På tur og reise Velge bort Norwegian? (erfaringer og valget om flyoperatør)

Haugenial

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.10.2008
Innlegg
691
Antall liker
205
Torget vurderinger
4
Synes du er vel kategorisk, Larson.

I etterpåklokskapens lys burde de vel sjekket med personalet før de foretok seg noe med bagasjen, antar det hele hadde blitt smidigere på den måten. For sånn situasjonen må ha sett ut for personalet helt innledningsvis, pekte det hele mot en koffert tilhørende én reisende, og den kofferten veide for mye. Det tar litt tid å rede ut sånt, jeg forstår at peronalet ikke bare uten videre kunne si at kunden ikke bløffet. Antar vel at trådstarter kan se dette selv, at en serie med litt uheldige omstendigheter ble litt i overkant mye til slutt. Jeg vil anta at dersom de hadde gått til skranken og forhørt seg, hadde det hele blitt løst mye smidigere.

Totalvekten var ikke for høy, det var bare litt feilfordelt.
Helt klart det er smidigheten jeg klager på, og siden vi ikke var alene (50 stk +/-) så kan vel effektiviteten diskuteres. Vi var vel 50 idioter som hadde gjort feil da, det blir 350 iddioter i uka som Norwegian må hanskes med og dette er kun om morgenen..?? Skjønner at maten om bord smakte dårlig.
 

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Innlegg
11.476
Antall liker
4.215
Synes du er vel kategorisk, Larson.

I etterpåklokskapens lys burde de vel sjekket med personalet før de foretok seg noe med bagasjen, antar det hele hadde blitt smidigere på den måten. For sånn situasjonen må ha sett ut for personalet helt innledningsvis, pekte det hele mot en koffert tilhørende én reisende, og den kofferten veide for mye. Det tar litt tid å rede ut sånt, jeg forstår at peronalet ikke bare uten videre kunne si at kunden ikke bløffet. Antar vel at trådstarter kan se dette selv, at en serie med litt uheldige omstendigheter ble litt i overkant mye til slutt. Jeg vil anta at dersom de hadde gått til skranken og forhørt seg, hadde det hele blitt løst mye smidigere.

Totalvekten var ikke for høy, det var bare litt feilfordelt.
Ja, og hadde han flydd med Ryanair så ville han fått gebyr opp i n-te og måtte ha betalt. Her gir Norwegian han en ekstra-service for å rette opp en feil han selv har gjort, men Haugenial er ikke fornøyd. Han skal få ekstraservicen med et smil nemlig.


Tidligere i tråden lot han som han hadde betalt (utsagn ala "pengene betydde ingenting"), og så viser det seg at han slapp å betale, og er sur fordi dattera ble redd. Dattera ble redd, fordi han insisterte på å ikke betale for noe han ifølge kontrakten skulle ha betalt for, og han følgelig møtte motstand.

I stunden var det viktigste å få rett der han selv hadde gjort feil. Det gikk utover ferieopplevelsen. Står man på sitt så har det kostnader.
 
Sist redigert:
U

Utgatt24668

Gjest
Jeg velger stort sett Norwegian uansett - stort sett bedre avganger, nye fly, bedre betjening enn SAS og så er det greit å slippe å fly i museumsgjenstander. Har hatt ingen eller få dårlige opplevelser med dem men merker meg at media elsker å slå opp skandaler om dem mens SAS ligger godt under radaren..
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.168
Antall liker
9.495
Det stå helt klart i Norwegians bagasjebestemmelser maks 20 kg pr. koffert. Skjønner ikke at det er noe å hisse seg opp for. Denne grensen er satt av hensyn til bagasjestuerene. Vi bør vel ta litt hensyn til dem?
Derimot hvis personalet har oppført seg på en måte som skremmer barnet så er det en sak for seg. Selvfølgelig så var det de som skrek og hoiet og ikke passasjerene.
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.168
Antall liker
9.495
Har akkurat fløyet Gardermoen - Ålesund med Norwegian. Bortsett fra at setene på disse flyene er modne for utskifting så er det ingenting å klage på.
 

Haugenial

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.10.2008
Innlegg
691
Antall liker
205
Torget vurderinger
4
Synes du er vel kategorisk, Larson.

I etterpåklokskapens lys burde de vel sjekket med personalet før de foretok seg noe med bagasjen, antar det hele hadde blitt smidigere på den måten. For sånn situasjonen må ha sett ut for personalet helt innledningsvis, pekte det hele mot en koffert tilhørende én reisende, og den kofferten veide for mye. Det tar litt tid å rede ut sånt, jeg forstår at peronalet ikke bare uten videre kunne si at kunden ikke bløffet. Antar vel at trådstarter kan se dette selv, at en serie med litt uheldige omstendigheter ble litt i overkant mye til slutt. Jeg vil anta at dersom de hadde gått til skranken og forhørt seg, hadde det hele blitt løst mye smidigere.

Totalvekten var ikke for høy, det var bare litt feilfordelt.
Ja, og hadde han flydd med Ryanair så ville han fått gebyr opp i n-te og måtte ha betalt. Her gir Norwegian han en ekstra-service for å rette opp en feil han selv har gjort, men Haugenial er ikke fornøyd. Han skal få ekstraservicen med et smil nemlig.


Tidligere i tråden lot han som han hadde betalt (utsagn ala "pengene betydde ingenting"), og så viser det seg at han slapp å betale, og er sur fordi dattera ble redd. Dattera ble redd, fordi han insisterte på å ikke betale for noe han ifølge kontrakten skulle ha betalt for, og han følgelig møtte motstand.

I stunden var det viktigste å få rett der han selv hadde gjort feil. Det gikk utover ferieopplevelsen. Står man på sitt så har det kostnader.
Dette er jo bare surmuling? Skal urett bli rett for å tekkes den som urett gjør? Her må ballene måles for de henger langt nede..
 

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Innlegg
11.476
Antall liker
4.215
Synes du er vel kategorisk, Larson.

I etterpåklokskapens lys burde de vel sjekket med personalet før de foretok seg noe med bagasjen, antar det hele hadde blitt smidigere på den måten. For sånn situasjonen må ha sett ut for personalet helt innledningsvis, pekte det hele mot en koffert tilhørende én reisende, og den kofferten veide for mye. Det tar litt tid å rede ut sånt, jeg forstår at peronalet ikke bare uten videre kunne si at kunden ikke bløffet. Antar vel at trådstarter kan se dette selv, at en serie med litt uheldige omstendigheter ble litt i overkant mye til slutt. Jeg vil anta at dersom de hadde gått til skranken og forhørt seg, hadde det hele blitt løst mye smidigere.

Totalvekten var ikke for høy, det var bare litt feilfordelt.
Ja, og hadde han flydd med Ryanair så ville han fått gebyr opp i n-te og måtte ha betalt. Her gir Norwegian han en ekstra-service for å rette opp en feil han selv har gjort, men Haugenial er ikke fornøyd. Han skal få ekstraservicen med et smil nemlig.


Tidligere i tråden lot han som han hadde betalt (utsagn ala "pengene betydde ingenting"), og så viser det seg at han slapp å betale, og er sur fordi dattera ble redd. Dattera ble redd, fordi han insisterte på å ikke betale for noe han ifølge kontrakten skulle ha betalt for, og han følgelig møtte motstand.

I stunden var det viktigste å få rett der han selv hadde gjort feil. Det gikk utover ferieopplevelsen. Står man på sitt så har det kostnader.
Dette er jo bare surmuling? Skal urett bli rett for å tekkes den som urett gjør? Her må ballene måles for de henger langt nede..
Hvem gjorde urett?

Det vi vet så langt:

Du hadde overvekt. Etter kontrakten du har inngått skal du da betale overvektsgebyr.
Du mener at du hadde rett på unntak fra kontrakten, fordi du hadde et annet kolli som var halvfull. Hadde du egentlig krav på dette? Hadde du rett?

Du argumenterer din sak. Og Norwegian gjorde deg urett ved å først nekte deg dette og vise til reglementet?
Du står på din sak, og en overordnet kommer inn, og lar deg slippe å betale. Ga han deg ekstra service nå? Eller ga han din rett? Hva tror du? Var det fordi du kunne avregne baggasje, eller var det fordi han har forpliktelser til rutetid? Kanskje han var i godt humør?

Du mener det er begått en urett mot deg, fordi barnet ditt ble skremt av at de ansatte som forteller deg regelverket. Hvorfor måtte de fortelle deg regelverket, tror du? Er det Norwegian sin skyld at barnet blir skremt? Hvem har ansvar for barnet? Skal Norwegian ta all hensyn til barns mulige følelser når barna er under veiledning av sine foreldre?
Disse ansatte har også 50 andre personer som har overvekt. Hvordan tror du disse vil reagere, hvis en person slipper å betale? Hadde personalet noe annet valg/myndighet enn å lese deg reglementet? Hvordan vil Norwegian som selskap reagere hvis de gir unntak for overvekt? Dette er penger Norwegian har god bruk for i disse emisjonstider.

Så hvem gjorde urett mot hvem?


Var det slik at Norwegian faktisk ga deg en ekstraservice, og du takker dem ved å sende et klagebrev, fordi konsekvensene av dine egne handlinger skremte ditt barn?
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Det er Aviator som er problemet med bagasjen ikke Norwegian som sådan. SAS har en mye mer profesjonell tilnærming til dette, men av forståelige grunner så kan de ikke benytte seg av konkurrentens tilbud og må la seg avspise med dårligere kvalitet i form av Aviator. De er rett og slett en divisjon under. Norwegian handler på Europris/Walmart her i stedet for å gå for kvalitet og profesjonalisme.
 

Haugenial

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.10.2008
Innlegg
691
Antall liker
205
Torget vurderinger
4
Synes du er vel kategorisk, Larson.

I etterpåklokskapens lys burde de vel sjekket med personalet før de foretok seg noe med bagasjen, antar det hele hadde blitt smidigere på den måten. For sånn situasjonen må ha sett ut for personalet helt innledningsvis, pekte det hele mot en koffert tilhørende én reisende, og den kofferten veide for mye. Det tar litt tid å rede ut sånt, jeg forstår at peronalet ikke bare uten videre kunne si at kunden ikke bløffet. Antar vel at trådstarter kan se dette selv, at en serie med litt uheldige omstendigheter ble litt i overkant mye til slutt. Jeg vil anta at dersom de hadde gått til skranken og forhørt seg, hadde det hele blitt løst mye smidigere.

Totalvekten var ikke for høy, det var bare litt feilfordelt.
Ja, og hadde han flydd med Ryanair så ville han fått gebyr opp i n-te og måtte ha betalt. Her gir Norwegian han en ekstra-service for å rette opp en feil han selv har gjort, men Haugenial er ikke fornøyd. Han skal få ekstraservicen med et smil nemlig.


Tidligere i tråden lot han som han hadde betalt (utsagn ala "pengene betydde ingenting"), og så viser det seg at han slapp å betale, og er sur fordi dattera ble redd. Dattera ble redd, fordi han insisterte på å ikke betale for noe han ifølge kontrakten skulle ha betalt for, og han følgelig møtte motstand.

I stunden var det viktigste å få rett der han selv hadde gjort feil. Det gikk utover ferieopplevelsen. Står man på sitt så har det kostnader.
Dette er jo bare surmuling? Skal urett bli rett for å tekkes den som urett gjør? Her må ballene måles for de henger langt nede..
Hvem gjorde urett?

Det vi vet så langt:

Du hadde overvekt. Etter kontrakten du har inngått skal du da betale overvektsgebyr.
Du mener at du hadde rett på unntak fra kontrakten, fordi du hadde et annet kolli som var halvfull. Hadde du egentlig krav på dette? Hadde du rett?

Du argumenterer din sak. Og Norwegian gjorde deg urett ved å først nekte deg dette og vise til reglementet?
Du står på din sak, og en overordnet kommer inn, og lar deg slippe å betale. Ga han deg ekstra service nå? Eller ga han din rett? Hva tror du? Var det fordi du kunne avregne baggasje, eller var det fordi han har forpliktelser til rutetid? Kanskje han var i godt humør?

Du mener det er begått en urett mot deg, fordi barnet ditt ble skremt av at de ansatte som forteller deg regelverket. Hvorfor måtte de fortelle deg regelverket, tror du? Er det Norwegian sin skyld at barnet blir skremt? Hvem har ansvar for barnet? Skal Norwegian ta all hensyn til barns mulige følelser når barna er under veiledning av sine foreldre?
Disse ansatte har også 50 andre personer som har overvekt. Hvordan tror du disse vil reagere, hvis en person slipper å betale? Hadde personalet noe annet valg/myndighet enn å lese deg reglementet? Hvordan vil Norwegian som selskap reagere hvis de gir unntak for overvekt? Dette er penger Norwegian har god bruk for i disse emisjonstider.

Så hvem gjorde urett mot hvem?


Var det slik at Norwegian faktisk ga deg en ekstraservice, og du takker dem ved å sende et klagebrev, fordi konsekvensene av dine egne handlinger skremte ditt barn?
Ja i henhold til reglementet til Norwegian så står det 20KG. Jeg har betalt for 60KG. Det står i avtalen eller kontrakt om du vil som forøvrig er gjort med reiseoperatøren. Tydelig du ikke har noen form for servicekrav i din sfære, godt for deg, synd for andre eller motsatt. Den menneskelige faktoren i ditt syn er så sett ikke eksisterende? Barnet har ikke blitt skremt/redd av noen ansatt (en påstand) og du tolker situasjonen feil ut i fra «ditt» innbilte ståsted ved siden av oss i skranken. Barnet ble redd for at vi ikke skulle dra. Du kjenner ikke på følelser og det må vel være befriende? Da har du reglementet til å bistå deg i livet, og du greier deg sikkert godt. Stå på!
 
S

Slubbert

Gjest
Derimot tolker jeg (og vil støtte deg) din hendelse med Vy (siden din egenerfaring vedr eskalering), her sitter du igjen med en dårlig opplevelse (kanskje Vy sitter igjen med det samme) og vil huske dette FOR ALLTID, det ligger å ulmer som et sjelsettende væskende arr som ikke vil gro. Hver gang du ser Vy vrenger det seg... HLVETE VYYYY!! Jeg stemmer i jeg, støtter en medbror i knipe på sentralen.. :cool: ;)
Jeg eksalerte ingenting, da jeg fikk streng/sur beskjed om å gå av så gikk jeg av, ferdig med den saken. Mitt negative inntrykk av (en del av) konduktørene til Vy er basert på mange observasjoner av dårlig serviceinnstilling, ikke én. Ellers er det ikke noe som vrenger seg, jeg tar toget til og fra jobb hver dag uten å tenke over sånne hendelser.

Livet er for kort til å gå rundt og irritere seg over ting.
 

Dan Dare

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.11.2005
Innlegg
1.013
Antall liker
395
Sted
Egersund
Torget vurderinger
4
Alle har vel en liten bagasjevekt hjemme? Koster nada og for meg er det fast rutine å veie kofferter før avreise, både frem og tilbake. Så er det bare å forholde seg til maks vekt som er klart og tydelig opplyst på billetten. Trodde dette var elementært for alle reisende men ser her at så ikke er tilfelle.
Litt off topic - i min ungdom jobbet jeg på brusfabrikk. En av oppgavene var å lempe paller med 50 kg sukkersekker opp i produksjonskarene. Ikke noe snakk om vektbegrensning her men at dette røyner på i lengden er helt klart. Så jeg forstår veldig godt at flystuerne har en maks vekt på 20 kg å jobbe med.
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.168
Antall liker
9.495
Ja i henhold til reglementet til Norwegian så står det 20KG. Jeg har betalt for 60KG. Det står i avtalen eller kontrakt om du vil som forøvrig er gjort med reiseoperatøren.
Tøys. Du har betalt for tre stk. koffert a maks. 20 kg. Tror du at du kan fylle en koffert med 59 kg. og fordele resten på de to andre koffertene?
 

Larson

Æresmedlem
Ble medlem
25.01.2014
Innlegg
11.476
Antall liker
4.215
Dette er jo bare surmuling? Skal urett bli rett for å tekkes den som urett gjør? Her må ballene måles for de henger langt nede..
Hvem gjorde urett?

Det vi vet så langt:

Du hadde overvekt. Etter kontrakten du har inngått skal du da betale overvektsgebyr.
Du mener at du hadde rett på unntak fra kontrakten, fordi du hadde et annet kolli som var halvfull. Hadde du egentlig krav på dette? Hadde du rett?

Du argumenterer din sak. Og Norwegian gjorde deg urett ved å først nekte deg dette og vise til reglementet?
Du står på din sak, og en overordnet kommer inn, og lar deg slippe å betale. Ga han deg ekstra service nå? Eller ga han din rett? Hva tror du? Var det fordi du kunne avregne baggasje, eller var det fordi han har forpliktelser til rutetid? Kanskje han var i godt humør?

Du mener det er begått en urett mot deg, fordi barnet ditt ble skremt av at de ansatte som forteller deg regelverket. Hvorfor måtte de fortelle deg regelverket, tror du? Er det Norwegian sin skyld at barnet blir skremt? Hvem har ansvar for barnet? Skal Norwegian ta all hensyn til barns mulige følelser når barna er under veiledning av sine foreldre?
Disse ansatte har også 50 andre personer som har overvekt. Hvordan tror du disse vil reagere, hvis en person slipper å betale? Hadde personalet noe annet valg/myndighet enn å lese deg reglementet? Hvordan vil Norwegian som selskap reagere hvis de gir unntak for overvekt? Dette er penger Norwegian har god bruk for i disse emisjonstider.

Så hvem gjorde urett mot hvem?


Var det slik at Norwegian faktisk ga deg en ekstraservice, og du takker dem ved å sende et klagebrev, fordi konsekvensene av dine egne handlinger skremte ditt barn?
Ja i henhold til reglementet til Norwegian så står det 20KG. Jeg har betalt for 60KG. Det står i avtalen eller kontrakt om du vil som forøvrig er gjort med reiseoperatøren. Tydelig du ikke har noen form for servicekrav i din sfære, godt for deg, synd for andre eller motsatt. Den menneskelige faktoren i ditt syn er så sett ikke eksisterende? Barnet har ikke blitt skremt/redd av noen ansatt (en påstand) og du tolker situasjonen feil ut i fra «ditt» innbilte ståsted ved siden av oss i skranken. Barnet ble redd for at vi ikke skulle dra. Du kjenner ikke på følelser og det må vel være befriende? Da har du reglementet til å bistå deg i livet, og du greier deg sikkert godt. Stå på!
Følelser er en god pekepinn på rett og galt, ja. De forteller deg når noe er feil eller bra. Viktig funksjon og rettesnor her i livet, men det er også fornuften.

Du betalte ikke for 60 kg i hvilken som helst konfigarsjon. Du betalte for 3 volumenheter av maks 20 kg hver. Så når du kommer drassende på en koffert på 25kg så må du betale overvektsgebyr. At resterende 2 kolli består av 7 og 0 kg spiller ingen rolle. Du har overvekt og du skal da betale gebyr. Sure penger, men slik er det. Norwegian viser deg god service ved å droppe overvekt-gebyret. Det er ikke godt nok for deg. Du finner deg selv så spesiell at du skal ha særbehandling. Du har et barn med deg og skal på ferie. Du har selv sagt det var 50 andre i overlast-køen.

Hvorfor ble barnet redd for at dere ikke skulle dra? Har du stilt deg det spørsmålet? var det fordi pappa sto og diskuterte med Norwegian-ansatte for å slippe å betale overvektgebyret? Hvorpå Norwegian-ansatte som må forholde seg til 50 andre i køen fortalte deg reglementet som du hadde brutt?

Hva hvis pappa bare hadde betalt. Hva hadde skjedd da? Ville barnet ha blitt redd for å miste flyet da?

Du kan faktisk ikke gi skylden for at barnet ble skremt på Norwegian. De har sine rutiner å følge. Hvis du ønsker service ala "ååh, du har et barn med deg og skal på ferie, vi ignorerer vårt reglement bare for deg", så får du bestille billetter på business class.

Barnet ble skremt grunnet konsekvenser av _din oppførsel_, noe du ikke vil erkjenne eller kjenne på. Dermed er det enklere å skylde på Norwegian.

edit:
For ikke å nevne at barn blir skremt av mye rart. De har begrenset livserfaring og tolker ofte situasjoner helt feil og får feilslutninger. Du eller moren kunne f.eks fortalt barnet at du nå skulle bort og snakke med flyselskapet for å ordne opp i basasjen. Da ville barnet hatt informasjon og slapp å trekke feilaktige slutninger.
 
Sist redigert:
6

65finger

Gjest
Synes du er vel kategorisk, Larson.

I etterpåklokskapens lys burde de vel sjekket med personalet før de foretok seg noe med bagasjen, antar det hele hadde blitt smidigere på den måten. For sånn situasjonen må ha sett ut for personalet helt innledningsvis, pekte det hele mot en koffert tilhørende én reisende, og den kofferten veide for mye. Det tar litt tid å rede ut sånt, jeg forstår at peronalet ikke bare uten videre kunne si at kunden ikke bløffet. Antar vel at trådstarter kan se dette selv, at en serie med litt uheldige omstendigheter ble litt i overkant mye til slutt. Jeg vil anta at dersom de hadde gått til skranken og forhørt seg, hadde det hele blitt løst mye smidigere.

Totalvekten var ikke for høy, det var bare litt feilfordelt.
Ja, og hadde han flydd med Ryanair så ville han fått gebyr opp i n-te og måtte ha betalt. Her gir Norwegian han en ekstra-service for å rette opp en feil han selv har gjort, men Haugenial er ikke fornøyd. Han skal få ekstraservicen med et smil nemlig.


Tidligere i tråden lot han som han hadde betalt (utsagn ala "pengene betydde ingenting"), og så viser det seg at han slapp å betale, og er sur fordi dattera ble redd. Dattera ble redd, fordi han insisterte på å ikke betale for noe han ifølge kontrakten skulle ha betalt for, og han følgelig møtte motstand.

I stunden var det viktigste å få rett der han selv hadde gjort feil. Det gikk utover ferieopplevelsen. Står man på sitt så har det kostnader.
Dette er jo bare surmuling? Skal urett bli rett for å tekkes den som urett gjør? Her må ballene måles for de henger langt nede..
hva med å pakke kofferter etter forskriftene. er det så jævlig krevende?
 
C

cruiser

Gjest
Evt drite I å reise på charterferie, det er jo døllt både med 2 og 3 kofferter.
 
C

cruiser

Gjest
Er vel ikke så mye å forklare, å være på en feriemaskin I Syden med masse fulle briter, dansker og svensker er ikke noen høydare.
 

Daniel62

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2014
Innlegg
2.545
Antall liker
785
Og fulle nordmenn....

Men man finner mange fine steder på typiske charter destinasjoner uten dette. Man MÅ ikke velge bosted midt i de verste partystedene.
 

Ole_Martin

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
2.179
Antall liker
813
Tar fulle rødsvidde nordmenn fremfor kinesere any day..
 

Haugenial

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.10.2008
Innlegg
691
Antall liker
205
Torget vurderinger
4
Dette er jo bare surmuling? Skal urett bli rett for å tekkes den som urett gjør? Her må ballene måles for de henger langt nede..
Hvem gjorde urett?

Det vi vet så langt:

Du hadde overvekt. Etter kontrakten du har inngått skal du da betale overvektsgebyr.
Du mener at du hadde rett på unntak fra kontrakten, fordi du hadde et annet kolli som var halvfull. Hadde du egentlig krav på dette? Hadde du rett?

Du argumenterer din sak. Og Norwegian gjorde deg urett ved å først nekte deg dette og vise til reglementet?
Du står på din sak, og en overordnet kommer inn, og lar deg slippe å betale. Ga han deg ekstra service nå? Eller ga han din rett? Hva tror du? Var det fordi du kunne avregne baggasje, eller var det fordi han har forpliktelser til rutetid? Kanskje han var i godt humør?

Du mener det er begått en urett mot deg, fordi barnet ditt ble skremt av at de ansatte som forteller deg regelverket. Hvorfor måtte de fortelle deg regelverket, tror du? Er det Norwegian sin skyld at barnet blir skremt? Hvem har ansvar for barnet? Skal Norwegian ta all hensyn til barns mulige følelser når barna er under veiledning av sine foreldre?
Disse ansatte har også 50 andre personer som har overvekt. Hvordan tror du disse vil reagere, hvis en person slipper å betale? Hadde personalet noe annet valg/myndighet enn å lese deg reglementet? Hvordan vil Norwegian som selskap reagere hvis de gir unntak for overvekt? Dette er penger Norwegian har god bruk for i disse emisjonstider.

Så hvem gjorde urett mot hvem?


Var det slik at Norwegian faktisk ga deg en ekstraservice, og du takker dem ved å sende et klagebrev, fordi konsekvensene av dine egne handlinger skremte ditt barn?
Ja i henhold til reglementet til Norwegian så står det 20KG. Jeg har betalt for 60KG. Det står i avtalen eller kontrakt om du vil som forøvrig er gjort med reiseoperatøren. Tydelig du ikke har noen form for servicekrav i din sfære, godt for deg, synd for andre eller motsatt. Den menneskelige faktoren i ditt syn er så sett ikke eksisterende? Barnet har ikke blitt skremt/redd av noen ansatt (en påstand) og du tolker situasjonen feil ut i fra «ditt» innbilte ståsted ved siden av oss i skranken. Barnet ble redd for at vi ikke skulle dra. Du kjenner ikke på følelser og det må vel være befriende? Da har du reglementet til å bistå deg i livet, og du greier deg sikkert godt. Stå på!
Følelser er en god pekepinn på rett og galt, ja. De forteller deg når noe er feil eller bra. Viktig funksjon og rettesnor her i livet, men det er også fornuften.

Du betalte ikke for 60 kg i hvilken som helst konfigarsjon. Du betalte for 3 volumenheter av maks 20 kg hver. Så når du kommer drassende på en koffert på 25kg så må du betale overvektsgebyr. At resterende 2 kolli består av 7 og 0 kg spiller ingen rolle. Du har overvekt og du skal da betale gebyr. Sure penger, men slik er det. Norwegian viser deg god service ved å droppe overvekt-gebyret. Det er ikke godt nok for deg. Du finner deg selv så spesiell at du skal ha særbehandling. Du har et barn med deg og skal på ferie. Du har selv sagt det var 50 andre i overlast-køen.

Hvorfor ble barnet redd for at dere ikke skulle dra? Har du stilt deg det spørsmålet? var det fordi pappa sto og diskuterte med Norwegian-ansatte for å slippe å betale overvektgebyret? Hvorpå Norwegian-ansatte som må forholde seg til 50 andre i køen fortalte deg reglementet som du hadde brutt?

Hva hvis pappa bare hadde betalt. Hva hadde skjedd da? Ville barnet ha blitt redd for å miste flyet da?

Du kan faktisk ikke gi skylden for at barnet ble skremt på Norwegian. De har sine rutiner å følge. Hvis du ønsker service ala "ååh, du har et barn med deg og skal på ferie, vi ignorerer vårt reglement bare for deg", så får du bestille billetter på business class.

Barnet ble skremt grunnet konsekvenser av _din oppførsel_, noe du ikke vil erkjenne eller kjenne på. Dermed er det enklere å skylde på Norwegian.

edit:
For ikke å nevne at barn blir skremt av mye rart. De har begrenset livserfaring og tolker ofte situasjoner helt feil og får feilslutninger. Du eller moren kunne f.eks fortalt barnet at du nå skulle bort og snakke med flyselskapet for å ordne opp i basasjen. Da ville barnet hatt informasjon og slapp å trekke feilaktige slutninger.
Igjen må du gjerne tolke innlegget dithen du vil. Jeg tar gjerne selvkritikk og skal følgelig sjekke bagasjen min nøye før avreise med Norwegian vom (noe jeg aldri har tatt hensyn til før hos andre). Ser nå av gjennomgående bestillinger opp gjennom er dette første gangen vi har flydd med Norwegian (ca 3 turer pr år, over 10 år). Der er gjeldende regler 20KG uansett. På SAS/Novair/Tui Airways + flere er det gjeldende 32KG hvis flere pakker i en koffert, mer tilrettelagt og strømlinjeformet. Har derfor heller aldri måtte oppsøke skranke (sammen med de 50 andre), tar stor selvkritikk for at jeg sendte den lille kofferten først. Det var IKKE noen diskusjon hvorvidt vi måtte betale eller ei, det var et krav fremlagt av de som geleidet køen (ikke i skranken) som på en heller arrogant måte (var det deg Larson???) forklarte oss slukørede idioter hvordan ting var. Opptrer du positivt og løsningsorientert får du forståelse tilbake, gjeldende motsatt. Dette er vel elementært min kjære Larson, eller hva? Om disse var Norwegian's ansatte er vanskelig å si. Selv om Norwegian har aldri så rett i sitt prinsipp tror jeg ikke Norwegian vil fremstå som en "stressende faktor" familier møter på vei til ferie, og om så er vil jeg ha beskjed da jeg står i mitt valg til å utelukke, arrogant som jeg er. Skulle da vitterlig også tro at tiden og ressursen Norwegian bruker på å avhandle denne prosessen (som egentlig er automatisert) dagen lang uken i strekk ikke er et sunt regnestykke? La oss si de brukte 5 innleide (kø) og 3 i skranke ved hver avgang.. Den som skal stå ansvarlig for denne posten i regnskapet bør ha sin forklaring.

Når vi så gikk mot sikkerhetssjekk så snakket vi med flere og jeg fikk inntrykk av at det ikke var noen som endelig måtte betale, -og da står jo virkelig prinsipp for fall?? -Når de i tillegg ikke får inn noe på denne manøveren er det jo bent ut sløsing av resurser og ABSOLUTT unødvendig for alle parter? De sender av gårde 50 "idioter" som har pakket feil med et negativt inntrykk hver morgen, det er jo ikke rart de lar seg høre? Larson, det er fint du står på arbeidernes/prinsippets side og idè, jeg tror Kjos står på kundenes side (jf firmaets, de lever jo av kundene) i dette tilfellet.
Det er summen av faktoren som gjenspeiler opplevelsen, og som sagt starten på en ferie bør ikke starte med en unødvendighet, og JA JEG TAR SELVKRITIKK FOR AT JEG IKKE SJEKKET PÅ FORKANT, og er en arrogant idiot som drar med familien sin på charter
 
S

Slubbert

Gjest
Du tolker feil i henhold til eskalering fra min side, jeg oppførte meg eksemplarisk og dannet som jeg har lært av min mor. (...) Alt foregikk for min del behersket da jeg er vandt til konfliksløsning (profesjon)
Synes ikke resten av tråden underbygger den fremstillingen, det har jo eskalert ganske bra her.
 

Haugenial

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.10.2008
Innlegg
691
Antall liker
205
Torget vurderinger
4
Evt drite I å reise på charterferie, det er jo døllt både med 2 og 3 kofferter.
:) Spørs hva man legger i ordet Charter... Er det en reiseform eller institusjon? Hvis man drar på ferie som foreskrevet i serien "charter-feber" så ser jeg poenget ditt.. For min del er det en chartret reise tilrettelagt med fly og hotell, transfer og thats it. I mitt tilfelle er dagene såpass hektiske (jeg må jo sitte å opprettholde dere/meg kverulanter i denne tråden bla.) og det samme for min hustru (hun har sin egen tråd som hun kverulerer i :) ). Ferien er avbrekket/ikke nødvendigvis målet og vi bruker noen penger på å få ett mest mulig tilrettelagt avbrekk i hverdagen i varmere strøk. Drar vi med barn er det stort sett All inclusive, og er du litt målrettet ved bestilling finnes det hoteller som tar dette til et nivå du ikke kan få til egenhendig med små barn. Vi styrer unna feriemaskinene og fokuserer mer på ro og orden + kvalitet i alle ledd. Dra jeg og kona alene er det små intime exclusive plasser/byer der vi får utforsket våres ganer og lyster i vårt tempo. Spontaniteten er oss forbigått og å bestille et fly for å legge opp reisen selv er for mye styr for vår del.
 
S

Slubbert

Gjest
Har benyttet restplass et par ganger og da er det som oftest charter. Men man kan gjøre noen kupp hvis man er fleksibel.
 

Haugenial

Overivrig entusiast
Ble medlem
07.10.2008
Innlegg
691
Antall liker
205
Torget vurderinger
4
Du tolker feil i henhold til eskalering fra min side, jeg oppførte meg eksemplarisk og dannet som jeg har lært av min mor. (...) Alt foregikk for min del behersket da jeg er vandt til konfliksløsning (profesjon)
Synes ikke resten av tråden underbygger den fremstillingen, det har jo eskalert ganske bra her.
Hehe, hvis jeg eskalerer i min private status (i dette tilfellet tydeligvis frustrert familiefar på ferie) og forsvarer mine interesser har jeg vel lov til å eskalere på mine egne vegne? Jeg mener, det er jo så mange som eskalerer på andres vegne og hvem skulle da fremhevet mine bedrifter? Det blir vel meg det da... ;)
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.168
Antall liker
9.495
Tydelig at Norwegians skjerpede håndheving av baggasjereglementet har båret frukter. På turen hjem måtte jeg flire da 80% av passasjerene hadde betalt ekstra for å være først i køen og også da ha fått lov til å ha med mer håndbagasje. Fullt kaos i kabinen med stabling før avgang og det samme da vi skulle ut. Det er visst flaut å være sist ut av flyet.
 
Topp Bunn