Alt til hus og bolig Vakkert Design (møbler m.m.)

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • kjellbjarne

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2008
    Innlegg
    5.112
    Antall liker
    3.645
    Torget vurderinger
    4
    De fleste her har vel sett Kenrick sound video med bla jbl. Tror dette er huset til sjefen, så flott. Ser ikke høytalere da.


    Kunne levd her også



    Mvh
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.245
    Antall liker
    3.477
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Det huset var OK, imho.

    De to nederste var rett og slett helt krise. Godt man er forskjellige.
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.522
    Antall liker
    7.851
    Torget vurderinger
    0

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.559
    Antall liker
    7.083
    Joda, kunne nok ha klart meg med et av disse bibliotekene, men rent saklig holder det for min del med et som har plass til en sånn ca 4000 bøker.

    Men da må jeg begynne med å bygge nytt hus! Og det er ett av punktene som står høyest på listen over "what to do" når millionene ramler inn fra Norsk Tipping.
    Var faktisk på nippet til å impulshandle den praktboken disse bildene er hentet fra. Men den er såpass stor at den burde kommet med ben slik at den kunne ha fungert som en kaffebordbokbord (for dere som husker den Seinfeld-episoden).
     
    C

    Cyber

    Gjest
    ^ Ja, men ikke med utgangspunkt i mennesker. Det er helt forferdelig å gå eller sykle der nede. Finnes ikke innbydende og du har ikke lyst til å "slå deg ned" noen steder. Simpelthen skandaløst dårlig planlegging.
    Riktig. Laffet rundt operaen og litt i området med barna i høst, men hvor er det noen gode kroker og benker? Kalde greier.
     

    MML

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Innlegg
    2.065
    Antall liker
    1.495
    Torget vurderinger
    1
    Tips til blad for arkitektur/design for inspirasjon til innvendig og utvendige tiltak eller bare generell dagdrømming? Synes de fleste mainstreammagasiner bærer sterkt preg av at kundegruppen stort sett er kvinner.
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.069
    Antall liker
    3.050
    Torget vurderinger
    2
    Wallpaper var «it» i en periode, flinke til å finne glemte perler i gammel østblokk b.l.a.

    «Nytt Rom Scandinavian Rooms». Holdt bra nivå synes jeg. Med forbehold om at det er en stund siden sist jeg kjøpte et eksemplar.

    Veldig mye av det som tilbys har liten integritet og er rett og slett bare reklame.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Wallpaper var «it» i en periode, flinke til å finne glemte perler i gammel østblokk b.l.a.

    «Nytt Rom Scandinavian Rooms». Holdt bra nivå synes jeg. Med forbehold om at det er en stund siden sist jeg kjøpte et eksemplar.

    Veldig mye av det som tilbys har liten integritet og er rett og slett bare reklame.
    Er en stund siden sist jeg leste en også, men har hatt det moro med en bunke av disse. Men den har litt flyplass-preg over seg, In-flight magazine, Monocle etc. men skal det være mest til inspirasjon og pirring så er det helt greit nok. Jeg er tilhenger av å søke inspirasjon i det beste. Min greie er hagekunst og slike ting, og da er det moro å besøke klassiske hager, anlegg og parker mer enn å lese Hagetidende. Samme grunn som folk oppsøker museer for å se hva de flinke fikk til. Ikke fordi man skal kopiere dem men for å hente ut et par elementer som man selv kan bruke til noe helt annet.
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.069
    Antall liker
    3.050
    Torget vurderinger
    2
    For Dwell, prøv Narvesen i Continentalkvartalet hvis noengang i Oslo, jeg mener de har det der.
     

    superhkm

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.04.2005
    Innlegg
    4.069
    Antall liker
    3.050
    Torget vurderinger
    2
    Et alternativ på nettet er dezeen.com
     

    MML

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Innlegg
    2.065
    Antall liker
    1.495
    Torget vurderinger
    1
    Dette likte jeg også. Abonnement er bestilt!
     
    C

    cruiser

    Gjest
    Styggeste jeg har sett, men kål er jo det nye etellerannet.. så det selger nok som varmt hvetebrød
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Er det for å spise av grønnsaker, i stedet for å spise grønnsaker?
     

    Spiralis

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Innlegg
    19.522
    Antall liker
    7.851
    Torget vurderinger
    0
    Smakløst som så mye annet derfra!
     

    Trane

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2003
    Innlegg
    8.166
    Antall liker
    6.852
    Torget vurderinger
    4
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Jeg liker dette huset og har fulgt det i mange mange år men har ikke hatt råd- For 15-20 år siden ble det solgt bundlet med et kontorbygg nede i bakken, de siste årene har det vert lagt ut for salg flere ganger. Innvendig er det en usmakelig vits, men beliggenhet og eksteriør er fantastisk. Men man må leve med MYE flystøy for dette er rett under innflygingen til Flesland.

    Men det er litt eventyrslott over det hele tross alt. Kommer nok aldri til å bli min men jeg liker denne.
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.636
    Antall liker
    15.719
    Torget vurderinger
    2
    Noen mer elementære løsninger. Små vedovner til båter, som også anvendes andre steder:

    Installation Views

    Jeg må dobbeltklikke på småbildene i linken for å få dem opp. Et eksempel.

    Skjermbilde 2018-10-06 kl. 10.19.11.jpg
     

    Hardingfele

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.10.2014
    Innlegg
    22.636
    Antall liker
    15.719
    Torget vurderinger
    2
    Aaron Betsky tar seg en spasertur i tidligere havneområder i Oslo. Det gjør ham ikke glad.

    https://www.architectmagazine.com/design/oslo-unfortunately-goes-global_o

    Aaron Betsky is president of the School of Architecture at Taliesin and a critic and author of more than a dozen books on art, architecture, and design. Trained at Yale, Betsky has worked as a designer for Frank O. Gehry & Associates and Hodgetts + Fung, taught at SCI-Arc, and served as the director of the 11th Venice International Architecture Biennale.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Noen som har tips på et spisebord som er solid, men likevel litt slankt i understellet? Ønsker 1 meter bredde og helst mulighet til å sjonglere mellom ca 2,2 og 3,5 meter lengde. Gjerne slitesterk overflate.

    Var innom Bolia og så på flere der, men de virket ustødige med understellet som vinglet når men skjøt i platen sidelengs.

    Er ikke interessert i et prosjekt som må oljes eller vedlikeholdes til stadighet.
     

    AKA

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.02.2007
    Innlegg
    211
    Antall liker
    90
    Torget vurderinger
    6
    Er veldig fornøyd med Hay Loop. 250cm, men uten muligheter for justering. Overflaten tåler masse og enkel å holde ren.

    Noen som har tips på et spisebord som er solid, men likevel litt slankt i understellet? Ønsker 1 meter bredde og helst mulighet til å sjonglere mellom ca 2,2 og 3,5 meter lengde. Gjerne slitesterk overflate.

    Var innom Bolia og så på flere der, men de virket ustødige med understellet som vinglet når men skjøt i platen sidelengs.

    Er ikke interessert i et prosjekt som må oljes eller vedlikeholdes til stadighet.
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Er veldig fornøyd med Hay Loop. 250cm, men uten muligheter for justering. Overflaten tåler masse og enkel å holde ren.

    Noen som har tips på et spisebord som er solid, men likevel litt slankt i understellet? Ønsker 1 meter bredde og helst mulighet til å sjonglere mellom ca 2,2 og 3,5 meter lengde. Gjerne slitesterk overflate.

    Var innom Bolia og så på flere der, men de virket ustødige med understellet som vinglet når men skjøt i platen sidelengs.

    Er ikke interessert i et prosjekt som må oljes eller vedlikeholdes til stadighet.
    Pent bord, men vi ønsker å ha et justerbart bord med lemmer. Stort sett vil 2.2 meter ca holde, men til selskaper hadde det vært bra å kunne skalere opp.
     

    Northman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.05.2017
    Innlegg
    378
    Antall liker
    97
    Nesten alle bord med uttrekk vil være ustødige.. har selv testet 20-30 forskjellige bord de siste ukene..
    Tror vi går for møbelsnekker selv.

    Mest stødige bordet jeg har funnet er Skovby 106..
    240cm langt og kan kjøpe med tilleggsplater på endene som utvider det til 290 og 340
     
    C

    Cyber

    Gjest
    Nesten alle bord med uttrekk vil være ustødige.. har selv testet 20-30 forskjellige bord de siste ukene..
    Tror vi går for møbelsnekker selv.

    Mest stødige bordet jeg har funnet er Skovby 106..
    240cm langt og kan kjøpe med tilleggsplater på endene som utvider det til 290 og 340
    Godt tips. Vi har hatt plater i endene på det forrige bordet og det har vært stabilt. Hay Loop synes jeg var pent så det kan jo være et alternativ å kjøpe 2 bord og ha nr 2 på lager til man trenger skikkelig size.
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.245
    Antall liker
    3.477
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Noen som har tips på et spisebord som er solid, men likevel litt slankt i understellet? Ønsker 1 meter bredde og helst mulighet til å sjonglere mellom ca 2,2 og 3,5 meter lengde. Gjerne slitesterk overflate.

    Var innom Bolia og så på flere der, men de virket ustødige med understellet som vinglet når men skjøt i platen sidelengs.

    Er ikke interessert i et prosjekt som må oljes eller vedlikeholdes til stadighet.

    Jeg har et Hole Design bord som kanskje er noe slikt du ser etter. I tillegg er det dønn stødig og det kan ikke begynne å slarke.
     

    Vedlegg

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.245
    Antall liker
    3.477
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Hva er budsjettet ditt?

    1meter er bredere enn standard. Og kanskje litt for bredt? Man får til mer sosiale middager når man sitter litt nærmere hverandre.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn