Ut i vår Haga XX

HC

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2002
Antall liker
3.319
Torget vurderinger
18
havar skrev:
Helst bør vi forandre reglene en smule. Det er alt for mye byråkrati og skatteregler. Når selv en statsråd kan "bomme" såpass, burde man heller lempe litt på kravene. Kanskje med unntak av dette med bygging i strandsonen...
Det er ikke mye byråkrati og regler rundt utleie av bolig. Man må fylle ut ETT skjema sammen med selvangivelsen hvor man oppgir utleieinntektene. Alle vet at man må skatte av utleie med mindre man leier ut mindre enn 50% av boligen man bor i.

Hagas avskjedstale var selvsentrert, parodisk svulstig og totalt blottet for selv det minste fnugg av innsikt.

Noen fantastiske uttalelser fra Haga:
"Nå bør folk stå opp å forsvare det landet de er glad i - hvor folk er jevnbyrdige og samfunnet er tuftet på mer enn at penga skal rå."
Dette fra en person som raker inn nær en mill i året og likevel finner det opportunt å spe på med litt svart utleie.

Pressen har reist spørsmål om skatt i tilknytning til utleie til privat bolig. Vi har i alle år betalt vår skatt. Vi har som alle andre samvittighetsfullt fylt ut og signert våre selvangivelser. Det kan tenkes vi likevel har gjort feil. Hvis så har skjedd skal jeg forsikre dere om at det blir ryddet opp i.
Virkelig samvittighetsfullt, hun snøt vel ikke til seg mer enn usle 100K over en 10 års periode.

jeg har reist land og strand rundt i sol og uvær
Nansen var ei pyse i forhold.

Og til slutt:
Jeg går av. Det politiske Norge går videre.
Bare i tilfellet noen skulle tro at det politiske Norge ville stoppe opp som følge av Hagas avgang.

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Antall liker
11.540
Jeg undres på om vi får se noen som spør om råd for å slippe å betale toll på varer kjøpt i utlandet etter alle disse tiradene ang. Hagas skattesnusk.

P

Parelius

Gjest
Pink_Panther skrev:
Jeg undres på om vi får se noen som spør om råd for å slippe å betale toll på varer kjøpt i utlandet etter alle disse tiradene ang. Hagas skattesnusk.
Laster har vi alle, bare ikke bruk meg som begrunnelse for dine egne!

Pinky, nå må du slutte å rote det hele til som en annen gjengrodd haga!

wotg

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.04.2005
Antall liker
5
Sånn, en tulling mindre. Bare de kan finne noe skikkelig dritt på jens og kristin nå :)

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Fra første gang jeg ble oppmerksom på dette kvinnemennesket (et underholdningsprogram på NRK), så har jeg synes hun har vært rett
og slett ufyselig. Veldig glad vi er kvitt den sleske merra.

Vedlegg

Ø

Øivind

Gjest
Hadet til Valgerd.
Hadet til Valla.
Hadet til Haga.

Dere vil ikke bli savnet.

wilbur-x

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.07.2006
Antall liker
1
Tralala, kanskje de hjelpende engler vil befri Halvorsen, gå i kveldsbønn !

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
926
Og alternativene? Siw og Erna?

Vel, vel...

Jeg tror vi får mennesker som politikere i fremtiden også. Og mennesker gjør feil.

Men for all del, -bare kast stein. Det er ikke ruter igjen i glasshuset likevel.

G

Gjestemedlem

Gjest
Gjest skrev:
Og alternativene? Siw og Erna?
Ingen god erstatning nei. Foss, Sponheim, Den nye borgelige lederen av SP og en noenlunde lieral og pragmatisk KrFer.. Bondevik f.eks. så kan man få til noe mye bedre skal du se.

SV, FrP og Naturlovspariet er alle like dårlig egnet til å regjere. De bør nøye seg med å selge lodd på stortingstrappen eller noe.

Billa

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.06.2007
Antall liker
467
Torget vurderinger
2
enda en drage "beats the dust". En bedre verden uten selvopphøyde Haga og Valla. 8)

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
926
Og da er verden pertfekt?

Dere finner nok noen å hetse uansett.

Ø

Øivind

Gjest
..og dere vil alltid finne noe, dere synes er veeeeeeldig urettferdig, å klage på. ;)

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
926
Som f.eks?

Er rettferdighetssans gått ut på dato.

Ø

Øivind

Gjest
Deres rettferdighetssans, ja.

Nettopp det.

Edit: Men men, kan godt være enig i at altfor mange kapitalister drar ting altfor langt, og kanskje du vil få se den revelusjonen, du sikkert ønsker deg, i flere land etterhvert. Noen langvarig bedring av levevilkårene tviler jeg meget sterkt på at det vil føre med seg.

Musikkmannen

Helårsstemmer
Ble medlem
11.11.2006
Antall liker
26.732
Sted
I kjelleren
Torget vurderinger
2
Kunne bare gjort det enkelt og greit med en gang. La oss bli kvitt hele denne regjeringen.

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Det som blir spennende nå er å se om Senterpartiet kommer på plass i sentrum igjen nå, eller om de fortsetter å virre rundt langt der ute på venstre flanke. Det virker allerede som Sponheim er håpefull i så måte. Han minner litt om Bjarne Håkon etter Vallas exit.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
926
Øivind: Tror ikke på revolusjon, så jeg må skuffe deg der. Du får finne en annen lapp å klistre på meg, helst en det går an å lage mye halloi ut av.

Jeg tror på et samfunn med høy moral. I dagens avmoralsierte samfunn er jeg en avviker.

P

Parelius

Gjest
Gjest skrev:
Jeg tror på et samfunn med høy moral. I dagens avmoralsierte samfunn er jeg en avviker.
Du får enten slutte å bløffe, eller så får du slutte med å motsi deg selv.

Du kan ikke på én og samme tid indirekte forsvare Haga (d.h. slutt med å hetse kua), og påberope deg troen på høy morale. Lovbrudd og løgnaktighet er ikke blitt dygder ennå, får jeg håpe, men en vet jo aldri hvordan tilstanden er i ditt distrikt.

Gi meg en malt, Monroe eller sigar, men ikke dette fjaset.

Tillegg: Hagas avskjedstale er vel en av de beste øvelser i pompøs ynkverdighet landets borgere har blitt presentert:

http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/06/19/538612.html

Denne er spesielt genial: "Jeg veit at politikere skal måles etter en strengere mal enn andre. Jeg observerer ganske enkelt at mitt helt vanlig levde liv ikke når opp til forventningene."

Når en nå vet at slik en tale er pusset på ned til minste detalj, så avslører detaljene det meste…

Selv observerer jeg meg selv henimot kjedsommelighet, men innser intet!

P

Parelius

Gjest
Øivind skrev:
En vakker dag blir vi kvitt Kristin også.
Tja, Kristin vet jeg ikke om en skal forakte, om en nå er aldri så uenig med henne.

En kan respektere sine motstandere, men kvalmes av sine egne.

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
En politisk Kant kjenner sine krøtter?

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Gjestemedlem skrev:
Honkey-Chateau skrev:
Hvordan og hvorfor i helvete skal vi finne perfekte, feilfrie mennesker til samfunnstopper? Vi er i ferd med å skape et monstersamfunn, der gapestokken brukes uten hensyn og hemninger til vi drar den utvalgte hakkekyllingen ned fra taburetten. De siste dager er kvalmende, jeg tør banne på de fleste av kritikerne har like store svin på skogen som de smågrisene Haga har hatt gående rundt på gården. La folk rydde opp i stedet for å sende dem på dør i vanry. Men bevares, fortsett å kaste stein, hyklere! :mad:

Honkey
Hva Haga har gjort eller ikke gjort som privatperson er ikk vesentlig i det hele tatt. Men hennes manglende evne til å håndtere media og tåle kritikk gjør henne uegnet som minister. Hadde hun gått til motangrep og vist at hun ikke lot seg presse til å gå av avisene så hadde jeg hatt like mye eller lite respekt for Haga som jeg alltid har hatt. Men ved å feige ut og trekke seg "av helsemessige årsaker" for slike bagateller beviser bare at hun ikke har det som skal til for å arbeide under press, og dermed ikke i stand til å tjene nasjonen i en så viktig post.

Når det gjelder hennes ettermæle så summerer Sponheim det veldig enkelt:

- Haga vil bli husket for at hun ledet Sp til sosialistene
Rent bullshit. Hvordan man kan kalle det å "feige ut" etter å ha hatt et samlet korps av blodhunder etter seg i dager og uker, sier mer om din evne til å begripe menneskepsyken, i så fall. Pressen kan ta de fleste, gjerne på private avvik som i dette tilfellet. Jeg føler meg rimelig sikker på at opinionen er fullt ut kapable til å ta ut de aller fleste i nåværende og kommende regjering bare de finner en liten flik å feste klørne i.
Det er fullstendig irrelevant om vi liker Haga som person, som politiker, hennes meninger, hennes latter, eller hva faen ellers, det vi her har sett er ren revejakt, alle mot en. I min bok er det dét som er feigt.
Haga skulle fått sjansen til å rydde opp i lag med sin lokale kommune, pressen gjorde jobben med å peke på et bar ubehagelige fakta som ikke sier en dritt om hvor bra hun gjør jobben sin. Det aner ikke du, jeg eller Dagbla'. Det vet derimot Stoltenberg og hennes eget embedsverk.
Hele saken er enda en samfunnsmessig makkverk som gjør at jeg gremmes over den generelle samfunnsutvikling, og ønsker meg tilbake til en tankegang der generell respekt er et begrep som gir en viss mening.

Honkey

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Parelius skrev:
Honkey-Chateau skrev:
Hvordan og hvorfor i helvete skal vi finne perfekte, feilfrie mennesker til samfunnstopper? Vi er i ferd med å skape et monstersamfunn, der gapestokken brukes uten hensyn og hemninger til vi drar den utvalgte hakkekyllingen ned fra taburetten. De siste dager er kvalmende, jeg tør banne på de fleste av kritikerne har like store svin på skogen som de smågrisene Haga har hatt gående rundt på gården. La folk rydde opp i stedet for å sende dem på dør i vanry. Men bevares, fortsett å kaste stein, hyklere! :mad:
Du er i det humoristiske hjørnet idag, Honkey, på tross av regnværet.

Det er Haga som er kvalmende, selv om landet sikkert har mange flere av dem. Jeg finner hele innlegget ditt (tatt på alvor, noe det jo ikke skal gjøres, men men) mer enn merkverdig av følgende enkle årsaker:

1) Det er slett ikke slik at de fleste gjør hva de kan for å lure seg unna det loven krever av dem.

2) Haga er en politiker, som sammen med resten av de foraktverdige, har laget de lovene/reguleringene som vi alle har å rette oss etter. Når vi i tillegg har med en fjøspolitiker å gjøre, som nesten mer enn noen annen elsker detaljreguleringer av ymse slag, så er det å bryte de samme ikke noe som faller tilbake på oss undersåtter, men dem selv.

3) En politiker skal tilhøre de beste av oss. Vi er ikke målestokken for dem, men de bør være målestokken for oss.

Sånn, det var dagens artighet fra min side. Jeg vet at du er enig!
1) Nei. Og det gjør neppe statsråder, heller. Vi lever et liv bestående av gode og dårlige avgjørelser, vi kjører for fort, vi jobber litt svart, vi gjør saker fordi det passer oss, og noen ganger gjør vi feil. Så får vi ta ansvaret for disse feilene, da, helt uten at vi blir utsatt for en offentlig hekseprosess uten lov og dom, som drar med hele familien ut i orkanen.

2) Jeg ønsker politikere med forstand, erfaring og menneskelige trekk. Påstander som "fjøspolitiker som elsker detaljreguleringer" sier betydelig mer om ditt forkvaklede syn på "folkerasen politikere" enn om verdens realiteter. At politikere også blir tatt for å bryte lover og regler er bra, og de skal ha samme retter og plikter som alle andre i samfunnet.

3) En politiker skal tilhøre de av oss som behersker sitt fag, kan formidle sine ideer, realisere sine visjoner, være deltager i lagspillet. De bør ikke være målestokker, de bør være sine velgeres tjenere. Jeg vil ikke ha en statsminister som målestokk, det er absurd.

Honkey

G

Gjestemedlem

Gjest
Honkey-Chateau skrev:
Rent bullshit. Hvordan man kan kalle det å "feige ut" etter å ha hatt et samlet korps av blodhunder etter seg i dager og uker, sier mer om din evne til å begripe menneskepsyken, i så fall. Pressen kan ta de fleste, gjerne på private avvik som i dette tilfellet. Jeg føler meg rimelig sikker på at opinionen er fullt ut kapable til å ta ut de aller fleste i nåværende og kommende regjering bare de finner en liten flik å feste klørne i.
Jeg kaller det å feige ut hvis man trekker seg på bakgrunn av noen avisoppslag og litt negativ personlig publisistet, i allefall når det gjelder slike småting som det her har vært snakk om. Hvis en politiker ikke makter å håndtere fillesaker i pressen bedre enn dette, hvordan skal det da gå hvis hun en gang skal vise lederskap i en alvorlig krise.

Jeg kaller det å feige ut når man lar akersgata bestemme om man skal trekke seg som politker eller ri stormen av. Slike saker er litt oppblåst en stund, men har man ryggrad gir det seg etterhvert når media får viktigere ting å skrive om.

Det er fullstendig irrelevant om vi liker Haga som person, som politiker, hennes meninger, hennes latter, eller hva faen ellers, det vi her har sett er ren revejakt, alle mot en. I min bok er det dét som er feigt.
Det som er feige er å gjemme seg bak familie og helse med en gang avisene setter kritisk søkelys på persolige forhold. Makter man ikke mediakjør så er man uegnet til å styre Norge.

Haga skulle fått sjansen til å rydde opp i lag med sin lokale kommune, pressen gjorde jobben med å peke på et bar ubehagelige fakta som ikke sier en dritt om hvor bra hun gjør jobben sin. Det aner ikke du, jeg eller Dagbla'. Det vet derimot Stoltenberg og hennes eget embedsverk.
Det har du da også all anledning til. Men istedet bøyer hun seg for journalistene som har fått teften på blod og viser at hun er en kanin og ikke en fighter.

Hele saken er enda en samfunnsmessig makkverk som gjør at jeg gremmes over den generelle samfunnsutvikling, og ønsker meg tilbake til en tankegang der generell respekt er et begrep som gir en viss mening.
Er man ikke i stand til å tåle presset bør noen andre overta som er det. Det handler ikke om å være perfekt som privatperson, men å stå for sine feil og gjøre en jobb på tross av kritikk som er jobben uvesentlig.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.058
Torget vurderinger
1
Jeg var av den oppfatning av det var Åslaug Hagas ektemann som har drevet å bestyrt gård, grunn og utleie. Ikke at hun selv stod for dette. Sett i lys av det, dersom det er tilfelle, har hun blitt rammet av sin ektemanns virksomhet...

Mvh. Bjørn

G

Gjestemedlem

Gjest
Honkey-Chateau skrev:
At politikere også blir tatt for å bryte lover og regler er bra, og de skal ha samme retter og plikter som alle andre i samfunnet.
Husk at Haga valgte å trekke seg fra jobben selv. Hadde hun hatt litt fighting spirit kunne kun latt dem holde på og ikke bøyet seg for de vulgære masser i VG og journalistene få slik makt over henne.

Men hun har ikke det som skal til, og da er det like godt å trekke seg og finne noe annet å gjøre. Haga klarer seg alltid.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Honkey-Chateau skrev:
Gjestemedlem skrev:
Honkey-Chateau skrev:

Honkey
Hva Haga har gjort eller ikke gjort som privatperson er ikk vesentlig i det hele tatt. Men hennes manglende evne til å håndtere media og tåle kritikk gjør henne uegnet som minister. Hadde hun gått til motangrep og vist at hun ikke lot seg presse til å gå av avisene så hadde jeg hatt like mye eller lite respekt for Haga som jeg alltid har hatt. Men ved å feige ut og trekke seg "av helsemessige årsaker" for slike bagateller beviser bare at hun ikke har det som skal til for å arbeide under press, og dermed ikke i stand til å tjene nasjonen i en så viktig post.

Når det gjelder hennes ettermæle så summerer Sponheim det veldig enkelt:

- Haga vil bli husket for at hun ledet Sp til sosialistene

Honkey
Jeg tror dessverre ikke hun gjorde noen god jobb som Olje-og energiminister, tvert imot. Jeg har hatt litt med OED å gjøre og er svært skuffet og overrasket over slett, overilt og overfladisk saksbehandling som jeg mistenker Haga for å stå bak og pushe på. Jeg er mildt sagt sjokkert over maktarrogansen som utvises av de som er satt til å ta viktige avgjørelser i dette landet, det er prosesser man er forpliktet til å kjøre gjennom, man skal ha lov til å komme med uttalelser og kommentarer, men dette er kun et spill for galleriet og er ikke verdt papiret det er skrevet på, makten rår og de mest utrolige ting presses igjennom så lenge det er politisk vilje til det. Sammen med mange andre har jeg vært igjennom en slik prosess nå ledd for ledd, og det er skremmende å se arrogansen og hvor lett man ser bort fra feil og mangler og lar de mest utrolige ting slippe gjennom. Jeg har mistet enhver tiltro til systemet, den skade Haga måtte være utsatt for et peanuts i forhold til hva hun har vært med å påføre andre.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.058
Torget vurderinger
1
Gjestemedlem skrev:
Honkey-Chateau skrev:
At politikere også blir tatt for å bryte lover og regler er bra, og de skal ha samme retter og plikter som alle andre i samfunnet.
Husk at Haga valgte å trekke seg fra jobben selv. Hadde hun hatt litt fighting spirit kunne kun latt dem holde på og ikke bøyet seg for de vulgære masser i VG og journalistene få slik makt over henne.

Men hun har ikke det som skal til, og da er det like godt å trekke seg og finne noe annet å gjøre. Haga klarer seg alltid.
Enig i det. Men hun vurderte det nok som at det ikke er verdt det det. Dette er ikke akkurat RAmin-Osmundsen saken heller, men media er litt kåte på avganger og "...hvem som må gå".

Mvh. Bjørn

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Gjestemedlem skrev:
Er man ikke i stand til å tåle presset bør noen andre overta som er det. Det handler ikke om å være perfekt som privatperson, men å stå for sine feil og gjøre en jobb på tross av kritikk som er jobben uvesentlig.
Ergo mener du at folk med egne barn og / eller potensielt farlig høyt blodtrykk ikke skal være en del av de styrende organer. Et sånt samfunn med følelseskalde maskinmennesker i toppen ønsker ikke jeg. Dessuten gjorde Haga nå akkurat det du her ber om. Hun lot andre overta. Du later som om det er en bagatell å bli forfulgt av en samlet presse og en nesten samlet befolkning med skadefro rasshøl. Dream on.

Honkey

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.02.2007
Antall liker
388
Komponenten skrev:
Jeg tror dessverre ikke hun gjorde noen god jobb som Olje-og energiminister, tvert imot. Jeg har hatt litt med OED å gjøre og er svært skuffet og overrasket over slett, overilt og overfladisk saksbehandling som jeg mistenker Haga for å stå bak og pushe på. Jeg er mildt sagt sjokkert over maktarrogansen som utvises av de som er satt til å ta viktige avgjørelser i dette landet, det er prosesser man er forpliktet til å kjøre gjennom, man skal ha lov til å komme med uttalelser og kommentarer, men dette er kun et spill for galleriet og er ikke verdt papiret det er skrevet på, makten rår og de mest utrolige ting presses igjennom så lenge det er politisk vilje til det. Sammen med mange andre har jeg vært igjennom en slik prosess nå ledd for ledd, og det er skremmende å se arrogansen og hvor lett man ser bort fra feil og mangler og lar de mest utrolige ting slippe gjennom. Jeg har mistet enhver tiltro til systemet, den skade Haga måtte være utsatt for et peanuts i forhold til hva hun har vært med å påføre andre.
Nok en gang føleri og halvkvede viser og påstander fra din side; dette blir for vagt. Haga står selvsagt ikke bak den enkelte saksbehandling i embedsverket.

Honkey

G

Gjestemedlem

Gjest
Honkey-Chateau skrev:
Gjestemedlem skrev:
Ergo mener du at folk med egne barn og / eller potensielt farlig høyt blodtrykk ikke skal være en del av de styrende organer. Et sånt samfunn med følelseskalde maskinmennesker i toppen ønsker ikke jeg. Dessuten gjorde Haga nå akkurat det du her ber om. Hun lot andre overta. Du later som om det er en bagatell å bli forfulgt av en samlet presse og en nesten samlet befolkning med skadefro rasshøl. Dream on.

Honkey
At store deler av befolkningen er fiendlig innstilt til en sosialistisk regjering burde ikke komme som noen averraskelse. Og de som roper høyest nå er nok neppe dem som stemte på noen av disse partiene i utgangspunktet heller. Pressen er da heller ikke så samlet som du gir utrykk for, det har da vært ganske mange forskjellige vinklinger og sysnpunkter i denne saken. Men hvis du med en samlet presse mener VG og Dagbladet .. så kanskje.

Men en statsråd som ikke evner å håndtere media bedre enn dette er rett og slett ikke kvalifisert til å lede et viktig departement.

Hadde Haga holdt stand og vist at hun hadde det som trengtes hadde hun i mine øyne kommet sterkere ut av dette enn hun nå gjør ved å la Akersgata vinne slaget.

Men hvis hun virkelig ikke har helse til en slik posisjon så er det jo noe annet. Da får hun jo bare trekke seg uansett og overlate posten til friske mennesker.

Jeg har ikke sagt at det er en bagatell å få medias oppmerksomhet rettet mot en. Men jeg mener det er et krav av landets øverste ledere at de er i stand til å takle slikt. Det er slett ikke umulig å komme sterkt tilbake etter personlige problemer og helsetrøbbel, samt en kritisk pressedekning. Bondevik er et godt eksempel på dette. Han trakk seg ikke, men viste at han holdt ut på tross av mye større vanskeligheter enn Haga påberober seg. Det står det respekt av.

Haga.. god tur tilbake til fjøset.

S

Slubbert

Gjest
Honkey-Chateau skrev:
Nok en gang føleri og halvkvede viser og påstander fra din side; dette blir for vagt.
Nå bør vel kanskje ikke du snakke for høyt om føleri i denne tråden...

K

KindOfBlue

Gjest
Haga var en utrolig dyktig politiker på SPs vegne. Som de skriver i dagens DN så ønsket de tidvis at hun var mindre dyktig.
At hun ikke evnet å ha det ryddigere privat kommer SP til å betale en høy pris for, og det var vel ikke meningen. Ellers var vel Jensens oppsummering midt i prikk: Frp hjemme, SP i det offentlige.

Og akkurat det blir nok mange politiske partiers utfordring ved neste valg.

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Antall liker
6
Honkey-Chateau skrev:
Komponenten skrev:
Nok en gang føleri og halvkvede viser og påstander fra din side; dette blir for vagt. Haga står selvsagt ikke bak den enkelte saksbehandling i embedsverket.

Honkey
Tror ikke du skal snakke så høyt om andres føleri, om noen her virker til å være styrt av følelser så er vel du lederstjernen. Det er for øvrig ikke føleri når saker taes ut av saksbehandlingskøer og pushes frem for å få finere tall på bordet for ministeren, det foregår noe muffens der, men hvordan skal man kunne bevise det når man bare ser saker fra sidelinjen?

Topp Bunn