|
Stoltenberg lovet å være klar hvis det ble problemer.Det der tror jeg du bare kan glemme, Ap har allerede erklært seg som et parti utenfor blokksamarbeid nå.
Skal du ikke se bort i fra. Det har jeg sett for meg som en mulig løsning hele tiden etter valget. Men det er mulig vi må gjennom noen måneder med belgisk blå først.Er de borgelige i ferd med å snuble på dørstokken? Ap/V/Sp/KrF?
Håpet er lysegrønt! ( For de uinvidde er det en boktittel! )Stoltenberg lovet å være klar hvis det ble problemer.Det der tror jeg du bare kan glemme, Ap har allerede erklært seg som et parti utenfor blokksamarbeid nå.
Hilsen håpefull.
Du er inne på noe der. Du skjønner, jeg er en evig optimist. Selv når det butter imot som værst.Håpet er lysegrønt! ( For de uinvidde er det en boktittel! )Stoltenberg lovet å være klar hvis det ble problemer.Det der tror jeg du bare kan glemme, Ap har allerede erklært seg som et parti utenfor blokksamarbeid nå.
Hilsen håpefull.
Nei Pinky, blir de ikke enige blir det en H-FrP regjering med støtte fra KrF og V. De har alle fire gått til valg på at A skal ut av regjeringskontorene og de vil tape alt for mye på lang sikt hvis de ikke står ved det valgløftet!
Det gjør det. Det kommer til å gjøre det slik at FrP blir redusert til et lite parti ved neste valg.Slapp av. Det går så bra så.
Det ville jeg ikke være så sikker på hvis jeg var du. Det kan faktisk hende det motsatte.Det gjør det. Det kommer til å gjøre det slik at FrP blir redusert til et lite parti ved neste valg.Slapp av. Det går så bra så.
Det er ikke svartmaling, det er synsing og det er lidderlig gøy.Det ville jeg ikke være så sikker på hvis jeg var du. Det kan faktisk hende det motsatte.Det gjør det. Det kommer til å gjøre det slik at FrP blir redusert til et lite parti ved neste valg.Slapp av. Det går så bra så.
Jeg skjønner ikke helt denne svartmalingen. For folk flest kommer ikke endringene til å merkes stort, med mindre det skjer noe i internasjonal økonomi. På meg så høres all denne svartmalingen uansett hvem som vinner valgene nesten som noe religiøst.
Marie Simonsen i Dagbladet tillot seg å spørre hvorfor i alle dager de ikke hadde avklart en del ting innen valget, siden de alle gikk ut og garanterte borgerlig regjering om det skulle bli borgerlig valgseier.Tar sonderingspause i helgen - Valg 2013
Dette begynner å ligne svindel overfor velgerene. Nå har de borgelige partiene brukt 2 uker på å finne ut om de vil danne regjering. Skal bli morro å se når de (eventuelt) fire partiene skal sette opp statsbudsjett.
Skjønner virkelig ikke helt hva som er latterlig - hvis Marie Simonsen hadde vist hva som ble drøftet bak lukkede dører, så hadde det stått på trykk - og det gjør det altså ikke. Så hun forventet åpenbart en regjeringserklæring på valgnatten.... Så hva prater hun egentlig om..? Og det sier seg jo selv at valgresultatet avgjør mye - det sier seg jo også selv, at dersom man hadde blitt med i Regjering uten å true med brudd - så har man ikke forhandlet hardt nok. Her er det mye spill for galleriet....hadde man ikke vært 90-95% i mål nå med alle 4 partiene - så hadde Erna kuttet tvert og begynt sondering rundt plan BMarie Simonsen i Dagbladet tillot seg å spørre hvorfor i alle dager de ikke hadde avklart en del ting innen valget, siden de alle gikk ut og garanterte borgerlig regjering om det skulle bli borgerlig valgseier.Tar sonderingspause i helgen - Valg 2013
Dette begynner å ligne svindel overfor velgerene. Nå har de borgelige partiene brukt 2 uker på å finne ut om de vil danne regjering. Skal bli morro å se når de (eventuelt) fire partiene skal sette opp statsbudsjett.
"I fire år har de fire partiene til sammen hatt flertall. De siste to åra har det i praksis vært klart for brakseier og regjeringsskifte. Du skulle tro de hadde hatt rikelig tid til uformelle sonderinger, til å finne ut om de likte hverandre, til å lese partiprogrammer og snakke om politiske løsninger.
I stedet høres det ut som om de møtes for første gang og er overrasket over hvordan de ser ut nakne. De fire har levd etter filosofien hus under hver busk, men nå er plutselig vinteren her."
Det er faktisk i ferd med å bli latterlig - men så pleier også borgerlige regjeringer å være ganske underholdende kaotiske, så hvorfor la seg forundre.
Det var ho Erna som opprinnelig meldte at de skulle være i havn i forrige uke, men da havarerte det.Hva er det som haster...?
mvh
OMF
Du fremstiller det som om man viste hva slags politikk man fikk om de rødgrønne hadde fått flertall også.....vi fikk vel ingen klargjøring fra de på forhånd om hvilke saker som ville blitt endret om SV fikk 5%, 10% eller 15%, eller hvad e ville gjøre dersom SP falt under sperregrensen..de gikk til valg på 4 nye år, men det lå jo i kortene at retningene ville avgjøres av stemmene....Det var ho Erna som opprinnelig meldte at de skulle være i havn i forrige uke, men da havarerte det.Hva er det som haster...?
mvh
OMF
Det tar tid å sette sammen en regjeringserklæring, selvsagt. Men Foss var på,radioen i dag og sa at det er greit med en krise eller to, det betyr bare at koalisjonspartnerne kjører tøffe løp.
Skal bli spennende å finne ut av hva slags politikk vi stemte på den 9. september. Er jo noen dager siden nå. Som juleaften, dette.
Og du kjøpte varen før den ble veid?............
For meg så har jeg hele tiden vist at det ville være kjøttvekten etter valget som bestemte politikken - om man kaller samtalene sonderinger eller regjeringsforhandlinger ,
Ja, jeg og alle andre som stemte ved valget i år stemte på hvilken retning vi ønsket å ta landet - hvilken retning det faktisk tar avhenger av hva alle andre i landet gjør......det bør jo være relativt elementært for de som har stemt rødgrønnt.....Og du kjøpte varen før den ble veid?............
For meg så har jeg hele tiden vist at det ville være kjøttvekten etter valget som bestemte politikken - om man kaller samtalene sonderinger eller regjeringsforhandlinger ,
Slik er det jo alltid ved valg - man stemmer på den man ønsker....Det er jo det som er greia; vi vet ikke retningen enda..selv om vi stemte på den.
Du vet med andre ord ingen ting om Marie Simonsen, og trekker konklusjoner rett ut av løse luften?Marie Simonsen fra Dagbladet er som vanlig kun ute etter å kritisere sine politiske motstandere.
..og hvordan trakk du DEN konklusjonen?Du vet med andre ord ingen ting om Marie Simonsen, og trekker konklusjoner rett ut av løse luften?Marie Simonsen fra Dagbladet er som vanlig kun ute etter å kritisere sine politiske motstandere.