Back_Door skrev:Man skal aldri undervurdere betydningen av design, i en hobby der blindtester blir sett på som en trussel mot gleden.. :
[/quoteUndervurdering av folk som skal ha sølvfinish (30w el. 300w) har null betydning, dette er hifi-freaker...........
Tja, når du kan se dem blir du jo hele tiden påminnet om at det er reprodusert musikk du lytter til. ;Dgut_man skrev:Gi meg en god grunn for å sette bind foran øynene når jeg nyter MUSIKK fra disse komponentene;
Å ja, så du nekter å gjennomføre blindtester altså, hæ hæ hæ??gut_man skrev:Gi meg en god grunn for å sette bind foran øynene når jeg nyter MUSIKK fra disse komponentene;
Du har en god del rot under racket ditt da!!gut_man skrev:Gi meg en god grunn for å sette bind foran øynene når jeg nyter MUSIKK fra disse komponentene;
Personlig synes jeg sort (kanskje med en touch av gull eller crom) er låter best ;DDAChild skrev:Hifi er på vei ut! "Sølvfinish all the way, no matter what" er den nye standarden. Hva skjedde med lydidealet fra -70 og 80 tallet?
Er virkelig dyrest best?
Ja, så lenge det har sølvfinish ;D
Helt klart :Erland skrev:Personlig synes jeg sort (kanskje med en touch av gull eller crom) er låter best ;D
EC i sort og gullLyngen skrev:Mange ganger har jeg lagt merke til at design/farge ofte assosieres med lydfilosofien til et produkt. Har andre tenkt på det?
Burmester har kromfinish - stygt som juling!C._Alshus skrev:
Så enig, så enig!Trane skrev:Nå har vel aldri bra design og finish i seg selv redusert lydkvaliteten til et produkt. At noen lager lydprodukter med utganspunkt i utseendet er en annen sak. De som tilhører det markedet frekventerer vel tvilsomt dette forumet hyppig.....
Selv forventer jeg at et produkt til flerfoldig tusen kroner har et gjennomtenkt design og bra finish. Jeg skal tross alt leve med det som hvilket som helst møbel. At noen synes røft er tøft (les DIY-standard) og har stuer/lytterom som ser værre ut enn gutterommet mitt da jeg var 14...vel, dem om det, jeg trives ikke med slikt og synes det ser en smule pubertalt ut. Ærlig talt, svindyre, vakre komponenter med finish til å dø for....om hverandre på hifi-alteret omgitt av støv, rot, ledningersklyser og annet kludder....perler for svin.
Dårlig valg av sjef......J.Haugen skrev:Og jeg som trodde at denne tråden skulle handle om det virkelig utfordrende spørsmålet, nemlig at mange (særlig "sjefene" i huset) velger utstyr etter produktets farge og utseende, nesten uavhengig av hvordan det låter....
;DDårlig valg av sjef......
Ja, når slike ting klaffer kalles det "high end"Lyngen skrev:Mange ganger har jeg lagt merke til at design/farge ofte assosieres med lydfilosofien til et produkt. Har andre tenkt på det?
atonal skrev:Ja, når slike ting klaffer kalles det "high end"Lyngen skrev:Mange ganger har jeg lagt merke til at design/farge ofte assosieres med lydfilosofien til et produkt. Har andre tenkt på det?![]()