Vedrørende signaturer.

zuzubolin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.05.2010
Innlegg
211
Antall liker
101
Ikke at jeg har så mange innlegg på sentralen, men jeg har leka meg litt med å endre signatur noen ganger. Lagt til ett sitat, morsomhet e.l. som er løst knytta til innlegget. Oppdaga nylig at alle mine tidligere innlegg også endrer signatur. Dette blir jo historisk feil. Signatur burde ikke endres på «globalt" nivå. Mange bruker signaturen til å flagge anlegget sitt. Om man oppgrader så vil også tidligere postinger vise dagens anlegg. Det kan fort bli litt feil hvis post relatert til det anlegget man hadde den gang, blir endret til det man har på nåværende tidspunkt.
Kan vi få det sånn at signaturene blir «fryst» i tiden?
En filleting, egentlig, men historisk korrekt.
 

Terje-A

Æresmedlem
Ble medlem
16.05.2013
Innlegg
13.513
Antall liker
9.271
Sted
Østfold
Torget vurderinger
19
Jeg har ingen sterke meninger om dette selv om min signatur har endret seg vesentlig i løpet av de 10 årene jeg har vært fast inventar her. Fra å ha nærmest euforiske innlegg om rør til å havne på transistorkjøret til igjen å havne opp med rør til igjen å havne opp med transistor. Denne gangen tror jeg det blir Accuphase for evig. :)
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.431
Antall liker
35.223
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Hvis det er viktig å ha korrekt historisk tidslinjen av hva en eier eller har hatt så er jo tråden "mitt anlegg" perfekt til nettopp det.
Signaturen bør være i nåtid tenker jeg.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Jeg vil nødig holdes ansvarlig for et eller annet jeg skrev, sa, eller mente for ti år siden, som helt sikkert bare er drit-teit nå i dag.
 
S

Syncrolux

Gjest
Den tidslinja kan være mye kortere enn som så ….. :p
 
S

Syncrolux

Gjest
Haha … hjelper ikke. Noen har hukommelse som en elefant. Dessuten vil jo alt du har skrevet på internett bli der for evig tid.

Apropos … jeg fikk en PM for en tid tilbake der det ble uttrykt stor skuffelse over at jeg hadde forandret mening om visse ting … eller egentlig; ikke lenger var på linje med vedkommende bransjeaktør sine meninger. Bra vi har ignore-funksjon!
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.431
Antall liker
35.223
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Haha … hjelper ikke. Noen har hukommelse som en elefant. Dessuten vil jo alt du har skrevet på internett bli der for evig tid.

Apropos … jeg fikk en PM for en tid tilbake der det ble uttrykt stor skuffelse over at jeg hadde forandret mening om visse ting … eller egentlig; ikke lenger var på linje med vedkommende bransjeaktør sine meninger. Bra vi har ignore-funksjon!
Mafia?🥶
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Haha … hjelper ikke. Noen har hukommelse som en elefant. Dessuten vil jo alt du har skrevet på internett bli der for evig tid.

Apropos … jeg fikk en PM for en tid tilbake der det ble uttrykt stor skuffelse over at jeg hadde forandret mening om visse ting … eller egentlig; ikke lenger var på linje med vedkommende bransjeaktør sine meninger. Bra vi har ignore-funksjon!
Greit at det står der enda, men hvis man sletter profilen vil jo ikke ting være direkte linkbart til den nye profilen man oppretter isteden. Tror jeg vil oppstå som noen som bare sier smarte ting, neste gang.

Noen som var skuffet over at du har blitt kabelskeptiker da, antar jeg. :)
 

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.373
Antall liker
83.800
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
Hvor er disse signaturene? Ser ikke en eneste en. Er det noen instillingsgreier?
 
P

parafinoksen

Gjest
Hvor er disse signaturene? Ser ikke en eneste en. Er det noen instillingsgreier?
De vises ikke på mobil. Du må i så fall velge skrivebordsvisning i nettleseren på mobilen.

Edit: Eller hvis du bruker PC:

1653550656260.png
 
  • Liker
Reaksjoner: TT.

TT.

The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
Ble medlem
15.11.2007
Innlegg
40.373
Antall liker
83.800
Sted
Knapstad
Torget vurderinger
97
De vises ikke på mobil. Du må i så fall velge skrivebordsvisning i nettleseren på mobilen.
Aha, det forklarer saken. Er kun på mobil. Sjekket innstillinger og der er "boksen" huket av". Takker for oppklaring 👍
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.876
Antall liker
5.717
Torget vurderinger
1
Ikke at jeg har så mange innlegg på sentralen, men jeg har leka meg litt med å endre signatur noen ganger. Lagt til ett sitat, morsomhet e.l. som er løst knytta til innlegget. Oppdaga nylig at alle mine tidligere innlegg også endrer signatur. Dette blir jo historisk feil. Signatur burde ikke endres på «globalt" nivå. Mange bruker signaturen til å flagge anlegget sitt. Om man oppgrader så vil også tidligere postinger vise dagens anlegg. Det kan fort bli litt feil hvis post relatert til det anlegget man hadde den gang, blir endret til det man har på nåværende tidspunkt.
Kan vi få det sånn at signaturene blir «fryst» i tiden?
En filleting, egentlig, men historisk korrekt.
Dette er slik at forum fungerer, og signaturen ligger lagret separat, og hentes inn som "vedlegg" til hvert av dine innlegg. Det blir straks litt mer komplisert hvis Innlegg fra A til C skal hente Y signatur, mens innlegg fra Ø til Å skal hente inn X signatur, og en må også da definere hvilke innlegg som skal hente inn hvilken signatur.

Det er veldig mange brukere som ikke ville skjønt noe av dette, og hele konseptet med ulike signaturer ville ikke fungert spesielt bra i praksis, men unntak av hardcore brukerne som kanskje ville fulgt med i timen.
 

zuzubolin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.05.2010
Innlegg
211
Antall liker
101
Dette er slik at forum fungerer, og signaturen ligger lagret separat, og hentes inn som "vedlegg" til hvert av dine innlegg. Det blir straks litt mer komplisert hvis Innlegg fra A til C skal hente Y signatur, mens innlegg fra Ø til Å skal hente inn X signatur, og en må også da definere hvilke innlegg som skal hente inn hvilken signatur.

Det er veldig mange brukere som ikke ville skjønt noe av dette, og hele konseptet med ulike signaturer ville ikke fungert spesielt bra i praksis, men unntak av hardcore brukerne som kanskje ville fulgt med i timen.
Den er grei. Takk for svar. Vi legger den død. mvh.
 
Topp Bunn