Valgomaten

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Fremskrittspartiet 74 %
    Høyre 73 %
    Venstre 67 %
    Senterpartiet 65 %
    Demokratene i Norge 64 %
    Arbeiderpartiet 57 %
    Kristelig Folkeparti 51 %
    Miljøpartiet De Grøn... 40 %
    Rødt 38 %
    Sosialistisk Venstre...38 %

Stemmer rimelig bra dette. Men det blir nok Høyre likevel.

Pink_Panther

Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Antall liker
    11.844
    Som ventet, FrP på bunn hos meg. Topplasseringen var vi ikke enige om.

palmaris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Antall liker
    1.923
    Torget vurderinger
    1
    Arbeiderpartiet
    Partiene i Lindås kommune og hvor enig du er med de enkelte:
    Arbeiderpartiet
    77 %
    Senterpartiet
    72 %
    Miljøpartiet De Grøn...
    71 %
    Venstre
    70 %
    Sosialistisk Venstre...
    70 %
    Høyre
    69 %
    Kristelig Folkeparti
    69 %
    Rødt
    64 %
    Fremskrittspartiet
    48 %

Boffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    333
    Sted
    Oslo Vest
    Fremskrittspartiet
    71 %
    Demokratene i Norge
    70 %
    Pensjonistpartiet
    69 %
    Høyre
    67 %
    Kristent Samlingspar...
    60 %
    Kystpartiet
    57 %
    Venstre
    56 %
    Det Liberale Folkepa...
    54 %
    Kristelig Folkeparti
    54 %
    Senterpartiet
    52 %
    Arbeiderpartiet
    51 %
    Sosialistisk Venstre...
    43 %
    Norges Kommunistiske...
    41 %
    Miljøpartiet De Grøn...
    40 %
    Rødt
    39 %

bombe.

OMF

Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Antall liker
    9.866
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Høyre
    74 %

Byluftlisten
    66 %

Venstre
    65 %

Fremskrittspartiet
    64 %

Demokratene i Norge
    63 %

Arbeiderpartiet
    61 %

Kristelig Folkeparti
    59 %

Pensjonistpartiet
    57 %

Kystpartiet
    57 %

Kristent Samlingspar...
    55 %

Senterpartiet
    51 %

Miljøpartiet De Grøn...
    49 %

Sosialistisk Venstre...
    44 %

Norges Kommunistiske...
    44 %

Rødt
    41 %

Mvh
    OMF

A

AK27

Gjest

Relativt representativt, hadde du flyttet rødt opp to til tre hakk hadde det korrelert veldig godt med mine forventninger. At desentralisering og sterke kommuner er viktig for meg fører SP noe høyt, men det er også et parti jeg tidligere har stemt på.

Ble medlem
    30.04.2008
    Antall liker
    1.398
    Arbeiderpartiet

Partiene i Stavanger kommune og hvor enig du er med de enkelte:
    Arbeiderpartiet
    76 %
    Senterpartiet
    64 %
    Sosialistisk Venstre...
    63 %
    Venstre
    61 %
    Miljøpartiet De Grøn...
    60 %
    Kristelig Folkeparti
    58 %
    Rødt
    57 %
    Høyre
    51 %
    Demokratene i Norge
    50 %
    Pensjonistpartiet
    48 %
    Fremskrittspartiet

Hm. Trodde jeg skulle havne lengre ut på borgerlig side. Ikke så glad for det siste partiet der, da. Jaja...

slowmotion

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Antall liker
    4.480
    Hvaforno? Det står at jeg bør stemme venstre eller kristelig? Men jeg er jo ateist?

V

vredensgnag

Gjest
    slowmotion skrev:
    Hvaforno? Det står at jeg bør stemme venstre eller kristelig? Men jeg er jo ateist?
    Det å stemme V er en religiøs opplevelse, også for human-etikere. Det går gjerne på troen om det gode.

;D

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    Nuh. Så er man altså Venstremann. De deler rett nok toppen med et lokalt tøyseparti, men dog. Skal fundere litt over den.
    Frp? Klar bunnotering for undertegnede. Greit å vite.

Honkey

N

nb

Gjest
    Høyre på topp, Venstre nr 2. SV nederst. Hadde nesten ventet rødt eller NKP nederst men det var små marginer i bunnen hos meg. Bor i Oslo.

G

Gjestemedlem

Gjest
    Ref. åpningsinnlegget

Litt pussig egentlig at det kun er 2 små prosentpoengs forskjell mellom Høyre og Norges Kommunistiske Parti med utgangspunkt i vekting og svar på akkurat de samme spørsmålene. Forskjellene er nok ikke alltid så dramatiske mellom partiene i lokalpolitikken.

Alternativt så tror jeg ikke helt at denne valgomaten makter å fange opp forskjellene i politikken på en reell måte.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    Gjestemedlem skrev:
    Ref. åpningsinnlegget

Litt pussig egentlig at det kun er 2 små prosentpoengs forskjell mellom Høyre og Norges Kommunistiske Parti med utgangspunkt i vekting og svar på akkurat de samme spørsmålene. Forskjellene er nok ikke alltid så dramatiske mellom partiene i lokalpolitikken.

Alternativt så tror jeg ikke helt at denne valgomaten makter å fange opp forskjellene i politikken på en reell måte.
    Man har egentlig hatt en snikende mistanke om at Stalins venner stod høyt i kurs. Dette blir litt som å komme ut av skapet det Deff. ;)

A

AK27

Gjest
    Gjestemedlem skrev:
    Ref. åpningsinnlegget

Det er nok godt mulig at denne testen ikke er så altfor presis. Det påstås også at vi alle har minst to politiske skjemar/fortolkningsrammer, et konservativt og et mer sosialistisk, og at selv om disse vektlegges forskjellig i den enkelte, så overlapper de noe. Så det er ingenting unormalt i å være kommunist i et spørsmål og markedslfundamentalist det neste for eksempel.

A

AK27

Gjest
    oddgeir skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    Ref. åpningsinnlegget

Man har egentlig hatt en snikende mistanke om at Stalins venner stod høyt i kurs. Dette blir litt som å komme ut av skapet det Deff. ;)
    Sier mannen som hadde strøket på f-skala testen før han hadde rukket å begynne, artig.

V

vredensgnag

Gjest
    Gjestemedlem skrev:
    Ref. åpningsinnlegget

De har tatt høyde for en rekke lokalsaker, som gjør at man får skjevfordeling i forhold til samme Valgomat ved stortingsvalg. Jeg måtte svelge at jeg skulle stemme for kommunefinansiert stadion for Vålerenga, for å være i pakt med Vs program i Oslo, hadde jeg ikke stemt på det ville jeg ikke hatt så høy V-score. Jeg har stemt imot et par av Jan Bøhlers forslag i mitt Valgomat-oppsett, og følgelig ryker Ap langt ned på min oversikt.

I Bergen er det mange lokalsaker som roter opp i spektrumet. F.eks. eiendomsskatten, miljøtiltak, utbygging.
    Så at Frp har fusket med tall igjen - eiendomsskatt-kalkulatoren deres for Bergen påstår at de rødgrønne vil sette denne opp med 23-gangeren, mens BT finner den skal opp med 2,7-gangeren.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    AK27 skrev:
    oddgeir skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    Ref. åpningsinnlegget

Sier mannen som hadde strøket på f-skala testen før han hadde rukket å begynne, artig.
    Nå må du få deg litt søvn. Du mangler jo humoristisk sans. ;)

A

AK27

Gjest
    oddgeir skrev:
    AK27 skrev:
    oddgeir skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    Ref. åpningsinnlegget

Men hva jeg skrev var da morsomt seriøst. Velbekomme, http://www.anesi.com/fscale.htm.

oddgeir

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.10.2005
    Antall liker
    10
    AK27 skrev:
    oddgeir skrev:
    AK27 skrev:
    oddgeir skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    Ref. åpningsinnlegget

Men hva jeg skrev var da morsomt seriøst. Velbekomme, http://www.anesi.com/fscale.htm.
    Joda, jeg googlet F-scale. Og siden du bringer det opp igjen; takk for facsismeanklagene. De kler deg.

V

vredensgnag

Gjest
    Liberal Airhead. Passer bra.
    2.13, så rett før jeg også ble A Whining Rotter.
    Noen har ihvertfall ikke sans for humor. Men ta testen og svar ærlig, oddgeir. Det er en etablert test.

A

AK27

Gjest
    Slubbert skrev:
    Oh, nesten "a whining rotter".
    Jeg var rett innenfor. Begrepene knyttet til fortolkningene av tallresultatet tror jeg ikke har noe med Adorno og The Authoritarian Personality gjøre, men nå er det lenge siden jeg har lest den.

kasol

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Antall liker
    5.207
    Torget vurderinger
    4
    Sandnes
    AP topp, frp på bunn

Er Rød - Blå i rikspolitikken dvs vipper mellom AP/ Høyre. Jeg stemmer ikke på AP en gang til hvis de går sammen med SP & SV.

R.E.S.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Antall liker
    6.819
    Torget vurderinger
    35
    FrP og Høyre helt i bånn med KrF på hjul. Trenger jo ingen valgomat for å finne ut det ;D

Roy

Bjørn.H

Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Antall liker
    10.155
    Torget vurderinger
    1
    Det der med Rødt, skjønner jeg ikke helt. Venstre, tja, Høyre kommer høyt opp pga. APs vilje til å i tillegg til ekstra kommunale avgiften på bensin er per i dag på 89 øre. Politikerne vurderer å øke den til 1 krone og 90 øre, samt at et et tilleggsalternativ er å innføre bompenger/køprising (fotografering med regning i posten...) og eiendomsskatt. Det blir fort dyrt å eie vesentlige ting som bil og bolig da...

Det skal forresten sies at Truls Fyhn, sheriffen i Tromsø forøvrig mener at køprising, eller rushtidsavgift er meningsløst, da Tromsø ikke har rush-problemer å snakke om, sammeliknet med andre steder i Tromsø.

Vedlegg

Kabeldragern

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Antall liker
    1.276
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Tok desverre ikke kopi av resultatet, men husker godt...

Valgte: AP
    Resultat: AP med Venstre(!) som en god nr. 2
    Sist: Frp

Nettopp! ;D

Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5.989
    Torget vurderinger
    1
    En klok mann sa nylig: "Venstre er for kapitalister med dårlig samvittighet".

V

vredensgnag

Gjest
    I Bergen er eiendomsskatt på en tomannsbolig med markedsverdi 1,8 millioner i dag 445 kroner, de rødgrønne foreslår å øke denne med en faktor på 2,7, slik at man betaler 1201 kroner i året.

Eiendomsskatten vil da innbringe 415 millioner til Bergen kommune. Virker som et greit bidrag til felleskassen, pent tilpasset boforhold.

Frp har slurvet med kalkulatoren, og vil ha folk til å tro at eiendomsskatten skal økes med en faktor på 23, og regner med at en del velgere faller for propagandaen.

http://www.bt.no/nyheter/innenriks/faktasjekk/S-hy-blir-den-rdgrnne-eiendomsskatten-2555172.html

Pedal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Antall liker
    5.989
    Torget vurderinger
    1
    Bærum kommune: FrP kom jaggu ut på topp, men stemmer Høyre i år som sist gang. Men skal vurdere FrP til neste Stortingsvalg.

Fremskrittspartiet
    73 %

Pensjonistpartiet
    66 %

Høyre
    60 %

Venstre
    55 %

Arbeiderpartiet
    48 %

Kristelig Folkeparti
    45 %

Miljøpartiet De Grønne
    44 %

Senterpartiet
    44 %

Rødt
    35 %

Sosialistisk Venstre
    33 %

Ulf-B

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Antall liker
    2.103
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Valgomaten og jeg var enige - sånn sett greit nok. Så får vi bare seg om jeg blir enig med meg selv den dagen det virkelig gjelder.

totte

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2007
    Antall liker
    2.500
    Torget vurderinger
    0
    2.3333

Hadde det ikke vært for at jeg er med på at folk utmerket godt kan puttes i sekkene "tøffing" og "pudding" hadde det nok blitt enda lavere.

Ingen som vil stå fram som fascist? Anyone?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn