Høyttalere Vakre høyttalere

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • 2

    2xJ

    Gjest
    Spørsmålet hva blir det en ser det vakre i ? Ser enn det vakre i SVÆRE hornrigger ? Ser enn det i minimalistiske små søyler.. ?
    Eller ser enn det vakre i det monstrøse ?

    Mange ser nok det vakre i sine egne høyttalere.. for og slå på med at det er "god lyd" og... jaja.. dem om det :cool:
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.587
    Antall liker
    14.488
    Sted
    Langesund
    Det var lurt av meg og bare skryte av utseende, for konstruksjonsmessig i forhold til spredning og sånt er vel ikke bra, og lyden er vel ikke helt der oppe den heller.
     

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.149
    Antall liker
    2.066
    20190604_181203.jpg

    Vår hysterisk morsomme venn "Jokke" Gerard bragte høyttalerkunsten noen mil fremover for om lag 25 år siden. Her kan man snakke om at form følger funksjon. Absolutt alle designdetaljer her dreide seg om optimering av lydgjengivelsen. I dag tar vi kanskje mye av dette for gitt. Gerard fikk en hærskare av etterlignere. I tillegg fungerte konstruksjonene hans i vanlige og ikke alt for store bomiljøer. Damene protesterte heller ikke da gemalene dro disse ikke helt små høyttalerne hjem.
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.138
    Antall liker
    5.132
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Jeg hadde disse på 80 tallet. Ble solgt for småpenger. Det skulle jeg gjerne ha ugjort. Varm engelsk lyd og et vakkert design som er noe helt spesielt.

    Gale_speakers_bg.jpg
     

    Trondmeg

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.12.2003
    Innlegg
    13.059
    Antall liker
    7.904
    Torget vurderinger
    12
    De er dritkule og morsomt at man ser det engelsk presisjonsnivået i krommingen på endeplatene.
     
    H

    Hifibasillen

    Gjest
    Tja la ut SF Aida og kommer nok aldri til å ha råd til disse vil jeg tro men en kan jo drømme..

    Om jeg skal legge ut noe som jeg selv anser som er overkommelig for folk og som jeg selv liker designet på må det bli disse

    Ja så og si firkantede bokser men med et design og en lyd jeg blir tiltrukket av =)
     

    Vedlegg

    Singh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.08.2006
    Innlegg
    1.674
    Antall liker
    1.765
    Torget vurderinger
    1
    IMG_3261.jpg
    IMG_3264.jpg
    Hadde disse i 13 år med subber, synes de fortsatt er vakre. Fredriksen lagde en versjon med bånd diskant som jeg angrer på att jeg ikke kjøpte når den var til salgs, nå står disse i Stavanger og spred god lyd. Noe er galt siden jeg altfor ofte får bildene opp feil vei, men får FAEN MEG IKKE rettet opp i dette.
     
    Sist redigert:
    V

    VVV

    Gjest
    Eg synes utførelesen til TAD Reference One (gulvståande) og TAD Compact Reference (bokhylle) er den finaste som eg nokonsinne har sett (har sett Reference One i verkelegheita mange gonger, men aldri Compact Reference). Compact Reference har forresten nyleg gått ut av produksjon.
    cr2.jpg
    RMV-studios-1.jpg
    cr2.jpg
    ref1.jpg
    ezgif-1-45cc387cef32.jpg
     
    V

    VVV

    Gjest
    Ja. Det var dei som eg meinte.
    Dei hadde truleg vore endå finare om dei kun hadde vore i kvit.
     
    V

    VVV

    Gjest
    Har vært en del slike tråder på sentralen opp gjennom årene og det har overrasket meg hvor forskjellig oppfatning og smak vi har på dette området. Det ser ikke ut til å sprike litt, men ekstremt mye. En stor utfordring når man skal designe en høyttaler!

    Men jeg lurer på om det også har noe med at folk velger ut de høyttalerne de liker lydmessig, og da ser utseendet/vakkerheten egentlig vel så mye ut ifra dette.
    Tipper at utsjånaden betyr veldig mykje for mange, og innrømmer lett at eg definitivt sjølv ønska at utsjånaden også skulle vera bra i tillegg til lyden.
     

    inselwind

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    1.966
    Antall liker
    10.671
    Sted
    Toten
    Torget vurderinger
    11
    20190604_222314.jpg

    Selvgjort er velgjort, og litt stolthet og selvskryt av egne kreasjoner er også viktig..Det kommer tross alt rett fra hjertet ;)
    Disse har allerede 7 år på baken, og er like flotte den dag i dag :)
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Ok, nå klarer jeg ikke å holde munn lenger. Det er fryktelig mye gyselig her:-X ;D! Det er vel ikke sånn at oppfattelsen/preferansen av lyd spriker like mye?!:eek:
    Det store problemet med å sette ‘Like’ på overnevnte post er at ‘beauty is in the eye of the beholder’ så når du liker designet på egne høyttalere og poster et bilde av disse, så er det atter andre betraktere som nok synes at de ser helt forjævlige ut :cool:
    Da kan man nok konkludere med at ‘Likes’ i denne settingen blir et tveegget sverd, da det kun er deg selv som eier din egen personlige smak.
    Men man kan trygt enes om at smaken er forskjellig når man beskuer kreasjonene her inne!
     

    The Gunner

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.05.2010
    Innlegg
    9.933
    Antall liker
    17.206
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Ok, nå klarer jeg ikke å holde munn lenger. Det er fryktelig mye gyselig her:-X ;D! Det er vel ikke sånn at oppfattelsen/preferansen av lyd spriker like mye?!:eek:
    Det store problemet med å sette ‘Like’ på overnevnte post er at ‘beauty is in the eye of the beholder’ så når du liker designet på egne høyttalere og poster et bilde av disse, så er det atter andre betraktere som nok synes at de ser helt forjævlige ut :cool:
    Da kan man nok konkludere med at ‘Likes’ i denne settingen blir et tveegget sverd, da det kun er deg selv som eier din egen personlige smak.
    Men man kan trygt enes om at smaken er forskjellig når man beskuer kreasjonene her inne!
    Hehehe, seff er det individuelt. Men du kan godt være enig med utsagnet selv om du er uenig med mine preferanser/utvalgte - snørr og bart. Dette gjelder også i denne tråden.
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Ok, nå klarer jeg ikke å holde munn lenger. Det er fryktelig mye gyselig her:-X ;D! Det er vel ikke sånn at oppfattelsen/preferansen av lyd spriker like mye?!:eek:
    Det store problemet med å sette ‘Like’ på overnevnte post er at ‘beauty is in the eye of the beholder’ så når du liker designet på egne høyttalere og poster et bilde av disse, så er det atter andre betraktere som nok synes at de ser helt forjævlige ut :cool:
    Da kan man nok konkludere med at ‘Likes’ i denne settingen blir et tveegget sverd, da det kun er deg selv som eier din egen personlige smak.
    Men man kan trygt enes om at smaken er forskjellig når man beskuer kreasjonene her inne!
    Hehehe, seff er det individuelt. Men du kan godt være enig med utsagnet selv om du er uenig med mine preferanser/utvalgte - snørr og bart.
    Vel, nå var det jo nettopp ‘Like’ jeg satte på din post, med den risikoen det medførte :D
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Der findes mange labra design, men personlig har jeg en spaghetti for skandinavisk design ala Kef R7, R3

    D641D73C-A31D-49A8-AC62-5B36B0977E36.jpg


    CE2E189A-72D4-4831-AFA6-BAA357D18BD5.jpg


    Tror stikordet er, Keep it simple
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Ok, nå klarer jeg ikke å holde munn lenger. Det er fryktelig mye gyselig her:-X ;D! Det er vel ikke sånn at oppfattelsen/preferansen av lyd spriker like mye?!:eek:
    Et interessant eksperiment i så måte for å kartlegge individuell smak, hadde vært om alle istedenfor å legge ut bilder av høyttalere, la ut bilder av sine ektefeller, partnere, kjærester, livsledsagere etc. Tipper konsensus hadde vært like sprikende der. Hadde også vært spennende å se om folk ville være like ærlige når de kommenterte andres valg i en slik tråd, som det de er her når temaet er høyttalere. :)
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Ok, nå klarer jeg ikke å holde munn lenger. Det er fryktelig mye gyselig her:-X ;D! Det er vel ikke sånn at oppfattelsen/preferansen av lyd spriker like mye?!:eek:
    Et interessant eksperiment i så måte for å kartlegge individuell smak, hadde vært om alle istedenfor å legge ut bilder av høyttalere, la ut bilder av sine ektefeller, partnere, kjærester, livsledsagere etc. Tipper konsensus hadde vært like sprikende der. Hadde også vært spennende å se om folk ville være like ærlige når de kommenterte andres valg i en slik tråd, som det de er her når temaet er høyttalere. :)
    Du må ikke glemme oss Stalkere - kan vi også legge ut bilder av våre elskede? ;)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.384
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Ok, nå klarer jeg ikke å holde munn lenger. Det er fryktelig mye gyselig her:-X ;D! Det er vel ikke sånn at oppfattelsen/preferansen av lyd spriker like mye?!:eek:
    Et interessant eksperiment i så måte for å kartlegge individuell smak, hadde vært om alle istedenfor å legge ut bilder av høyttalere, la ut bilder av sine ektefeller, partnere, kjærester, livsledsagere etc. Tipper konsensus hadde vært like sprikende der. Hadde også vært spennende å se om folk ville være like ærlige når de kommenterte andres valg i en slik tråd, som det de er her når temaet er høyttalere. :)
    Du må ikke glemme oss Stalkere - kan vi også legge ut bilder av våre elskede? ;)
    Gjør hva du vil, totalt fremmede og ukjente medforumist, så lenge jeg ikke blir involvert. :cool:
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn