Vær med på å stemme frem den ProAc modellen du helst vil høre

Hvilken ProAc høyttalermodell vil du mest av alt høre?


  • Totalt antall stemmer
    51
  • Avstemningen er stengt .

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Proac.jpeg


    Vi takket nylig ja til å overta importen av produkter fra ProAc.

    Da vi har samarbeidet med Lyric HiFi (T. Aa. Import) i flere år, så var det på sett og vis bra at ProAc havnet hos oss når en endring først skulle skje.

    Vi kommer i løpet av kort tid til å importere 2-3 forskjellige høyttalermodeller fra ProAc for demonstrasjonsformål i vårt store showroom i Heggedal utenfor Asker. Vår demorigg for stereolyd består i øyeblikket av følgende komponenter:

    Digital kilde: Accuphase DP-720
    Analog kilde: TW-acustic Raven Limited med Raven 10.5 tonearm og Dynavector XV-1S pickup
    RIAA-trinn: Ulike modeller fra Whest Audio (vår første ordre er på vei inn)
    Forforsterker: Accuphase C-3850
    Effektforsterkere: Tron Discovery Reference, Absoluta Partenope (ytterligere alternativer er planlagt)
    Kabling: Cardas Clear og Clear Beyond, samt Tellurium Q (sistnevnte er på vei inn)

    Når det gjelder akustikk, så er rommet bygget fra grunnen og opp ved bruk av IsoDamp løsningen til ASC. I tillegg er det benyttet ASC TubeTraps i hjørner, på vegger og i tak.


    I denne anledning gis dere muligheten til å stemme på hvilken høyttalermodell fra ProAc dere mest av alt ønsker at vi skal ha i demo.

    Jeg håper dere vil benytte denne sjansen til å påvirke hva vi i første omgang tar inn av demomodeller. Om nødvendig, så kommer jeg til å "bumpe" tråden slik at flest mulig av medlemmene på forumet får øye på den.

    Det skal bli spennende å se hvilke modeller som får flest stemmer og ikke minst hvor mange som er interessert i dette velrenommerte merket. Stewart Tyler har jo nå snart drevet ProAc i 40 år og de har i løpet av disse årene opparbeidet seg en betydelig kompetanse innen konstruksjon av høyttalere. Fit and finish er også nå blant det beste i markedet.

    Vi har for øvrig skrevet en kort artikkel om ProAc på våre nettsider og denne kan leses her.

    ProAc 2017 produktbrosjyre kan lastes ned her.

    Den nye prislisten for Norge er også tilgjengelig og kan lastes ned her. Norsk krone er dessverre fortsatt svak p.g.a. den vedvarende lave oljeprisen. Prislisten vil dog oppdateres om valutakursen skulle endre seg nevneverdig.

    Vi vil gjøre vårt ytterste for å representere dette merket på samme gode måte som forrige importør. Så ikke nøl med å ta kontakt om du har spørsmål, om du ønsker å avtale en lyttetest eller om du ønsker et pristilbud.

    Alan Grindheim
    Gjallarhorn Audio

    hfs_proac.jpg
     
    Sist redigert:

    Kommentarer

    rolfb*123

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.08.2008
    Innlegg
    609
    Antall liker
    555
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Accuphase

    Har dere overtatt Accuphase også ?

    Mvh.
    Rolf

    Vis vedlegget 431874

    Vi takket nylig ja til å overta importen av produkter fra ProAc.

    Da vi har samarbeidet med Lyric HiFi (T. Aa. Import) i flere år, så var det på sett og vis bra at ProAc havnet hos oss når en endring først skulle skje.

    Vi kommer i løpet av kort tid til å importere 2-3 forskjellige høyttalermodeller fra ProAc for demonstrasjonsformål i vårt store showroom i Heggedal utenfor Asker. Vår demorigg består i øyeblikket av følgende komponenter:

    Digital kilde: Accuphase DP-720
    Analog kilde: TW-acustic Raven Limited med Raven 10.5 tonearm og Dynavector XV-1S pickup
    RIAA-trinn: Ulike modeller fra Whest Audio (vår første ordre er på vei inn)
    Forforsterker: Accuphase C-3850
    Effektforsterkere: Tron Discovery Reference, Absoluta Partenope (ytterligere alternativer er planlagt)
    Kabling: Cardas Clear og Clear Beyond, samt Tellurium Q (sistnevnte er på vei inn)

    Når det gjeder akustikk, så er rommet bygget fra grunnen og opp ved bruk av IsoDamp løsningen til ASC. I tillegg er det benyttet ASC TubeTraps i hjørner, på vegger og i tak.


    I denne anledning gis dere muligheten til å stemme på hvilken høyttalermodell fra ProAc dere mest av alt ønsker at vi skal ha i demo.

    Jeg håper dere vil benytte denne sjansen til å påvirke hva vi i første omgang tar inn av demomodeller. Om nødvendig, så kommer jeg til å "bumpe" tråden slik at flest mulig av medlemmene på forumet får øye på den.

    Det skal bli spennende å se hvilke modeller som får flest stemmer og ikke minst hvor mange som er interessert i dette velrenommerte merket. Stewart Tyler har jo nå snart drevet ProAc i 40 år og de har i løpet av disse årene opparbeidet seg en betydelig kompetanse innen konstruksjon av høyttalere. Fit and finish er også nå blant det beste i markedet.

    Vi har for øvrig skrevet en kort artikkel om ProAc på våre nettsider og denne kan leses her.

    ProAc 2017 produktbrosjyre kan lastes ned her.

    Den nye prislisten for Norge er også tilgjengelig og kan lastes ned her. Norsk krone er dessverre fortsatt svak p.g.a. den vedvarende lave oljeprisen. Prislisten vil dog oppdateres om valutakursen skulle endre seg nevneverdig.

    Vi vil gjøre vårt ytterste for å representere dette merket på samme gode måte som forrige importør. Så ikke nøl med å ta kontakt om du har spørsmål eller om du ønsker å avtale en lyttetest.
     

    comstedt

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.10.2010
    Innlegg
    184
    Antall liker
    18
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Gratulerer Proac er et av de flottere merkene som har riktigt morsome højtalere uten at koste en arm og et bein... Selv om jeg personligen bare er intressert av di dyrere av dem. Kommer gjerne på besøk viss dere tar in noen av deres "Flagship"
     

    Gjallarhorn Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.02.2010
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    1.624
    Sted
    Heggedal, Asker
    Torget vurderinger
    100
    Takker.

    Vi kommer garantert til å inkludere enten K6 eller K8 i vår første import av demomodeller. Så langt har K8 fått flest stemmer.

    Ikke uventet, så leder i øyeblikket D48R avstemningen og ligger altså an til å bli importert.

    Det tredje paret i importen er mere usikkert. Akkurat nå står det mellom D30RS og D2.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.453
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Min stemme er til salgs for høystbydende! 😉
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.453
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Holder til i Bergen, så jeg skal ikke blande meg inn i noe som ikke kommer til å angå meg. Kanskje noen har veldig lyst å høre noe spesifikt og da er det kjipt hvis artigkarer som meg skal ødelegge muligheten unødvendig :)
     

    Gjallarhorn Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.02.2010
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    1.624
    Sted
    Heggedal, Asker
    Torget vurderinger
    100
    Fornuftig av deg det. Du er uansett velkommen innom om du skulle legge turen til Østlandet. :)

    Vi har mye spennende å by på, både i stereo og surround. Du finner bilder av showrommet vårt under Butikk i hovedmenyen her på forumet.
     

    Gjallarhorn Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.02.2010
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    1.624
    Sted
    Heggedal, Asker
    Torget vurderinger
    100
    Det virker som om de fleste interesserte nå har fått avgitt sin stemme.

    Vår ordre meldes derfor inn til ProAc i morgen og demomodellene blir i denne omgang:

    1 par K8 (i ibenholt finish)
    1 par D48R (i silkehvit finish)
    1 par D30RS (i bøk finish)
    1 par Tablette 10 (i svart ask)

    Uten at jeg vet noe konkret, så vil jeg tro at Response D2 nærmer seg en oppdatering i og med at denne vel ble lansert for snart 10 år siden. DB3 er for øvrig ProAcs nyeste modell og ble vist frem på Bristol-messen tidligere i år, men denne er ikke tilgjengelig for bestilling før i slutten av april. DB1 ble lansert året før på samme messe.
     

    Gjallarhorn Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.02.2010
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    1.624
    Sted
    Heggedal, Asker
    Torget vurderinger
    100
    ProAc holder nå på å bygge vår ordre.

    De som bestiller nå vil få en høyere rabatt enn ellers siden fraktkostnadene våre vil være mindre pr. høyttalerpar ved en større import enn ved en mindre import.

    Kunder kan bestille uten at det kreves et depositum, men vi forventer at kunden opprettholder sin bestilling med mindre leveransen tar vesentlig lenger tid enn antydet.

    Vi kan for øvrig tilby inntil 6 måneders rentefri avbetaling hvor du selv velger innbetalingstidspunkter og delbeløp om du skulle ha behov for det.

    Ta kontakt pr. epost, mobil eller PM for et pristilbud...
     
    Sist redigert:

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    3.199
    Torget vurderinger
    49
    Gratulerer med agenturet.
    Flott at ProAc blir ført videre i Norge:)
     

    Gjallarhorn Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.02.2010
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    1.624
    Sted
    Heggedal, Asker
    Torget vurderinger
    100
    Takker. Vi vil gjøre vårt ytterste for å ivareta dette utsøkte merket på beste måte.

    Vi kommer til å gi beskjed her når våre demomodeller er ankommet og disse er klare for demonstrasjon i vårt nøye tilrettelagte showroom.
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    3.199
    Torget vurderinger
    49
    Fikk endelig bestillt nye D30RS.
    Når tror du første forsendelse kommer?
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    3.199
    Torget vurderinger
    49
    Hvilken finish var det du bestilte?
    Black Ash.
    Ser på ProAc sine sider at bassen nå er 6,9" istedenfor 6,5 som det var på D30R.
    Har kanskje ikke så mye og si, men blir spennende uansett.
     

    Gjallarhorn Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.02.2010
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    1.624
    Sted
    Heggedal, Asker
    Torget vurderinger
    100
    Forsendelsen forlater ProAc i morgen og dine er med her.

    Jeg merket meg også denne forskjellen i elementstørrelse når vi skulle lage våre handlesider og prislister, og jeg spurte derfor Stewart Tyler om dette. I følge ham var det en trykkfeil på nettsidene deres, men det er jo grunn til å lure siden elementet er oppgitt til 175 mm i metriske enheter. Dog oppgir produktbrosjyren for 2017, som kan lastes ned over, mellomtone-/basselementet til D30S til å være 6,5" (165 mm).

    Vi får finne frem linjalen når høyttalerne ankommer :)
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    3.199
    Torget vurderinger
    49
    da er det bare og håpe på rask fortolling.
    Ang elementer ser jeg nå på bilder at det ser ut som det er 6,5" som på forgjengeren, det burde de fikse på hjemmesiden.
    D30R er vel den høyttaleren jeg har hatt lengst( 2,5år) så egentlig ønsker jeg ikke for store forandringer :)

    D30R
    IMG_0085.JPG


    D30RS og D30S
    IMG_0084.JPG
     

    Gjallarhorn Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.02.2010
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    1.624
    Sted
    Heggedal, Asker
    Torget vurderinger
    100
    I og med at du kjenner den forrige modellen godt (D30R), så er jeg spent på å høre hva du synes om den nye modellen. Stewart er nøye på at en ny modell skal låte hakket bedre enn modellen den erstatter - i grunnen samme filosofi som Accuphase, dvs. en evolusjonistisk produktutvikling - hvilket er til alles fordel om du spør meg.

    Det naturligvis ikke alltid alle kundene er enige i at en ny modell er bedre enn den forrige. Det er mange variable som spiller inn, inkludert subjektive forhold.
     
    Sist redigert:

    Gjallarhorn Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.02.2010
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    1.624
    Sted
    Heggedal, Asker
    Torget vurderinger
    100
    Forsendelsen (2 paller) er på vei fra UK og bør være ferdig tollbehandlet en gang i neste uke :)

    Hva er det du har bestilt?
     

    Gjallarhorn Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.02.2010
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    1.624
    Sted
    Heggedal, Asker
    Torget vurderinger
    100
    Til info:

    Vår leveranse fra ProAc ankom i går ettermiddag og opphenting av kundeordre for dør til dør levering med TNT er bestilt til torsdag morgen.
     

    Gjallarhorn Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.02.2010
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    1.624
    Sted
    Heggedal, Asker
    Torget vurderinger
    100
    Her er bilder av K8 (foto av D48R i hvit finish og D30RS i bøk vil bli lagt ut straks disse er pakket ut og på plass i showrommet):

    IMG_0129.jpg


    IMG_0128.jpg


    IMG_0127.jpg
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.245
    Antall liker
    3.199
    Torget vurderinger
    49
    IMG_0127.jpg


    Ser det oftest skjer når det brukes nettbrett og telefon, har noe og si hvordan den holdes når bildet tas.
    Uansett enkelt og snu på laptop før det legges ut.

    Skulle forresten gjerne hatt de K8 hjemme, nydelig finish, skal vi bytte?8)
     

    Ulf-B

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.05.2008
    Innlegg
    7.905
    Antall liker
    2.084
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    20
    Jeg blir litt forvirret av ProAc's DB3-modell.

    Billigere enn DB1 - som jeg kjøpte for litt over ett år siden - og med tilsynelatende "dårligere" spesifikasjoner. Antar at DB3 dermed ikke når helt opp til DB1-nivået. Det "bør" den vel ikke gjøre - prisen tatt i betraktning - men jeg har tatt feil før, jeg...

    Og hvordan er DB3 sammenlignet med D1 (mitt par var det første som Lyric Hifi leverte i Norge i 2009)?

    Ellers hadde det vært spennende om ProAc kom på tanken å lansere en småtass i K-serien.
     

    Gjallarhorn Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.02.2010
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    1.624
    Sted
    Heggedal, Asker
    Torget vurderinger
    100
    Ser det oftest skjer når det brukes nettbrett og telefon, har noe og si hvordan den holdes når bildet tas.
    Uansett enkelt og snu på laptop før det legges ut.

    Skulle forresten gjerne hatt de K8 hjemme, nydelig finish, skal vi bytte?8)
    OK, så bilde må roteres før man laster det opp på HFS. Takker.

    Akkurat dette paret ble håndplukket av undertegnede. Men Madagascar Ebony finéren er generelt en spennende nyhet innen Ebony finishen hos ProAc.

    Vi kan være behjelpelig med å skaffe tilveie foto av kabinetter forut for bestilling fra kunder (først og fremst aktuelt for Ebony og Rosewood finishene).
     
    Sist redigert:

    Gjallarhorn Audio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    26.02.2010
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    1.624
    Sted
    Heggedal, Asker
    Torget vurderinger
    100
    Jeg blir litt forvirret av ProAc's DB3-modell.

    Billigere enn DB1 - som jeg kjøpte for litt over ett år siden - og med tilsynelatende "dårligere" spesifikasjoner. Antar at DB3 dermed ikke når helt opp til DB1-nivået. Det "bør" den vel ikke gjøre - prisen tatt i betraktning - men jeg har tatt feil før, jeg...

    Og hvordan er DB3 sammenlignet med D1 (mitt par var det første som Lyric Hifi leverte i Norge i 2009)?

    Ellers hadde det vært spennende om ProAc kom på tanken å lansere en småtass i K-serien.
    Ja, jeg må si meg enig. DB3 ble lansert under Bristol messen i januar i år, mens DB1 ble lansert under samme messe året før. Prisen til DB3 er så nær DB1 at man kan bli noe forvirret, men jeg vil anta at DB1 er hakket bedre, ja.

    I første omgang har vi tatt inn D30RS, D48R og K8 for demonstrasjon basert på avstemningen i denne tråden. Flere modeller kommer i demo etter hvert. :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…

Informasjon om bruker

Gjallarhorn Audio
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
1.624
Link til alle artikler
212
Gjallarhorn Audio sine annonser
Bransjenyheter
Besøk oss på Oslo HiFi Show nå i helgen

Besøk oss på Oslo HiFi Show nå i helgen

  • 0
Vi har intet mindre enn 6 Norgeslanseringer under Oslo HiFi Show nå i helgen. Du finner oss på rom 106 og 108 i første etasje. Under kan du se hvilke produkter det er Norgespremiere på. Velkommen...
Fortsett
Bransjenyheter
Gjallarhorn lanserer franske B.audio i Norge

Gjallarhorn lanserer franske B.audio i Norge

  • 5
B.audio er et forholdsvis nystartet firma, men de har i løpet av kort tid blitt anerkjent for sitt gode design og høye lydkvalitet. Firmaet ble grunnlagt i 2016 av brødrene Cédric og Sébastien...
Fortsett
Bransjenyheter
Sveitsiske Stenheim endelig i Norge

Sveitsiske Stenheim endelig i Norge

  • 10
Varemerket Stenheim ble etablert i 2010 av fem elektronikkingeniører som tidligere hadde jobbet i det sveitsiske high-end firmaet Goldmund. Deres første høyttaler, Alumine, ble lansert i 2011...
Fortsett
Bransjenyheter
Gjallarhorn showroom holder stengt i romjulen

Gjallarhorn showroom holder stengt i romjulen

  • 6
Vi lar julefreden senke seg og holder vårt showroom stengt i romjulen. Men vår nettbutikk vil være betjent og det vil fremdeles være mulig å hente varer på vår adresse ved kjøp eller hjemlån i...
Fortsett
Bransjenyheter
Juletilbud på Harbeth (-25%)

Juletilbud på Harbeth (-25%)

  • 0
Det blir juletilbud på Harbeth ut desember for å få ned vår lagerbeholdning. Alt av modeller, bortsett fra toppmodellen, er på lager i de fleste finisher. Merk at tilbudet om 25% rabatt på...
Fortsett
Bransjenyheter
Juletilbud på SPEC (-25%)

Juletilbud på SPEC (-25%)

  • 0
Vi kjører juletilbud på SPEC i hele desember ved å tilby 25% rabatt på alle produktene som befinner seg på lager. SPEC sine integrerte forsterkere er unike klasse D forsterkere med lav effekt...
Fortsett
Topp Bunn