Tusen takk for detEt imponerende stykke arbeid!
Spiller det virkelig så bra som du gir uttrykk for?
Jeg fristes faktisk til å prøve meg på en slik utfordring når jeg måtte finne tid til det, og takker samtidig for en inspirerende tråd!
Tusen takk for detEt imponerende stykke arbeid!
Spiller det virkelig så bra som du gir uttrykk for?
Jeg fristes faktisk til å prøve meg på en slik utfordring når jeg måtte finne tid til det, og takker samtidig for en inspirerende tråd!
Takker så mye,e artig med DIY når man lykkesDenne tråden må vel vere et glimrende eksempel på vellykket diy prosjekt?
Ka lesebriller har du mana på deg ikveld?leser du at prosjektet er mislykket?
Hatten av for ett flott stykke arbeid i ekte diyånd på alle mulige måter,inkl design på armen.
Mvh.
Helt riktig,dette e DIY-avdEhh ??
Du er i feil avdeling nå. Dette er DIY avdelingen hvor folk ofte lager ting bedre selv, enn "ferdigprodusert". Dette er en del av hobbyen![]()
Eg synes at det er heilt toppers med sjølbygging og all ære til dere som holder på me dette.Eg synes og at der er mye flott sjølbygg innenfor forsterkere,høyttalere etc.Takker så mye,e artig med DIY når man lykkesDenne tråden må vel vere et glimrende eksempel på vellykket diy prosjekt?
Ka lesebriller har du mana på deg ikveld?leser du at prosjektet er mislykket?
Hatten av for ett flott stykke arbeid i ekte diyånd på alle mulige måter,inkl design på armen.
Mvh.Og ja,prosjektet e ikkje mislykket..
Magne, du burde prøve å se hva de mest ekstreme japsene gjør for DIY...hvordan bambus og andre redskaper blir "resirkulert" og skrudd sammen med PU og andre deler som kostet mer enn bilen din... du trenger ikke partikkel-aksellerator for å bygge en tone-arm, du trenger tålmodighet!
Ønsker ikke å lage en fæl diskusjon ut av dette.Jeg synes og mener at sjølbygging er en artig hobby og er spennende å følge med på.Det betyr ikkje at alt som noen prøver å lage verken har noe for seg eller gir noen form for forbedring i forhold til det ferdig kjøpte produktet.Jeg tror deg absolutt at armen du har laget fungerer og jeg synes at det er toppers å følge med på tråden men det må være lov å sette spørsmål til om der er noe poeng i akkurat dette prosjektet da det ikke er noen videreutvikling av unipivot prinsippet og når tilgangen på bruktmarkedet til slike armer kan skaffes til en meget hyggelig pris f.eks den jeg har er innkjøpt for femten hundre med tre headshell så føler ikke akkurat jeg noen trang til å bygge en arm bare for å bygge den.Vel,ser at du ikkje heilt har trua på denne,e vesst førr billig,e det det som e problemet? E det liksom blitt rakettforskning å lage en unipivot arm? Ville ikkje prøvd mæ på å lage en vanlig arm med vanlige lagre,ganske enkelt fordi æ ikkje har utstyr tel det. Men æ snakke altså ikkje sant når æ sier at denne funker bedre enn en Rega RB600 på min speller,e det bare entusiasme? At du ikkje like designen e en ting,men at du påstår at denne ikkje funker eller kan spille bra må du dra lenger på landet med. Det får være din meining,men der tar du feil. Rega-arma blir nok solgt,føle ikkje behov for å montere den tilbake. Turte ikkje å selge den før æ visste korsen min arm ville funke.. Og verktøyet mitt e ikkje handla på Biltema,korsen kom du fram tel det?
TakkFlott arm Norlending, låter sikkert ypperlig, gode DIY løsninger og litt enkel fysisk forståelse kan gjøre underverker.
Mange er livredde for å modde på en platespiller eller arm men faktum er at teorien bak en platespiller er ren fysikk.
Og takk til tvilerne da som lager litt fart i diskusjonen,![]()
Grace 714Neida,skal ikkje lage noe krangel ut av dette,e nok av tråder førr det på Hfs. Vel,vi e forskjellige,æ gjorde det mest på gøy først. Hadde dette ikkje funka hadde æ sagt ifra og kasta armen rett i søpla. Hovedårsak va at æ hadde lyst å teste ut en lengre arm og hadde lyst å teste unipivot siden en kompis lovpriser dette armkonseptet. E ikkje ute etter å finne opp hjulet på nytt heller,det skrev æ vel tidlig i denne tråden. Syns det va greit å kunne fritt velge armlengde som passet mitt plinth. E jo ingen problem med protractor heller da Fidelity med Gunnar Brekke laga en super sådan for "alle" armlengderMen det va jo veldig billig med 1500kr,hvilken arm e det?
Ser den.Kom nok litt skjevt ut i natt etter noen duggfriske bokser som stod lett henslengt i kjøleskapetOk,ane ikkje noe om den der,sikkert bra. Men min smak e nok litt annerledes,liker SME,Jelco osv. Kanskje det litt meir industrielle looket vess du skjønner?