Venner av Avantgarde Acoustic hornhøyttalere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HSobstad

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    735
    Antall liker
    140
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Jeg har gode erfaringer med VTL ST85 og Audiopax Stereo88 . Begge kan fåes til enn rimelig penge om de dukker opp på brukten . Tror spesielt VTL`en ville passa ditt bruk,
    Kan bekrefte at Audiopax Stereo 88 er glimrende til Duo/Trio. Har selv en slik, muligens en av få som har vært i omløp på Sentralen. Angret etter jeg solgte den, men den defacto samme forsterkeren fant veien tilbake igjen, da sammen med en glimrende ektefelle i Audiopax Model 5 pre. De går ikke ut igjen... :)
     

    stingrayV

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2011
    Innlegg
    480
    Antall liker
    245
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    4
    Jeg får prøve å legge ut en gang til. :)
    Jeg ser ikke bildene selv. Mener de var der til å begynne med...
     

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.505
    Antall liker
    2.944
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Helt enig!

    Den nye designen til Avantgarde er noe av det smarteste de har funnet på etter min mening.
    Pen farge forresten
    Disse bildene fra stingrayV yter ikke høyttalerne rettferdighet. Jeg har vært på loftet hos ham, sett og hørt. De er rett og slett så nydelige at jeg nesten kunne konvertert...
    Ikke låter de høinn heller, slik jeg har hørt det i et par andre hornoppsett.
    Nydelig farge på treverk - skulle bare hatt et par monoblokker med samme treverk og varmt lys.....
     

    stingrayV

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2011
    Innlegg
    480
    Antall liker
    245
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    4
    Hehe,
    Jo, når jeg blir kvitt noe utstyr så kan det hende jeg bukker under for presset emotikon. ;)
    Takk for gode ord, de er vakre.

    Nå blei sveiseapparatet bytta i en lm Audio 219ia, som "aldri" kommer. Tre uker er kjempelenge når en venter på hifibokser!
    Dagene er veldig lange nå som de Franske blokkene er bytta i en transfiguration pickup som ikke har arm å stå i, og karan er sendt vekk for å tjenestegjøre som sub-amp.

    Konsekvensen er at jeg spiller på music angel 845. Det yter ikke resten av kjeden rettferd...
    Gleden blir desto større når neste boks kommer seg i hus, og en får begynne å spille musikk på riktig igjen. :)

    Apropos musikk. Har dratt i hus siste skiva til Tomahawk "Oddfellows". Mike Patton ftw!!

    stingrayV

    Helt enig!

    Den nye designen til Avantgarde er noe av det smarteste de har funnet på etter min mening.
    Pen farge forresten
    Disse bildene fra stingrayV yter ikke høyttalerne rettferdighet. Jeg har vært på loftet hos ham, sett og hørt. De er rett og slett så nydelige at jeg nesten kunne konvertert...
    Ikke låter de høinn heller, slik jeg har hørt det i et par andre hornoppsett.
    Nydelig farge på treverk - skulle bare hatt et par monoblokker med samme treverk og varmt lys.....
     

    guerilla

    Medlem
    Ble medlem
    17.09.2010
    Innlegg
    31
    Antall liker
    10
    Torget vurderinger
    2
    Hei,

    Har et problem med mine Avantgarde Uno Nano høytalere. Plutselig så er det ikke lenger lyd fra basselemente i høyre høytaler. Strøm får den (har sjekket kabler etc). Sikringer i forsterken har heller ikke slått ut. Hva kan være gale? Nå er alle råd gode.
     

    roger

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.03.2002
    Innlegg
    1.578
    Antall liker
    471
    Sted
    Nøtterøy
    Hei,

    Har et problem med mine Avantgarde Uno Nano høytalere. Plutselig så er det ikke lenger lyd fra basselemente i høyre høytaler. Strøm får den (har sjekket kabler etc). Sikringer i forsterken har heller ikke slått ut. Hva kan være gale? Nå er alle råd gode.
    Har du sjekket kablingen, at de får signal?
    R
     

    slartibartfast

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    3.810
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7

    stingrayV

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2011
    Innlegg
    480
    Antall liker
    245
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    4
    Duo i den formen har eksistert ganske lenge uten nevneverdige endringer på det synlige med det lille jeg veit, så det er kanskje vanskelig å aldersbestemme ut fra bilder alene. En pm til eier så får du sikkert vite alt om alder og type. :) De er av første generasjon, men den var lang...
    De første jeg horna jeg hørte var av denne typen (eller var det uno?) nede på Lyric HiFi for rundt seks år siden. De låt fett som juling !

    vet han ikke alder har jo han muligheten å gi deg serienr, så sjekker de det på AG for deg kjapt.
     

    slartibartfast

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    2.975
    Antall liker
    3.810
    Sted
    Aukra
    Torget vurderinger
    7
    Er der noen som bruker romkorreksjon på basselementene? Fex. Velodyne sms-1?
    Har gode erfaringer med sms-1, spesiell i de bass-vanskelige rommene jeg har hatt så langt...
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.918
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Bruker Copland på mine bondebasser, brukte den også på linjeinngangen på Duo bassene. Ett strålende produkt som gjør underverker nøyaktig der den MÅ, og ingen andre plasser :)
     

    QWERT

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2012
    Innlegg
    323
    Antall liker
    136
    Torget vurderinger
    0
    Så og hørte på de nye Avantgarde pc høyttalerne i helgen. Jeg husker ikke modell navn.
    29.jpg
     

    QWERT

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.04.2012
    Innlegg
    323
    Antall liker
    136
    Torget vurderinger
    0
    Nei, de låt ikke noe bra. Gamle Duo låter bedre.
     

    stingrayV

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2011
    Innlegg
    480
    Antall liker
    245
    Sted
    Skodje
    Torget vurderinger
    4
    Dette spørsmålet har sikkert blitt både stilt og besvart før, men jeg tar det igjen.
    Hvem produserer elementene til AG?
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.958
    Antall liker
    13.283
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    var flere forskjellige til Trio før Omega serien
    midbass var 8"Beyma
    mellomtone var Community M200
    diskant var Beyma uten bakkammer
    sikkert innkjøpte elementer ennå
    mulig inhouse modifiserte
    mvh
    Leif
     

    BurntIsland

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.02.2006
    Innlegg
    8.335
    Antall liker
    10.920
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    2
    Anmeldt i siste nr av Lyd og Bilde og.. stort sett positiv vurdering, men et snev av "hornlyd", mener jeg det stod.
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    2.910
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Noen av Avantgardistene som har forsøkt seg på å bytte internkabling i horna?
    Kunne flatsølv vært en ide?
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.384
    Antall liker
    102.346
    Torget vurderinger
    23
    Har du sjekket hva som sitter der originalt? Sølv internkabling var en opsjon, og mange ble bestilt med dette.
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    2.910
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Skjønner. Kikket såvidt inni basshorna, når jeg endret jording, men jeg har nok ikke sett godt nok.
    Synes ikke det lignet på sølv ved første øyekast. Får ta på brillene neste gang.
     

    Sluket

    Sivilaudiofil og Master Baiter
    Ble medlem
    11.08.2006
    Innlegg
    55.384
    Antall liker
    102.346
    Torget vurderinger
    23
    Sølvkablingen pleide å være med blå litt feit isolasjon, mulig dette avviker selvsagt. Tynne var de au....
     

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    2.910
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Ok, takk.
    Mener mine var hvit/blank isolasjon, minnet om jumperne de brukte mellom horna, og der har det vært ymse kvalitet på de horna jeg har hatt.
    Får åpne et horn i helga...
     

    sims

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.09.2006
    Innlegg
    195
    Antall liker
    128
    Sted
    Trondheim
    Har den lille Sugden a21a series2 på lån til mine Duo. Har tidligere prøvd Accuphase E550 klA uten at jeg synes den var en topp match. Den lille Sugden derimot spiller knallbra på Duo. Har litt lyst på en transistor forsterker av praktiske grunner,så derfor fristet det å prøve Sugden. Den yter 23w i kl.A . En positiv ting med den i anlegget er at relativt dårlige innspillinger låter greit uten at lyden blir tynn og skarp. Tungrock spiller den som ei kule. Et minus er at det "durer" litt mer i mellomtonehornet enn jeg liker(der er min Cary sli80 helt tyst). Noen som har tips om transistorforsterkere som ikke har for "skarp og frempå "lyd ,kom gjerne med forslag.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn