Det er jo so innforjævleg forbanna stygt at det er til å spy av!tRump sin «oppgradering» av the oval office. Burde vel vært i antitesen til denne tråden.
Vis vedlegget 1138222
Regner da virkelig med at dette ikke er virkelig?? Eller??
Arkitekturopprøret er sikkert fornøgd.Disneyland, nå i Porsgrunn!!
Har aldri vore der, men ut frå bileta kan det sjå ut som det var ein god vinnar? Noko både retrogardistar og avantgardistar kan lika?Og vi penser tilbake.
![]()
Vinneren av Statens arkitekturpris er kåret
Fredag mottok Wesselkvartalet i Asker Statens arkitekturpris.www.nrk.no
Myke linjer, innbydende utearealer, teglstein og ingen utenpå hengte balkonger.Og vi penser tilbake.
![]()
Schvungen på balkongen i høghuset til høgre minna (og teglsteinen) minna meg litt om Florin Court, det Suchet-Poirot budde i ITV-serien.Jeg så bildene og tenkte krummet funkis.![]()
Anti-tesen til Barcode og Løren som x her:Og vi penser tilbake.
![]()
Getto…Anti-tesen til Barcode og Løren som x her:
Vis vedlegget 1140834
Bygget i Asker? Det er jo ein brannfakkel - kan du seia noko meir om kva det er du misliker?Smaken er nå som baken... pent er det definitivt ikke..men det er meg, da...
Bak mur ja, men sanatoriet i Paimio er en påle. Egentlig neste alt Aalto tegnet. Eneste arkitekten jeg vet om som har prydet en pengeseddel. Sier noe om ham, og om Finland.Alvar Aalto
![]()
– Jeg ble rørt til tårer da jeg entret bygningen (+)
Årlig kommer 40.000 gjester som vil se Aalto-sanatoriet i furuskogen i Paimio.www.dn.no
( Mulig bak mur)
Neida, det Kyev war fashion; when Putin blows a hole, do the best of it.Litt AI eller Photoshop med i bildet der?
Einig.Min andre assosiasjon er til 1800-tallets ruinromantikk, ref. JMW Turner.
Jan Olav Jansens - sommerhus i Storfjord: https://jsa.no/filter/jan-olav-jensen/Summer-House-Western-NorwayHusker ikke hvilket Arkitektens hjem program det ble vist i, men ett av husene hadde et stort vindu som var skåret så det passet langsetter et bølgende svaberg som fikk være inne/ute i huset. I dag er mye mulig, om man har midler til det.