Undomshuset i Købehavn

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
926
Re: Send pakket til Guantanamo

Politiet har gjort en glimrende jobb med å beskytte liv og eiendom.  Disse steinkastende pøblene bør sperres inne, lenge.  Send dem gjerne til Guantanamo.
Ikke vær så dørgende forutsigbar nå BB. Prøv å tenke litt selv, og skriv etterpå. Vi vet jo hva du vil skrive før du vet det selv. Snart hopper jeg over alt som har din logo.

:(

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Pøbel har naturligvis ikke krav på offentlig betalt husrom. Unntak: fengsel.

JohnBender

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.04.2006
Antall liker
0
Pøbel har naturligvis ikke krav på offentlig betalt husrom. Unntak: fengsel.
Ha tålmodighet det kommer et par karer for å hjelpe deg med flyttingen om noen dager..

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Ha tålmodighet det kommer et par karer for å hjelpe deg med flyttingen om noen dager..
Takk, jeg bor glimrende  i nyoppusset enebolig med storslagen utsikt og jevnlig renhold.

845

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2006
Antall liker
0
Pøbel har naturligvis ikke krav på offentlig betalt husrom.  Unntak: fengsel.

prøv undtagelsesvis at sætte dig lidt ind i emnet før du spammer tråden.
det er ok at udstille sin manglende indsigt,men dine indlæg tjener kun dine modstanderes sag qua den formentlig ufrivillige komik!

"det er bedre at tie og lade alle tro man er enfoldig,end at åbne munden og fjerne enhver tvivl!
citat : mark twain

JohnBender

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
12.04.2006
Antall liker
0
Takk, jeg bor glimrende i nyoppusset enebolig med storslagen utsikt og jevnlig renhold.
Jeg ser du forvekslet ordet "enebolig" med institusjon her.. fort gjort er det ikke ? ;D

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.784
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
Dette er et angrep på språket, ikke personen.
jeg oppfatter det heller ikke som personangrep, men synes jo det er ganske så fornøyelig at en ordsvak stakkar som deg anklager meg for slett språkføring.

(ps! dette var kritikk av ditt svake vokabular og ikke din person! husk det!)

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
926
;D

Ja, ja, det er første gangen jeg har blitt kalt dette. En gang må bli den første.

;D

Typisk "snu argumentet tilbake" retorikk dette her. Anvendes når du går tom for ammo.

B

Back_Door

Gjest
Nei, jeg synes bare at du skriver ensidig og forenklet. Tenkte at du kansje skriver i Fremskritt, VG,  el.lignende.
Kanskje han har tilpasset språket til en ivrig leser.. ;D

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.784
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
yup, jeg gjør alt for å imøtekomme gjest, som jeg anser som en ivrig leser av mine innlegg. ;D

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.663
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Kva gjer vi her i landet når norske demonstrantar går laus på politi og journalistar?
Eg tek for min del avstand frå aksjonar som ikkje markerer sak, men snarare går ut på å skyte sine kampsakar og seg sjølv i foten, slik vi såg på Dagsrevyen i kveld. Ein får ikkje sympati ved å gå laus på nokon.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
926
Vi setter inn politi med panser og skjold. Ingen annen vei ut av saken når det blir slik...
Disse demonstrasjonene og politiaksjonene har vel kostet mange ungdomshus nå. Skjønner ikke hvorfor de ikke kan ha slike hus i disse byene av betong og P-plasser...

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Pøbelen gråter

Ja, som dere ser, her er temaet Ungdomshuset i København. Det man sloss om de siste to dagene. Kort oppsummering, det har vært bråk to netter på rad etter at Politiet i Danmark luftlandesatte et team som kastet ut ungdommene, slik at det kunne overleveres til sine nye eiere, etter å ha vært et okkupert ungdomshus i 25 år.

Da er tråden åpnet, og kom med synspunkter, gjerne oppsummeringer av hva som foregår.

Mvh.
Politiet gjorde en grei og effektiv jobb. Eiendommen overleveres til de rettmessige eierne. Pøbelen gråter. Sett dem i hardt fysisk arbeid!

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
2.074
Sted
Sjælland. Danmark.
Disse "ungdommene" er pøbel og forbrytere.  Godt at politiet ordnet opp.
Det er jo så det nemme at sige, og det kan man gøre, når man ikke ved bedre!
Nu har jeg en datter, der har kommet derinde i ca. 2 - 3 mdr. Hun har haft nogle hjemme på besøg af folk inde fra Ungdomshuset, og jeg har faktisk ikke mødt så rare unge mennesker før. Sort hår og sort tøj, men deres væsen var godt.
Det er fuldstændigt tåbeligt at politiet stormer Ungdomshuset, specielt fordi der dagen før næsten var en aftale om at købe et hus til 7 mill. kr. Problemet var, at Ungdomshuset ville have pengene kanaliseret tilbage til skæve mennesker i København. Man var meget tæt på en løsning, og der ville kunne findes en løsning.
Nu er der istedet ødelagt for måske 15 mill kr. Måske fordi Overborgmesteren Ritt Bjergegård skulle holde ferie i Norge, istedet at passe sit arbejde på dette vigtige tidspunkt.
Når der er en demostration er der en masse medløbere. Der er også nogle, hvor Ungdomshuset rager dem en papand, men de kan lave en masse hærværk. Og det er så ekstremisterne der får skylden. Dette er sagt direkte til min kone af personer der kun var ude på hærværk. De var lige glade med det hus.
Der var også en mindre gruppe af personer der lavede hærværk. Den såkaldte hårde kærne. Det er selvfølgelig dumt. Men ser man en person der bliver gennemtævet af politiet, som min søn så og fotograferede. Han var rystet over det han havde set, fordi han stod ved siden af personen og kikkede på. Vedkomne havde ikke gjort noget.
Mvh. Sven

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Det nytter ikke å unnskylde den slags voldelige opptøyer. Dette er 68-ernes barn, og de har ikke fått noen god ballast med hjemmefra. Politiets opptreden var glimrende og professionell.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
926
Du unnskylder bare kjente Fr.père som har narko hjemme og voldtar sin ex. Noe inkonsekvent?

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Nå har jeg sett en del bilder av dette ungdomshuset, men skjønner ennå ikke hvorfor det er så mye å krangle om. Det er var jo bare en gammel sliten bygård.

Hvis det nå er sånn at disse ungdommene er så fantastisk ressurssterke og har jobb og alt som trengs, hvorfor finansierer de ikke et ungdomshus selv, så alle kan være fornøyd? Det bør da ikke være så mye vanskeligere enn som så?

K

knutinh

Gjest
.
Nu er der istedet ødelagt for måske 150 mill kr.
Det er jo logisk å trekke disse 150mill i fra på fremtidige budsjetter for hus til disse individene. Da får de vel eget hus om en generasjon eller to?

-k

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
926
Har du språkproblemer også, Spiralis?

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
2.074
Sted
Sjælland. Danmark.
Re: Pøbelen gråter

Politiet gjorde en grei og effektiv jobb.  Eiendommen overleveres til de rettmessige eierne.  Pøbelen gråter.  Sett dem i hardt fysisk arbeid!
Du må være temmelig umoden, uvidende om sagen eller bare ude på at provokere med sådanne bemærkninger.
Så det vil vel være formålløst at diskutere med dig. Men kort vil jeg lige sige at:
De retmæssige ejer det kan diskuteres. De unge fik det overdraget i 1982.
Københavns Kommune solgte denne gave uden at finde alternativer. Det siger bare, at politiker ikke er til at stole på.
Da Ungdomshuset blev solgt, ville en gruppe kaldet Faderhuset købe stedet. Det måtte de ikke for Københavns kommune.
Det blev så istedet købt af et udlejningsselskab. Københavns Kommune undersøgte ikke, hvem der stod bag det udlejningsselskabet.
Det var Faderhuset.

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
2.074
Sted
Sjælland. Danmark.
Nå har jeg sett en del bilder av dette ungdomshuset, men skjønner ennå ikke hvorfor det er så mye å krangle om. Det er var jo bare en gammel sliten bygård.

Hvis det nå er sånn at disse ungdommene er så fantastisk ressurssterke og har jobb og alt som trengs, hvorfor finansierer de ikke et ungdomshus selv, så alle kan være fornøyd? Det bør da ikke være så mye vanskeligere enn som så?
Nu er det et hus et hus de har fået foræret af Egon Wide kamp. At det så senere tages fra dem er en dumhed af dimensioner.
Andre grupper af unge mennesker får da stillet lokaler til rådighed i Danmark.

Men det drejer sig jo ikke bare om en gammel slidt bygård. Det drejer sig om meget mere. Hvor mennesker fra problemfyldte hjem kunne finde et fristed og møde fællesskab. Så de har haft et andet hjem. Et sted hvor der ikke blev spyttet på dem fordi de var anderledes i tøjet end andre.
Der er også kommet børn fra veltilpassede hjem og det er alt sammen gået op i en højere enhed.
Det er selvfølgelig ikke iorden at der laves hærværk. Men det bør ikke have noget at gøre med om de skal have et nyt musikhus.
Der spilles jo også fodbold, med politi overvågning til og fra. Hvor der er vold, hærværk osv.
Sven Palvig

Sven_Palvig

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
2.074
Sted
Sjælland. Danmark.
Det er jo logisk å trekke disse 150mill i fra på fremtidige budsjetter for hus til disse individene. Da får de vel eget hus om en generasjon eller to?

-k
Det var et gæt på 150 mill. der heldigvis er for højt sat.
Sven Palvig

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Antall liker
6.882
Nu er det et hus et hus de har fået foræret af Egon Wide kamp. At det så senere tages fra dem er en dumhed af dimensioner.
Andre grupper af unge mennesker får da stillet lokaler til rådighed i Danmark.

Men det drejer sig jo ikke bare om en gammel slidt bygård.  Det drejer sig om meget mere. Hvor mennesker fra problemfyldte hjem kunne finde et fristed og møde fællesskab. Så de har haft et andet hjem. Et sted hvor der ikke blev spyttet på dem fordi de var anderledes i tøjet end andre.
Der er også kommet børn fra veltilpassede hjem og det er alt sammen gået op i en højere enhed.
Det er selvfølgelig ikke iorden at der laves hærværk. Men det bør ikke have noget at gøre med om de skal have et nyt musikhus.
Der spilles jo også fodbold, med politi overvågning til og fra. Hvor der er vold, hærværk osv.
Sven Palvig
Jeg er enig i at det trengs ungdomshus. Jeg er også enig i at dette er dårlig politisk håndverk. Men jeg er uenig i ungdommens midler. Det finnes bedre måter å angripe problemet på enn å gjøre om København til en krigssone. Bare bøtene som blir delt ut til demonstrantene nå ville langt på veg finansiere et nytt sted.

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
10.057
Torget vurderinger
1
Men antagelig viser det hvor få midler ungdommene har til å påvirke politikerene.

Det de har tilgjengelig er aksjonskanalen og mediekanalen. Valgkanalen har de åpenbart ikke ikke kapasiteter til å påvirke særlig gjennom, og den korporative kanalen stiller de også svakt, med tanke på at de har få økonomiske midler.

Gjest.

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.09.2006
Antall liker
926
All organisering er skjev organisering. De er de som organiserer systemet som får innflytelsen. De som ikke er innenfor systemet blir maktesløse. Da er aksjonskanalen/mediekanalen eneste mulighet.

K

knutinh

Gjest
Kanskje det viser hvor ressurssvake folk er når de tyr til vold for å få sine meninger igjennom?

Litt som små barn i 4-års-alderen når de tror at rå makt er beste middel for å vinne en diskusjon?

-k

P

Parelius

Gjest
Kanskje det viser hvor ressurssvake folk er når de tyr til vold for å få sine meninger igjennom?
En kunne snu det hele; kanskje viser det indirekte hvor lite folk flest er interessert i å få igjennom sine meninger. Vi er bare med på turen; å endre noe er så likevel fånyttes. Vi er så lovlydige, fordi vi så lite vil.

K

knutinh

Gjest
En kunne snu det hele; kanskje viser det indirekte hvor lite folk flest er interessert i å få igjennom sine meninger. Vi er bare med på turen; å endre noe er så likevel fånyttes. Vi er så lovlydige, fordi vi så lite vil.
Å dømme etter meningsyttringen her på forumet så vil folk så mangt.

Å dømme etter debatten som går i avisene, på tv, på nettet og blant vanlige folk så er det mange meninger om hvordan vi ønsker å ordne oss. Folk har sterke meninger om innvandring, sosial fordeling, miljø, skatt, etc.

Forskjellen er at de prøver å påvirke hverandre ved debatt, ikke ved å slå inn hodet på hverandre. For meg er det et tegn på intelligens. Men debatt er ikke den eneste måten å uttrykke protest eller fremkalle reformer.

Gandhi er jo i så måte genial fordi han ganske så utspekulert og helt uten bruk av vold greide å vise hvor voldelig og overgripende engelskmennene var.

Selvsagt finnes det situasjoner hvor vold er nødvendig. For å styrte onde diktatorer, f.eks. Men det er ikke nødvendig eller fordelaktig for å få mer penge-støtte fra resten av samfunnet.

Edit:
Jeg påberoper meg ikke å ha satt meg inn i forhistorien til dette huset, og hvem som har "rett". Jeg tar utgangspunkt i at kommunen eier huset, at de har rett til å selge det om de ønsker, men at brukerne protesterer mot dette. Min hovedinnvending er så måten denne protesten blir utført på.

Jeg kan være så uenig jeg vil med et vedtak i høyesterett, men det gir meg ikke rett til å f.eks skyte en frikjent voldtekstmistenkt.

-k

G

Gjestemedlem

Gjest

Litt som små barn i 4-års-alderen når de tror at rå makt er beste middel for å vinne en diskusjon?

-k
Hm, det er mer som om 4 åringen blir kastet ut hjemmefra og må sove i hundehuset fordi den slemme stemoren vil leie ut værelset hans til turister. Og som deretter får skambank og blir sendt i kjelleren fordi han kastet en stein etter hurpa i frustrasjon.

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Du burde skrive en bok du parelius.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Hm, det er mer som om 4 åringen blir kastet ut hjemmefra og må sove i hundehuset fordi den slemme stemoren vil leie ut værelset hans til turister. Og som deretter får skambank og blir sendt i kjelleren fordi han kastet en stein etter hurpa i frustrasjon.
Resonnementet ditt halter en smule når du insinuerer at ungdommen var den rettmessige eier av huset, når du sier "stemoren vil leie ut rommet hans til turister".

Et mer treffende resonnement ville være at at stemoren kastet ut husokkupantene fordi hun skulle leie ut rommet til turister. ;)

Om kommunen burde skaffe disse ungdommene husvære på skattebetalernes regning, det er en annen diskusjon.

K

knutinh

Gjest
Hvis han har oppført seg som 4-åring i nærmere 30 år så er det kanskje på tide at stemoren hiver han på hodet og ræva ut og lar ham passe på seg selv?

Jeg ser ikke at det å kaste stein på stemora er noe formildende i så henseende...

-k

P

Parelius

Gjest
Å dømme etter meningsyttringen her på forumet så vil folk så mangt.

Å dømme etter debatten som går i avisene, på tv, på nettet og blant vanlige folk så er det mange meninger om hvordan vi ønsker å ordne oss. Folk har sterke meninger om innvandring, sosial fordeling, miljø, skatt, etc.

Forskjellen er at de prøver å påvirke hverandre ved debatt, ikke ved å slå inn hodet på hverandre. For meg er det et tegn på intelligens. Men debatt er ikke den eneste måten å uttrykke protest eller fremkalle reformer.
Hvem vil vel ikke kunne si seg enig med deg. Hva jeg sa er både sant og usant. Selv er jeg legalist på min hals. Jeg anerkjenner de kanaler vi har opparbeidet i vårt politiske liv etc. Jeg innser at Det gode i dag bare kan forståes som en prosedyre, og ikke som et innhold (innholdet er bare resultatet av prosedyren, og ikke noe vi kan påberope oss innsikt i.)

Men: Debatter er underholdning. Debatter er diskusjonsklubber. Debatter er for det meste uforpliktende. Nettet er for virtuelle eksistenser. Bak all denne aktivitet, så kan det være at det intet annet er enn ørken. Vi argumenterer, men forpliktes ikke. Trommevirvler bekjentgjør den store likegyldighet.

K

knutinh

Gjest
Hvem vil vel ikke kunne si seg enig med deg. Hva jeg sa er både sant og usant. Selv er jeg legalist på min hals. Jeg anerkjenner de kanaler vi har opparbeidet i vårt politiske liv etc. Jeg innser at Det gode i dag bare kan forståes som en prosedyre, og ikke som et innhold (innholdet er bare resultatet av prosedyren, og ikke noe vi kan påberope oss innsikt i.)

Men: Debatter er underholdning. Debatter er diskusjonsklubber. Debatter er for det meste uforpliktende. Nettet er for virtuelle eksistenser. Bak all denne aktivitet, så kan det være at det intet annet er enn ørken. Vi argumenterer, men forpliktes ikke. Trommevirvler bekjentgjør den store likegyldighet.
Jeg vil påstå at folk påvirkes av de debattene de deltar i, uansett hvor uforpliktende de måtte være. Min politiske dreining står ikke i stein.

Så lenge våre politikere er valgt av folket vil alltid folkets syn på verden påvirke politikken.

-k

P

Parelius

Gjest
Jeg vil påstå at folk påvirkes av de debattene de deltar i, uansett hvor uforpliktende de måtte være.
Så sant, så sant. Jeg har skiftet side i kabelsaken takket være kabeldebatten. ;)

Topp Bunn