jeg har sett kler på en måte horna , Blå er også meeeget vakkert (janly sin farge)......

    Uavhengig av fargen spiller det jo meget fint dette her...Mvh Espen
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    ixos_76 skrev:
    Mine er grønne Hsobstad.......hvor befinner du deg hen i landet , ? skulle vært utrolig gøy å få opplevet ett sånt oppsett engang ,.........Men jeg skal til Horten og TAAi morra og høre Trio/basshorn....så det kan bli ei råd der...regner med du kunne kjøpt en rimelig feit bil ny for samme beløpet , men jeg er høyst enig i dein avgjørelse,..... ;D
    Hiver likegodt ut ett bilde jeg også....flotte saker disse hønna , ....egentlig er jeg veldig enig at alle fargene jeg har sett kler på en måte horna , Blå er også meeeget vakkert (janly sin farge)......

    Uavhengig av fargen spiller det jo meget fint dette her...Mvh Espen
    Hei Espen

    Beklager fargemixen. Sånn kan skje når man frister seg til å skrive et innlegg etter en fin tur på byen (som igjen var etter en fin lyttekveld).

    Jeg befinner meg i Bergen. Velkommen skal du være.

    Mvh
    Helge
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    kom med messe-bilder, da, folkens!
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Skal nedover i morra , drar med kamera skal sikre meg ett bilde av oppsettet til TAA ;D
     

    prnesse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.10.2005
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    321
    Sted
    Southwest
    Torget vurderinger
    2
    Til HSobstad:

    Forsterkerne/pre er fortsatt under produksjon. De er ferdig konstruert, altså teknisk spesifikasjon/sammensetning. Komponenter er bestilt. Rammer/kasser er startet på nå som konstruksjonen er avklart. Volumkontrollen er ennå ikke avklart da det er en helt ny (og bedre) type under produksjon fra en konstruktør. Tipper det går mot jul før de er i hus..



    Er det disse du har bestilt? Har aldri før sett så mange rør på en pre før. (men så har ikke jeg sett så mye da... ;)) Meget pene saker disse her ja. Følger det med fjernkontroll? eller er det et "fy" ord..
     

    Vedlegg

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    prnesse skrev:
    Til HSobstad:
    Er det disse du har bestilt? Har aldri før sett så mange rør på en pre før. (men så har ikke jeg sett så mye da... ;)) Meget pene saker disse her ja. Følger det med fjernkontroll? eller er det et "fy" ord..
    Hei. Ja, det er Caeli 300b monoblokker som er utgangspunktet for forsterkerne. Men disse blir modifisert av konstruktøren (Fred Volz) gjennom bruk av enda bedre komponenter.

    Preampen du viser, Sira-LE, har jeg allerede. Det er denne som er bakgrunnen til min henvendelse til Emotive Audio.

    Den preampen som er bestilt finnes ikke i Emotive sitt utvalg og bygges fra grunnen av Fred Volz og da med tanke på drift på høysensitive høyttalere. Det blir få rør på denne. Den får dessuten to linjesteg med en master volumkontroll (med fjernkontroll), men hvor det ene linjesteget får en egen volumkontroll. Hensikten med sistnevnte er å kunne justere signalet til de aktive basshornene noe opp og ned, en ide jeg fikk av "Jens" her på forumet. De to linjestegene får også ulike rørbestykning for hhv basshorn (5687) og trio-ht (12B4A).

    Blir dette bra? Aner ikke. Jeg har lagt all min tillit til Fred Volz. Resultatet får vi komme tilbake til når komponentene ankommer. Håper på å ikke bli skuffa. Kunne kjøpt bra og kjente greier for prisen av dette, selv til den prisen jeg får dette for (det er ingen forhandler i Norge).

    Det er i hvertfall spennende ;)


    Vedlagt, bilde av min Emotive Sira-LE. Denne er veldig musikalsk og tester utmerket mot f.eks. Cary SLP05, men den nye preampen blir enda betydelig bedre (håper jeg).
     

    Vedlegg

    Nido

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    01.08.2008
    Innlegg
    232
    Antall liker
    7
    Noen med erfaring ved bruk av ICEpower på horna(evt kombinasjoner med rørpre)?
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    150
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    Nido skrev:
    Noen med erfaring ved bruk av ICEpower på horna(evt kombinasjoner med rørpre)?
    Nei, har ikke erfaring med denne kombinasjonen, men har en dårlig magefølelse..........men har tatt feil før!!

    Har imidlertid hørt ICEpower ved et par anledninger på andre høyttalere, begge ganger med rørpre; og den ene av disse to gangene kun som power for bassene. Og i mine ører spilte det livløst og FLATT.
    Min erfaring med horn er at de, i tillegg til å kreve støyfri elektronikk, kan være kilne nettopp på holografi (dybde). Har hatt endel forskjellige effekttrinn opp gjennom, og mener horna responderer mer på dette ifm bytte av forsterkere enn "konvensjonelle" høyttalere...........

    Mvh
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Har heller ingen erfaring med ice forsterkeri på mine Uno. Har imidlertid forsøkt et par solid state forsterkere med ok resultat. Shadow sin LC audio Millennium ble benyttet i en måneds tid, og mitt kraftwerk til nr. to anlegget (fruens anlegg) Musical Innovations MI5 tror jeg det er (en custom made 150w? sak Roar Malmin bygget for meg for en del år siden), fungerte fint de. Magien som rørene får frem spesielt imellomtone området, er det imidlertid ingen av de ss forsterkerne jeg har benyttet som har fått frem. Tror faktisk jeg heller hadde satset på kinamikk rørforsterkeri enn å ta en økonomisk løsning med ice (om det nå er økonomi som får deg til å tenke på ice?). Har med hell forsøkt; EAR 890, VTL ST85. Sikkert flere med mye bredere erfaring enn meg her, men jeg mener bestemt at Unoene ikke gjør skam på god og dyr elektronikk. Har vurdert oppgradering til Mezzo den siste tiden. Jeg har imidlertid bestemt meg for å kose meg med den fantastisk gode lyden mine Unoer tryller frem i mitt lytterom, og utsette oppgraderingen (til tross for at økonomien faktisk tillater oppgradering) en stund. Hvor lenge tør jeg ikke si så mye om. Men jeg er strålende godt fornøyd med mine Unoer som det er nå.
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Bilde fra Taa import sin stand på Messa , ag var litt bedre representert enn feks Klipsch vil jeg si... ;)

    Bilde fra standen til Taa import tatt av meg under besøket.
     

    Vedlegg

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    jeg har ikke prøvd ampene fra quicksilver, men kan generellt si at det er masse som kan funke med avantgarde.
    ikke bare 2a3 og 300b
    kommer helt an på hva slags lyd du liker.

    det viktigste er at forsterkeren har lav gain (eller gainkontroll) og lite støy/brum.
    ellers er det bare å leke seg frem med ulike rørkonstruksjoner, og til og med transistoramps for de som måtte øsnke det.
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    ixos:
    når jeg ser bildet ditt, så skjønner jeg hvorfor folk fabler om at ag var kilen på sweetspot, og at stereoperspektivet kollapset når man beveger seg ut på sidene.

    oppstillingen er nemlig helt på trynet!
    det er altfor stor avstand mellom høyttalerne.
    ideelt sett skulle de presset bassene sammen, dratt hele systemet tettere sammen, og hatt en monoblokk bak hver høyttaler.

    men messsutstilling innebærer vel å få vist frem masse elektronikk og stæsj også... derfor to rack fullt av dritt mellom bassene.

    uansett, de som påstår at ag er ego-høyttalere og at man må sitte i sweetspot, bør ta sen en bolle.
    prøv å stille to dynamiske eller elektrostatiske høyttalere opp på samme måte i samme rom, så kan skal du se hva som skjer. ;D

    hverken hjemme hos lmc og hans trio/custom bass eller hos meg med mine ag duo mezzo, så oppleves smal sweetspot og grunn lydbilde som noe problem. det bare trøkker på som ville satan og ligner på "the real thing".
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Nido skrev:
    Noen avantgardere som har kjennskap til disse http://www.quicksilveraudio.com/products/hornmono.html? Her kan en leke seg med forskjellige typer rør, eller er det bare 300B/2a3 som funker?
    Har heller ikke kjennskap til disse, men kan underskrive på at flere typer amper (og da snakker vi rør IMO) fungerer bra på høysensitive horn. Flere jeg har snakket med foretrekker faktisk å ha flere forsterkere tilgjengelig da 300b/2a3 fort kan bli litt vel varm og koselig og kanskje svakere på ytterpunktsdefinisjoner/rytmer. Da kan det av og til være fint å kunne bytte litt og høre musikken på nytt med andre egenskaper framhevet.

    Det er nok med ett par AG horn men ikke med en forsterker. Tror nok at det å søke etter den ene ultimate forsterker - som er best på alle områder - blir som å lete etter en bil som er sporty som en 911 men praktisk som en Hiace-kombi.
    ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    joaquin skrev:
    uansett, de som påstår at ag er ego-høyttalere og at man må sitte i sweetspot, bør ta sen en bolle.
    prøv å stille to dynamiske eller elektrostatiske høyttalere opp på samme måte i samme rom, så kan skal du se hva som skjer. ;D
    Bingo :)

    /jan
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    joaquin skrev:
    prøv å stille to dynamiske eller elektrostatiske høyttalere opp på samme måte i samme rom, så kan skal du se hva som skjer. ;D
    Er det andre ht enn ag horn som er dynamiske? Jeg har sovet i timen (igjen)... ::)
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hehe.
    vanlige kassehøyttalere kalles i alle fall for "dynamiske høyttalere".
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Ja det finnes det , men ikke med ag s oppløsning på dem jeg har hørt.... ;)
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    150
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    joaquin skrev:
    hehe.
    vanlige kassehøyttalere kalles i alle fall for "dynamiske høyttalere".
    Hehe, men bare i motsetning til elektrostatiske høyttalere! ;D
    Mvh
     

    bobbob

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2007
    Innlegg
    168
    Antall liker
    1
    joaquin skrev:
    men messsutstilling innebærer vel å få vist frem masse elektronikk og stæsj også... derfor to rack fullt av dritt mellom bassene.

    uansett, de som påstår at ag er ego-høyttalere og at man må sitte i sweetspot, bør ta sen en bolle.
    Ja, nesten selve definisjonen på søppel de greiene der i midten.., egentlig litt frekt å dra slik drit inn i skjønnheten her ;). Tror dog jeg skjønner hva du mener.

    Hadde de satt bass horna skulder/skulder i midt (og helst doblet eller triplet i høyden..); bort med rackene, og 211ene bak eller kanskje på innsiden nå som rack er borte og alt er smalere/mer på plass, så hadde det nok helt klart hjulpet. Men som du sier; dette er messe og mest mulig skal stilles ut. Synes virkelig Tor skal ha for orket uansett, det blir litt feil å kritisere hans innsats hvis man kjenner hans situasjon, men det kunne nok blitt bedre lyd ja. Ryktene sier vel at AG på sist messe i Munchen heller ikke gjorde det helt topp fra seg på lyd fronten, så man kan jo lure på om tyskeren styrte litt av oppsettet her. Hva vet jeg. Lyric rommet fikk i alle fall mer udelt god tilbakemelding sist år, men jeg ser jo at rom og utstyr var helt ulikt.

    Personlig vil jeg høre Mezzo i ett passende rom, men det er meg. Føler dette er greit stoppested for de som tar den 'nesten helt ut' av rom, økonomiske og andre grunner. Helt enig i at Lyric ikke har elektronikk og mest på effekt siden som er på høyde med AG potensialet, spesielt for oss rør entusiaster. Det har jeg skrevet om før, men alt i alt så må jo mannen forholde seg til agenturene han har. Å feks. gå hele veien ut på relativt smalt rør-nirvana nivå (type extreme der noen av dere er), er det garantert ikke marked for her i landet. Det er grenser for hva han alene kan sette seg inn i og levere/fullføre iht forventning. Av Cary rør effekt har jeg selv bare 300B mono blokker av erfaring med selv (nydelige blokker med silver børstet front, xlr mod etc) og de ble kjapp returnert pga støy. Ubruklig på AG og dessuten levert med skjeve 300 rør. Cary har ett kvalitets kontroll problem, det mener jeg å ha dekning for å si gjennom mange produkt, men heldigvis har Tor ryddet opp tilfredsstillende. De gir god verdi i sitt segment når man har fått lytefri enhet på plass.

    Ellers når det gjelder sweet spot så er jeg veldig enig med deg Joaquin. Jeg har lenge slitt med veldig hissig rom, spesielt under opp-pussing og lite, ingen.. møbler på plass. Dette har heldigvis blitt vesentlig bedre nå. Foruten møbler ::), så har løsningen blitt type nærfelt (ca 220-250 i trekant) for ego lytting. Kanskje ikke helt nærfelt engang, kan vi kalle det SNF? (sem). Miles/garbarek type musikk står høyt på lista og da må jeg kompansere ved å ikke vinkle/toe inn i særlig grad for at det ikke skal bli for hardt/slitsomt. Likevel så føler jeg at dette er ett godt fungerende all-round set up. Folk med god hifi interesse som er innom og blir stående i helt andre posisjoner til tider, sier at det spiller latterlig bra ca. i hele rommet, faktisk helt ute på urinalet, noe som er greit utover kvelden ???

    Det er på tide å avlive myten om at AG er ego høytalere! Helt enig. Det kommer veldig mye ann på rom/plassering/vinkling etc. Noe av AG sine styrker føler jeg er jo nettopp muligheten til å jobbe med HT og rom bla vha. crossover og volum i bassene, seff vinklinger etc. inkudert. Selv har jeg ikke plass til mer enn Nano her nå og opplever at overgang bass/mellotone er akilles hel. som de mer erfarne har meldt om før og jeg etterhvert har skjønt hva de mener med det. Ikke det at det er dårlig nå, men det er her det har blitt brukt mest tid. Godt å høre at dette blir bedre i større modeller. De Mezzoen skulle jeg likt å hørt.. jeg mener eid 8). Stor beundring for dere som har greit/valgt/tørt å ta steget utover Duo nivå.

    Og poenget var?;

    Altså; AG er ikke ego, AG er bare helt enkelt løsningen, 'topp' som i meningen øverst, lite kommer egentlig i nærheten ;D. Enig?

    Samt; 'Nærfelt' med 'bredt' sweetspot er også mulig! Hvordan gikk den egentlig; "Jeg er ikke schizofren og det er ikke jeg heller". Best i sweet spot selvfølgelig, men likevel akseptabel rundt i rommet, spesielt for 'ikke' lyd idioter ;).

    Er litt av/på rundt denne hobbyen, i alle fall her på sentralen av ulike grunner, teamer/tråder samt egen tid og lyst forklarer dette. Merker nå at jeg var i 'på' modus :). Skulle kanksje vært postet under hva har du i glasset, uten at det passer helt der heller..

    God helg alle rør og horn folk! (ikke ss ekskluderende)

    bob
     

    bobbob

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2007
    Innlegg
    168
    Antall liker
    1
    Siste kommentar i kveld;

    Selv om jeg er trekkes mot horn og lav watt amps og dens sjel/live presentasjon; så har jeg over tid stilt inn systemet mer og mer mot homogen lyd og en del mørkere i uttryket i mangel av andre ord.

    Dvs. at ting ikke stikker av og ikke så rett i trynet som jeg likte/ble fasinert av til å begynne med AG. 'Det' finner jeg som en mer og mer viktig egenskap.Mindre umiddelbar imponator, men bedre over tid. Ekstemt er fett/nytt å høre på, men jeg har foretrukket en mer avstemt lyd etter hvert. Og jeg synes ikke at det er noen motsetning her mot AGs sterotype oppfattede lyd, det må bare tunes rett.

    Ikke minst Hifi kombinert. Sleng med i sekken, ulike rom, stemning etc. så er vi i gang. Klart dette gøy! AG levrer!, det er ikke der problemet ligger. Det tar tid å lære kjenne seg selv og preferanse. Huff, dette ble sikkert dumt for AG veteraner, det jeg snakker om er vel bare problemer på veien mot å yte høytalerene retferdighet ;D.

    Feks nå så ruller Quisy J, big band bossa. Ja, dere kjenner låtene, kunne ikke vært mer happy!!!, så der har dere bagrunn for siste inspiret post!

    kos dere, og gi en alko brake for entusiasmen! Her svinger det i alle fall nå!!

    bob
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.918
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Godt du er happy bobbob, ikke vanskelig og forstå

    (hva med ett bilde her i vennetråden?)
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    bobbob:
    "to rack fullt av dritt" skal ikke taes bokstavelig! ;D
    mye fett utstyr der.
     

    bobbob

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2007
    Innlegg
    168
    Antall liker
    1
    Vermin skrev:
    Godt du er happy bobbob, ikke vanskelig og forstå

    (hva med ett bilde her i vennetråden?)
    Takk for entusiasme tilgivelse :). Mente jeg hadde postet noe før, fant det igjen. Sikkert ikke rett måte å linke på, men det er det jeg kan i dag;

    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php?topic=10838.15

    Ellers så står det ganske likt nå, men litt bredere og jeg sitter i sweet spot ca. der hvor teppe kantene møtes. Lenger ut fra bakvegg, så langt jeg kommer før jeg treffer trapp til høyre i front. Høyere crossover og mer korrekt bass volum, samt i det siste TP med rør (klart vi må ha rør!) er vel forskjellene. + Planter etc. som fyller opp.

    Neste nå er å sjekke std. transporter mot min moddede og med såkalt beste rør + Duett som jeg også har i hus. Bytte kompis er litt forrut inntatt da han mener seg å mangle det mod skal addressre, type varme/fundament (noen kaller det loudness knapp). Ikke vet jeg. Jeg vil ikke si så mye enda før jeg (og jeg håper Ellef også etter hans *XX Kreta turer) blir med. MW spiller i alle fall 'godt' rundt cary 306 som ble solgt. Sammen men ny funksjonalitet, så skal det myyye peng til at jeg bytter kilde nå. 45 Amp vil bli modifisert til å ta 2a3 også, snart, håper jeg. Hørt om fingeren? Satser på før jul.

    Kos dere rør folk! og takk for feedback.

    bob
     

    bobbob

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.01.2007
    Innlegg
    168
    Antall liker
    1
    Jo en lite kose historie da på senkvelden;

    Hadde ett par musikk glade, men ikke helt hifi tullinger, over her om dagen.

    Jeg er kylling på høy lyd tydeligvis. Litt trøkk liker jeg jo da, type opp mot drøyd 90db+ på peak, men liker meg godt under. Føler at jeg lytte bedre 'etter' da og musikerene står bedre frem hver for seg spes på jazz, i alle fall i mine øre. Jeg tror jeg forstår uttrykker trøkk etc ;), men mener meg likevel å gå litt i protection hvis det blir før høyt. Bedre anlegg og spesielt rom før det vrenger og demping spiller seff også inn.

    Uansett, her er historien;

    En kompis er fryktelig glad i blues og har våre alles norske Mulens Portland Combo som referanse, da spesielt skiva Blå Stikke. Vi prøvde det litt ut, dro litt på mer enn riktig spør du meg i bassen. Under veis skjønte vi at kompis nr.2 prøvde å komme inn, uten at vi hørte det via ringe klokken. (så det på tlf). Jeg løp så ned å åpnet og inn kom han. Når vi kom opp hadde k1 helt tatt komandoen. Da trykket det godt rundt 100 på faviritten med 'Will you ever reach the rainb. og rett etter at blåserene kommer inn. Han så litt rar ut, med volum kontroll i ene hånden å så/pekte på den andre venstre armen hevet rett frem. 'Ståpels' av en annen værden!, har ikke sett på makan. Vi andre bare observerte og var satt ut vi også, det var jo egentlig bra trøkk over det hele. Jeg fant det unødvendig å spørre om han synes det låt ok etterpå, og gjett om han har nevt det senere..

    Så, de 2 første høyvolum gutta stakk på konsert og jeg ble igjen men han som kom ble sluppet inn litt senere. Jeg kjenner han godt og vet at han er en Diana K type kar. Spilte derfor mot slutten opp med 'a case of you' fra in paris skiva. Hadde nettopp byttet rør i TP så jeg ble sittende bak han underveis., Ja, det kan nok oppfattes som en sviske, men den har likevel uendelig god tilstedeværelse. Uansett, vi satt der etter ett par B, smått i hyppnose, og så i ett stille parti så snur han seg og sier litt beskjedent; 'der fikk jeg skikkelig frysninger gitt', samtidig som han smålo lett overrasket over seg selv.

    Jeg synes dette bare så flotte historier at jeg håper det er OK å poste de. Jeg har lignende rett som det er, selv om vi klart blir mer bortskjemte etterhvert. Hva alle dere med fetere AG systemer er i stand til å få til tørr jeg bare drømme om. Det jeg beskrev lar seg i alle fall godt gjøre med 'nest' minste mann i rekka.

    Vi bortskjemte glemmer fort slikt, selv om jeg slipper en tår nå å da jeg også..:)

    Nå er Miles i gang så da må jeg bare avslutte.

    mvh
    entusiast bob
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    herlig historie, bob.
    ja, vi blir litt bortskjemt, vi som sitter på gode anlegg.
    legger liksom ikke merke til det i hverdagen.
    det er først når folk på besøk nærmest blir slått i gulvet, at vi får en aha-opplevelse: folk flest har ikke vært borti lyd av dette kaliberet før. de visste ikke en gang at det eksisterte anlegg som kunne spille sånt. ;D

    selv har jeg et system som jeg synes er dugandes, bestående av bluenote stibbert tube cd-spiller, thor audio ta-1000 preamp, audion golden dream monoblokker og avantgarde mezzo.
    en kompis som jeg ikke har hatt møtt på noen år, var innom heromdagen.
    middag uten bakgrunnsmusikk, vi hadde mye å snakke om fra gamle dager.
    under kaffe og konjakken spurte han utålmodig: "når skal du spille litt på det monsteranlegget ditt, da?"
    etter en låt: "fyyy faen, hva er det du har drevet med i alle disse åra, mann! det er faen meg ikke mulig å ha sånn lyd hjemme!"
    ;D
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    He he , jævlig bra.....

    Moro når hakeslippfaktoren er høy.....fyra igang for nabofrøkenen her i går , hu har sett hønna ved innbæringen demontert med aldri hørt de spiller , vi begynte litt rolig , men det tok helt av og Marc cohen Walkin in memphis , ble spillt på are you nuts nivå at reaksjonen kom , det ser ut til at folk skal opp i ett flysete for første gang , de sitter musestille uten å blonke engang ;D

    ag er gøy , jeg kan skjønne at til og med uno ene mine ser brutale nok ut når det kommer "utenforstående vesner" som ikke er like hekta....fellesnevnern er at alle er hekta på vei ut av døra.... ;)
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    HSobstad skrev:
    joaquin skrev:
    prøv å stille to dynamiske eller elektrostatiske høyttalere opp på samme måte i samme rom, så kan skal du se hva som skjer. ;D
    Er det andre ht enn ag horn som er dynamiske? Jeg har sovet i timen (igjen)... ::)
    Ja du har sovet i timen Hsobstad og det tungt. Tør jeg foreslå Acapella?

    Elektron
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    Elektron skrev:
    HSobstad skrev:
    joaquin skrev:
    prøv å stille to dynamiske eller elektrostatiske høyttalere opp på samme måte i samme rom, så kan skal du se hva som skjer. ;D
    Er det andre ht enn ag horn som er dynamiske? Jeg har sovet i timen (igjen)... ::)
    Ja du har sovet i timen Hsobstad og det tungt. Tør jeg foreslå Acapella?

    Elektron
    Sorry at jeg bryter innpå her......men ja, Hsobstad må ha sovet både tungt og LENGE.... ;D ;D ;)
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    Nå må vi være litt forsiktige så vi ikke bøller med Avantgardetråden. Det er for å være ærlig en av forumets mest spennende tråder for tiden. Jeg trekker meg herved forsiktig tilbake.

    Elektron
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    såså, gutter.
    ta nå med småhorna deres med ut på gården og lek, og ikke plag en hedersmann og avantgarde-eier som hsobstad.
     

    BHO

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.10.2004
    Innlegg
    3.082
    Antall liker
    296
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    2
    joaquin skrev:
    såså, gutter.
    ta nå med småhorna deres med ut på gården og lek, og ikke plag en hedersmann og avantgarde-eier som hsobstad.
    Kun ment som en "reminder".....litt fakta skader vel ikke? ;)
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    bedre med et "lite" og kjapt enn et stort og slapt ;) Hsobstad er en hedersmann det er vi enige om.

    Elektron
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    acapella kjapt?
    ahem, kremt, host, hark...
    næh, jeg skal ikke lage dette til en krangletråd.

    god natt, folkens.
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    joaquin skrev:
    acapella kjapt?
    ahem, kremt, host, hark...
    næh, jeg skal ikke lage dette til en krangletråd.

    god natt, folkens.
    Fy skamme seg ;D Vi snakker ikke om småsakene på Hortenmessa. God natt til deg også, vi stopper her.

    Elektron
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    Elektron skrev:
    joaquin skrev:
    acapella kjapt?
    ahem, kremt, host, hark...
    næh, jeg skal ikke lage dette til en krangletråd.

    god natt, folkens.
    Fy skamme seg ;D Vi snakker ikke om småsakene på Hortenmessa. God natt til deg også, vi stopper her.

    Elektron
    hehe, no offence.
    skal forresten høre high violon hos en kompis av en kompis i nederland i november, gleder meg til det.
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.897
    Antall liker
    13.154
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    alt mindre enn Trio kan dere gi til unga som 17mai horn! ;D
    mvh
    Leif
     

    BangBang

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    7.301
    Antall liker
    4.908
    Sted
    Okka by
    Torget vurderinger
    7
    JanR skrev:
    LMC skrev:
    alt mindre enn Trio kan dere gi til unga som 17mai horn! ;D
    mvh
    Leif
    Sier jeg også men ingen som hører 8)

    /jan
    Har også nevnt det ved flere anledninger... Men men... Man kan ikke være enige i alt! ;D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn