Velkommen inn i min stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • argh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2006
    Innlegg
    716
    Antall liker
    0
    BHO skrev:
    argh skrev:
    Takk Ssm

    Joda du har helt rett jeg er på jakt etter rør effekt, må tilstå at jeg har ikke
    mye peiling på dette så det er fint dere stiller opp med aktuelle kandidater.

    Dobble 300b vil jeg helst ikke ha pga rør utgiftene.

    Har tenkt på noen da
    Leben cs-200p
    http://nordic-sound.com/index.php?option=com_content&view=article&id=71&Itemid=93

    Audion mk2 300b stereo silver knight
    http://www.audion.co.uk/html/body_amplifiers.html#SilverNight

    Audio note conqueror
    http://www.audionote.co.uk/products/amps_power/conqueror_01.shtml

    Cayin 9084d?, tror det er de de heter

    Drømmen er
    Air Tight 211 eller BP

    Seriøst.... :)
    Bruk heller noe tid, og realiser drømmen. ;)
    Temmelig dyre drømmer ;-p
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    det er lov å drømme.......bp er kremsaker , du vet vel at det ligger amper for salg på . www.borderpatrol.net

    eller på www.hifisg.com

    ellers tror jeg kanskje du får låne deg en amp av stereolab om du ringer å spør (audion,..) tror disse er veldig bra til ederuelige priser.

    jeg kan gå god for caryblokkene som spillte med fylde og trøkk og leverer 15watt med ett 300b rør(ikke spør hvordan)

    eiern ønsker seg 25k for disse , de er helt som nye uten en eneste liten ripe !

    signature edition , og balansert drift i tillegg til vanlig rca....dette er skjeldent,

    kan leveres på dør i treeske spesiellt til deg om ønskelig.

    de er tilnærmet tyste ¨, en svak brum kan høres inntil høyttalerne når de er kalde , men det avtar når de blir varme , ikke la deg lure av størrelsen de er blytunge , frontene er sølv...og chassiset blått.

    mulig det er littegrann å gå på på prisen , si fra om intersse , jeg garanterer driftstiden på disse , når jeg kjørte de i gang første gangen , og rørene ikke var innspillte , de har spillt snaue 300 timer , og det sitter originale caryrør(shuguang) i disse , det blir som å kjøpe nye blokker , men du sparer den værste innspillingstiden.

    Nyprisen er på over 50k , for denne versjonen , 25k eller bud er prisen , de skal legges ut på børsen om en stund tipper jeg( men kan selvsagt kjøpes omgående) hadde det ikke vært for at jeg hadde bestillt meg an amp når jeg testa disse , hadde jeg kjøpt de selv.

    Mvh Espen
     

    Horny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Innlegg
    1.000
    Antall liker
    1.319
    Torget vurderinger
    5
    Gratulerer med Uno, godt at det ordnet seg til slutt! Hvordan funker det med forsterkerne du allerede har?

    MVH Tormod
     

    argh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2006
    Innlegg
    716
    Antall liker
    0
    Horny skrev:
    Gratulerer med Uno, godt at det ordnet seg til slutt! Hvordan funker det med forsterkerne du allerede har?

    MVH Tormod
    Tja Tormod, jeg vet ikke hel hva jeg skal si.
    Det er noe brom, syns jeg hører potensialet til noe stort.
    Det mangler litt på og frigjøre seg helt.
    Det er det jeg sliter litt med, hva kan forventes av dette oppsettet, hva er potensialet?
    Hva må gjøres for og få potensialet?

    Vanskelige spørsmål og det finnes ingen fasit, bare forskjellige tolkninger hmmmmm

    Hvordan høres det ut?, jeg vet ikke jeg har for lite erfaring ;D
     

    Horny

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.04.2004
    Innlegg
    1.000
    Antall liker
    1.319
    Torget vurderinger
    5
    Det fine med Uno er at du kan oppgradere trinnvis, prøve ut forskjellige retninger for å finne akkurat den lyden du ønsker. Så lenge du klarer å unngå støyproblemer er det mange forsterkerkombinasjoner som vil gi deg stort utbytte - både dyre og rimelige. Lykke til!
     

    argh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2006
    Innlegg
    716
    Antall liker
    0
    Hei.

    Jeg hadde virkelig håpt at det kommer inn noen gode forslag til rør effekt.

    Joda jeg har sett dine forslag Ssm.

    Mvh
    Terje
     

    JanOlav

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.12.2005
    Innlegg
    7.412
    Antall liker
    1.114
    Sted
    Sandefjord
    Torget vurderinger
    14
    argh skrev:
    Hei.

    Jeg hadde virkelig håpt at det kommer inn noen gode forslag til rør effekt.

    Joda jeg har sett dine forslag Ssm.

    Mvh
    Terje
    Kanskje det vil være lurt å stille spørsmålet i AG tråden, AG er noen følsomme høyttalere, må velge effekttrinn med omhu. :)
     

    argh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2006
    Innlegg
    716
    Antall liker
    0
    Kom til og tenke på at Suprateken har 3 innstillinger for gain ved 6SN7 røren, bikket bryteren til low noe som ikke hørtes bra ut på helicon. Her derimot synes jeg det gjorde seg godt. Jeg er veldig glad i denne forforsterkeren utrolig flexibel.

    Så i løpet av de siste dagene har jeg flyttet de litt framover, startet på ca 25 cm fra subkassen til bakveggen. Synes lyden var litt ullen da, i løpet av et par dager har de kommet fram til 38 cm og nå synes jeg det har åpnet seg godt.

    Har sittet og kost meg med ei Krall skive nå, synes det begynner og svinge veldig bra nå. Har alltid ment at AG var en høyttaler for meg og det blir jeg bare mere og mere sikker på.

    Tsjohoooo
     

    argh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2006
    Innlegg
    716
    Antall liker
    0
    oyh ;)

    Den pakken har ikke langt igjen nå, bare snakk om noen få mil.
    24.04.09 09.42 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 4606 KRISTIANSAND S

    Tro hva det kan være?

    HIHIHI
     

    argh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2006
    Innlegg
    716
    Antall liker
    0
    :D Synes jeg var inne på noe i går, da med noen tweeks innabords.
    Arbeidet videre med deg i dag uten tweeks og nå høres alt bare rett ut.
    Jeg tror sandelig jeg har gjort et gjennombrudd her. :)

    Kan bli en god Hifi dag :)
     

    argh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2006
    Innlegg
    716
    Antall liker
    0
    Hvorfor det mon tro ???

    En kompis stakk innom for og låne cd spilleren. Drar ut signalkablene ut av forforsterker (avslått) får en vanvittig brum i den en suben på AGene?

    Hvorfor?, noen som har en forklaring?
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Hmm , snodig greier......sto effektrinnet på .....?

    Dette med kabler , kobling etc........Jeg er litt nøye på dette , og drar aldri ut eller inn kabler så lenge det står strøm på noe i anlegget .

    Men Jeg hadde igjen problemer med noe brum i bassene når jeg hadde de her hos meg.

    Håper alt har gått bra til tross....

    Mvh Espen
     

    argh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2006
    Innlegg
    716
    Antall liker
    0
    ssm skrev:
    Hmm , snodig greier......sto effektrinnet på .....?

    Dette med kabler , kobling etc........Jeg er litt nøye på dette , og drar aldri ut eller inn kabler så lenge det står strøm på noe i anlegget .

    Men Jeg hadde igjen problemer med noe brum i bassene når jeg hadde de her hos meg.

    Håper alt har gått bra til tross....

    Mvh Espen
    Tror jeg har funnet en løsning.
    For det første var alt slått av bortsett fra subene.
    Jeg har lagd LMC strøm kabler til effekt og pre, disse er IKKE tilkoblet jord, kun skjerm i apparatenden. Når jeg fjernet signalkablene fra cd spilleren som har jordet strøm kabel gikk bromen til AG subene.
    Løsningen med litt fram og tilbake var og koble til en jordet kabel til Forforsterker så var alt ok.
    Så svaret blir nok at jeg må koble til jord i mine hjemme lagde LMC kabler. Jeg har ikke peiling på strøm, men synes sluttningen min var litt logisk. :-\
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    Høres ut som en god plan Argh.....

    Bare å sette i gang,....

    Espen
     

    andreas

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.10.2003
    Innlegg
    2.366
    Antall liker
    146
    ssm skrev:
    jeg kan gå god for caryblokkene som spillte med fylde og trøkk og leverer 15watt med ett 300b rør(ikke spør hvordan)

    Mvh Espen
    Går man utover klasse A leveres det lett mer effekt enn det man vanligvis ser i SE 300b amper.
     

    argh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2006
    Innlegg
    716
    Antall liker
    0
    Da får jeg stikke ned på posten og hente men en Japse. ;D
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    leben.

    gratulerer.
     

    Hagto

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.03.2005
    Innlegg
    3.621
    Antall liker
    517
    Sted
    Sørlandet
    Torget vurderinger
    33
    Gratulerer igjen argh, med nye Uno. Dette var andre boller enn Daliene dine. Jeg synes vel ikke at du fikk Dali til å spille helt bra i stua di, men Avantgarde det var andre saker gitt. Dette var gøy, og hørtes meget lovende ut. Du har nok funnet høyttalere for mange år framover nå.
    Håper du finner ut av Lebenforsterkeren.
     

    argh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2006
    Innlegg
    716
    Antall liker
    0
    Huff og huff, dette har vært en veldig traumatisk dag. :'(

    En stund trodde jeg at det meste av elektronikk eller høyttaler kunne være havarert,
    men etter tonnevis av frustasjoner og en Defekt strømkabel er nå alt koblet opp og spiller nydelig. Nå med Leben cs-200p som effekttrinn.

    Denne effektforsterker holdt på og gå i retur pga. brom og ELENDIG lyd, men etter at jeg egentlig hadde gitt opp. ble det byttet strøm kabel. Ingen brom bare deilig musikk.

    Halleluja ;D, jeg er helt utmattet

    Over og ut
     

    argh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2006
    Innlegg
    716
    Antall liker
    0
    Det er noen pussige rør på denne effektforsterkeren.

    6v6gt effektrør og 12dt8, hvis noen har tips ang. gode rør motakes dette med takk.

    Nå står det i
    E-H 6v6gt
    amperex 12dt8
     

    argh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2006
    Innlegg
    716
    Antall liker
    0
    Tror ikke det. Fine er de i allefall, men Xindak er vel ikke kjent for og levere i high end klassen. Kanskje det vil snu nå ....
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.918
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    argh skrev:
    Tror ikke det. Fine er de i allefall, men Xindak er vel ikke kjent for og levere i high end klassen. Kanskje det vil snu nå ....
    Har spurt etter akkurat de noen ganger selv når jeg har vært i Haugesund. De mangler CE godkjeninngen men den er visst "pending".
    Xindak er vel kjent for og levere mye lyd for lite penger, tenk deg hva de kan levere for mye penger? ;D
     

    argh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2006
    Innlegg
    716
    Antall liker
    0
    Du er inne på noe der Vermin ::)

    Nydelig utsende og levere mye for pengene, kan lett bli veldig skummelt... for lommeboka
     

    ssm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.04.2007
    Innlegg
    5.414
    Antall liker
    9
    Torget vurderinger
    1
    he he....sant nok....zindax er vel ett merke som sikkert kan produsere skikkelige saker...men klart når alt befordrer å bygge på buedsjett og det er greia til firmaet(noe de klarer til gangs) hvorfor bygge svinedyrt ? alle ande gjør jo det og får i så måte nisjekunder rundt dette....Zindax er for folket....masse lyd for pengene og mere enn godtkjet utseende til prisen.

    til slutt , er det så jævla viktig at alt er så highend å grisedyrt hvis den noe billigere zindax kan gi eiern oplevelsene vi drømmer om ?

    Når det er sagt grattis med Leben....flotte/tyste saker , fint du fikk iorden strømkablen Terje....håper det spiller bra hos deg nå-

    Mvh Espen
     

    argh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2006
    Innlegg
    716
    Antall liker
    0
    ssm skrev:
    he he....sant nok....zindax er vel ett merke som sikkert kan produsere skikkelige saker...men klart når alt befordrer å bygge på buedsjett og det er greia til firmaet(noe de klarer til gangs) hvorfor bygge svinedyrt ? alle ande gjør jo det og får i så måte nisjekunder rundt dette....Zindax er for folket....masse lyd for pengene og mere enn godtkjet utseende til prisen.

    til slutt , er det så jævla viktig at alt er så highend å grisedyrt hvis den noe billigere zindax kan gi eiern oplevelsene vi drømmer om ?

    Når det er sagt grattis med Leben....flotte/tyste saker , fint du fikk iorden strømkablen Terje....håper det spiller bra hos deg nå-

    Mvh Espen
    Jeg snakket ikke om penger Ssm, tenkte helst på at de ikke scorer øverst lydmessig.
    Kjempe god lyd for lite penger er det jeg ønsker meg. Jeg defenerer ikke high end i penger men lyd kvalitet. Men somregel er det jo en kobling mellom disse da ;)
     

    rama

    biskopen av holmlia
    Ble medlem
    09.06.2003
    Innlegg
    15.783
    Antall liker
    21.295
    Sted
    oslo
    Torget vurderinger
    17
    mye for pengene?
    prøv cortesen din sammen med effektdelen i en nad 3020, argh.
    du vil bli overrasket.
     

    argh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2006
    Innlegg
    716
    Antall liker
    0
    Takk skal du ha, har altid likt Tung sol, så disse skal prøves :-*
     

    argh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2006
    Innlegg
    716
    Antall liker
    0
    Gago skrev:
    mye for pengene?
    prøv cortesen din sammen med effektdelen i en nad 3020, argh.
    du vil bli overrasket.
    Hehe det er klart vist du blir sammen med verdens vakreste dame, så smittes det litt over til kavaleren. *Hihi*
     

    argh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2006
    Innlegg
    716
    Antall liker
    0
    Dette anlegget appelerer til meg. Kanskje drømmen?
    Jaja jeg er jo ikke så veldig langt unna, men de Air tight blokkene er noe jeg kunne tenke meg.

     

    argh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2006
    Innlegg
    716
    Antall liker
    0
    Postmannen var innom med ny type amunisjon

    Tung-sol 6sn7 og tung-sol 6v6gt
     

    Vedlegg

    argh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2006
    Innlegg
    716
    Antall liker
    0
    Hmm det bildet er vel opp ned. :eek:

    Eller har jeg greid og snu gravidasjonen?
     

    argh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2006
    Innlegg
    716
    Antall liker
    0
    Kom just fra allmann møte på jobben, selv om vi allerede er konkurs var dette dagen da vi skulle få beskjed om at vi kjøper opp bedriften og driver videre som eget selskap, alt pekte i den retningen. Penger var ordnet alt vi manglet var bare noen signaturer som forpliktet kundene og fullføre kontraktene med oss. Så smeller bomben den største kunden setter seg plutselig på bakbeina og vil ikke binde seg lengere, de går tilogmed så langt og sier at de delene som utgjør den største produksjonen vil de gi til andre levrandører til neste år.
    Dette var en kunde som hadde garantert og være med oss videre med nye eiere.
    Uten denne kunden blir det ikke noe videre drift, hvis det ikke kommer inn nye produkter i nær framtid.
    Så det som skulle være en god dag ble plutselig veldig skuffende, det er faktisk mulig det er full stopp i neste uke.

    Vel jeg kommer hjem temmelig :'( alt virker kipt. Tenker jeg kan like godt plugge inn Tung-sol 6v6gt rørene som kom i dag. Låter sikkert like huggorm står i stil til humøret mitt uansett. Ut med EH inn med Tung-sol, bomete uoppløst surt og seint. Setter meg med pc - leser noen innlegg, spiller ei par sanger, plutselig går det opp for meg at noe har skjedd, det som var huggorm har forandret form og blitt en sommerfugel. oppløst, mere kontant bass, mere rørklang og mere nærhet i vokalen.
    Etter og har flyttet over til sweet spot med ørene i lyttestilling tar jeg meg selv i nynne med og trampe takten.
    Så nå er tristheten borte og jobben glemt.
     

    Vermin

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2006
    Innlegg
    6.999
    Antall liker
    5.918
    Sted
    Bjerkreim
    Torget vurderinger
    45
    Kjipt og høre Argh, nedbemanninger og konkurs er kjipe greier. Jeg skal nok finne en ledig stilling på gården til deg, skuffe møkk o.l ;)
    Men når du har Unoene dine og forer de med rør så kan er det nok enklere og trampe med foten uansett
     

    argh

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.04.2006
    Innlegg
    716
    Antall liker
    0


    Noen som vet hvordan effekttrinn dette er?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn