Vel, jeg ble så(pass) forbannet i dag at jeg faktisk for første gang i mitt liv vurderte å gi f... i å stemme.
Grunnen var (faktisk) at jeg tredje gangen på ca. 5 dager måtte sette fra meg 2 TO øl i kassa.
Jeg synes faktisk det er fint å kunne handle til et stykke ut på kvelden (jeg er skiftarbeider).
Det var ikke det at jeg måtte sette fra meg to boksøl i kassa i dag på valgdagen, (det var ikke i mine tanker) selv lettølet 6pack prøvde de å stoppe, men den fikk jeg med meg.
Grunnen til at jeg ble forbannet var at først måtte jeg sette fra meg (igjen) to boksøl på Smart (etter kl 2000) i midten av forrige uke.
Så var jeg sent ute igjen på fredagkveld (nå på Rema) og måtte sette fra meg (igjen) disse to boksølene, ergerlig men jeg hadde tross alt et par hjemme (så det er ikke det).
Derfor tenkte jeg i dag midt på dagen at nå, nå kunne jeg få med meg disse to ølboksene (noen nye fra Gran), kom til kassa og NEI det var ikke lov i dag (det gikk jo fort opp for meg hvorfor), men jeg ble noe helt utrolig sur ;D ;D ;D ;D
Jeg spurte butikksjefen om det virkelig også gjaldt lettølet jeg hadde, vi var enige om at det burde jeg kunne få med meg, kassadama var uenig, ikke vet jeg :

:

Jajaja jeg vet at jeg kan planlegge innkjøpene bedre, men det ble bare mye for meg tre ganger på under ei uke ;D
Jeg har aldri liknende problem med vin og polet, der handler jeg inn 10 flasker + hver gang, og flirer littt i skjegget over alle de som må fly på polet på fredag i siste liten å kjøpe inn for helga, og bære tungt hjem på t-bane/tog/buss.
Mon tro om det ikke faktisk er oss "gamle" og glemske dette rammer mest, ungdommene som skal "feste" i helga er seg dette svært bevisst og sørger for å få skaffet dette i tide.
Før så hang man forheng foran ølhyllene, slik burde det være fortsatt, dersom de skal ha denne idiotiske regelen, at en ikke kan få kjøpt øl (under 5%) i butikkens "normale" åpningstid.
Da hadde jeg i hvert fall sluppet å bli paff/overrasket og litt sur når jeg kommer til kassa og må sette fra meg ølet.
Noen ganger øl som jeg har brukt tid på å finne frem til (prøve nye sorter f.eks.)

Jeg er forsåvidt ikke uenig i politikken om å gjøre det noe vanskeligere tilgjengelig for undommer å få tak i alkohol, men tror faktisk at det er muligheter for at det er oftere at eldre voksne går glipp av ølen sin på fredag/lørdags kvelden enn ungdommer flest. Vi tenker ofte ikke på at slikt må planlegges, DET vet ungdommen

Jeg kom meg og stemte likevel

og fristelsen til å stemme FRP var likevel ikke i nærheten, det er viktigere ting å ta hensyn til.
Mvh.KW