Venner av Avantgarde Acoustic hornhøyttalere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    gut_man skrev:
    Takker for gode råd så langt. Ikke meningen å skape splid i Avantgarde leiren ;) Jeg har vel egentlig bestemt meg nå. Jeg går for Uno (og har vel praktisk talt kjøpt dem i dag) og prøver med både et og to effekttrinn på dem. Da får jeg gjort meg mine egne erfaringer og kan endatil påta meg å rapportere om hva vi erfarer hos meg med henholdsvis 80 og 160 klasse A triode watt :D. Det vi hørte hos Vermin med ett effekttrinn var en noe varmere klang enn med VTL'en hans sine 30 triode watt, en fyldigere mellombass og i mine ører en thightere, bedre integrert og bedre kontrollert bass. Vermin mente at mellomtonen mistet litt atakk og ble litt mindre in your face med EAR forsterkeren min tilkoblet. Ble litt mer laidback (har vi hørt det før Vermin ;D?) Jeg likte lyden bedre med EAR og syntes mellomtonen ble enda mer homogen og naturlig, men er kanskje preget av min facinasjon av EAR lyden. Vermins meninger er nok preget av at han har tweaket sitt anlegg til sine preferanser over lang tid.. Hva som er best? Si det... Poenget her er at det jeg har erfart tidligere med to EAR 890 effekttrinn, er en fantastisk autoritet og kontroll over musikken. Bedre oppløsning all over, mer dynamikk og dynamisk kontrast i både mellomtone, mellombass og bass og bedre separasjon i lydbildet. Dette blir det veldig spennende å se om også skjer med to effekttrinn på lettdrevne horn høyttalere. Hvis det viser seg å være en flopp, ja da havner nok et av mine effekttrinn også på bruktbørsen :)

    Gratulerer og velkommen i "leiren".


    Mvh Helge
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    150
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    joaquin skrev:
    gratulerer, gutman.
    uno er knallhøyttalere, som de aller fleste ag-modeller.
    du har mye kos foran deg!
    Og noe av det morsomme å vite når det gjelder disse høyttalerne (barserer meg her kun på egne erfaringer med Duo........), er at de synes å aldri være begrensende mht lydkvalitet, uansett hvor god elektronikk/kabler/rør etc man plasserer i kjeden foran. De har mao et stort potensiale, det gjelder "bare" å jobbe med de andre komponentene og matching av disse (og evt rommet).

    Apropos det siste: Vet ikke hva slags erfaringer dere andre har mht disse høyttalerne og krav til plassering og egenskapene til rommet. Har selv ikke gjort mye mht plassering, tror de står innefor 20 cm ift hvor jeg plassert de første gang! Har dratt de litt bakover, og vinklet de litt mindre enn opprinnelig.

    Rommet har jeg gjort minimalt med, har et stort "korthåret" teppe på ca 2 ggr 3 m mellom høyttalerne og lytteposisjon. Har en del vindusflater som jeg har testet effekten av ved å henge opp tepper foran, men forskjellene var knapt hørbare. Etter min mening er disse høyttalerne mindre kresne på rommet enn vanlige dynamiske høyttalere. Antar det skyldes hornenes spredningskarakteristikk (mye "direktelyd" gir lite refleksjoner), og trykk-kammersubber er jo også langt mindre følsomme for avstand til vegger enn bassrefleksløsninger.

    Mvh
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    du har helt rett, olaps.
    dette er også mine inntrykk vedr. ag og romintegrering.

    som jeg skrev i en annen tråd:
    "sfæriske horn og lukkede basskasser gjør ag til noe av det enkleste man kan integrere i nær sagt ethvert rom.
    så lenge rommet er minst 15kvm stort og lytteposisjon er +/- 3m unna, så er du home and safe."
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    150
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    joaquin skrev:
    du har helt rett, olaps.
    dette er også mine inntrykk vedr. ag og romintegrering.

    som jeg skrev i en annen tråd:
    "sfæriske horn og lukkede basskasser gjør ag til noe av det enkleste man kan integrere i nær sagt ethvert rom.
    så lenge rommet er minst 15kvm stort og lytteposisjon er +/- 3m unna, så er du home and safe."
    Jepp ;D
    Jeg har et rom på ca 3.4 ggr 5.4 m, dvs ca 18 kvm. Skulle gjerne hatt en meter mer bredde, det ytre bakre hjørnet på basskassene er neppe mer enn ca 20 cm fra veggene(!), men dette funker likevel svært bra.
    "Reddes" dessuten av å ha en åpning i ene langveggen på ca 2 m ut mot hovedstua (på ca 30 kvm), mao "mye luft". Denne usymmetrien gjør heller ikke noe merkbart med lyden, bortsett fra at det i det ene hjørnet av den kortveggen hvor lytteposisjonen er, oppstår noen merkelige refleksjoner/faseforstyrrelser. Men der sitter ingen om vi ikke er minst fire i bredden :)

    Mvh

    PS
    Men joaquin, +- 3m.........du sitter vel ikke 3 m BAK høyttalerne dine ;D :eek: ;)
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    hehe, DET har jeg ennå ikke prøvd...
     

    gut_man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2004
    Innlegg
    5.449
    Antall liker
    3.163
    Torget vurderinger
    6
    Da er Uno på plass, og jeg har lekt litt med justeringer. Har endt opp med delefrekvens på 200Hz en hel del høyere enn Vermins foretrukne 140Hz innstilling. Dette ble rett og slett litt anstrengt hos meg. Volumet på suben er satt til rett rundt kl 11. Regner med at det blir mye justering og fintuning i tiden som kommer. Det jeg var mest nervøs for; match med øvrig utstyr og støy/brum, er intet problem. Det er så tyst så tyst :) Og elektronikken min spiller nydelig på Unoene. 160 W er kanskje ikke nødvendig, men du verden så bra det spiller :) Skal prøve meg med et effekttrinn etterhvert, men kan ikke si at det frister nevneverdig når det klaffer så bra som dette. Jeg er definitivt en venn nå, og er redd at jeg kommer til å forbli det i mange år fremover! Nå er det bare å lene seg tilbake og invitere kjære artister inn i lytterommet, for en slik tilstedeværelse har jeg knapt hørt maken til :) Patricia barber står midt på gulvet her, med akkurat nok brystklang til at det høres helt riktig ut. Dette var gøy!
     

    KnB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    1.517
    Antall liker
    108
    Torget vurderinger
    2
    Gratulerer med supre høyttalere :)
     

    kwil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.09.2003
    Innlegg
    2.272
    Antall liker
    905
    joaquin skrev:
    hehe, DET har jeg ennå ikke prøvd...
    Hos deg er jo ikke det noe problem (men vent på finværet, du vil i tilfelle sitte godt der ute med sola i sørveggen)!

    mvh.
     

    argh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2006
    Innlegg
    716
    Antall liker
    0
    Har kikket litt på Nano, har ikke så mye bredde i stereokroken at jeg helt
    greier og se for meg større modeller. Noen som våger seg på en sammenligning av Nano mot Duo og Uno?.

    Hvordan er plassering nærme sidevegg og ikke alt for mye rom mellom høytalerene (2m).

    Mvh,
    Terje
     

    KapteinUfattelig

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    501
    Antall liker
    146
    Torget vurderinger
    4
    olaps skrev:
    Jepp ;D
    Jeg har et rom på ca 3.4 ggr 5.4 m, dvs ca 18 kvm. Skulle gjerne hatt en meter mer bredde, det ytre bakre hjørnet på basskassene er neppe mer enn ca 20 cm fra veggene(!), men dette funker likevel svært bra.
    Mitt rom er også 18 kvm men noe mindre avlangt enn ditt. DUOene mine står også ca. 20 cm fra bakvegg, hvilket betyr at fronten står ca 80 cm fra og det funker helt fint for meg; får akkurat plass til 92" storskjem mellom dem :) Ikke så voldsomt langt til sideveggene heller, kanskje 70 cm fra hornets senter. Har prøvd ulik vinkling og må si at det gir absolutt mindre effekt enn å endre vinkling tilsvarende med tradisjonelle høyttalere, så jeg er enig med dere som mener at de er lettere å integrere med rommet. Nå er de vinklet så aksene møtes et lite stykke bak meg.

    Skal du fortsette å være Avantgarde-venn, joaquin? :) (har ikke lest gjennom træff-tråden etter mitt siste innlegg der)

    Kaptein Ufattelig
     
    M

    MPT

    Gjest
    gut_man skrev:
    Da er Uno på plass, og jeg har lekt litt med justeringer. Har endt opp med delefrekvens på 200Hz en hel del høyere enn Vermins foretrukne 140Hz innstilling. Dette ble rett og slett litt anstrengt hos meg. Volumet på suben er satt til rett rundt kl 11. Regner med at det blir mye justering og fintuning i tiden som kommer. Det jeg var mest nervøs for; match med øvrig utstyr og støy/brum, er intet problem. Det er så tyst så tyst :) Og elektronikken min spiller nydelig på Unoene. 160 W er kanskje ikke nødvendig, men du verden så bra det spiller :) Skal prøve meg med et effekttrinn etterhvert, men kan ikke si at det frister nevneverdig når det klaffer så bra som dette. Jeg er definitivt en venn nå, og er redd at jeg kommer til å forbli det i mange år fremover! Nå er det bare å lene seg tilbake og invitere kjære artister inn i lytterommet, for en slik tilstedeværelse har jeg knapt hørt maken til :) Patricia barber står midt på gulvet her, med akkurat nok brystklang til at det høres helt riktig ut. Dette var gøy!
    Hei.
    Kommer det noen bilder snart da? :)
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    velkommen i klubben.

    som en nybakt avantgarde-eier sa i hornlaug-tråden:
    "jeg skjønner ikke hvorfor ikke alle bruker horn?" ;D
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    kwil skrev:
    joaquin skrev:
    hehe, DET har jeg ennå ikke prøvd...
    Hos deg er jo ikke det noe problem (men vent på finværet, du vil i tilfelle sitte godt der ute med sola i sørveggen)!

    mvh.
    hehe, jeg pleier å guffe opp volumet når jeg står ute i hagen og griller, og en gang spurte naboen om jeg har live musikk i stua. ;D
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    KapteinUfattelig skrev:
    Skal du fortsette å være Avantgarde-venn, joaquin? :) (har ikke lest gjennom træff-tråden etter mitt siste innlegg der)

    Kaptein Ufattelig
    JA!
    kanskje jeg til og med tar steget opp fra "venn" til "bestevenn". ;)
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    gut_man skrev:
    joaquin skrev:
    HSobstad skrev:
    joaquin skrev:
    JA!
    kanskje jeg til og med tar steget opp fra "venn" til "bestevenn". ;)

    Trio ?

    nei, jeg sikler på mezzo.
    har hverken rom eller penger til trio. :)
    Skal se om jeg ikke kan bidra med å få deg litt nærmere den drømmen i morgen ;D
    ja, håper da det.
    det blir det første steget opp en lang og bratt stige. :eek: ;D
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    skutelos skrev:
    Takk igjen bobbob. Må innrømme at jeg ikke trodde det var mange med ett såpass kostbart høytalersett selv. Er tydeligvis mange som brenner for hifi og prioriterer deretter. Må vel også være enn god attest på trioene ;D
    Hei Skutelos

    Er du på sellern?
     

    skutelos

    Medlem
    Ble medlem
    05.04.2007
    Innlegg
    32
    Antall liker
    0
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Hei
    Ja jeg må vel selge ett av settene. Har ikke fått noe særlig respons på 20T, så da prøver jeg å legge ut trioene. Om enn noe motvillig. :-[
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    150
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    skutelos skrev:
    Hei
    Ja jeg må vel selge ett av settene. Har ikke fått noe særlig respons på 20T, så da prøver jeg å legge ut trioene. Om enn noe motvillig. :-[
    Uff da!
    Nei dét kan ikke føles særlig godt.............. :( :(
     

    HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    bambadoo skrev:
    Huff - hadde jeg bare hatt penger og plass.......
    Løp og lån penger.
    Meeget sjelden vare både i Europa og særlig i Norge.

    Selger skutelos kommer nok til å angre seg med tiden. Men det fine er at de fortsatt produseres og dermed kan kjøpes nye ;)
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    150
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    Stille her for tiden.......
    Er det for varmt for dere? (ref en annen "forferdelig" tråd her inne..........) ;) Vi trenger jo stort sett ikke mange tidels watt for åspille på Avantgardene våre ;D
    Ingen med noe nytt på gang?
    Mvh
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.918
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    olaps skrev:
    Stille her for tiden.......
    Er det for varmt for dere? (ref en annen "forferdelig" tråd her inne..........) ;) Vi trenger jo stort sett ikke mange tidels watt for åspille på Avantgardene våre ;D
    Ingen med noe nytt på gang?
    Mvh
    Noe nytt ja? jeg har solgt Unoene ;D ;D ;D
     

    mteinum

    Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Innlegg
    10.119
    Antall liker
    3.889
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Vermin skrev:
    Noe nytt ja? jeg har solgt Unoene ;D ;D ;D
    [fisketur]
    Sier du det.... tenker du å holde deg til samme merke?
    [/fisketur]
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    150
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    mteinum skrev:
    Vermin skrev:
    Noe nytt ja? jeg har solgt Unoene ;D ;D ;D
    [fisketur]
    Sier du det.... tenker du å holde deg til samme merke?
    [/fisketur]
    Vermin skrev:
    Forundrer ikke meg heller, jeg er av fjorårets nyervede disipler og jeg ser ingen hensikt med og snu og gå tilbake til (vanlige (u)dynamiske høytalere ;)
    Såklart det blir Avantgarde ;D 8)
    Men hvor langt opp klatrer du? ;) 8)
    Skutelos sine kanskje?? :D
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    150
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    Finn Schjøll skrev:
    velkommen i klubben.

    som en nybakt avantgarde-eier sa i hornlaug-tråden:
    "jeg skjønner ikke hvorfor ikke alle bruker horn?" ;D
    Er det sommeren som har gjort deg så blomsterglad joaquin?? ;) ;D
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.918
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    olaps skrev:
    mteinum skrev:
    Vermin skrev:
    Noe nytt ja? jeg har solgt Unoene ;D ;D ;D
    [fisketur]
    Sier du det.... tenker du å holde deg til samme merke?
    [/fisketur]
    Vermin skrev:
    Forundrer ikke meg heller, jeg er av fjorårets nyervede disipler og jeg ser ingen hensikt med og snu og gå tilbake til (vanlige (u)dynamiske høytalere ;)
    Såklart det blir Avantgarde ;D 8)
    Men hvor langt opp klatrer du? ;) 8)
    Skutelos sine kanskje?? :D
    Selvsagt Olaps, har man først fått blitt kjent med Avantgarde høytalere så nytter det ikke med noe annet. Så jeg hiver meg ikke lenger enn du allerede er. Finn Shjølls blomstrende hønn var jeg snill og ta billig av han så han kunne slepe inn Mezzo i gartneriet.
    Jeg er veldig spent på hva jeg oppfatter som forskjeller/forbedringer mellom Uno og Duo
     

    skutelos

    Medlem
    Ble medlem
    05.04.2007
    Innlegg
    32
    Antall liker
    0
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Hei, vil bare nevne at jeg sannsyligvis har kjøper på mine 20T. Så da forblir sannsyligvis trioene fremdeles hos meg. Ville bare nevne det siden jeg så navnet mitt og trioene nevnt over. Mvh Lars
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    150
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    skutelos skrev:
    Hei, vil bare nevne at jeg sannsyligvis har kjøper på mine 20T. Så da forblir sannsyligvis trioene fremdeles hos meg. Ville bare nevne det siden jeg så navnet mitt og trioene nevnt over. Mvh Lars
    Det var da enda godt å høre :)
    Ikke noe vondt sagt om dine 20T, har aldri hørt de, men de skal sannelig spille godt for å overgå Trio ;D
     

    olaps

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.601
    Antall liker
    150
    Sted
    Kongsberg
    Torget vurderinger
    4
    Finn Schjøll skrev:
    olaps skrev:
    Finn Schjøll skrev:
    velkommen i klubben.

    som en nybakt avantgarde-eier sa i hornlaug-tråden:
    "jeg skjønner ikke hvorfor ikke alle bruker horn?" ;D
    Er det sommeren som har gjort deg så blomsterglad joaquin?? ;) ;D
    grunnen til at jeg måtte skifte nick kan du lese om her:

    http://www.hifisentralen.no/forum/index.php/topic,20786.120.html

    :-[ :'( :mad: ;D
    Takk, da er jeg oppdatert :)
    Du melder deg vel på "Skal vi danse" også da ;) Tenk å kunne øve til et par glitrende Mezzo'er. ;D
    Og GRATULERER hjerteligst med de nye :) :)
     

    skutelos

    Medlem
    Ble medlem
    05.04.2007
    Innlegg
    32
    Antall liker
    0
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    20T er utrolig bra de, om enn på en helt annen måte. Kan være enig i at trioene er en mere allsidig høytaler. Ankepunketet med 20T er den "smale sweetspot". Men men Trioene blir i huset de en stund til. ;D. Ser det er noen som sverger til mezzo, er de sammenlignbare med Trio? De er jo også litt mere stuevennlige... ::)
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.918
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    skutelos skrev:
    20T er utrolig bra de, om enn på en helt annen måte. Kan være enig i at trioene er en mere allsidig høytaler. Ankepunketet med 20T er den "smale sweetspot". Men men Trioene blir i huset de en stund til. ;D. Ser det er noen som sverger til mezzo, er de sammenlignbare med Trio? De er jo også litt mere stuevennlige... ::)
    Godt og høre skutelos, Bare vent og se, når du har gjort ørene vandt med disse magiske hornene er det ingen vei tilbake. :)
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    olaps:
    mange takk.

    skutelos:
    jeg begynner etterhvert å kjenne trio ganske godt, mens mezzo har jeg bare hatt noen korte seanser med. det lille jeg hørte av mezzo var imidlertid nok til å overtale meg til å splatte ut en urimelig mengde med kontanter for å få disse hjem. ;)

    forøvrig er jeg ganske sikker på at trio (og da særlig med de nye omega-elementene) har større makspotensiale enn mezzo.
    men for å få trio til å spille bedre enn mezzo, må du nok både ha et godt lytterom på 30kvm eller mer, og samtidig nok cash til å dra med deg et par hornsuber, f.eks. et par av de korte ag-hornsubene, og gjerne et par av de store også... ;D

    eller du kan bygge et custom bass-system ala lmc.
    dette krever imidlertid både vilje og evner til å "ta'n helt ut", ikke nødvendigvis bare på høyttalersiden, men også når det gjelder elektronikk.
    lyden hos lmc er by far det råeste jeg har hørt noensinne, det være seg privat eller på messe.

    jeg skal bruke høyttalerne i dagligstuen, som er på 35kvm.
    mtp stueinteriøret og av hensyn til resten av familien, så kommer jeg nok ikke til å slepe trio inn i den leiligheten vi har nå. jeg har ikke råd til en skikkelig enebolig i de områdene av oslo jeg liker å bo i.
    mezzo blir derfor endestasjonen for min del, inntil jeg blir gammel og eventuelt flytter ut av oslo og til enebolig på landet et eller annet sted.

    bottom of the line: hvis du har plass til trioene, så har du allerede et av de feteste høyttalersystemene som finnes, imho. men du må nok beregne litt tid og penger på å komme helt i mål, spør gjerne garvede sentrale-medlemer som "lmc" og "jens" om råd og tips.
     

    skutelos

    Medlem
    Ble medlem
    05.04.2007
    Innlegg
    32
    Antall liker
    0
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    1
    Finn, Skjønner at det er mange som sverger til horna ja. Jeg har jo fire subber så det blir vel å prøve å leve med dem, såfremt jeg ikke går for mezzo. men det må bli senere evt. Er hornsubbene veldig mye bedre enn tradisjonelle subber? Tenker først og fremst på å kanskje investere i en AR ref 3 pre amp. Noen som har prøvd den kombinasjonen? Min AR LS 15 framstår som ett godt alt til trioene i mitt oppsett i hvertfall. Har stor tro på at REF 3 vil låte bra i de fleste anlegg. Har forsåvidt stor stue(45kvm), men må godsnakke med samboer for optimalt oppsett og plassering. Derfor den gryende interesse for Mezzo. Skal ta en titt på hva dine anbefalte medlemmer har av utstyr. Som du sier, mange gode tips å få her i forumet :)
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.110
    Antall liker
    2.594
    Torget vurderinger
    16
    Finn Schjøll skrev:
    lyden hos lmc er by far det råeste jeg har hørt noensinne, det være seg privat eller på messe.
    Helt enig, vinyl spillt av på horna og ikke minst custom-subbene til LMC var intet mindre enn enormt.

    mezzo blir derfor endestasjonen for min del, inntil jeg blir gammel og eventuelt flytter ut av oslo og til enebolig på landet et eller annet sted.
    'Famous last words' :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn