- Ble medlem
- 12.09.2006
- Antall liker
- 926
Dette er et angrep på språket, ikke personen.Er personangrep god tone på dette forumet ?
|
Dette er et angrep på språket, ikke personen.Er personangrep god tone på dette forumet ?
Ikke vær så dørgende forutsigbar nå BB. Prøv å tenke litt selv, og skriv etterpå. Vi vet jo hva du vil skrive før du vet det selv. Snart hopper jeg over alt som har din logo.Politiet har gjort en glimrende jobb med å beskytte liv og eiendom. Disse steinkastende pøblene bør sperres inne, lenge. Send dem gjerne til Guantanamo.
Ha tålmodighet det kommer et par karer for å hjelpe deg med flyttingen om noen dager..Pøbel har naturligvis ikke krav på offentlig betalt husrom. Unntak: fengsel.
Takk, jeg bor glimrende i nyoppusset enebolig med storslagen utsikt og jevnlig renhold.Ha tålmodighet det kommer et par karer for å hjelpe deg med flyttingen om noen dager..
Pøbel har naturligvis ikke krav på offentlig betalt husrom. Unntak: fengsel.
Jeg ser du forvekslet ordet "enebolig" med institusjon her.. fort gjort er det ikke ? ;DTakk, jeg bor glimrende i nyoppusset enebolig med storslagen utsikt og jevnlig renhold.
Ja, etter det BB seier, har vi mykje å lære av desse.....Danmark en Politi-stat?
jeg oppfatter det heller ikke som personangrep, men synes jo det er ganske så fornøyelig at en ordsvak stakkar som deg anklager meg for slett språkføring.Dette er et angrep på språket, ikke personen.
Kanskje han har tilpasset språket til en ivrig leser.. ;DNei, jeg synes bare at du skriver ensidig og forenklet. Tenkte at du kansje skriver i Fremskritt, VG, el.lignende.
Politiet gjorde en grei og effektiv jobb. Eiendommen overleveres til de rettmessige eierne. Pøbelen gråter. Sett dem i hardt fysisk arbeid!Ja, som dere ser, her er temaet Ungdomshuset i København. Det man sloss om de siste to dagene. Kort oppsummering, det har vært bråk to netter på rad etter at Politiet i Danmark luftlandesatte et team som kastet ut ungdommene, slik at det kunne overleveres til sine nye eiere, etter å ha vært et okkupert ungdomshus i 25 år.
Da er tråden åpnet, og kom med synspunkter, gjerne oppsummeringer av hva som foregår.
Mvh.
Det er jo så det nemme at sige, og det kan man gøre, når man ikke ved bedre!Disse "ungdommene" er pøbel og forbrytere. Godt at politiet ordnet opp.
Det er jo logisk å trekke disse 150mill i fra på fremtidige budsjetter for hus til disse individene. Da får de vel eget hus om en generasjon eller to?.
Nu er der istedet ødelagt for måske 150 mill kr.
Du må være temmelig umoden, uvidende om sagen eller bare ude på at provokere med sådanne bemærkninger.Politiet gjorde en grei og effektiv jobb. Eiendommen overleveres til de rettmessige eierne. Pøbelen gråter. Sett dem i hardt fysisk arbeid!
Nu er det et hus et hus de har fået foræret af Egon Wide kamp. At det så senere tages fra dem er en dumhed af dimensioner.Nå har jeg sett en del bilder av dette ungdomshuset, men skjønner ennå ikke hvorfor det er så mye å krangle om. Det er var jo bare en gammel sliten bygård.
Hvis det nå er sånn at disse ungdommene er så fantastisk ressurssterke og har jobb og alt som trengs, hvorfor finansierer de ikke et ungdomshus selv, så alle kan være fornøyd? Det bør da ikke være så mye vanskeligere enn som så?
Det var et gæt på 150 mill. der heldigvis er for højt sat.Det er jo logisk å trekke disse 150mill i fra på fremtidige budsjetter for hus til disse individene. Da får de vel eget hus om en generasjon eller to?
-k
Jeg er enig i at det trengs ungdomshus. Jeg er også enig i at dette er dårlig politisk håndverk. Men jeg er uenig i ungdommens midler. Det finnes bedre måter å angripe problemet på enn å gjøre om København til en krigssone. Bare bøtene som blir delt ut til demonstrantene nå ville langt på veg finansiere et nytt sted.Nu er det et hus et hus de har fået foræret af Egon Wide kamp. At det så senere tages fra dem er en dumhed af dimensioner.
Andre grupper af unge mennesker får da stillet lokaler til rådighed i Danmark.
Men det drejer sig jo ikke bare om en gammel slidt bygård. Det drejer sig om meget mere. Hvor mennesker fra problemfyldte hjem kunne finde et fristed og møde fællesskab. Så de har haft et andet hjem. Et sted hvor der ikke blev spyttet på dem fordi de var anderledes i tøjet end andre.
Der er også kommet børn fra veltilpassede hjem og det er alt sammen gået op i en højere enhed.
Det er selvfølgelig ikke iorden at der laves hærværk. Men det bør ikke have noget at gøre med om de skal have et nyt musikhus.
Der spilles jo også fodbold, med politi overvågning til og fra. Hvor der er vold, hærværk osv.
Sven Palvig
En kunne snu det hele; kanskje viser det indirekte hvor lite folk flest er interessert i å få igjennom sine meninger. Vi er bare med på turen; å endre noe er så likevel fånyttes. Vi er så lovlydige, fordi vi så lite vil.Kanskje det viser hvor ressurssvake folk er når de tyr til vold for å få sine meninger igjennom?
Å dømme etter meningsyttringen her på forumet så vil folk så mangt.En kunne snu det hele; kanskje viser det indirekte hvor lite folk flest er interessert i å få igjennom sine meninger. Vi er bare med på turen; å endre noe er så likevel fånyttes. Vi er så lovlydige, fordi vi så lite vil.
Hm, det er mer som om 4 åringen blir kastet ut hjemmefra og må sove i hundehuset fordi den slemme stemoren vil leie ut værelset hans til turister. Og som deretter får skambank og blir sendt i kjelleren fordi han kastet en stein etter hurpa i frustrasjon.Kanskje det viser hvor ressurssvake folk er når de tyr til vold for å få sine meninger igjennom?
Litt som små barn i 4-års-alderen når de tror at rå makt er beste middel for å vinne en diskusjon?
-k
Du burde skrive en bok du parelius.En kunne snu det hele; kanskje viser det indirekte hvor lite folk flest er interessert i å få igjennom sine meninger. Vi er bare med på turen; å endre noe er så likevel fånyttes. Vi er så lovlydige, fordi vi så lite vil.
Resonnementet ditt halter en smule når du insinuerer at ungdommen var den rettmessige eier av huset, når du sier "stemoren vil leie ut rommet hans til turister".Hm, det er mer som om 4 åringen blir kastet ut hjemmefra og må sove i hundehuset fordi den slemme stemoren vil leie ut værelset hans til turister. Og som deretter får skambank og blir sendt i kjelleren fordi han kastet en stein etter hurpa i frustrasjon.
Hvis han har oppført seg som 4-åring i nærmere 30 år så er det kanskje på tide at stemoren hiver han på hodet og ræva ut og lar ham passe på seg selv?Hm, det er mer som om 4 åringen blir kastet ut hjemmefra og må sove i hundehuset fordi den slemme stemoren vil leie ut værelset hans til turister. Og som deretter får skambank og blir sendt i kjelleren fordi han kastet en stein etter hurpa i frustrasjon.
Hvem vil vel ikke kunne si seg enig med deg. Hva jeg sa er både sant og usant. Selv er jeg legalist på min hals. Jeg anerkjenner de kanaler vi har opparbeidet i vårt politiske liv etc. Jeg innser at Det gode i dag bare kan forståes som en prosedyre, og ikke som et innhold (innholdet er bare resultatet av prosedyren, og ikke noe vi kan påberope oss innsikt i.)Å dømme etter meningsyttringen her på forumet så vil folk så mangt.
Å dømme etter debatten som går i avisene, på tv, på nettet og blant vanlige folk så er det mange meninger om hvordan vi ønsker å ordne oss. Folk har sterke meninger om innvandring, sosial fordeling, miljø, skatt, etc.
Forskjellen er at de prøver å påvirke hverandre ved debatt, ikke ved å slå inn hodet på hverandre. For meg er det et tegn på intelligens. Men debatt er ikke den eneste måten å uttrykke protest eller fremkalle reformer.
Jeg vil påstå at folk påvirkes av de debattene de deltar i, uansett hvor uforpliktende de måtte være. Min politiske dreining står ikke i stein.Hvem vil vel ikke kunne si seg enig med deg. Hva jeg sa er både sant og usant. Selv er jeg legalist på min hals. Jeg anerkjenner de kanaler vi har opparbeidet i vårt politiske liv etc. Jeg innser at Det gode i dag bare kan forståes som en prosedyre, og ikke som et innhold (innholdet er bare resultatet av prosedyren, og ikke noe vi kan påberope oss innsikt i.)
Men: Debatter er underholdning. Debatter er diskusjonsklubber. Debatter er for det meste uforpliktende. Nettet er for virtuelle eksistenser. Bak all denne aktivitet, så kan det være at det intet annet er enn ørken. Vi argumenterer, men forpliktes ikke. Trommevirvler bekjentgjør den store likegyldighet.
Så sant, så sant. Jeg har skiftet side i kabelsaken takket være kabeldebatten.Jeg vil påstå at folk påvirkes av de debattene de deltar i, uansett hvor uforpliktende de måtte være.