Valla trekker seg.

G

Gjestemedlem

Gjest
"FOLKETS HUS (NA24): Gerd-Liv Valla skal selv fortelle hva som skjer med granskingsrapporten. Ifølge Aftenposten.no kommer hun til å fortelle at hun trekker seg som LO-leder"

Blir spennede å se hvem som blir ny leder i LO nå.

O

OldBoy

Gjest
I nyhetene nå kl 1400 bekreftes dette.

Den som lever får se.......

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
La oss håpe vi er kvitt denne frådende kommunisten for godt.  Landet har ikke bruk for samfunnstopper med bakgrunn fra ekstreme og udemokratiske politiske grupperinger.  

JohnBender

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.04.2006
Antall liker
0
La oss håpe vi er kvitt denne frådende kommunisten for godt. Landet har ikke bruk for samfunnstopper med bakgrunn fra ekstreme og udemokratiske politiske grupperinger.
Du anbefaler med andre ord ingen fra FRP i noen viktige verv ?

S

Stipilo

Gjest
"Demokratisk" trenger ikke nødvendigvis bety "enig med deg".

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.057
Torget vurderinger
1
FRP bør nå lansere en kandidat.

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
300
La oss håpe vi er kvitt denne frådende kommunisten for godt.  Landet har ikke bruk for samfunnstopper med bakgrunn fra ekstreme og udemokratiske politiske grupperinger.  
Hun ble jo demokratisk valgt i et av verdens mest demokratiske land......Tror kanksje Håkon Lie var vel så brutal, oj det glemte jeg, han var jo USA`s mann... ;)

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Valla er avslørt, og må gå av.
Men sannelig klarer man å trekke inn både USA og Frp.
Nå mangler bare Israel, så skulle det være komplett.

Det er vel på plass å kondulere med Valla, veien fra Stalin til Fougner ble litt for tøff. ;D

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.539
Ehem...har man glemt hva Valla har fått til i løpet av sine 6 år som LO leder? AFP, 5 ferieuker, stoppet rasering av arbeidsmiljøloven, lønnsløft for offentlig ansatte.
Ikke la dere prege så mye av VG og TV2

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
926
Haakon Lie var en tøffing som sa til Reiulf Steen: "Jeg skal knekke deg som ei lus!". Siden Steen var mann, og levde i ei tid da det betydde noe, så ble det ikke oppvask i media og ikke finito Haakon. VG hadde ikke utviklet sin propagandajournalistikk enda, så det ble ikke noe mediekjør heller.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.249
Torget vurderinger
2
Haakon Lie var en tøffing som sa til Reiulf Steen: "Jeg skal knekke deg som ei lus!". Siden Steen var mann, og levde i ei tid da det betydde noe, så ble det ikke oppvask i media og ikke finito Haakon. VG hadde ikke utviklet sin propagandajournalistikk enda, så det ble ikke noe mediekjør heller.
Det var Einar Gerhardsen han sa det til på
Arbeiderpartiets landsmøte i 1967.

P

Parelius

Gjest
Uforståelig hva du prøver å si her. Er dette det som du mener bør være forbildet for hvordan oragnisasjoner skal fungere? Hvis ikke, hva vil du med denne lille henvisningen? At menn er menn og godt er det?

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Utrolig klønete av Valla å la denne saken utarte seg til egen avgang.
Hun gravde sin egen grav.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
926
Uforståelig hva du prøver å si her. Er dette det som du mener bør være forbildet for hvordan oragnisasjoner skal fungere? Hvis ikke, hva vil du med denne lille henvisningen? At menn er menn og godt er det?
Det hadde ikke blitt en Valla-sak om Valla og Yssen var menn. Spesielt ikke om det var for 40 år siden, og journalistikken var mere saklig, som den var før.

Jeg liker ikke dennne saken. Jeg tviler på grunnlaget og dokumentasjonen som virker subjektiv og synsete. Saken er farget av media og nøytaliteten er en vits. Jeg synes saken i det minste kunne gått i arbeidsretten. Da hadde vi også fått presedens for lignede saker senere.

P

Parelius

Gjest
Det hadde ikke blitt en Valla-sak om Valla og Yssen var menn. Spesielt ikke om det var for 40 år siden, og journalistikken var mere saklig, som den var før.

Jeg liker ikke dennne saken. Jeg tviler på grunnlaget og dokumentasjonen som virker subjektiv og synsete. Saken er farget av media og nøytaliteten er en vits. Jeg synes saken i det minste kunne gått i arbeidsretten. Da hadde vi også fått presedens for lignede saker senere.
Jeg forstår deg mindre og mindre. Trodde du var en som hadde sansen for de fremskitt arbeiderbevegelsen har presset frem når det gjelder arbeidsforhold. Det var en gang de skjøt negre, uten at det skapte særlig oppstuss også. Hva som ble gjort for 40 år siden kan da ikke være standarden! Og det må da være en selvfølge at LO etterlever de standarder de selv har kjempet frem, og krever at andre skal følge.

Kan godt være at pressen har vært ensidig her, men å begynne å gjøre dette til en mediesak uten substans overhodet, blir for dumt.

Nei, du liker det ikke, men du trenger da ikke lukke øynene av den grunn. Skjønt det er en øvelse som vi kanskje alle behersker godt.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
926
Jeg forstår deg mindre og mindre. Trodde du var en som hadde sansen for de fremskitt arbeiderbevegelsen har presset frem når det gjelder arbeidsforhold. Det var en gang de skjøt negre, uten at det skapte særlig oppstuss også. Hva som ble gjort for 40 år siden kan da ikke være standarden! Og det må da være en selvfølge at LO etterlever de standarder de selv har kjempet frem, og krever at andre skal følge.

Kan godt være at pressen har vært ensidig her, men å begynne å gjøre dette til en mediesak uten substans overhodet, blir for dumt.

Nei, du liker det ikke, men du trenger da ikke lukke øynene av den grunn. Skjønt det er en øvelse som vi kanskje alle behersker godt.
Jeg tror på rettssikkerhet. Den er fraværende i Valla-saken, takket være synsing fra Yssen, fra media, fra Valla selv og fra dette granskingsutvalget. Et skritt tilbake for en rettsstat.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.613
Torget vurderinger
0
Denne saken dreier seg vel egentlig ikke om Valla vs. Yssen. Det er vel, hvis man har giddet å følge med, et spørsmål om Valla og hennes personlighet og intet annet.

Valla er avslørt som Norges riksmobber ! Vi har fått 5-6-7 saker presentert der Valla har trakkasert medarbeidere.( Og Gud vet hvor mange som kke er blitt kjent ? ) Dette har intet med personlig kjemi mellom Valla og Yssen å gjøre. Det hele koker ned til at Valla er en mennesketype som tydeligvis må nedvurdere andre for å hevde seg selv. Typisk mobber!

Da hjelper det ikke at LO under henne har oppnådd det og det ! LO kan med Valla som leder ikke hjelpe arbeidstakere som blir mobbet på jobben, sorry men i en slik situasjon vil ikke LO ha troverdighet ! Dessuten vil nok LO miste mange medlemmer med Valla fortsatt som leder. Personlig vil ikke jeg være medlem i en organisasjon som har en notorisk drittsekk som leder !! Å akseptere en slik leder vil være det samme som å akseptere mobbing ! Ok, hvis man synes mobbing er greit er det jo en annen sak. Og hvis man som de som legger skylden på Yssen mener det er mobbeofferet som har skylden for mobbingen er det også en ærlig holdning, selv om jeg synes den er avskyelig.

Jeg lurer bare på om dere som støtter Valla selv var / er mobbere på skolen / jobben siden dere tar hennes parti ? Hvis LO sjefen kan ha lov til å mobbe er det vel greit om Per mobber Pål på skolen, er det ikke ?

Ok at hun har oppnådd mye, men det rettferdiggjør ikke dævelskapen hun har bedrevet. Hitler fjernet arbeidsløsheten i Tyskland, og som det ble sagt i samtiden begynte togene å gå i rute ! Det er da vel ingen " in his right mind " som mener det skulle frikjenne Hitler for dævelskapen han bedrev ? Før det nå kommer et hylekor som sier at sammenligningen halter, la meg si at i grovhet og menneskeforakt ligger Hitler i Champions League mens Valla i høyden er i 3de. divisjon bedrift. Her er det prinsippet det gjelder: " HENSIKTEN RETTFERDIGJØR IKKE MIDDELET !! "

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Boffen,

I dagens noe paranoide situasjon er vel ikke dette en heldig formulering ? Med mindre du ønsker at også Yssen skal følges av livvakter !?
Nei, du har rett.
Var preget av dårlig sinnsstemning og inntak av gift.

P

Parelius

Gjest
Jeg tror på rettssikkerhet. Den er fraværende i Valla-saken, takket være synsing fra Yssen, fra media, fra Valla selv og fra dette granskingsutvalget. Et skritt tilbake for en rettsstat.
Det var da slett ikke hva du sa.

Nuvel, det var LO-sekretariatet som nedsatte komiteen, var det ikke? LOs impotens i denne saken (ikke bare i håndteringen i ettertid) gjorde vel det hele nødvendig. Eller mener du at det hele bare skulle ha forstsatt på samme måten?

Bx

Bransjeaktør
Ble medlem
04.08.2005
Antall liker
4.859
Valla slipper billig unna. Hadde det vært rettssikkerhet, hadde hun vært borte forlengst. Og uten en raus fallskjerm som hun nå får.

Tenk på alle de kvinnene hun har tråkket ned på sin vei til topps!

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Valla er avslørt, og må gå av.
Men sannelig klarer man å trekke inn både USA og Frp.
Nå mangler bare Israel, så skulle det være komplett.

Det er vel på plass å kondulere med Valla, veien fra Stalin til Fougner ble litt for tøff. ;D
Og så du da Oddgeir. Selvsagt blir det ikke komplett før Valla står frem som kommunistisk muslim. Siden du ikke klarer å bringe det på banen, må vel jeg gjøre det.

En ting må jeg jo si, uten at det er noen som helst forsvar av dama. Valla fremsto jo som utrolig tøff ut i trynet idag. Kan tenke meg, at det er endel private bedrifter som tilbyr henne jobb med tid og stunder.

P

Parelius

Gjest
En ting må jeg jo si, uten at det er noen som helst forsvar av dama. Valla fremsto jo som utrolig tøff ut i trynet idag. Kan tenke meg, at det er endel private bedrifter som tilbyr henne jobb med tid og stunder.
"Stalinisme" er jo ikke noe som bare tilhører det politiske liv.

("Tøff" som i "hva skjer a". Sannsynligvis er hun grunnleggende dum. Nå skal jo de uansett arve jorden, så alt er vel.)

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
926
Det var da slett ikke hva du sa.

Nuvel, det var LO-sekretariatet som nedsatte komiteen, var det ikke? LOs impotens i denne saken (ikke bare i håndteringen i ettertid) gjorde vel det hele nødvendig. Eller mener du at det hele bare skulle ha forstsatt på samme måten?
Jeg mener at dette var en sak for arbeidsretten. Mulig denne institusjonen ikke har utviklet praksis for å behandle mobbesaker, men siden Valla-saken angår arbeidslivet og arbeidsmiljøloven så synes jeg den hører hjemme der.

Jeg liker ikke LO`s håndtering av saken heller, av grunner som er nevnt.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.249
Torget vurderinger
2
Dette har vært rått parti mot Valla. Det er vel en situasjon ho sjøl har bragt seg i ved ikke å kunne oppføre seg mot folk.
Men nå har høyresia i Arbeiderpartiet fått fjerna ho ved hjelp av sutra Yssen. Valla har vært dyktig i jobben sin, bortsett fra personalpolitikken.
Nå er det vel tilbake til nikkedukkepolitikk i LO igjen.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.613
Torget vurderinger
0
Nei tar det tilbake, Yssen fortjener nakkeskudd.
Ei mer ekkel hurpe har vi vel aldri sett.
Jo Valla er ekklere ! :eek: :eek:

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Dette har vært rått parti mot Valla. Det er vel en situasjon ho sjøl har bragt seg i ved ikke å kunne oppføre seg mot folk.
Så hun kan takke seg selv? Ja, enig i det.
Men nå har høyresia i Arbeiderpartiet fått fjerna  ho ved hjelp av sutra Yssen. Valla har vært dyktig i jobben sin, bortsett fra personalpolitikken.
Nå er det vel tilbake til nikkedukkepolitikk i LO igjen.
Så det er høyresiden i Ap sin skyld?

Bestem deg da. ;)

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.249
Torget vurderinger
2
Kan ikke se noen motsetning i at høyresia i LO og Arbeiderpariet har benytta en sjanse som Valla og Yssen har servert på et søvfat.

DYNAMIC1

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Antall liker
2
La oss håpe vi er kvitt denne frådende kommunisten for godt. Landet har ikke bruk for samfunnstopper med bakgrunn fra ekstreme og udemokratiske politiske grupperinger.
::)

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
 Landet har ikke bruk for samfunnstopper med bakgrunn fra ekstreme og udemokratiske politiske grupperinger.  
Bare mentalt tilbakestående kan komme med slike idiotiske påstander. Ting forandrer seg.
Og det samme til de som quoter og applauderer.

G

Gjestemedlem

Gjest
Valla var medlem i Kommunistisk Ungdomslag til hun var 34 år gammel, så man kan ikke helt avskrive dette som bare ungdommelig naivitet heller.

Selv om hun i dag har moderert seg, i hvertfall offentlig, har hun såvidt jeg vet ikke tatt avstand fra sine tidligere handlinger og holdninger.

Så selv om folk og tidene forandrer seg mye, dette var jo fremdeles i den kalde krigens dager, så er det ikke så mye forskjell i fra dette og Kurt Waldheim som ble Østerikes president etter en noe tvilsom politisk bakgrunn.

Nå skal hun uansett vurderes mest utifra det hun har prestert som leder for LO og ikke for hva hun mente for 25år siden.

At en LO leder som skal holde styr på 800.000 medlemmer og skal ha dem til å dra i samme retning og unngå kostbare konnflikter så må det være rom for en litt tøff lederstil. Dette er ikke en koseklubb, og man kommer ingen vei her uten å ha et snev av totalitær personlighet over seg.

Men Valla ble ikke felt pga. Yssem saken, det er iallefall ikke det som ligger bak. Lederstil og personlighet blir brukt som argumenter. Men det ligger nok en dypere politisk strømmning under her. Men det er vel også som det skal være... I dette selskapet er det bare de tøffeste som overlever. Og Valla var ikke tøff nok, eller valgte feile allierte og brukte for lite ressurser på mediabyråer. (?)

Mye vil vel bli klart når nye kandidater til lederskapet melder seg.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.249
Torget vurderinger
2
Uansett hva slags politikk Valla har stått for i ungdommen så har jo gjort en god jobb som LO leder. Det er ingen som kan ta fra ho det.
Skal se åssen det blir nå, som det er tilbake til det trauste, sidrompa gubbepampeveldet som bestandig har prega LO.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
926
Det blir vel jern og metall m/Bjørndalen som alltid? Han foreslo jo granskingen også...

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Stoltenberg og Kollberg gnir seg i hendene. Vallas skjebne var beseglet da hun stoppet sykelønnsendringene og deretter begynte å blande seg inn i statskirkespørsmålet. Da skjønte Yssen at hun kunne gå ut med sine (naturligvis helt rettmessige) anklager. LO kan naturligvis ikke ha en leder som bryter arbeidsmiljøloven. Det er da opplagt. For oss andre er det naturligvis godt å bli kvitt henne. Hun trakk nasjonen i feil retning.

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Valla var en tyrann selvfølgelig, men jeg har faen ikke mye sansen for Yssen heller.
Hun fremstår (for meg) som et kryp. Spår hennes snarlige bortgang.

Hva galt har Yssen gjort?

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.613
Torget vurderinger
0
Hva galt har Yssen gjort?
Tja, la meg se ?? Ex kona til en av Jens sine barndomskamerater ? Tillhører vel da høyresiden i AP ? Og det er som alle vet et større svik enn å stemme Høyre eller FRP !! Vil ikke være et snillt mobbeoffer som bare legger seg ned og dør. Tillater seg å mene at mobbing av underordnede er uakseptabelt, selv om sjefen er gammelkommunist ! Ja og så er hun av hunnkjønn og nekter å krype stille tilbake på kjøkkenet når sjefen er ferdig med å tråkke på henne !!

Nei huff for ei hurpe !! :mad: :mad: :mad:

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Når man "trekker" seg på den måten Valla gjorde er det som en snookerspiller som ikke innser at han har tapt partiet når han må ha minst tre safestøt for å vinne...
Valla burde vurdert sin posisjon for LENGE siden.

Topp Bunn