Vamp eller Eidsvåg

Vamp eller Bjørn Eidsvåg?

• Vamp

Stemmer: 0 0.0%
  • Eidsvåg

Stemmer: 0 0.0%

• Totalt antall stemmer
    0

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
13.706
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
17
Både Vamp og Bjørn Eidsvåg kom med ny plate idag. Hvem foretrekker du?

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Ingen av dem. Jeg skal ha Rita Eriksen, norges svar på Emmylou. ;)

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Antall liker
399
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
Jeg stemte Eidsvåg, men jeg kommer helt klart til og kjøpe begge..

O

omholt

Gjest
Vamp har noen knall bra låter og en herlig kombinasjon av musikkstil og instrumenter, men Bjørn Eidsvåg har langt flere gode låter etter min mening og ikke minst er han er fantastisk låtskriver. Gleder meg uansett til konsert med Vamp i november og kjøper sikkert begge platene. ;)

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
19
Torget vurderinger
3
Jeg stemte Eidsvåg men kommer helt klar ikke til å kjøpe noen av dem.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
33.409
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Vamp. Men jeg kommer ikke til å kjøpe plata.
Rita Eriksen er dama si. Synger Prøysens Sønnavindsvalsen så Valentino får stor klump i halsen, også live med Vamp i glasskatedralen i Hamar. Det var konserten sin det!

R

Rojoh

Gjest
Stemte Vamp. Personlig håper jeg at September When gjenoppstår, og blir Rogalands fremtidige musikalske frontfigurer. Ok, tør vi håpe på Stavangerensemblet også? ;)

Mvh. Johan

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
33.409
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Rojoh skrev:
Stavangerensemblet
Ja. Det alt for få mikrofonhelikoptre i popmusikken nu for tiden.

...Kvikke Kanin såg på Blonde Studin / og Blonde Studin såg på Kvikke Kanin / Bonde Studin, sa Kvikke kanin / Bli med opp te meg på min hybelmaskin / for der har eg et splitternytt rullegardin / Ka gjør du med det?! sa Blonde Studin / Bare vent ska du se, sa Kvikke Kanin / og i det at de gjekk tog eg resten av vinen

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
33.409
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Ingenting, ja. Bra men børst band fra Sandnes en gang. Mon tro om de kjenner til Blåkors.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.552
Torget vurderinger
2
Liker musikken til Vamp bedre enn musikken til Eidsvåg. Men dermed betyr ikke det at det blir noe rush fra min side for å få tak i plata til Vamp.

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Antall liker
611
Hm, 14 innlegg om vestlandsmusikk og ingen har nevnt Tønes nye plate???.
Ærlig talt folkens her må det skjerpings til. :)

Musikkmannen

Æresmedlem
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
32.238
Sted
Kjelleren i kroken
Torget vurderinger
3
Jaerbu skrev:
Hm, 14 innlegg om vestlandsmusikk og ingen har nevnt Tønes nye plate???.
Ærlig talt folkens her må det skjerpings til. :)
Nå handlet ikke tråden om vestlandsmusikk, men om Vamp vs Eidsvåg..

Var på konsert om søndagen med Jan Ivar Toft, kan godt forstå at han trakk seg fra Vamp, han er høyt hevet over det bandet - synes jeg.

Eh, hvem er Tønes?

.Marcus

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.07.2007
Antall liker
128
Jeg gikk for Vamp, men gleder meg mer til juleplata fra Flecktones som jeg mener kommer ut nå den 30.!

Jaerbu

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.11.2003
Antall liker
611
Tønes er hverken Vamp eller Eidsvåg. ::)
Han er derimot en venn av Eidsvåg, og lager enda bedre viser.

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Antall liker
525
Vamp blir foretrukket her i gården.

Jeg får flass av Bjørn Eidsvåg...

Musikkmannen

Æresmedlem
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
32.238
Sted
Kjelleren i kroken
Torget vurderinger
3
Jaerbu skrev:
Tønes er hverken Vamp eller Eidsvåg. ::)
Han er derimot en venn av Eidsvåg, og lager enda bedre viser.
Noe å høre på muligens.. Har nesten alt av Eidsvåg, mangler Vertigo og den nye (Pust). Det samme med Vamp, mangler også den nye.. Tønes må jeg muligens også få tak i da..

Finn M

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.09.2008
Antall liker
1.220
Torget vurderinger
6
mteinum skrev:
Jeg kommer til å kjøpe vamp grunnet coveret.
Dette valget stod jeg faktisk overfor i går, var på vei hjem fra Messa i Tr.heim og skulle ha litt bilmusikk. På bensinstasjonen stod disse to platene utstilt ved kassa.... Jeg kjøpte Vamp, grunnet dama som insisterte. ::)
Både hun og jeg angrer nå at det ikke var Eidsvåg vi kjøpte, skikkelig nedtur.... :p

M

musicus

Gjest
Eidsvåg, (skiva landet hjemme igår) synes Vamp har skuffet for mye på de siste skivene....

mvh

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Antall liker
9.849
Torget vurderinger
1
Pest eller kolera? :( ;)

Finn M

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.09.2008
Antall liker
1.220
Torget vurderinger
6
Voff skrev:
Pest eller kolera? :( ;)
Tull og tøys! Så mye dårlig musikk som finnes rundtomkring og så sammenligner du disse med pest og kolera?
Greit, jeg likte ikke siste Vamp jeg heller men det får da være visse grenser for tullprat... ??? ??? ???

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Antall liker
5.489
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Finn M skrev:
Både hun og jeg angrer nå at det ikke var Eidsvåg vi kjøpte, skikkelig nedtur.... :p
Sier du det... Jeg får høre litt på disse først, kanskje heller utvide Per Fronth samlingen ved å dra til BI-Z... ;)

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Antall liker
94
For noen år siden ville valget vamp/eidsvåg vekket et hm, i meg. Men jeg synes de er skikkelig på nedadgående begge to. Eidsvåg blir bare tiltagende pratsom og selvfølgelig lommefilosofisk. Etter min mening var han best på KKV. Da sto han for noe som ga litt fallhøyde. Nå har han blitt en slags rikspute prøvede middelaldrede mennesker kan kvile sitt trøtte hode på. (Åh, jeg får så mye kjeft og spark i leggen av de som står meg nær når jeg drar denne leksen. Unnskyld.)

Vamp har etter min menign ikke funnet igjen stilen etter at urvokalisten takket for seg. Det ble understreket med nærmest tragisk tydelighet på den NRK-sendte konserten med krinkorkesteret. Heldig vis står "god morgen søster" i hyllen, klar til å gi undertegnede gåsehus når det skulle være. Tir na noir er hinsides.

Mvh
Sniff

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.287
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Musikalsk vil jeg ha Vamp... Men skal jeg høre tekster med større bredde og utvalg blir det Eidsvåg... :)

Enig med noen i denne tråden om at disse to føles litt på hell. Vamp uten en god nok vokalist og Bjørn som gjentar seg selv til det kjedsommelige...

Finn M

Hi-Fi freak
Ble medlem
25.09.2008
Antall liker
1.220
Torget vurderinger
6
HCS skrev:
Vamp uten en god nok vokalist og Bjørn som gjentar seg selv til det kjedsommelige...
Dette støtter jeg fullt ut. Vamp klarer ikke å følge opp med ny vokalist og i tillegg er låtmaterialet for dårlig etter min mening.
Når det gjelder Bjørn Eidsvåg så begynner det å bli mye gjentagelser i låtmaterialet, men det er bare det at Bjørn er så heldig å ha med seg Norges desidert beste gitarist i Børge Iversen Øverleir, med han på laget blir det til tider gull av gråstein. Dette merker man spesielt godt dersom man tar en tur på Eidsvåg-konsert, jeg har fått med meg tre stykker. Husker første gang, det var på en kirkekonsert: Børge tok fullstendig av i et par soloer og stjal hele showet. Jeg satt slik til at jeg kunne se at Bjørn etterhvert begynte å kikke litt engstelig bort på sin gitarist, det var jo tross alt en kirkekonsert.... ;D

Jeg kommer nok til å kjøpe Eidsvågs nye plate, men jeg har altså begrensede forhåpninger....

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.552
Torget vurderinger
2
Og jeg som var så dum at jeg kjøpte Vamp, og ikke bare det, jeg liker faktisk plata.

Men jeg kan garantere at jeg aldri kjøper Eidsvåg. Han har jeg aldri likt.

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
13.706
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
17
Jeg som startet avstemmingen har ikke kjøpt noen av dem... enda.

Nå skal jeg gjøre noen ærend, og kanskje jeg kommer hjem igjen med ei plate under armen?

General8

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.07.2005
Antall liker
0
Jeg kjøpte begge.. :eek:
Ingen av de er noe å hoppe i taket etter, men helt ok.. Liker siste stikk mye bedre enn st. mandag.

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
rolfozzy skrev:
Og jeg som var så dum at jeg kjøpte Vamp, og ikke bare det, jeg liker faktisk plata.

Men jeg kan garantere at jeg aldri kjøper Eidsvåg. Han har jeg aldri likt.
KJøpte forrige idsvåg plata ,(NÅDE) der var det jo en skikkelig landeplage :FLODEN....låta er fin den , men ble vel misbrukt som ¨radiomatriale......

Jeg kjøper hverken Eidsvågs nye eller vamp....men Frk Eriksen må jeg nok ha....(er sønnavindsvalsen på denne Valentino? ;D

Musikkmannen

Æresmedlem
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
32.238
Sted
Kjelleren i kroken
Torget vurderinger
3
Finn M skrev:
....Børge tok fullstendig av i et par soloer og stjal hele showet. Jeg satt slik til at jeg kunne se at Bjørn etterhvert begynte å kikke litt engstelig bort på sin gitarist, det var jo tross alt en kirkekonsert.... ;D

Er Børge Iversen Øverleir med på PUST? Hvis ikke så FY deg Eidsvåg, han har løftet presten musikalsk i mange år - for dere som lurer på hva vi snakker om, kjøp dere Hittil og littil - og nyt noen herlige gitar stunder!

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Antall liker
32.287
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Frk Eriksens plate var forøvrig en skikkelig kjedelig sak...Lik dama er sjøl...Lenge siden hu har gjort noe så står ifht til det gamle hun gjorde med sin bror og Vamp...

IMHO osv osv.. :)

Topp Bunn