Valgomaten

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• A

AK27

Gjest
    Prøvde å svare ganske konservativt, likevel havnet jeg under to. Det er det jeg sier, dere er fascister hele gjengen.

V

vredensgnag

Gjest
    Jeg svarte som en av mine amerikanske jaktkamerater, uten å smøre på, og tok hensyn til de religiøse kodene i en del av spørsmålene: 4,7

noruego

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Antall liker
    8.979
    Omtrent som forventet vil jeg si, bortsett fra at Friluftslisten, som jeg knapt har hørt om, troner på topp med 83%, fulgt av Venstre, DNA og Høyre.

Ytterkantpartiene fra begge fløyer, FrP, NKP, Demokratene og Rødt, havnet samlet helt på bunn.

Er nok en PKer, uten at jeg helt har forstått hvorfor det nødvendigvis skulle være noe galt i det å være politisk korrekt i sine valg...

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    1,67?

Hva i H*****e svarer man for å komme ned dit?

V

vredensgnag

Gjest
    Leste først nå en reportasje i DN fra GOP stuntet i Ames, Iowa. Skremmende meninger folk lirer av seg - en mente det ikke betød stort hva politikerne fant på "for snart kom Jesus, og da ville det bli ryddet opp".

Vedkommende planket altså tre av spørsmålene i den f-undersøkelsen med én kort kommentar.

coolbiz

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.03.2006
    Antall liker
    5.507
    Sted
    Sydvestlandet
    Torget vurderinger
    2
    2.1

Kan noen forklare for meg hva spørsmål "[19] Some people are born with an urge to jump from high places." har med fascistoide tendenser å gjøre?

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    totte skrev:
    1,67?

Hva i H*****e svarer man for å komme ned dit?
    Du glemte noen 6-tall inni der.

Svarer så ærlig der går an i det elendige oppsettet. Spesielt på underkastelse overfor autoriteter av ymse slag ble det mye 1ere. Ikke lite ledende spørsmål og innlysende hva som var ønskede responser, da. Det gjør det lett å gjennomskue hensikten med testen.

Vet heller ikke hvor stor grad av fascismetilbøyelighet en måler med den greia der, for fascisme som politisk ideologi er jo langt mer enn dette her. Hele harmonitankegangen og ideen om den korporative stat kommer ikke frem. Mer måling av autoritetstro og antidemokratisk sinnelag virker dette som.

Har i utgangspunktet ganske tvisyn på slike åpenbare selvrapporteringstester. For mange svarer ofte slik de vil fremstå eller det de tror de mener, og avdekker nødvendigvis ikke de holdingene de faktisk har. Det blir da lett for mange "falske positive" eller "falske negative". Da må det langt mer avanserte og finurlige tester til, der sammenheng mellom svarrespons og aktverdig holding er mer subtil.

For eksempel så er personlighetstesten MMPI er en slik sak, der åpenbare og empirisk baserte sammenhenger er blandet, og det er ikke alltid så lett å se sammenheng mellom svarene en gir og holdingene disse måler. Som et eksempel så måler utsagnet: "Jeg er ofte lei meg" og "Jeg skulle ønske jeg var bibliotekar" samme trekk, nemmelig depressivitet. Det første utsagnet er åpenbart, mens det siste er kun en statistisk sammenheng som ingen helt har funnet forklaringen på.

Slik er MMPI i bygget opp, og så kan en i tillegg se på ratioen mellom de åpenbare og de subtile utsagnene og leke seg med i hvor stor grad folk er ærlige (med seg selv og andre), og selvsagt gi diagnostisk og prognostisk vekting etter forholdet mellom de subtile og de åpenbare svarene.

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Honkey-Chateau skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    2.066666666666667
    Identisk med undertegnedes score. You are a liberal airhead, too, Gjestemedlem.

Honkey
    Liberal airhead her også, men ikke like airhead som dere to. 2,5 selvfølgelig. MOR! Tror jeg setter på Chicagos beste. ;D

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    4.480
    2.166666666666 - A liberal airhead.

Det betyr vel at man er ubrukelig eller noe sånt? ;)

baluba

Æresmedlem
    Ble medlem
    18.02.2009
    Antall liker
    15.017
    Sted
    Kopervik og Bergen
    Torget vurderinger
    1
    slowmotion skrev:

Ikke i utgangspunktet, men med så lav poengsum (nesten a whining rotter) så blir det sånn likevel. ;D

Jeg registrerer at jeg står nærmere Oddgeir enn noen av dere, forbanna kommunister!

kasol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Antall liker
    5.207
    Torget vurderinger
    4
    hvor tas den testen ???

A

AK27

Gjest
    baluba skrev:
    slowmotion skrev:

Ikke i utgangspunktet, men med så lav poengsum (nesten a whining rotter) så blir det sånn likevel. ;D

Jeg registrerer at jeg står nærmere Oddgeir enn noen av dere, forbanna kommunister!
    Nå finnes det mer enn nok av autoritære "kommunister".

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.282
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    dag1234 skrev:
    baluba skrev:
    Jeg vet du har det vond nå, og jeg føler med deg.
    Ikke jeg. 8)
    Fantomet er hard mot de harde! Gammelt jungelord.

S

Slubbert

Gjest
    lars_erik skrev:
    1.566666666666666

A whining rotter. 8)
    Wow, du skjønte hva du måtte trykke på for å komme så lavt som mulig. Veldig imponerende.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.282
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Slubbert skrev:
    lars_erik skrev:
    1.566666666666666

A whining rotter. 8)
    Wow, du skjønte hva du måtte trykke på for å komme så lavt som mulig. Veldig imponerende.
    Den var lett gjennomskuelig, som det meste som har som et av spørsmålene om at det viktigste er å adlyde.
    Alarmen går, som Jan Eggum sier.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    baluba skrev:
    slowmotion skrev:

Way to go.. ;)

Anonym

Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Antall liker
    1.185
    Torget vurderinger
    4
    Ifølge valgomaten står jeg på lista for feil parti men AP er tross alt ikke det værste partiet.

C

Cappuccino

Gjest
    Fikk 3.7 på den andre testen, men snodige spørsmål da, og svarte ikke så mye ytterpunkter heller...?!

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.155
    Torget vurderinger
    1
    vredensgnag skrev:
    I Bergen er eiendomsskatt på en tomannsbolig med markedsverdi 1,8 millioner i dag 445 kroner, de rødgrønne foreslår å øke denne med en faktor på 2,7, slik at man betaler 1201 kroner i året.

Eiendomsskatten vil da innbringe 415 millioner til Bergen kommune. Virker som et greit bidrag til felleskassen, pent tilpasset boforhold.

Frp har slurvet med kalkulatoren, og vil ha folk til å tro at eiendomsskatten skal økes med en faktor på 23, og regner med at en del velgere faller for propagandaen.

http://www.bt.no/nyheter/innenriks/faktasjekk/S-hy-blir-den-rdgrnne-eiendomsskatten-2555172.html
    Er det ikke Høyre som styrer i Bergen da? -jeg mistenker AP for å ville høyne den skatten. Vel, det er ikke den store utgiften, men sammen med den stadig økende renovasjonsavgiften, rushtids-avgift og andre indirekte skatter så er det greit for min del å være restriktiv. Jeg eier ikke nåla i veggen heller.

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    Ved å late som om jeg er Oslo-boer fikk jeg et for meg nokså overraskende resultat. Norges Jævla Kommunistiske Parti!! Disse ble (heldigvis) tett fulgt av Venstre, men de måtte dele pallen med RØDT! Dette var ikke helt meg, synes jeg. NKP er i hvert fall skivebom! Og det er vel mulig at de nevnte Kommunister ikke kan få stelt i stand så mye galskap på kommuneplan, men på nasjonalplanet er de bare en gjeng drømmere i min verden...

Kommu-Honkey

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Honkey-Chateau skrev:
    Ved å late som om jeg er Oslo-boer fikk jeg et for meg nokså overraskende resultat. Norges Jævla Kommunistiske Parti!! Disse ble (heldigvis) tett fulgt av Venstre, men de måtte dele pallen med RØDT! Dette var ikke helt meg, synes jeg. NKP er i hvert fall skivebom! Og det er vel mulig at de nevnte Kommunister ikke kan få stelt i stand så mye galskap på kommuneplan, men på nasjonalplanet er de bare en gjeng drømmere i min verden...

Kommu-Honkey
    Her bør det blinke noen varsellamper ja. Du må nok gå i deg selv, og ta dine holdninger og meninger opp til fornyet vurdering. ;D

V

vredensgnag

Gjest
    Av dem som har avslørt sin fordeling hittil er det vel cappuccino som har den beste politisk spektrum fordelingen fra sitt ståsted til motpol. Og med en sterk verdipolaritet - beundringsverdig konsekvent, og det mener jeg i positiv forstand.
    ;)

Min fordeling er i sammenligning meget inkonsekvent, og ikke like verdipolar (hans motpol har mye lavere verdi). Testet dette, selvsagt, og fant at om jeg svarer annerledes på to spørsmål, så ryker SV opp der H er nå!

Men jeg merket meg den konsekvente graderingen til cappuccino, det tyder på sterk politisk bevissthet og at han virkelig har orientert seg om alternativene.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.844
    Honkey-Chateau skrev:

Kommu-Honkey
    Cellen vår har møte i morgen. Du er hjertelig velkommen.

A

AK27

Gjest
    Pink_Panther skrev:
    Honkey-Chateau skrev:

Kommu-Honkey
    Cellen vår har møte i morgen. Du er hjertelig velkommen.
    Gledelig at det finnes så mange kammerater her inne.

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.155
    Torget vurderinger
    1
    Det var AKP(ml) som opererte med "celler". Så vidt meg bekjent har ikke NKP drevet med den slags "hemmelige greier".

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10

Roald

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.06.2005
    Antall liker
    3.499
    Torget vurderinger
    1
    Dette sa valgomaten så får vi se hva jeg stemmer når jeg gjør min egen vekting ……..

Er dette bestått på f-skala testen?

Vedlegg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn