Useriøs norsk hifi-aktør? Døm selv!

donnerwetter

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.02.2008
Innlegg
1.377
Antall liker
105
I stand corrected, toriamos!
Noen av oss leser andres innlegg som fanden leser bibelen ;)
@henje; dersom du har lese/skrivevansker ber jeg så mye om unnskyldning, det var ikke slik det var ment!

Med vennlig hilsen!
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
donnerwetter skrev:
I stand corrected, toriamos!
Noen av oss leser andres innlegg som fanden leser bibelen ;)
@henje; dersom du har lese/skrivevansker ber jeg så mye om unnskyldning, det var ikke slik det var ment!

Med vennlig hilsen!
+1
 

henje

Medlem
Ble medlem
04.01.2009
Innlegg
38
Antall liker
0
ja ja noen har forstått det etter all mailen jeg fått og vis dere ikke forstår det med noen skrivefeil så er det mange som har et problem her
 

DR HEE

Bransjeaktør
Ble medlem
21.05.2007
Innlegg
76
Antall liker
6
Torget vurderinger
1
henje skrev:
DR HEE skrev:
henje skrev:
det er også andre ting jeg er temmelig forbannet over når det gjelder en spesiell importør jeg kom borti.
J eg fikk en service av den værste sort,det viste seg at vedkommende ikke hadde en anelse om produktene han importerte,såjeg prøvde å kontakte produsenten der fikk jeg aldri noe svar, på hjemmesiden til produsenten står det at de svarer kun på amerikanske kunder,kunder fra andre land for ta kontakt med sine lokale forhandlere
ok da er vi like langt.
Har gått ut i internasjonale hi fi forum og mange der har opplevd det samme,og den siste mailen den norske importøren sente meg var at han ikke solgte til sluttbrukere han var bare en distributør noe som er bare tull på hjemmesiden til importøren kan du handle disse produktene og det er AYRE maken til uansvarlighet og frekkhet av
en importør og produsent har jeg adri opplevd på de snart 25 årene jeg har drevet med hi fi så min konklusjon få sånne aktører vekk fra markedet.
Har ennå ikke fått noe svar fra AYRE


Som en årelang forhandler av produkter fra MONO, var det både svært trist
og ikke minst svært overraskende at du har hatt en sånn opplevelse med
denne leverandøren.
Har selv alltid opplevd Terje Romen som både meget dyktig og svært opptatt av å
gi korrekte og verifiserte tilbakemeldinger.

Det ville gi alle her på forumet en større forståelse for din opplevelse hvis
du;henje ga en mer presis beskrivelse for hva din henvendelse gjaldt, og på
hvilke måte MONO (etter din mening ) ikke fulgte deg opp på riktig måte.
Dette vil jo da gi en mer nyansert beskrivelse av forholdet, som kanskje kan
være noe mer oppklarende for leserne av denne tråden.

Det er jo ganske kraftig skyts du bruker !
henje skrev:
holder ikke det innlegget det er godt de passer på hverandre hfi-aktørene
Hadde håpet på et svar som er mer utdybende enn dette.
Selv om skriftspråket ditt ikke er grammatisk korrekt (og jeg kritiserer ikke det på noen måte), har du like stor rett til å gå ut med dine meninger.
Din mening kommer jo helt klart igjennom for det.
Men samtidig fritar det deg ikke fra å gjøre dine påstander etterrettlige og med et
bedre definert grunnlag.
Slik som du svarte på mitt innlegg er jo ikke et eksempel på god
kommunikasjon.
Og da mener jeg ikke språket, men formen.

Rettferdigheten i din utskjelling av MONO ville jo komme bedre frem hvis du ga en
mer detaljert beskrivelse av saken, ellers kan det jo fort bare virke som et useriøst
angrep.
Det ønsker du vel ikke?

mvh
DR HEE

PS!
Når jeg skriver dette innlegget, forsvinner hele tiden den linjen jeg skriver på
ned forbi vinduet som teksten står i. Selv om jeg drar slideren for siden helt ned,
så "spretter" slideren opp igjen så fort jeg begynner å skrive og teksten jeg
skriver forsvinner ned igjen.
Hva gjør jeg feil ?
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.505
Antall liker
2.944
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
DR HEE skrev:
PS!
Når jeg skriver dette innlegget, forsvinner hele tiden den linjen jeg skriver på
ned forbi vinduet som teksten står i. Selv om jeg drar slideren for siden helt ned,
så "spretter" slideren opp igjen så fort jeg begynner å skrive og teksten jeg
skriver forsvinner ned igjen.
Hva gjør jeg feil ?
Dette skjer her også av og til for tiden ::) :(
 

DR HEE

Bransjeaktør
Ble medlem
21.05.2007
Innlegg
76
Antall liker
6
Torget vurderinger
1
emotikon skrev:
DR HEE skrev:
PS!
Når jeg skriver dette innlegget, forsvinner hele tiden den linjen jeg skriver på
ned forbi vinduet som teksten står i. Selv om jeg drar slideren for siden helt ned,
så "spretter" slideren opp igjen så fort jeg begynner å skrive og teksten jeg
skriver forsvinner ned igjen.
Hva gjør jeg feil ?
Dette skjer her også av og til for tiden ::) :(
Skjer tydligvis helst når en har langt inn lange sitater ?!
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.505
Antall liker
2.944
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
DR HEE skrev:
emotikon skrev:
DR HEE skrev:
PS!
Når jeg skriver dette innlegget, forsvinner hele tiden den linjen jeg skriver på
ned forbi vinduet som teksten står i. Selv om jeg drar slideren for siden helt ned,
så "spretter" slideren opp igjen så fort jeg begynner å skrive og teksten jeg
skriver forsvinner ned igjen.
Hva gjør jeg feil ?
Dette skjer her også av og til for tiden ::) :(
Skjer tydligvis helst når en har langt inn lange sitater ?!
Det skal i såfall ikke mer til enn det som er her nå....

Ble OT dette. Vi får ta det i et annet forum
 

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Innlegg
5.975
Antall liker
6.131
Torget vurderinger
32
henje skrev:
det er også andre ting jeg er temmelig forbannet over når det gjelder en spesiell importør jeg kom borti.
J eg fikk en service av den værste sort,det viste seg at vedkommende ikke hadde en anelse om produktene han importerte,såjeg prøvde å kontakte produsenten der fikk jeg aldri noe svar, på hjemmesiden til produsenten står det at de svarer kun på amerikanske kunder,kunder fra andre land for ta kontakt med sine lokale forhandlere
ok da er vi like langt.
Har gått ut i internasjonale hi fi forum og mange der har opplevd det samme,og den siste mailen den norske importøren sente meg var at han ikke solgte til sluttbrukere han var bare en distributør noe som er bare tull på hjemmesiden til importøren kan du handle disse produktene og det er AYRE maken til uansvarlighet og frekkhet av
en importør og produsent har jeg adri opplevd på de snart 25 årene jeg har drevet med hi fi så min konklusjon få sånne aktører vekk fra markedet.
Har ennå ikke fått noe svar fra AYRE
Jeg sliter litt med å skjønne hva du mener her. Har du allerede kjøpt et Ayre-produkt som du ikke får tilfredsstillende service på, eller ønsket du å kjøpe Ayre-produkter, men møtte veggen hos importøren som ikke ville selge deg direkte?

At ikke produsenten i USA ikke vil selge direkte til deg når det finnes norsk importør, er jo ikke så snodig. Det ville vært mer merkelig om produsenten deltok i gråimport i et land de allerede har importør...

Roy
 

Rokko

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.12.2004
Innlegg
248
Antall liker
5
Kan høvding/moderator vennligst stenge denne tråden, da den tar opp unødig plass på server, bruker verdifull båndbredde som kunne vært brukt til å diskutere musikk og hifi.

Best hels....
 

rumath

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2004
Innlegg
1.653
Antall liker
228
La vær å lese tråden da vel, båndbredde er det nok av. :)
 

henje

Medlem
Ble medlem
04.01.2009
Innlegg
38
Antall liker
0
Jeg satt med 3 forsterkere har 1 igjen nå,og det jeg opplevde hos den norske importøren var en forferdelig dårlig service+0 kjennskap til produktene.
Og kontakter du produsenten får du aldri noe svar, på deres hjemmeside så står det at du må kontakte din lokale forhandler som er mono ok så da var jeg like langt og ikke noe klokere.
Så enden på visa jeg kontaktet forhandlere i utlandet så da ordnet det seg.
Min mening med de innleggende jeg kom med skal du importere og distribuere utstyr som ayre så skal vite ihvertfall
litt om produktet og ikke slenge på røret når jeg konfronterer han med noe.
Og det er veldig merkelig at dere ikke forstår noe av det her jeg fikk et hav av mailer igår som forsto og var enig med meg i denne saken.
Så jeg gidder ikke å diskutere mer om denne saken noe mer nå.

god helg
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.577
Antall liker
2.771
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
Og nøyaktig HVA var det du kontaktet importøren for å få svar på?
DET har aldri kommet klart frem...

mvh
Proffen
 

prnesse

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.10.2005
Innlegg
1.525
Antall liker
321
Sted
Southwest
Torget vurderinger
2
toriamos skrev:
Eplemac skrev:
Det er helt utrolig at man ikke får lov til å nevne sentralens annonsører med navn når det gjelder ubehageligheter, mens en får lov å nevne elkjøp o.l. Dobbeltmoral, og angrep på ytringsfriheten spør du meg!!!

Jeg har selv ubehagelige opplevelser med samme importør som trådstarter, og synes så absolutt at hififolket bør advares mot useriøse forhandlere..
Ivertfall når det er snakk om en importør som ikkehar problemer med å prøve å "sverte" konkurrende importører/butikker..
Ja helt utrolig. Men MUSIKK kan man fortsatt snakke om her på forumet heldigivs. For eksempel Beatles. For eksempel Abbey Road. For eksempel tredjelåta på førstesida. Den som handler om sølvhammeren til .....
Ahhh, en selskapslek i det dårlige været. :D
Fann løsningen gjorde jeg også (forveden som æg æ) ;D
 

Stripper

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
07.05.2007
Innlegg
179
Antall liker
1
Min medfølelse til Ketil-B som har havnet i slik utrivelig situasjon. Må samtidig uttrykke medfølelse med selgeren i det aktuelle firmaet som har en sjef (eier) som tydeligvis savner både forretningsmoral og lederegenskaper.
Hva skal denne stakkars mannen (selgeren) gjøre? Kan tenke meg pengene står på en firmakonto som kun eieren disponerer. Snakk om havne mellom barken og veden. Kan ikke føles rettferdig å ta støyten for andres forsømmelser.
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Løsningen synes rimelig enkel:

a) Det aktuelle firma XXXX betaler tilbake pængan. OG gir en uforbeholden unnskyldning for forretningsmessig slett oppførsel.
b) Kunden skipper impotøren OG Ayre ( det ville iallefall jeg gjort! ).

Dermed er det så vel omtalte problemet ute av verden.

c) Det etableres en tråd / gapestokk hvor importører, selgere osv. som ikke har forstått begrepet "kunden har alltid rett" kan listes opp slik at vi andre kan styre unna. Det er nemlig mange merkelige aktører "der ute".

Det finnes også en del produsenter som er temmelig høge på pæra og som tydeligvis regner med at nettopp deres produkter er så innmari gode at de kan tillate seg hva som heldst. Derfor; dersom importør ikke kan / vil svare på spørsmål tilknytta produktene de skal selge, er mitt råd: Kutt ut Ayre. Det finnes garantert minst like gode produsenter og importører av seriøst hifi-utstyr, som vet å behandle kundene sine på en langt bedre måte.

Forhåndsbetaling,ja. Det er en anna uskikk enkelte forhandlere praktiserer. For egen del betaler jeg aldri betydelige beløp på forskudd, enten det dreier seg om Vpi, Mark Levinson eller Linn. Da får det heller være. Jeg som kunde skal vel ikke være kassakredittinstans for en importør eller forhandler??? Det får jaggu være måte på! Det finnes betalingsgarantiordninger og kontraktsformularer som dekker både kjøper og selger på en grei måte.

PS: Jeg har sett steder på nettet hvor kundene kan gi kommentarer og stjerner alt etter hvor fornøyd de er med den aktuelle leverandør. Jeg styrer sjølsagt unna firma som andre har dårlig erfaring med, enten det er i sammenheng med kjøp, reklamasjon eller reparasjoner / garantiarbeid. Jeg håper du får løst problemet ditt på en orntlig måte! Lykke til...

;D
 

DR HEE

Bransjeaktør
Ble medlem
21.05.2007
Innlegg
76
Antall liker
6
Torget vurderinger
1
VilhelmW skrev:
Løsningen synes rimelig enkel:

a) Det aktuelle firma XXXX betaler tilbake pængan. OG gir en uforbeholden unnskyldning for forretningsmessig slett oppførsel.
b) Kunden skipper impotøren OG Ayre ( det ville iallefall jeg gjort! ).

Dermed er det så vel omtalte problemet ute av verden.

c) Det etableres en tråd / gapestokk hvor importører, selgere osv. som ikke har forstått begrepet "kunden har alltid rett" kan listes opp slik at vi andre kan styre unna. Det er nemlig mange merkelige aktører "der ute".

Det finnes også en del produsenter som er temmelig høge på pæra og som tydeligvis regner med at nettopp deres produkter er så innmari gode at de kan tillate seg hva som heldst. Derfor; dersom importør ikke kan / vil svare på spørsmål tilknytta produktene de skal selge, er mitt råd: Kutt ut Ayre. Det finnes garantert minst like gode produsenter og importører av seriøst hifi-utstyr, som vet å behandle kundene sine på en langt bedre måte.

Forhåndsbetaling,ja. Det er en anna uskikk enkelte forhandlere praktiserer. For egen del betaler jeg aldri betydelige beløp på forskudd, enten det dreier seg om Vpi, Mark Levinson eller Linn. Da får det heller være. Jeg som kunde skal vel ikke være kassakredittinstans for en importør eller forhandler??? Det får jaggu være måte på! Det finnes betalingsgarantiordninger og kontraktsformularer som dekker både kjøper og selger på en grei måte.

PS: Jeg har sett steder på nettet hvor kundene kan gi kommentarer og stjerner alt etter hvor fornøyd de er med den aktuelle leverandør. Jeg styrer sjølsagt unna firma som andre har dårlig erfaring med, enten det er i sammenheng med kjøp, reklamasjon eller reparasjoner / garantiarbeid. Jeg håper du får løst problemet ditt på en orntlig måte! Lykke til...

;D
VilhelmW.
Nå tror jeg du har blandet sammen to helt forskjellige saker.
Trådstarter ketil-b viser til en sak med en (som han skriver) importør/forhandler
han har hatt en uheldig, og ikke minst helt forkastelig opplevelse med.
ketil-b forklarer sin side av saken på en presis og klar måte uten å navngi
forhandleren.
Han sier videre at produsenten hører gjemme i UK.
FAKTA NR1: MONO er bare importør, og ikke samtidig forhandler!
FAKTA NR2: AYRE er amerikansk, og kan derfor ikke være det produktet ketil-b
refererer til !
Jeg velger derfor å tro at ketil-b's sak hverken gjelder MONO eller AYRE.

Senere i tråden kommer det derimot et meget krast angrep av henje mot MONO.
Hva henvendelsen gjaldt og hva MONO gjorde feil mot henje har fortsatt ikke kommet frem.
Da jeg er forhandler av flere av produktene fra MONO, bl a REL, Rega og Sonus Faber
og også nettopp valgt å bli forhandler for AYRE, etter å fått erfare den lydmessige,
og sett byggekvaliteten på disse produktene, syntes jeg faktisk at det var veldig
interresant å få en mer utførlig beskrivelse av henje's opplevelse.

Dette var da svaret jeg fikk
henje skrev:
holder ikke det innlegget det er godt de passer på hverandre hfi-aktørene
ketil-b's innlegg og beskrivelse gir faktisk troverdighet, og dermed grunnlag for sympati for den situasjonen han har havnet i !
Hva henje har opplevd med MONO, velger han fortsatt å ikke dele med oss !

VilhelmW !
Her har du tydligvis vært uheldig og klart å blande det som så fint heter
"snørr og barter", og dermed skrevet et innlegg som neppe hadde sett likedan
ut uten denne uheldige sammenblandingen.
Din "rettferdige" vrede traff kanskje ikke helt presis ;)

mvh
DR HEE
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.518
Antall liker
35.411
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
DR HEE skrev:
PS!
Når jeg skriver dette innlegget, forsvinner hele tiden den linjen jeg skriver på
ned forbi vinduet som teksten står i. Selv om jeg drar slideren for siden helt ned,
så "spretter" slideren opp igjen så fort jeg begynner å skrive og teksten jeg
skriver forsvinner ned igjen.
Hva gjør jeg feil ?
OT så det rekker, men: Du bruker sannsynligvis Explorer 8. Den har en del forskjeller fra tidligere web-lesere. Derfor har den en "kompatibilitets-modus" for å kunne vise web-sider som er tilpasset eldre lesere. Du aktiverer denne ved å klikke på knappen med det "avrevne papirarket" like ved siden av adresselinjen. Så funker det.
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
9.577
Antall liker
2.771
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
5
DR HEE skrev:
VilhelmW skrev:
Løsningen synes rimelig enkel:

a) Det aktuelle firma XXXX betaler tilbake pængan. OG gir en uforbeholden unnskyldning for forretningsmessig slett oppførsel.
b) Kunden skipper impotøren OG Ayre ( det ville iallefall jeg gjort! ).

Dermed er det så vel omtalte problemet ute av verden.

c) Det etableres en tråd / gapestokk hvor importører, selgere osv. som ikke har forstått begrepet "kunden har alltid rett" kan listes opp slik at vi andre kan styre unna. Det er nemlig mange merkelige aktører "der ute".

Det finnes også en del produsenter som er temmelig høge på pæra og som tydeligvis regner med at nettopp deres produkter er så innmari gode at de kan tillate seg hva som heldst. Derfor; dersom importør ikke kan / vil svare på spørsmål tilknytta produktene de skal selge, er mitt råd: Kutt ut Ayre. Det finnes garantert minst like gode produsenter og importører av seriøst hifi-utstyr, som vet å behandle kundene sine på en langt bedre måte.

Forhåndsbetaling,ja. Det er en anna uskikk enkelte forhandlere praktiserer. For egen del betaler jeg aldri betydelige beløp på forskudd, enten det dreier seg om Vpi, Mark Levinson eller Linn. Da får det heller være. Jeg som kunde skal vel ikke være kassakredittinstans for en importør eller forhandler??? Det får jaggu være måte på! Det finnes betalingsgarantiordninger og kontraktsformularer som dekker både kjøper og selger på en grei måte.

PS: Jeg har sett steder på nettet hvor kundene kan gi kommentarer og stjerner alt etter hvor fornøyd de er med den aktuelle leverandør. Jeg styrer sjølsagt unna firma som andre har dårlig erfaring med, enten det er i sammenheng med kjøp, reklamasjon eller reparasjoner / garantiarbeid. Jeg håper du får løst problemet ditt på en orntlig måte! Lykke til...

;D
VilhelmW.
Nå tror jeg du har blandet sammen to helt forskjellige saker.
Trådstarter ketil-b viser til en sak med en (som han skriver) importør/forhandler
han har hatt en uheldig, og ikke minst helt forkastelig opplevelse med.
ketil-b forklarer sin side av saken på en presis og klar måte uten å navngi
forhandleren.
Han sier videre at produsenten hører gjemme i UK.
FAKTA NR1: MONO er bare importør, og ikke samtidig forhandler!
FAKTA NR2: AYRE er amerikansk, og kan derfor ikke være det produktet ketil-b
refererer til !
Jeg velger derfor å tro at ketil-b's sak hverken gjelder MONO eller AYRE.

Senere i tråden kommer det derimot et meget krast angrep av henje mot MONO.
Hva henvendelsen gjaldt og hva MONO gjorde feil mot henje har fortsatt ikke kommet frem.
Da jeg er forhandler av flere av produktene fra MONO, bl a REL, Rega og Sonus Faber
og også nettopp valgt å bli forhandler for AYRE, etter å fått erfare den lydmessige,
og sett byggekvaliteten på disse produktene, syntes jeg faktisk at det var veldig
interresant å få en mer utførlig beskrivelse av henje's opplevelse.

Dette var da svaret jeg fikk
henje skrev:
holder ikke det innlegget det er godt de passer på hverandre hfi-aktørene
ketil-b's innlegg og beskrivelse gir faktisk troverdighet, og dermed grunnlag for sympati for den situasjonen han har havnet i !
Hva henje har opplevd med MONO, velger han fortsatt å ikke dele med oss !

VilhelmW !
Her har du tydligvis vært uheldig og klart å blande det som så fint heter
"snørr og barter", og dermed skrevet et innlegg som neppe hadde sett likedan
ut uten denne uheldige sammenblandingen.
Din "rettferdige" vrede traff kanskje ikke helt presis ;)

mvh
DR HEE
Det var vel det essensielle og det forvirrende i tråden, forøvrig meget godt oppsummert!

mvh
Proffen
 

Reima

Hi-Fi interessert
Ble medlem
13.09.2007
Innlegg
89
Antall liker
0
VilhelmW skrev:
Det etableres en tråd / gapestokk hvor importører, selgere osv. som ikke har forstått begrepet "kunden har alltid rett" kan listes opp slik at vi andre kan styre unna.
Dårlig idé, fordi;

Det er nemlig mange merkelige aktører "der ute".
-det er jaggu en del merkelige kunder "der ute" og..
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
Det er også "noe" relevant her at hele denne tråden ble startet over en tusenlapp... 1000kr, som Ketil-b sier maaange poster over her.
1000kr...
;D Jeg så det plutselig imellom alle de andre ordene der...
1000 raske!
Ja...
:'( Det er jo til å gråte av!!!
Jeg trodde at det må jo være noe aldeles store saker dette gjelder...
Unnskyld meg, men er dette relevante proposjoner?
For selvsagt, å holde på sine prinsipper er jo en ting...
Men...
Seriøst altså.... for en tusenlapp så burde denne tråden IKKE vært laget...

???

mvh
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.505
Antall liker
2.944
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Imperial skrev:
Det er også "noe" relevant her at hele denne tråden ble startet over en tusenlapp... 1000kr, som Ketil-b sier maaange poster over her.
1000kr...
;D Jeg så det plutselig imellom alle de andre ordene der...
1000 raske!
Ja...
:'( Det er jo til å gråte av!!!
Jeg trodde at det må jo være noe aldeles store saker dette gjelder...
Unnskyld meg, men er dette relevante proposjoner?
For selvsagt, å holde på sine prinsipper er jo en ting...
Men...
Seriøst altså.... for en tusenlapp så burde denne tråden IKKE vært laget...

???

mvh
Meget god oppsummering Imperial
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.718
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
emotikon skrev:
Imperial skrev:
Det er også "noe" relevant her at hele denne tråden ble startet over en tusenlapp... 1000kr, som Ketil-b sier maaange poster over her.
1000kr...
;D Jeg så det plutselig imellom alle de andre ordene der...
1000 raske!
Ja...
:'( Det er jo til å gråte av!!!
Jeg trodde at det må jo være noe aldeles store saker dette gjelder...
Unnskyld meg, men er dette relevante proposjoner?
For selvsagt, å holde på sine prinsipper er jo en ting...
Men...
Seriøst altså.... for en tusenlapp så burde denne tråden IKKE vært laget...

???

mvh
Meget god oppsummering Imperial
Enig i denne tråden blir litt "annerledes". Forsåvidt greit nok med prinsipper, men så lenge ALLE fakta aldri kommer på bordet blir det hele snakk om konspirasjonsteorier i ulike former. Tildels underholdning, men neppe nyttig for noe som helst... 8)
 

Ambings

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
21.09.2004
Innlegg
307
Antall liker
5
Hvem har lyst til å gi bort en tusenlapp (ref. de foregående innlegg)?

Jeg synes trådstarter har et godt poeng - det er ikke noe hyggelig å bli svindlet for 1000 kroner av noe som tydeligvis er en useriøs aktør. Tenk om man skulle ha kjøpt en enda dyrere produkt og deponert 20 prosent?

Uansett er jeg glad for at jeg blir opplyst om slike forhold, med hvilken troverdighet skal man handle hos slike mennesker?

Jeg tror også vi skallå være å blande inn henje og ketil-B - her er det to vidt forskjellige saker. Jeg holder meg til ketil-B, og gir ham min full støtte og takk for at han legger det ut. Det er litt for enkelt om en forhandler bare skal slippe unna uten koneskvenser, noe han fort kan gjøre i denne saken.

Så kan dere som synes det er helt greit å gi bort 1000-lappene deres til hifi-forhandlere gjerne gjøre det.
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
Beløpets størrelse har da ingen betydning.....

Jfr. historien om mannen som spurte en dame han traff i et selskap om hun kunne tenke seg å gå til sengs med ham for 100.000 kroner. Damen trakk litt på det, men gikk – antageligvis i lett alkoholrus – litt nølende med på dette. ”Hva om vi sier 100 kroner?”, spurte mannen. ”Hva i all verden tar du meg for!” utbrøt damen fornærmet. ”Nåja, det har vi allerede fastslått”, sa mannen – ”nå forhandler vi bare om prisen.”
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
Touche...

...

På den annen side:

Problemet her er at saken virker ikke til å være "ferdig" ...
Det er mye bedre å be om råd for å fortgang, det er helt greit og faller godt innenfor regelverket...
"Hifisentralen oppfordrer til kritiske produkt- og butikkerfaringer, både positive og negative, under forutsetning av saklig begrunnelse for innlegget."
...
Men å lage en tråd som ett "trusselbrev" om outing... for å få fortgang...
Beklager om dere synes jeg er teit som sier dette...
Uansett sum, så er det bare ikke bra å gjøre!!!

Det er en tynn linje man egentlig må gå på i saker som dette.
Så hva er det man skal gjøre da... når man opplever slikt som dette?

Såvidt jeg vet er det ikke fastspikrede regler for akkurat dette, det er flytende nyanser nermest.
Men det kan jo være på tide da å etablere "guide lines" ...?
Slik at man har en måte å få sagt ifra på...

For når det gjelder både Ketil-b her og Henje, så er det forståelig at man ønsker å utøse sin vrede...
Man føler seg forulempet...
Men som reglene også sier:
"Ved å bruke dette forumet aksepterer du at du ikke poster innlegg som er usanne, tvilsomme, unøyaktige, eller er egnet til å krenke"
Og da ser vi på ordet "krenke" her... og da ser vi at det er det elementet som er VIKTIGST i denne paragrafen...
Hva er det man krenker? Jo at man skal være uskyldig til det motsatte er BEVIST...
Man skipper ett steg... jeg ville si, det viktigste steget!!!

mvh
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
emotikon skrev:
Imperial skrev:
Det er også "noe" relevant her at hele denne tråden ble startet over en tusenlapp... 1000kr, som Ketil-b sier maaange poster over her.
1000kr...
;D Jeg så det plutselig imellom alle de andre ordene der...
1000 raske!
Ja...
:'( Det er jo til å gråte av!!!
Jeg trodde at det må jo være noe aldeles store saker dette gjelder...
Unnskyld meg, men er dette relevante proposjoner?
For selvsagt, å holde på sine prinsipper er jo en ting...
Men...
Seriøst altså.... for en tusenlapp så burde denne tråden IKKE vært laget...

???

mvh
Meget god oppsummering Imperial
Jeg er ikke imponert over oppsummeringen eller betraktningene til Imperial. Forhandleren er, historien lagt til grunn, en svindler, selv om Imperial ser på 1000 kroner som skillemynt. Hvorfor han fortsatt gidder å henge med i en tråd som han mener ikke engang burde vært laget er uforståelig for meg.

Jeg skulle gjerne vite hvem svindleren er, men siden Høvdingen krever domfellelse før han kan henges ut får jeg heller vente.

Til trådstarter: Kjør en sak i forliksrådet med hele fremstillingen din, gå seirende ut og heng ham ut med navn og bilde med Høvdingens velsignelse. Lykke til.
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
Totte ser ikke at han har falt på spikermatta og alle hans ord er fulle av hull...

"Nå forhandler vi bare om prisen på skalpen..."

Er'n dømt alt, totte? Det må jeg si...

mvh
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Imperial skrev:
Totte ser ikke at han har falt på spikermatta og alle hans ord er fulle av hull...

"Nå forhandler vi bare om prisen på skalpen..."

Er'n dømt alt, totte? Det må jeg si...

mvh
Som du ser skriver jeg "historien lagt til grunn". Du imponerer fortsatt ikke, selv om du kjører noen lett avantgarde ordspill. Nuvel.
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
Vet du hva som ville imponert meg?
Vi kan samle inn 1000kr og gi til Ketil-b...
Da "eier" vi retten til å få vite hvem det er... nå skylder'n oss penger.
Og vi viser ikke nåde, iallefall ikke du, skjønner jeg.
Jeg ville blitt enda mer imponert om du så gjør det selv, det du ber andre gjøre...

mvh
 

totte

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.04.2007
Innlegg
7.296
Antall liker
2.499
Torget vurderinger
0
Imperial skrev:
Vet du hva som ville imponert meg?
Vi kan samle inn 1000kr og gi til Ketil-b...
Da "eier" vi retten til å få vite hvem det er... nå skylder'n oss penger.
Og vi viser ikke nåde, iallefall ikke du, skjønner jeg.
Jeg ville blitt enda mer imponert om du så gjør det selv, det du ber andre gjøre...

mvh
Der vant du debatten. Gratulerer.
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Imperial skrev:
Vet du hva som ville imponert meg?
Vi kan samle inn 1000kr og gi til Ketil-b...
Da "eier" vi retten til å få vite hvem det er... nå skylder'n oss penger.
Og vi viser ikke nåde, iallefall ikke du, skjønner jeg.
Jeg ville blitt enda mer imponert om du så gjør det selv, det du ber andre gjøre...

mvh
han har skrevet hvem det er
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.223
Antall liker
124
Vel... det som ville imponert oss begge er om "aktøren" ordner opp i dette selv...

Eller hur? ;)

Men da kommer du sikkert til å si totte: Aha, han VAR skyldig!!! Nå gjorde han jo opp for seg!!!

Så bli imponert...totte, av dette:
Ved å lage denne tråden har ketil-b gjordt følgende: forhåndsdømt ... IE krenka...

Dette er da problemet med slike tråder... De skaper en ENSIDIG og VEDVARENDE utgave av situasjonen.
Og det, er ikke til å bli imponert av!!


mvh
 

DR HEE

Bransjeaktør
Ble medlem
21.05.2007
Innlegg
76
Antall liker
6
Torget vurderinger
1
asbjbo skrev:
DR HEE skrev:
PS!
Når jeg skriver dette innlegget, forsvinner hele tiden den linjen jeg skriver på
ned forbi vinduet som teksten står i. Selv om jeg drar slideren for siden helt ned,
så "spretter" slideren opp igjen så fort jeg begynner å skrive og teksten jeg
skriver forsvinner ned igjen.
Hva gjør jeg feil ?
OT så det rekker, men: Du bruker sannsynligvis Explorer 8. Den har en del forskjeller fra tidligere web-lesere. Derfor har den en "kompatibilitets-modus" for å kunne vise web-sider som er tilpasset eldre lesere. Du aktiverer denne ved å klikke på knappen med det "avrevne papirarket" like ved siden av adresselinjen. Så funker det.
Fortsatt OT, men tusen takk asbjo.
Valgte "Page" og deretter "Compatibility View Settings" og valgte så
"Display all websites in Compatibility View"
Problem løst !
Tydligvis kan dette også løse problemet for fler.

mvh
DR HEE
 

Ulf-B

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.05.2008
Innlegg
7.905
Antall liker
2.086
Sted
Oslo
Torget vurderinger
20
DR HEE skrev:
asbjbo skrev:
DR HEE skrev:
PS!
Når jeg skriver dette innlegget, forsvinner hele tiden den linjen jeg skriver på
ned forbi vinduet som teksten står i. Selv om jeg drar slideren for siden helt ned,
så "spretter" slideren opp igjen så fort jeg begynner å skrive og teksten jeg
skriver forsvinner ned igjen.
Hva gjør jeg feil ?
OT så det rekker, men: Du bruker sannsynligvis Explorer 8. Den har en del forskjeller fra tidligere web-lesere. Derfor har den en "kompatibilitets-modus" for å kunne vise web-sider som er tilpasset eldre lesere. Du aktiverer denne ved å klikke på knappen med det "avrevne papirarket" like ved siden av adresselinjen. Så funker det.
Fortsatt OT, men tusen takk asbjo.
Valgte "Page" og deretter "Compatibility View Settings" og valgte så
"Display all websites in Compatibility View"
Problem løst !
Tydligvis kan dette også løse problemet for fler.

mvh
DR HEE
Mer off topic - nå også på norsk:

Inne på Windows Internet Explorer - velg "Verktøy" på linjen "Fil", Rediger"....etc.
Klikk "Innstillinger for kompatibilitetsvisning"
Klikk "Vis alle web-områder i Kompatibilitetsvisning"

Problem solved! Virker hver gang!
 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.505
Antall liker
2.944
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
DR HEE skrev:
asbjbo skrev:
DR HEE skrev:
PS!
Når jeg skriver dette innlegget, forsvinner hele tiden den linjen jeg skriver på
ned forbi vinduet som teksten står i. Selv om jeg drar slideren for siden helt ned,
så "spretter" slideren opp igjen så fort jeg begynner å skrive og teksten jeg
skriver forsvinner ned igjen.
Hva gjør jeg feil ?
OT så det rekker, men: Du bruker sannsynligvis Explorer 8. Den har en del forskjeller fra tidligere web-lesere. Derfor har den en "kompatibilitets-modus" for å kunne vise web-sider som er tilpasset eldre lesere. Du aktiverer denne ved å klikke på knappen med det "avrevne papirarket" like ved siden av adresselinjen. Så funker det.
Fortsatt OT, men tusen takk asbjo.
Valgte "Page" og deretter "Compatibility View Settings" og valgte så
"Display all websites in Compatibility View"
Problem løst !
Tydligvis kan dette også løse problemet for fler.

mvh
DR HEE
Ja, så sannelig.
Takk :)

Beklager OT igjen
 

Karma

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.05.2009
Innlegg
2.036
Antall liker
160
Jeg må også få takke.
Da kom det sannelig noe positivt ut av denne tråden også..
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Har du i det hele tatt lest hva saken handler om?

Enten har du ikke lest saken og kun er ute etter å kverulere, eller så er du en svindlers drømmeoffer. Når du har betalt et depositum, og du får for det første ikke varen (eller pengene tilbake), du får ikke prate med noen i bedriften som kan gi deg svar, du har ventet i umåtelig lang tid, og sist men ikke minst produsenten har aldri mottatt bestilling av varen fra importør.

Er da noe som ikke er helt greit?

Hva beløpet er på er helt uvesentlig.

Imperial skrev:
Vel... det som ville imponert oss begge er om "aktøren" ordner opp i dette selv...

Eller hur? ;)

Men da kommer du sikkert til å si totte: Aha, han VAR skyldig!!! Nå gjorde han jo opp for seg!!!

Så bli imponert...totte, av dette:
Ved å lage denne tråden har ketil-b gjordt følgende: forhåndsdømt ... IE krenka...

Dette er da problemet med slike tråder... De skaper en ENSIDIG og VEDVARENDE utgave av situasjonen.
Og det, er ikke til å bli imponert av!!


mvh
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
J.Finvaag skrev:
Har du i det hele tatt lest hva saken handler om?

Enten har du ikke lest saken og kun er ute etter å kverulere, eller så er du en svindlers drømmeoffer. Når du har betalt et depositum, og du får for det første ikke varen (eller pengene tilbake), du får ikke prate med noen i bedriften som kan gi deg svar, du har ventet i umåtelig lang tid, og sist men ikke minst produsenten har aldri mottatt bestilling av varen fra importør.

Er da noe som ikke er helt greit?

Hva beløpet er på er helt uvesentlig.

Imperial skrev:
Vel... det som ville imponert oss begge er om "aktøren" ordner opp i dette selv...

Eller hur? ;)

Men da kommer du sikkert til å si totte: Aha, han VAR skyldig!!! Nå gjorde han jo opp for seg!!!

Så bli imponert...totte, av dette:
Ved å lage denne tråden har ketil-b gjordt følgende: forhåndsdømt ... IE krenka...

Dette er da problemet med slike tråder... De skaper en ENSIDIG og VEDVARENDE utgave av situasjonen.
Og det, er ikke til å bli imponert av!!


mvh
Mulig jeg blanda sammen begge "casene" i forrige innlegg. Uansett; jeg har hørt om såpass mange tilfeller a-la det mr. Finnvaag refererer til at noe må det da være i dette. Eller??? Jeg er iallefall udelt enig i ditt innlegg, Finnvaag. Spørsmålet er vel heller hvordan man unngår sånne aktører så lenge iallefall noen av oss er relativt avhengige av å handle via nettet eller pr. telefon. Jeg kommer iallefall aldri til å akseptere forhåndsbetaling. Da får det heller være!
 

corwin

Medlem
Ble medlem
23.07.2006
Innlegg
22
Antall liker
0
Klarte ikke la være å kommentere denne tråden.

Slik jeg har oppfattet det har Kjetil-B gjort alt rett. Han har klaget til importøren. Han har framsatt krav om å få tilbakebetalt pengene og gitt en frist for dette. Når forhandler så fortsatt velger og ikke svare han velger Kjetil-B å legge ut en beskrivelse av sin opplevelse med nevnte aktør her på forumet.
Høvdingen griper så inn og sensurerer navnet til aktøren fordi han mener aktøren burde få en sjanse til å forsvare seg. Dette er jo forsåvidt greit. Og man skulle tro at det ikke var særlig vanskelig å sende en mail til nevnte aktør med la oss si 5 dagers svarfrist slik at man kunne få en objektivisering av situasjonen med både selger og kjøpers versjon.
Høvdingen går lengre enn dette. Og det er dette jeg synes er noe ubegripelig og forkastelig. Han blir konfrontert til at i lignende saker med større forhandlere som E-kjøp, expert etc. Så har man ikke vært så restriktiv med å gi ut navn. Til dette svarer Høvdingen at det ikke er så farlig for de store aktørene å få dårlig kritikk på forumet.
Dette viser et regelverk som blir tolket forskjellig i hver enkelt sak og er etter min mening forkastelig.

Når det gjelder Hejnes sak så kommer han aldri fram med hva han egentlig har klaget på og således får denne saken et rim av nettsyting.
 

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Innlegg
2.302
Antall liker
21
nb skrev:
Jeg betaler aldri på forskudd for noesomhelst utover i helt spesielle tilfeller, skjønner ikke at det tydligvis er nærmest forventet for HiFi-produkter hos enkelte forhandlere, det er flere steder det har blitt nevnt når jeg har snust på et kjøp. Om en forhandler ikke er solid nok / har likviditet til å selv kunne betale leverandør/importør for en vare, så er i alle fall det en indikator på at jeg vil holde meg unna. Ser ingen grunn til at jeg skal ta noen finansiell risiko på en HiFi-pusher for å få kjøpt et produkt.

Om du ikke får betalt, kan du sikkert begjære vedkommende konkurs. Om det hjelper deg i å få tilbake pengene dine er en annen sak.
Betal med mastercard/Euocard eller andre KREDITTkort, så tar de regningen og tilbakebetaler til deg hvis du ikke mottar noe produkt fra selger. Det sparte med for et tap på 10k en gang!!

Sleiven
 
Topp Bunn